Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mercedes A dymi na niebiesko

Mercedes A dymi na niebiesko

Data: 2014-05-18 12:58:58
Autor: z
Mercedes A dymi na niebiesko
Czy to możliwe żeby wytłumaczyć dymienie na niebiesko mercedesa A 1.7D tym że sprzedający ogrzewał się na postoju w długi zimny giełdowy poranek? :-)

z

Data: 2014-05-18 13:05:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Mercedes A dymi na niebiesko
W dniu 2014-05-18 12:58, z pisze:
Czy to możliwe żeby wytłumaczyć dymienie na niebiesko mercedesa A 1.7D
tym że sprzedający ogrzewał się na postoju w długi zimny giełdowy
poranek? :-)

Ja bym sprawdził poziom oleju przed tym grzaniem i po. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2014-05-18 13:14:17
Autor: Trybun
Mercedes A dymi na niebiesko
W dniu 2014-05-18 12:58, z pisze:
Czy to możliwe żeby wytłumaczyć dymienie na niebiesko mercedesa A 1.7D tym że sprzedający ogrzewał się na postoju w długi zimny giełdowy poranek? :-)

z

Wytłumaczyć to można tylko tym że Merol spala olej, czyli silnik mocno wychechłany.

Data: 2014-05-18 16:42:11
Autor: Tomasz Wójtowicz
Mercedes A dymi na niebiesko
W dniu 2014-05-18 13:14, Trybun pisze:
W dniu 2014-05-18 12:58, z pisze:
Czy to możliwe żeby wytłumaczyć dymienie na niebiesko mercedesa A 1.7D
tym że sprzedający ogrzewał się na postoju w długi zimny giełdowy
poranek? :-)

z

Wytłumaczyć to można tylko tym że Merol spala olej, czyli silnik mocno
wychechłany.

Z tym że to może być problem z turbiną, nie silnikiem.

Data: 2014-05-19 19:04:09
Autor: Trybun
Mercedes A dymi na niebiesko
W dniu 2014-05-18 16:42, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2014-05-18 13:14, Trybun pisze:
W dniu 2014-05-18 12:58, z pisze:
Czy to możliwe żeby wytłumaczyć dymienie na niebiesko mercedesa A 1.7D
tym że sprzedający ogrzewał się na postoju w długi zimny giełdowy
poranek? :-)

z

Wytłumaczyć to można tylko tym że Merol spala olej, czyli silnik mocno
wychechłany.

Z tym że to może być problem z turbiną, nie silnikiem.

A co ma turbina do koloru spalin?

Data: 2014-05-19 19:07:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Mercedes A dymi na niebiesko
W dniu 2014-05-19 19:04, Trybun pisze:
W dniu 2014-05-18 16:42, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2014-05-18 13:14, Trybun pisze:
W dniu 2014-05-18 12:58, z pisze:
Czy to możliwe żeby wytłumaczyć dymienie na niebiesko mercedesa A 1.7D
tym że sprzedający ogrzewał się na postoju w długi zimny giełdowy
poranek? :-)

z

Wytłumaczyć to można tylko tym że Merol spala olej, czyli silnik mocno
wychechłany.

Z tym że to może być problem z turbiną, nie silnikiem.

A co ma turbina do koloru spalin?

Poczytaj jak działa i jakie są możliwe awarie (i ich skutki).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2014-05-20 15:50:18
Autor: Trybun
Mercedes A dymi na niebiesko
W dniu 2014-05-19 19:07, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

A co ma turbina do koloru spalin?

Poczytaj jak działa i jakie są możliwe awarie (i ich skutki).


To nie jest odpowiedź.

Data: 2014-05-19 10:36:36
Autor: Poldek
Mercedes A dymi na niebiesko
z wrote:

Czy to możliwe żeby wytłumaczyć dymienie na niebiesko mercedesa A 1.7D
tym że sprzedający ogrzewał się na postoju w długi zimny giełdowy
poranek? :-)

Możliwe, a nawet sprzedający nie mówi nieprawdy, chociaż nie koniecznie mówi całą prawdę :-)

Data: 2014-05-20 05:43:43
Autor: Dman666
Mercedes A dymi na niebiesko
W dniu niedziela, 18 maja 2014 12:58:58 UTC+2 użytkownik z napisał:
Czy to mozliwe zeby wytlumaczyc dymienie na niebiesko mercedesa A 1.7D tym ze sprzedajacy ogrzewal sie na postoju w dlugi zimny gieldowy poranek? :-)

Jak silnik zimny to jest to zuzycie pierscieni.
Jak silnik rozgrzany to jest to stan przed remontem.
Jesli dymienie bylo podczas jazdy to mogla byc to turbina (jesli na wolnych obrotach to bym to wykluczyl).
Pytanie jak duze to bylo dymienie. Ogolnie CDI lubi puscic sobie chmure, ale raczej czarna niz w kolorze blu.

--
Dman-666

Data: 2014-05-20 18:16:45
Autor: z
Mercedes A dymi na niebiesko
W dniu 2014-05-20 14:43, Dman666 pisze:
Jak silnik zimny to jest to zuzycie pierscieni.
Jak silnik rozgrzany to jest to stan przed remontem.
Jesli dymienie bylo podczas jazdy to mogla byc to turbina (jesli na wolnych obrotach to bym to wykluczyl).
Pytanie jak duze to bylo dymienie. Ogolnie CDI lubi puscic sobie chmure, ale raczej czarna niz w kolorze blu.

Zrobiłem rundkę dookoła placu, zatrzymałem się i zauważyłem niebieski (raczej) dym wydobywający się na wolnych obrotach. Spora chmura. Dlatego pytam bo nigdy czegoś takiego nie widziałem.
Silnik nie był raczej rozgrzany.

z

Data: 2014-05-21 05:26:45
Autor: Dman666
Mercedes A dymi na niebiesko
W dniu wtorek, 20 maja 2014 18:16:45 UTC+2 użytkownik z napisał:
Zrobilem rundke dookola placu, zatrzymalem sie i zauwazylem niebieski (raczej) dym wydobywajacy sie na wolnych obrotach. Spora chmura. Dlatego pytam bo nigdy czegos takiego nie widzialem.

Silnik nie byl raczej rozgrzany.

Obstawialbym zuzyte pierscienie tlokowe, przez ktore olej dostaje sie do cylindra. Jesli na cieplym by nie dymil to pojezdzi jeszcze troche do remontu (silnik sie rozgrzeje i uszczelini sie odrobine).
Ogolnie nie jest to material na bezawaryjna jazde IMO. Szukaj dalej ;-)

Ciekawe jaki mial zadeklarowany przebieg - Te silniki potrafia zrobic 500K bez wiekszych awarii (pod warunkiem wlasciwej opieki oczywiscie).

--
Dman-666

Data: 2014-05-22 22:08:51
Autor: Dariusz K. Ładziak
Mercedes A dymi na niebiesko
Użytkownik Dman666 napisał:
W dniu wtorek, 20 maja 2014 18:16:45 UTC+2 użytkownik z napisał:
Zrobilem rundke dookola placu, zatrzymalem sie i zauwazylem niebieski

(raczej) dym wydobywajacy sie na wolnych obrotach. Spora chmura. Dlatego

pytam bo nigdy czegos takiego nie widzialem.

Silnik nie byl raczej rozgrzany.

Obstawialbym zuzyte pierscienie tlokowe, przez ktore olej dostaje sie do cylindra. Jesli na cieplym by nie dymil to pojezdzi jeszcze troche do remontu (silnik sie rozgrzeje i uszczelini sie odrobine).
Ogolnie nie jest to material na bezawaryjna jazde IMO. Szukaj dalej ;-)

Albo (znacznie częstszy przypadek) - uszczelniacze zaworów. Olej z rozrządu spływa po nieuszczelnionym trzonku zaworu i odparowuje na gorącym grzybku. Tak czy siak - objaw kończącego żywot silnika.

--
Darek

Mercedes A dymi na niebiesko

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona