Data: 2011-09-07 09:37:56 | |
Autor: Robson | |
Mercedes A klasa. | |
Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo Droga w naprawie skrzynia automatyczna - w przypadku uszkodzenia np. czujnika Halla (jest ich z 6 lub 7), trzeba wymienić cały sterownik. Do kupienia za ok. 6 kzł. R |
|
Data: 2011-09-08 07:43:09 | |
Autor: megrims | |
Mercedes A klasa. | |
W dniu 2011-09-07 09:37, Robson pisze:
Czy są jakieś wady w sensie wadliwości jakiegoś podzespołu, albo Potwierdzam. Te sterowniki padają przy przebiegu 160-200 kkm. I na rynku wtórnym nie ma ich, a jak są, to już zepsute albo takie, które zaraz się zepsują. Tam układ sterownika nie jest na obwodzie drukowanym (normalne układy scalone i elementy dyskretne na laminacie, ale struktury krzemowe od razu są przyklejone do porcelanowej podstawy. Stosowane są twarde luty ze względów "ekologicznych" z mniejszą ilością cyny/ołowiu. Cały ten sterownik jest zalany przeźroczystym silikonem i zalany olejem w skrzyni. Zmiany temperatury powodują, że cały element pracuje i te twarde luty często się urywają. Specjaliści od MB twierdzą, że jest celowa nieprzydatność. Nie ma zamienników, a oryginał w ASO jak kolega napisał: 6-7 kpln. Ekologia - to nauka jak robić wszystkich w chuja, aby często trzeba było kupować nowe rzeczy. |
|
Data: 2011-09-08 09:57:45 | |
Autor: Michał Baszyński | |
Mercedes A klasa. | |
W dniu 2011-09-08 07:43, megrims pisze:
Tam układ sterownika nie jest na obwodzie drukowanym (normalne w kwestii formalnej - lutowania twardego w elektronice do łączenia elementów elektronicznych się nie stosuje. Z bardzo prostego powodu - temperatura topnienia lutu twardego jest rzędu 700-900 stopni (luty te to najczęściej mosiądz lub stopy srebra) - czego elektronika nie wytrzyma ze względów "ekologicznych" z mniejszą obecnie do produkcji elektroniki stosuje się luty bezołowiowe - cyny jeszcze nikt nie potrafi zastąpić. Zamiast ołowiu (klasyczny "tradycyjny" lut miekki to tzw. eutektyk o składzie ok. 60% cyny i 40% ołowiu, temp. topn. ok. 183 stopni C) najczęściej dodaje się miedzi i/lub srebra, bizmutu (musi być coś dodane do cyny - inaczej zaraza cynowa zamieniłaby całą elektronikę w kupkę elementów luzem przy pierwszym spadku temperatury poniżej +13 stopni Celsjusza..) Jest tylko mały haczyk - niektóre branże (takie jak medycyna, lotnictwo, motoryzacja itp) w dalszym ciągu są zwolnione z obowiązku stosowania lutów bezołowiowych.. Ekologia - to nauka jak robić wszystkich w chuja, aby często trzeba to niestety jest prawdą.. -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2011-09-08 10:12:50 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Mercedes A klasa. | |
Hello Michał,
Thursday, September 8, 2011, 9:57:45 AM, you wrote: Tam układ sterownika nie jest na obwodzie drukowanym (normalnew kwestii formalnej - lutowania twardego w elektronice do łączenia Na szczęście elektronika dla motoryzacji jest zwolniona ze stosowania lutowania bezołowiowego. Nie chciałbym jeździć samochodem, który po dwóch latach odpali sobie poduchy, bo "wąsy cynowe" zrobiły zwarcie w sterowniku. [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-09-08 10:28:19 | |
Autor: Michał Baszyński | |
Mercedes A klasa. | |
W dniu 2011-09-08 10:12, RoMan Mandziejewicz pisze:
obecnie do produkcji elektroniki stosuje się luty bezołowiowe nie doczytałeś - ostatnie zdanie przedostatniego akapitu (to przed "ekologią". ;-) -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2011-09-08 12:23:13 | |
Autor: 4CX250 | |
Mercedes A klasa. | |
Użytkownik "Michał Baszyński" <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> napisał w wiadomości news:j49ub1$h3t$2inews.gazeta.pl...
nie doczytałeś - ostatnie zdanie przedostatniego akapitu (to przed "ekologią". Jak zwykle zresztą... Marek |
|
Data: 2011-09-08 12:22:37 | |
Autor: 4CX250 | |
Mercedes A klasa. | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:713052430.20110908101250pik-net.pl...
Na szczęście elektronika dla motoryzacji jest zwolniona ze stosowania Ale zaraz zaraz... Co ty piszesz... Wąsy cynowe właśnie z lutów cynowych powstają. Już astronauci naprawiając jakiegos satelitę zdumieni byli gdy oglądając pod mikroskopem okazało się że piny elementów zostały pozwierane "wąsami cynowymi" Tu zdjęcia https://nepp.nasa.gov/WHISKER/anecdote/index.html Marek |
|
Data: 2011-09-08 12:07:12 | |
Autor: 4CX250 | |
Mercedes A klasa. | |
Dziękuję z cenne podpowiedzi. Ten komentarz i poprzednika skutecznie mnie zniechęcił do zakupu.
Myślałem o Smarcie ale też ma wady typu remont silnika co 80-100 tys lub problematyczny zakup opon zimowych w dwóch rozmiarach. Wrócę więc chyba do poszukiwań czegoś innego. Może Nissan Micra? |