Data: 2012-09-04 13:52:49 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
Waldemar Krzok wrote:
Hej, Cosik na prĂłnd wyglÄ da. Albo da siÄ wejĹÄ jakoĹ przez bagaĹźnik, albo znaleĹşÄ miejsce gdzie moĹźna by siÄ z zasilaniem 12V podĹÄ czyÄ (w niektĂłrych markach to siÄ ponoÄ przez rozkrÄcony reflektor daje podĹÄ czyÄ). Najlepiej na jakimĹ forum meĹkowym spytaj najprÄdzej dostaniesz info jak rzecz ugryĹşÄ. Jak siÄ nie uda albo nie masz ochoty siÄ babraÄ (podejĹcie z zasilaniem moĹźe wymagaÄ np. wĹaĹźenia pod samochĂłd) moĹźna teĹź wezwaÄ fachowca od otwierania drzwi (nie masz przypadkiem ubezpieczenia assistance? ByĹoby w cenie) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2012-09-04 14:26:26 | |
Autor: Waldemar Krzok | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
Am 04.09.2012 13:52, schrieb Sebastian Kaliszewski:
Waldemar Krzok wrote: WĹaĹciwie chcÄ sprawdziÄ, czy to akumulator wysiadĹ, to by siÄ go podĹadowaĹo i moĹźe byÄ ok. Jak nie, to samochĂłd i tak na lizingu z peĹnym serwisem, zadzwoni siÄ do Merca i przyjadÄ , tylko wtedy samochodu parÄ dni nie bÄdzie, a na Ĺykend by siÄ przydaĹ. Jest jeszcze coprawda drugi, ale akurat od czwartku potrzebne sÄ oba. Waldek -- My jsme BorgovĂŠ. Sklopte ĹĄtĂty a vzdejte se. Odpor je marnĂ˝. |
|
Data: 2012-09-04 14:39:49 | |
Autor: J.F | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
UĹźytkownik "Waldemar Krzok" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:aamacjF8h5U4@mid.uni-berlin.de...
WĹaĹciwie chcÄ sprawdziÄ, czy to akumulator wysiadĹ, to by siÄ go podĹadowaĹo i moĹźe byÄ ok. Jak nie, to samochĂłd i tak na lizingu z Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac. Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo, albo uda sie kluczykiem otworzyc. peĹnym serwisem, zadzwoni siÄ do Merca i przyjadÄ , tylko wtedy samochodu parÄ dni nie bÄdzie, a na Ĺykend by siÄ przydaĹ. Jest jeszcze coprawda drugi, ale akurat od czwartku potrzebne sÄ oba. I tak nie masz, a im wczesniej wezma, tym wczesniej oddadza :-) Zadzwon, moze cos poradza, albo przysla fachowca ktory na miejscu naprawi .. J. |
|
Data: 2012-09-04 17:57:10 | |
Autor: jerzu | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
On Tue, 4 Sep 2012 14:39:49 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac. ??? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-09-04 18:28:48 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
W dniu 2012-09-04 14:39, J.F pisze:
(...) Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac. No, ze zmiennym - co byĹ chciaĹ synchronizowaÄ i kiedy? Znaczy poza pierwszÄ "synchronizacjÄ " serwisowÄ ... Brak zasilania nie ma nic do rzeczy... |
|
Data: 2012-09-04 19:10:10 | |
Autor: J.F. | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
Dnia Tue, 04 Sep 2012 18:28:48 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2012-09-04 14:39, J.F pisze: A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie jak pradu zabraknie ? J. |
|
Data: 2012-09-04 19:29:43 | |
Autor: <120904 | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
J.F. w <news:jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg40tude.net>:
Dnia Tue, 04 Sep 2012 18:28:48 +0200, Artur Maśląg napisał(a): A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej) algorytmu odpowiednio reaguje? -- 'Tom N' |
|
Data: 2012-09-04 19:54:24 | |
Autor: J.F. | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
Dnia Tue, 4 Sep 2012 19:29:43 +0200, 120904@192943.invalid napisał(a):
J.F. w <news:jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg40tude.net>: Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota, i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy. J. |
|
Data: 2012-09-04 20:02:31 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
Dnia Tue, 4 Sep 2012 19:29:43 +0200, 120904@192943.invalid napisał(a): No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego kodu". |
|
Data: 2012-09-04 20:43:39 | |
Autor: J.F. | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze: A co trzeba pamietac ? Nic ? J. |
|
Data: 2012-09-04 21:22:20 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze:
Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a): Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu, więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie zostanie zignorowane. |
|
Data: 2012-09-04 22:20:40 | |
Autor: J.F. | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
Dnia Tue, 04 Sep 2012 21:22:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...] Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności O widzisz, dobrze kombinujesz. To jaki jest ten czas waznosci i jak mierzony ? A jesli nie wiesz - to jakbys to zrobil gdybys projektowal ? I co by sie stalo z twoim projektem gdyby pradu zabraklo ? J. |
|
Data: 2012-09-04 22:28:21 | |
Autor: <120904 | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
J.F. w <news:1owsa3netfkxj$.15y93bslncp5g.dlg40tude.net>:
Dnia Tue, 04 Sep 2012 21:22:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a): O widzisz, dobrze kombinujesz. Nie, to przekombinowałeś To jaki jest ten czas waznosci i jak mierzony ? Tak, że nie potrzeba ciągłej dostawy prądu. I co by sie stalo z twoim projektem gdyby pradu zabraklo ? Nic, hasło-klucz, którego nie chcesz przyswoić ciągle brzmi tak samo: pamięć nieulotna -- 'Tom N' |
|
Data: 2012-09-04 22:59:44 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
On Tue, 4 Sep 2012, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze: Jeszcze nam wyjaśnij, w jaki sposób skutecznie wyłączony klucz (po jednej lub drugiej stronie) mierzy czas i będzie jasność. Problem w tym, że jeśli klucz i odbiornik muszą mieć swoje zasilanie awaryjne (nawet mierzone w mikroamperach, bo zegar CMOS o poborze poniżej mikroampera to nie problem), to jeśli *ono* zawiedzie, problem powraca. Czas możesz odzyskać z GPSa. Ale skoro polemizujesz z pytaniem czy coś trzeba pamiętać, to mamy problem - ustalenie co zrobić, jeśli "termin ważności" wziął i minął. Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym, że *nic* nie trzeba pamiętać, niestety biorą w łeb. Czy Ty masz ma myśli czasowo zależną tablicę danych, np. wartości losowych, zapisanych po obu stronach lub coś w tym stylu? (plus pytanie skąd obie strony biorą *wiarygodny* czas, aby wykluczyć użycie "starego" kodu, GPS w kluczu nie przejdzie, a oszukanie klucza da wynik jak poprzednio - pytamy go jaki klucz będzie ważny za dwa dni :>) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-09-04 23:26:53 | |
Autor: <120904 | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1209042249490.1440quad>:
On Tue, 4 Sep 2012, Artur Maśląg wrote: To napisał Jarek ^^^^^^W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ to napisał ArturTrzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności Jeszcze nam wyjaśnij, w jaki sposób skutecznie wyłączony klucz Ktoś pisał o wyłączonym elemencie w trakcie komunikacji? Problem w tym, że jeśli klucz i odbiornik muszą mieć swoje zasilanie Ale nie muszą. Czas możesz odzyskać z GPSa. Nie kombinuj Gotfryd :P Ale skoro polemizujesz z pytaniem czy coś trzeba pamiętać, Już podałem link -- jest licznik, kod zawierajacy został użyty i zapamiętany w pamięci nieulotnej (widzisz jakiś techniczny problem w realizacji tego?) Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym, To Jarek się pomiędzy alfą i omega miota, i to on od RAM do nic bez problemu przeszedł Czy Ty masz ma myśli czasowo zależną tablicę danych, np. wartości Był link? (plus pytanie skąd obie strony biorą *wiarygodny* czas, aby No i zaczęło sie o przełamywaniu zabezpieczeń -- 13 minut pilota naciskasz, a obok stoi ekipa twardołowych? ;PPPP pzdr, Gotfryd też :D A teraz historia z życia: w serwisie byłem świadkiem jak "ruski" na lawecie został dowieziony, bo mu kluczyk się odkodował -- drugi 2000 km i na pewno nie dotrze w ciągu 24-48h, bo święta u nich. Po 4 godzinach prób obejścia (kilku macherów, równiez z centrali w PL) po prostu wymieniono tamto i siamto, pobrano kaucję za nie i ruski mógł jechać na święta do domu (nie bebeszono całej elektroniki, tylko oszukano między innymi VIN w odpowiednim module). Przy okazji kolejnej planowanej wizyty sie dopytałem -- przyjechał, oddał szpeje, jemu kaucje oddano, za usługę zapłacił producent -- 'Tom N' |
|
Data: 2012-09-05 01:11:39 | |
Autor: J.F. | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
Dnia Tue, 4 Sep 2012 23:26:53 +0200, 120904@232653.invalid napisał(a):
Już podałem link -- jest licznik, kod zawierajacy został użyty i zapamiętany Trwalosc pamieci nieulotnej ? Teraz moze i duza, kiedys miedzy 100 a 10 tys zapisow. Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,To Jarek się pomiędzy alfą i omega miota, i to on od RAM do nic bez problemu To Artur wpadl na swietny pomysl, ze dane sa wazne przez jakis _czas_. J. |
|
Data: 2012-09-05 09:19:15 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
W dniu 2012-09-05 01:11, J.F. pisze:
Dnia Tue, 4 Sep 2012 23:26:53 +0200, 120904@232653.invalid napisał(a): Jak tak się upierasz, to centralka może mieć ekstra podtrzymanie takiej pamięci. W szczegóły już nie wnikam. Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,To Jarek się pomiędzy alfą i omega miota, i to on od RAM do nic bez problemu Napisałem: <cite> Powtarzanie "odebranego" sygnału też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie zostanie zignorowane. </cite> a Ty się czepiasz "czas". "czas "ważności"" może być jednokrotnym użyciem, a sam "czas" przy aktywnej komunikacji chyba nie jest problemem do określenia. |
|
Data: 2012-09-04 21:12:10 | |
Autor: <120904 | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
J.F. w <news:zhhzzsozulvc.xy0p7boltmgz$.dlg40tude.net>:
Dnia Tue, 4 Sep 2012 19:29:43 +0200, 120904@192943.invalid napisał(a): Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota, I nie otworzy, bo seria kodów już była użyta, i centralka wie o tym, przechowując te informację w... Już dwa razy tego zwrotu użyłem gdzie, i dobrze wiesz, że prądu do potrzymania tej pamięci nie potrzeba, można ją i pilota pozbawić prądu na dzień, miesiąc, rok... To nie kontrolery dysków z 24h podtrzymaniem bateryjką pamięci cache Ale masz poczytaj: <http://www.autobramy.org/printview.php?t=1464&start=0&sid=baf93dabb25278459ff85c6a26e515fa> Czy może uważasz, że ktoś przez 13 minut będzie trzymał przycisk pilota (i co z tego, że to nie pilot samochodu albo bramy -- chyba nie widzisz problemu (o kosztach nie mówimy) żeby na wprost zaimplementować -- amerykańcom się obrazkowo wyjaśni, że nie dłużej niż 10 sekund i nie więcej niż dwa razy, a w UE " ? <http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Tokeny-nie-takie-bezpieczne-jak-mowia,wid,14711418,wiadomosc.html?ticaid=1f1c4> -- 'Tom N' |
|
Data: 2012-09-04 22:41:28 | |
Autor: J.F. | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
Dnia Tue, 4 Sep 2012 21:12:10 +0200, 120904@211210.invalid napisał(a):
I nie otworzy, bo seria kodów już była użyta, i centralka wie o tym, No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci nieulotnych. I po odlaczeniu zasialania nie wiadomo co sie straci a co nie. Radio, wyuczone poprawki w ecu, alarm .. To chyba dosc nowe auto, wiec moze niechec im juz przeszla. Tu masz przyklad http://www.ehow.com/how_5014706_reprogram-mercedes-remote.html J. |
|
Data: 2012-09-04 23:01:39 | |
Autor: <120904 | |
Mercedes B, jak otworzyÄ drzwi | |
J.F. w <news:cp9ooz2bju2m$.15nb67fgfm59i$.dlg40tude.net>:
Dnia Tue, 4 Sep 2012 21:12:10 +0200, 120904@211210.invalid napisał(a): No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci Tak to nawet w syrence nie było i radio działało pomimo, że 4 miesiące skarpeta bez aku przestała, owszem polonez się musiał mapowania nauczyć, ale juz ta Twoja znienawidzona Nubira nie, a i radio działało. OK, zegarek trza było ustawić bo RDS nie miało To chyba dosc nowe auto, wiec moze niechec im juz przeszla. Dośc nowe z lat 90 wieku poprzedniego... Tu masz przyklad Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota... -- 'Tom N' |
|
Data: 2012-09-05 11:54:03 | |
Autor: J.F | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup
J.F. w <news:cp9ooz2bju2m$.15nb67fgfm59i$.dlg40tude.net>: No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci Tak to nawet w syrence nie było i radio działało pomimo, że 4 miesiące W skarpecie radia nie bylo, przynajmniej fabrycznego. Moze cos sobie wsadziles, wiec dzialalo tak jak bylo zaprojektowane. Przy czym wczesne radia nie wymagaly zadnego przechowywania parametrow, pozniej pojawilo sie ktores bodajze Safari z mechanicznym programatorem, a dopiero gdzies pozniej byly radia z synteza i elektronicznym programatorem. I dwiema koncowkami do zasilania, na jednej wymagane napiecie caly czas. I starsze radio u mnie po odpieciu akumulatora owszem - kod pamieta gdzies w nieulotnej, bo trzeba podac ciagle taki sam, ale pamiec zaprogramowanych kanalow znika. owszem polonez się musiał mapowania nauczyć, ale Pisalem o poprawkach do mapowania, ktorych rzekomo sie komputer uczy w czasie jazdy. A dale to juz nikt nic nie wie - uczy sie czy sie nie uczy, przechowuje w pamieci naprawde nieulotnej, czy na podtrzymaniu bateryjnym. A potem mozesz poczytac takie watki - jak zrobic reset komputera http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=284096270&page=0&fpart=all&vc=1 http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=4&t=33766 Tu masz przyklad Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota... Ale jest mowa jak dolaczyc pilota ponownie do samochodu. Widac jest taka potrzeba, jak myslisz - kiedy sie zdarza ? Czy moze popierasz kolegow i trzeba w umowie przeczytac na ile km wykupiono usluge otwierania drzwi :-) J. |
|
Data: 2012-09-05 11:57:38 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
Dnia 2012-09-04 23:01, *120904@230139.invalid* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota... Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego - jedna z przyczyn: /nadajnika często i wielokrotnie używano poza zasięgiem odbioru (wymagana będzie ponowna synchronizacja),/ Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować rozsynchronizowanie jej z pilotem - synchronizacja jest prosta (przynajmniej w przypadku Opla) - kluczyk w stacyjkę, włączenie zapłonu (pozycja 2 zwykle) i naciśnięcie przycisku na pilocie. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-09-05 14:15:30 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2012-09-04 23:01, *120904@230139.invalid* napisał, a mnie coś Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym, że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji. Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować Powyższe mówi o używaniu kluczyka bez kontaktu z centralką (jak nie ma zasilania to nie ma komunikacji). Za to w instrukcji od Insigni jest jasno napisane, że kluczyk potrzebuje powtórnej synchronizacji po wymianie baterii - czyli kluczyk coś przechowuje i jest to podtrzymywane przez baterię. Nie ma za to słowa o tym, że powtórna synchronizacja jest wymagana np. po wymianie akumulatora (a ta jest opisywana). W sumie sam możesz sprawdzić organoleptycznie :) |
|
Data: 2012-09-05 14:42:32 | |
Autor: J.F | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze: Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego - Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze wymagac. Ja nie znam szczegolow konstrukcji nowego mercedesa, ale ty tez nie znasz, a klocisz sie jak ... Maśląg :-P Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować Powyższe mówi o używaniu kluczyka bez kontaktu z centralką (jak A skad wiesz ze Waldka to nie spotkalo ? Insigni jest jasno napisane, że kluczyk potrzebuje powtórnej A ty sprawdziles ? Masz w reku instrukcje, czy znow sie klocisz bezpodstawnie ? P.S. Ja tez nie wiem, ale inny powod niedzialania http://opel.dixi-car.pl/doc/instrukcje/Instrukcja-Opel-Insignia.pdf "doszło do przeciążenia centralnego zamka w wyniku jego wielokrotnego włączania i wyłączania w krótkich odstępach czasu (zasilanie zostaje wówczas na krótko odłączone)," J. |
|
Data: 2012-09-05 15:20:36 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
W dniu 2012-09-05 14:42, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości Kombinujesz już jak koń pod górę. Ja nie znam szczegolow konstrukcji nowego mercedesa, ale ty tez nie Pisałem o tym jak są takie systemu konstruowane, a Ty dajesz jakiś przykład w którym nie ma słowa o zasilaniu. Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować Rozmowa zeszła na kwestie techniczne komunikacji pilot-centralka, a Waldek to nawet nie może zamków fizycznie otworzyć. A ty sprawdziles ? Masz w reku instrukcje, czy znow sie klocisz Widzę, że argumenty się kończą, skoro tak próbujesz - tak, sprawdziłem w instrukcji. P.S. Ja tez nie wiem, ale inny powod niedzialania A jaki to ma związek z kwestią komunikacji centralka-pilot? Zasilanie centralnego zamka zostaje odłączone (czytaj siłowników), a nie zasilanie centralki. Nie wspomnę o tym, że kolejna Twoja kombinacja ma niewiele wspólnego z tym co Waldek napisał - samochód stał 4 tygodnie i nie reaguje na piloty. Prawdopodobnie prąd się skończył. No, ale żeby to potwierdzić to trzeba wejść do samochodu, a to się nie udało nawet kluczykiem 'analogowym'. |
|
Data: 2012-09-05 19:36:21 | |
Autor: <120905 | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
J.F w <news:504748b9$0$1227$65785112news.neostrada.pl>:
Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze wymagac. Tak, zapewne to poniżej napisał Twój sobowtór w odpowiedzi na Waldkowe dywagacje o padniętym akumulatorze: "Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac. Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo" ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ -- 'Tom N' |
|
Data: 2012-09-05 16:20:05 | |
Autor: Michoo | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
On 05.09.2012 14:15, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:Ztcw stosowane rozwiązania są dwóch postaci: a) generowanie kolejnych kodów w długiej sekwencji b) generowanie kodu w oparciu o aktualny czas b) wymaga ciągłego zasilania przynajmniej RTC, ale jest niewrażliwe np na dziecko bawiące się pilotem, a) - potrzebuje tylko pamięci nieulotnej Abstrahując od tego jak generowane są kody (dość popularny KeeLoq jest złożony) działanie jest następujące: a) centralka generuje kolejne kody od ostatnio zapisanego jako prawidłowy, generuje ich K (np 100) i sprawdza czy odebrany od pilota pasuje, jeżeli tak to otwiera/zamyka i zapisuje ten kod. Możliwe błędy: - utrata zasilania podczas zapisu - błędny kod początkowy - użycie pilota ponad K razy poza zasięgiem odbiornika - "nabicie licznika" w pilocie podczas gdy w centralce jest stary b) centralka i pilot mają zegary o mocna zbliżonych wskazaniach, centralka generuje kody z ostatnich +-K okresów czasu i porównuje z odebranym, po odebraniu zapisuje sobie korektę czasu w stosunku do pilota Możliwe błędy: - reset zegara w pilocie/centralce - zbyt długie nie używanie pilota - zegary nie pracują nigdy idealnie równo, wpływa na ich pracę choćby zmiana temperatury, jak się rozjadą o ponad +-K to przestaje działać -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2012-09-04 19:58:15 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Mercedes B, jak otworzyć drzwi | |
W dniu 2012-09-04 19:10, J.F. pisze:
Dnia Tue, 04 Sep 2012 18:28:48 +0200, Artur Maśląg napisał(a): W takiej specjalnej pamięci, która jest uniezależniona od zasilania. To w sumie dość powszechne rozwiązanie. Z tym, że tam jest trochę więcej rzeczy zapamiętanych. |