Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mercedes B, jak otworzyć drzwi

Mercedes B, jak otworzyć drzwi

Data: 2012-09-04 13:52:49
Autor: Sebastian Kaliszewski
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Waldemar Krzok wrote:
Hej,

nie, głupkiem nie jestem i wiem, że do tego służy klamka ;-).
Sprawa wygląda tak ło: kobita wróciła właśnie po dłuższej nieobecności (4 tygodnie) i chce startować do pracy. Pilot nie otwiera drzwi, drugi też nie. OK, wyciągnęliśmy klucz "analogowy" i... tyż nie idzie. Obrócić klucz się da, ale zamek nie otwiera. Czy ktoś z szanownych grupowiczów się zna na tym wynalazku, bo tak na szybko się otworzyć nie udało? Dalszy ciąg otwierania po pracy, ale fajnie by było się dowiedzieć do i jak. Śrubokrętem jakoś nie chcę dłubać.

Waldek

Cosik na prónd wygląda. Albo da się wejść jakoś przez bagażnik, albo znaleźć miejsce gdzie można by się z zasilaniem 12V podłączyć (w niektórych markach to się ponoć przez rozkręcony reflektor daje podłączyć). Najlepiej na jakimś forum meśkowym spytaj najprędzej dostaniesz info jak rzecz ugryźć.

Jak się nie uda albo nie masz ochoty się babrać (podejście z zasilaniem może wymagać np. włażenia pod samochód) można też wezwać fachowca od otwierania drzwi (nie masz przypadkiem ubezpieczenia assistance? Byłoby w cenie)

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-09-04 14:26:26
Autor: Waldemar Krzok
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Am 04.09.2012 13:52, schrieb Sebastian Kaliszewski:
Waldemar Krzok wrote:
Hej,

nie, głupkiem nie jestem i wiem, że do tego służy klamka ;-).
Sprawa wygląda tak ło: kobita wróciła właśnie po dłuższej nieobecności
(4 tygodnie) i chce startować do pracy. Pilot nie otwiera drzwi, drugi
też nie. OK, wyciągnęliśmy klucz "analogowy" i... tyż nie idzie.
Obrócić klucz się da, ale zamek nie otwiera. Czy ktoś z szanownych
grupowiczów się zna na tym wynalazku, bo tak na szybko się otworzyć
nie udało? Dalszy ciąg otwierania po pracy, ale fajnie by było się
dowiedzieć do i jak. Śrubokrętem jakoś nie chcę dłubać.

Waldek

Cosik na prónd wygląda. Albo da się wejść jakoś przez bagażnik, albo
znaleźć miejsce gdzie można by się z zasilaniem 12V podłączyć (w
niektórych markach to się ponoć przez rozkręcony reflektor daje
podłączyć). Najlepiej na jakimś forum meśkowym spytaj najprędzej
dostaniesz info jak rzecz ugryźć.

Jak się nie uda albo nie masz ochoty się babrać (podejście z zasilaniem
może wymagać np. włażenia pod samochód) można też wezwać fachowca od
otwierania drzwi (nie masz przypadkiem ubezpieczenia assistance? Byłoby
w cenie)

Właściwie chcę sprawdzić, czy to akumulator wysiadł, to by się go podładowało i może być ok. Jak nie, to samochód i tak na lizingu z pełnym serwisem, zadzwoni się do Merca i przyjadą, tylko wtedy samochodu parę dni nie będzie, a na łykend by się przydał. Jest jeszcze coprawda drugi, ale akurat od czwartku potrzebne są oba.

Waldek


--
My jsme BorgovĂŠ. Sklopte ĹĄtĂ­ty a vzdejte se. Odpor je marnĂ˝.

Data: 2012-09-04 14:39:49
Autor: J.F
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
UĹźytkownik "Waldemar Krzok"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:aamacjF8h5U4@mid.uni-berlin.de...
Właściwie chcę sprawdzić, czy to akumulator wysiadł, to by się go podładowało i może być ok. Jak nie, to samochód i tak na lizingu z

Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac.
Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo, albo uda sie kluczykiem otworzyc.

pełnym serwisem, zadzwoni się do Merca i przyjadą, tylko wtedy samochodu parę dni nie będzie, a na łykend by się przydał. Jest jeszcze coprawda drugi, ale akurat od czwartku potrzebne są oba.

I tak nie masz, a im wczesniej wezma, tym wczesniej oddadza :-)

Zadzwon, moze cos poradza, albo przysla fachowca ktory na miejscu naprawi ..

J.

Data: 2012-09-04 17:57:10
Autor: jerzu
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
On Tue, 4 Sep 2012 14:39:49 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac.

???


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2012-09-04 18:28:48
Autor: Artur Maśląg
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
W dniu 2012-09-04 14:39, J.F pisze:
(...)
Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac.
Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo, albo uda sie kluczykiem otworzyc.

No, ze zmiennym - co byś chciał synchronizować i kiedy? Znaczy poza
pierwszą "synchronizacją" serwisową... Brak zasilania nie ma nic do
rzeczy...

Data: 2012-09-04 19:10:10
Autor: J.F.
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Dnia Tue, 04 Sep 2012 18:28:48 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2012-09-04 14:39, J.F pisze:
Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac.
Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo, albo uda sie kluczykiem otworzyc.

No, ze zmiennym - co byś chciał synchronizować i kiedy? Znaczy poza
pierwszą "synchronizacją" serwisową... Brak zasilania nie ma nic do
rzeczy...

A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie
jak pradu zabraknie ? J.

Data: 2012-09-04 19:29:43
Autor: <120904
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
J.F. w <news:jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg40tude.net>:

Dnia Tue, 04 Sep 2012 18:28:48 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2012-09-04 14:39, J.F pisze:
Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac.
Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo, albo uda sie kluczykiem otworzyc.
No, ze zmiennym - co byś chciał synchronizować i kiedy? Znaczy poza
pierwszą "synchronizacją" serwisową... Brak zasilania nie ma nic do
rzeczy...

A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie
jak pradu zabraknie ?

A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
algorytmu odpowiednio reaguje?

--
'Tom N'

Data: 2012-09-04 19:54:24
Autor: J.F.
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Dnia Tue, 4 Sep 2012 19:29:43 +0200, 120904@192943.invalid napisał(a):
J.F. w <news:jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg40tude.net>:
A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie
jak pradu zabraknie ?

A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
algorytmu odpowiednio reaguje?

Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.

J.

Data: 2012-09-04 20:02:31
Autor: Artur Maśląg
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
Dnia Tue, 4 Sep 2012 19:29:43 +0200, 120904@192943.invalid napisał(a):
J.F. w <news:jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg40tude.net>:
A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie
jak pradu zabraknie ?

A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
algorytmu odpowiednio reaguje?

Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.

No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
kodu".

Data: 2012-09-04 20:43:39
Autor: J.F.
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
algorytmu odpowiednio reaguje?

Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.

No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
kodu".

A co trzeba pamietac ? Nic ? J.

Data: 2012-09-04 21:22:20
Autor: Artur Maśląg
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze:
Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
algorytmu odpowiednio reaguje?

Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.

No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
kodu".

A co trzeba pamietac ? Nic ?

Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
zostanie zignorowane.

Data: 2012-09-04 22:20:40
Autor: J.F.
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Dnia Tue, 04 Sep 2012 21:22:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]
Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
zostanie zignorowane.

O widzisz, dobrze kombinujesz. To jaki jest ten czas waznosci i jak mierzony ?

A jesli nie wiesz - to jakbys to zrobil gdybys projektowal ? I co by sie stalo z twoim projektem gdyby pradu zabraklo ? J.

Data: 2012-09-04 22:28:21
Autor: <120904
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
J.F. w <news:1owsa3netfkxj$.15y93bslncp5g.dlg40tude.net>:

Dnia Tue, 04 Sep 2012 21:22:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]
Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
zostanie zignorowane.

O widzisz, dobrze kombinujesz.

Nie, to przekombinowałeś

To jaki jest ten czas waznosci i jak mierzony ?

Tak, że nie potrzeba ciągłej dostawy prądu.

I co by sie stalo z twoim projektem gdyby pradu zabraklo ?

Nic, hasło-klucz, którego nie chcesz przyswoić ciągle brzmi tak samo: pamięć
nieulotna


--
'Tom N'

Data: 2012-09-04 22:59:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
On Tue, 4 Sep 2012, Artur Maśląg wrote:

W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze:
Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
algorytmu odpowiednio reaguje?

Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.

No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
kodu".

A co trzeba pamietac ? Nic ?

Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
zostanie zignorowane.

  Jeszcze nam wyjaśnij, w jaki sposób skutecznie wyłączony klucz
(po jednej lub drugiej stronie) mierzy czas i będzie jasność.
  Problem w tym, że jeśli klucz i odbiornik muszą mieć swoje zasilanie
awaryjne (nawet mierzone w mikroamperach, bo zegar CMOS o poborze
poniżej mikroampera to nie problem), to jeśli *ono* zawiedzie,
problem powraca.
  Czas możesz odzyskać z GPSa.
  Ale skoro polemizujesz z pytaniem czy coś trzeba pamiętać,
to mamy problem - ustalenie co zrobić, jeśli "termin ważności"
wziął i minął.

  Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,
że *nic* nie trzeba pamiętać, niestety biorą w łeb.
  Czy Ty masz ma myśli czasowo zależną tablicę danych, np. wartości
losowych, zapisanych po obu stronach lub coś w tym stylu?
(plus pytanie skąd obie strony biorą *wiarygodny* czas, aby
wykluczyć użycie "starego" kodu, GPS w kluczu nie przejdzie,
a oszukanie klucza da wynik jak poprzednio - pytamy go jaki
klucz będzie ważny za dwa dni :>)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-04 23:26:53
Autor: <120904
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1209042249490.1440quad>:

On Tue, 4 Sep 2012, Artur Maśląg wrote:

W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze:
A co trzeba pamietac ? Nic ?
To napisał Jarek          ^^^^^^
Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ to napisał Artur

  Jeszcze nam wyjaśnij, w jaki sposób skutecznie wyłączony klucz
(po jednej lub drugiej stronie) mierzy czas i będzie jasność.

Ktoś pisał o wyłączonym elemencie w trakcie komunikacji?

  Problem w tym, że jeśli klucz i odbiornik muszą mieć swoje zasilanie
awaryjne (nawet mierzone w mikroamperach, bo zegar CMOS o poborze
poniżej mikroampera to nie problem), to jeśli *ono* zawiedzie,
problem powraca

Ale nie muszą.

  Czas możesz odzyskać z GPSa.

Nie kombinuj Gotfryd :P

  Ale skoro polemizujesz z pytaniem czy coś trzeba pamiętać,
to mamy problem - ustalenie co zrobić, jeśli "termin ważności"
wziął i minął.

Już podałem link -- jest licznik, kod zawierajacy został użyty i zapamiętany
w pamięci nieulotnej (widzisz jakiś techniczny problem w realizacji tego?)

  Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,
że *nic* nie trzeba pamiętać, niestety biorą w łeb.

To Jarek się pomiędzy alfą i omega miota, i to on od RAM do nic bez problemu
przeszedł

  Czy Ty masz ma myśli czasowo zależną tablicę danych, np. wartości
losowych, zapisanych po obu stronach lub coś w tym stylu?

Był link?

(plus pytanie skąd obie strony biorą *wiarygodny* czas, aby
wykluczyć użycie "starego" kodu, GPS w kluczu nie przejdzie,
a oszukanie klucza da wynik jak poprzednio - pytamy go jaki
klucz będzie ważny za dwa dni :>)

No i zaczęło sie o przełamywaniu zabezpieczeń -- 13 minut pilota naciskasz,
a obok stoi ekipa twardołowych? ;PPPP

pzdr, Gotfryd

też :D

A teraz historia z życia: w serwisie byłem świadkiem jak "ruski" na lawecie
został dowieziony, bo mu kluczyk się odkodował -- drugi 2000 km i na pewno
nie dotrze w ciągu 24-48h, bo święta u nich. Po 4 godzinach prób obejścia
(kilku macherów, równiez z centrali w PL) po prostu wymieniono tamto i
siamto, pobrano kaucję za nie i ruski mógł jechać na święta do domu (nie
bebeszono całej elektroniki, tylko oszukano między innymi VIN w odpowiednim
module).
Przy okazji kolejnej planowanej wizyty sie dopytałem -- przyjechał, oddał
szpeje, jemu kaucje oddano, za usługę zapłacił producent


--
'Tom N'

Data: 2012-09-05 01:11:39
Autor: J.F.
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Dnia Tue, 4 Sep 2012 23:26:53 +0200, 120904@232653.invalid napisał(a):
Już podałem link -- jest licznik, kod zawierajacy został użyty i zapamiętany
w pamięci nieulotnej (widzisz jakiś techniczny problem w realizacji tego?)

Trwalosc pamieci nieulotnej ? Teraz moze i duza, kiedys miedzy 100 a 10 tys zapisow.


  Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,
że *nic* nie trzeba pamiętać, niestety biorą w łeb.
To Jarek się pomiędzy alfą i omega miota, i to on od RAM do nic bez problemu
przeszedł

To Artur wpadl na swietny pomysl, ze dane sa wazne przez jakis _czas_.

J.

Data: 2012-09-05 09:19:15
Autor: Artur Maśląg
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
W dniu 2012-09-05 01:11, J.F. pisze:
Dnia Tue, 4 Sep 2012 23:26:53 +0200, 120904@232653.invalid napisał(a):
Już podałem link -- jest licznik, kod zawierajacy został użyty i zapamiętany
w pamięci nieulotnej (widzisz jakiś techniczny problem w realizacji tego?)

Trwalosc pamieci nieulotnej ?
Teraz moze i duza, kiedys miedzy 100 a 10 tys zapisow.

Jak tak się upierasz, to centralka może mieć ekstra podtrzymanie takiej
pamięci. W szczegóły już nie wnikam.

   Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,
że *nic* nie trzeba pamiętać, niestety biorą w łeb.
To Jarek się pomiędzy alfą i omega miota, i to on od RAM do nic bez problemu
przeszedł

To Artur wpadl na swietny pomysl, ze dane sa wazne przez jakis _czas_.

Napisałem:
<cite>
Powtarzanie "odebranego" sygnału
też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
zostanie zignorowane.
</cite>
a Ty się czepiasz "czas". "czas "ważności"" może być jednokrotnym
użyciem, a sam "czas" przy aktywnej komunikacji chyba nie jest
problemem do określenia.

Data: 2012-09-04 21:12:10
Autor: <120904
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
J.F. w <news:zhhzzsozulvc.xy0p7boltmgz$.dlg40tude.net>:

Dnia Tue, 4 Sep 2012 19:29:43 +0200, 120904@192943.invalid napisał(a):
J.F. w <news:jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg40tude.net>:
A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie
jak pradu zabraknie ?
A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
algorytmu odpowiednio reaguje?

Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.

I nie otworzy, bo seria kodów już była użyta, i centralka wie o tym,
przechowując te informację w... Już dwa razy tego zwrotu użyłem gdzie, i dobrze wiesz, że prądu do
potrzymania tej pamięci nie potrzeba, można ją i pilota pozbawić prądu na
dzień, miesiąc, rok... To nie kontrolery dysków z 24h podtrzymaniem
bateryjką pamięci cache

Ale masz poczytaj:
<http://www.autobramy.org/printview.php?t=1464&start=0&sid=baf93dabb25278459ff85c6a26e515fa>

Czy może uważasz, że ktoś przez 13 minut będzie trzymał przycisk pilota (i
co z tego, że to nie pilot samochodu albo bramy -- chyba nie widzisz
problemu (o kosztach nie mówimy) żeby na wprost zaimplementować --
amerykańcom się obrazkowo wyjaśni, że nie dłużej niż 10 sekund i nie więcej
niż dwa razy, a w UE " ?
<http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Tokeny-nie-takie-bezpieczne-jak-mowia,wid,14711418,wiadomosc.html?ticaid=1f1c4>


--
'Tom N'

Data: 2012-09-04 22:41:28
Autor: J.F.
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Dnia Tue, 4 Sep 2012 21:12:10 +0200, 120904@211210.invalid napisał(a):
I nie otworzy, bo seria kodów już była użyta, i centralka wie o tym,
przechowując te informację w... Już dwa razy tego zwrotu użyłem gdzie, i dobrze wiesz, że prądu do
potrzymania tej pamięci nie potrzeba, można ją i pilota pozbawić prądu na
dzień, miesiąc, rok... To nie kontrolery dysków z 24h podtrzymaniem
bateryjką pamięci cache

No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci
nieulotnych. I po odlaczeniu zasialania nie wiadomo co sie straci a co nie.
Radio, wyuczone poprawki w ecu, alarm ..

To chyba dosc nowe auto, wiec moze niechec im juz przeszla.


Tu masz przyklad
http://www.ehow.com/how_5014706_reprogram-mercedes-remote.html

J.

Data: 2012-09-04 23:01:39
Autor: <120904
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
J.F. w <news:cp9ooz2bju2m$.15nb67fgfm59i$.dlg40tude.net>:

Dnia Tue, 4 Sep 2012 21:12:10 +0200, 120904@211210.invalid napisał(a):
I nie otworzy, bo seria kodów już była użyta, i centralka wie o tym,
przechowując te informację w... Już dwa razy tego zwrotu użyłem gdzie, i dobrze wiesz, że prądu do
potrzymania tej pamięci nie potrzeba, można ją i pilota pozbawić prądu na
dzień, miesiąc, rok... To nie kontrolery dysków z 24h podtrzymaniem
bateryjką pamięci cache

No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci
nieulotnych. I po odlaczeniu zasialania nie wiadomo co sie straci a co nie.
Radio, wyuczone poprawki w ecu, alarm ..

Tak to nawet w syrence nie było i radio działało pomimo, że 4 miesiące
skarpeta bez aku przestała, owszem polonez się musiał mapowania nauczyć, ale
juz ta Twoja znienawidzona Nubira nie, a i radio działało. OK, zegarek trza
było ustawić bo RDS nie miało

To chyba dosc nowe auto, wiec moze niechec im juz przeszla.

Dośc nowe z lat 90 wieku poprzedniego...

Tu masz przyklad
http://www.ehow.com/how_5014706_reprogram-mercedes-remote.html

Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...

--
'Tom N'

Data: 2012-09-05 11:54:03
Autor: J.F
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
J.F. w <news:cp9ooz2bju2m$.15nb67fgfm59i$.dlg40tude.net>:
No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci
nieulotnych. I po odlaczeniu zasialania nie wiadomo co sie straci a co nie.
Radio, wyuczone poprawki w ecu, alarm ..

Tak to nawet w syrence nie było i radio działało pomimo, że 4 miesiące
skarpeta bez aku przestała,

W skarpecie radia nie bylo, przynajmniej fabrycznego. Moze cos sobie wsadziles, wiec dzialalo tak jak bylo zaprojektowane.
Przy czym wczesne radia nie wymagaly zadnego przechowywania parametrow, pozniej pojawilo sie ktores bodajze Safari z mechanicznym programatorem, a dopiero gdzies pozniej byly radia z synteza i elektronicznym programatorem. I dwiema koncowkami do zasilania, na jednej wymagane napiecie caly czas.

I starsze radio u mnie po odpieciu akumulatora owszem - kod pamieta gdzies w nieulotnej, bo trzeba podac ciagle taki sam, ale pamiec zaprogramowanych kanalow znika.

owszem polonez się musiał mapowania nauczyć, ale
juz ta Twoja znienawidzona Nubira nie,

Pisalem o poprawkach do mapowania, ktorych rzekomo sie komputer uczy w czasie jazdy.
A dale to juz nikt nic nie wie - uczy sie czy sie nie uczy, przechowuje w pamieci naprawde nieulotnej, czy na podtrzymaniu bateryjnym.


A potem mozesz poczytac takie watki - jak zrobic reset komputera
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=284096270&page=0&fpart=all&vc=1
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=4&t=33766

Tu masz przyklad
http://www.ehow.com/how_5014706_reprogram-mercedes-remote.html

Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...

Ale jest mowa jak dolaczyc pilota ponownie do samochodu.
Widac jest taka potrzeba, jak myslisz - kiedy sie zdarza ?

Czy moze popierasz kolegow i trzeba w umowie przeczytac na ile km wykupiono usluge otwierania drzwi :-)

J.

Data: 2012-09-05 11:57:38
Autor: Mirek Ptak
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Dnia 2012-09-04 23:01,  *120904@230139.invalid* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...

Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego - jedna z przyczyn:
/nadajnika często i wielokrotnie
używano poza zasięgiem odbioru
(wymagana będzie ponowna
synchronizacja),/

Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować rozsynchronizowanie jej z pilotem - synchronizacja jest prosta (przynajmniej w przypadku Opla) - kluczyk w stacyjkę, włączenie zapłonu (pozycja 2 zwykle) i naciśnięcie przycisku na pilocie.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2012-09-05 14:15:30
Autor: Artur Maśląg
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2012-09-04 23:01,  *120904@230139.invalid* napisał, a mnie coś
podkusiło, żeby odpisać:
Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...

Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego -
jedna z przyczyn:
/nadajnika często i wielokrotnie
używano poza zasięgiem odbioru
(wymagana będzie ponowna
synchronizacja),/

Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.

Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować
rozsynchronizowanie jej z pilotem - synchronizacja jest prosta
(przynajmniej w przypadku Opla) - kluczyk w stacyjkę, włączenie zapłonu
(pozycja 2 zwykle) i naciśnięcie przycisku na pilocie.

Powyższe mówi o używaniu kluczyka bez kontaktu z centralką (jak
nie ma zasilania to nie ma komunikacji). Za to w instrukcji od
Insigni jest jasno napisane, że kluczyk potrzebuje powtórnej
synchronizacji po wymianie baterii - czyli kluczyk coś
przechowuje i jest to podtrzymywane przez baterię.
Nie ma za to słowa o tym, że powtórna synchronizacja jest
wymagana np. po wymianie akumulatora (a ta jest opisywana).
W sumie sam możesz sprawdzić organoleptycznie :)

Data: 2012-09-05 14:42:32
Autor: J.F
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego -
jedna z przyczyn:
/nadajnika często i wielokrotnie
używano poza zasięgiem odbioru
(wymagana będzie ponowna  synchronizacja),/

Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.

Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze wymagac.
Ja nie znam szczegolow konstrukcji nowego mercedesa, ale ty tez nie znasz, a klocisz sie jak ... Maśląg :-P

Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować
rozsynchronizowanie jej z pilotem - synchronizacja jest prosta [...]

Powyższe mówi o używaniu kluczyka bez kontaktu z centralką (jak
nie ma zasilania to nie ma komunikacji). Za to w instrukcji od

A skad wiesz ze Waldka to nie spotkalo ?

Insigni jest jasno napisane, że kluczyk potrzebuje powtórnej
synchronizacji po wymianie baterii - czyli kluczyk coś
przechowuje i jest to podtrzymywane przez baterię.
Nie ma za to słowa o tym, że powtórna synchronizacja jest
wymagana np. po wymianie akumulatora (a ta jest opisywana).
W sumie sam możesz sprawdzić organoleptycznie :)

A ty sprawdziles ? Masz w reku instrukcje, czy znow sie klocisz bezpodstawnie ?

P.S. Ja tez nie wiem, ale inny powod niedzialania
http://opel.dixi-car.pl/doc/instrukcje/Instrukcja-Opel-Insignia.pdf
"doszło do przeciążenia centralnego zamka w wyniku jego wielokrotnego włączania i wyłączania w krótkich odstępach czasu (zasilanie zostaje wówczas na krótko odłączone),"

J.

Data: 2012-09-05 15:20:36
Autor: Artur Maśląg
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
W dniu 2012-09-05 14:42, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego -
jedna z przyczyn:
/nadajnika często i wielokrotnie
używano poza zasięgiem odbioru
(wymagana będzie ponowna  synchronizacja),/

Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.

Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze
wymagac.

Kombinujesz już jak koń pod górę.

Ja nie znam szczegolow konstrukcji nowego mercedesa, ale ty tez nie
znasz, a klocisz sie jak ... Maśląg :-P

Pisałem o tym jak są takie systemu konstruowane, a Ty dajesz jakiś
przykład w którym nie ma słowa o zasilaniu.

Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować
rozsynchronizowanie jej z pilotem - synchronizacja jest prosta [...]

Powyższe mówi o używaniu kluczyka bez kontaktu z centralką (jak
nie ma zasilania to nie ma komunikacji). Za to w instrukcji od

A skad wiesz ze Waldka to nie spotkalo ?

Rozmowa zeszła na kwestie techniczne komunikacji pilot-centralka,
a Waldek to nawet nie może zamków fizycznie otworzyć.

A ty sprawdziles ? Masz w reku instrukcje, czy znow sie klocisz
bezpodstawnie ?

Widzę, że argumenty się kończą, skoro tak próbujesz - tak,
sprawdziłem w instrukcji.

P.S. Ja tez nie wiem, ale inny powod niedzialania
http://opel.dixi-car.pl/doc/instrukcje/Instrukcja-Opel-Insignia.pdf
"doszło do przeciążenia centralnego zamka w wyniku jego wielokrotnego
włączania i wyłączania w krótkich odstępach czasu (zasilanie zostaje
wówczas na krótko odłączone),"

A jaki to ma związek z kwestią komunikacji centralka-pilot? Zasilanie
centralnego zamka zostaje odłączone (czytaj siłowników), a nie
zasilanie centralki. Nie wspomnę o tym, że kolejna Twoja kombinacja ma
niewiele wspólnego z tym co Waldek napisał - samochód stał 4 tygodnie
i nie reaguje na piloty. Prawdopodobnie prąd się skończył. No, ale żeby to potwierdzić to trzeba wejść do samochodu, a to się nie udało nawet
kluczykiem 'analogowym'.

Data: 2012-09-05 19:36:21
Autor: <120905
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
J.F w <news:504748b9$0$1227$65785112news.neostrada.pl>:

Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze wymagac.

Tak, zapewne to poniżej napisał Twój sobowtór w odpowiedzi na Waldkowe
dywagacje o padniętym akumulatorze:

"Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac.
Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo"
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

--
'Tom N'

Data: 2012-09-05 16:20:05
Autor: Michoo
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
On 05.09.2012 14:15, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2012-09-04 23:01, *120904@230139.invalid* napisał, a mnie coś
podkusiło, żeby odpisać:
Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...

Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego -
jedna z przyczyn:
/nadajnika często i wielokrotnie
używano poza zasięgiem odbioru
(wymagana będzie ponowna
synchronizacja),/

Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.
Ztcw stosowane rozwiązania są dwóch postaci:
a) generowanie kolejnych kodów w długiej sekwencji
b) generowanie kodu w oparciu o aktualny czas

b) wymaga ciągłego zasilania przynajmniej RTC, ale jest niewrażliwe np na dziecko bawiące się pilotem, a) - potrzebuje tylko pamięci nieulotnej

Abstrahując od tego jak generowane są kody (dość popularny KeeLoq jest złożony) działanie jest następujące:
a) centralka generuje kolejne kody od ostatnio zapisanego jako prawidłowy, generuje ich K (np 100) i sprawdza czy odebrany od pilota pasuje, jeżeli tak to otwiera/zamyka i zapisuje ten kod.
Możliwe błędy:
  - utrata zasilania podczas zapisu - błędny kod początkowy
  - użycie pilota ponad K razy poza zasięgiem odbiornika - "nabicie licznika" w pilocie podczas gdy w centralce jest stary
b) centralka i pilot mają zegary o mocna zbliżonych wskazaniach, centralka generuje kody z ostatnich +-K okresów czasu i porównuje z odebranym, po odebraniu zapisuje sobie korektę czasu w stosunku do pilota
Możliwe błędy:
  - reset zegara w pilocie/centralce
  - zbyt długie nie używanie pilota - zegary nie pracują nigdy idealnie równo, wpływa na ich pracę choćby zmiana temperatury, jak się rozjadą o ponad +-K to przestaje działać

--
Pozdrawiam
Michoo

Data: 2012-09-04 19:58:15
Autor: Artur Maśląg
Mercedes B, jak otworzyć drzwi
W dniu 2012-09-04 19:10, J.F. pisze:
Dnia Tue, 04 Sep 2012 18:28:48 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2012-09-04 14:39, J.F pisze:
Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac.
Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo, albo uda sie kluczykiem otworzyc.

No, ze zmiennym - co byś chciał synchronizować i kiedy? Znaczy poza
pierwszą "synchronizacją" serwisową... Brak zasilania nie ma nic do
rzeczy...

A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie
jak pradu zabraknie ?

W takiej specjalnej pamięci, która jest uniezależniona od zasilania. To
w sumie dość powszechne rozwiązanie. Z tym, że tam jest trochę więcej
rzeczy zapamiętanych.

Mercedes B, jak otworzyć drzwi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona