Data: 2010-11-29 16:51:59 | |
Autor: CUT_INZ | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.
Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :( Pytanie pierwsze: - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych? (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli) - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC? |
|
Data: 2010-11-29 16:37:12 | |
Autor: to | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
begin CUT_INZ
Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :( No przecież sam napisałeś, że tak się stało... - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC? Pewnie można, bo dlaczego nie? Ale generalnie, to przeczytaj umowę. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-29 17:46:23 | |
Autor: CUT_INZ | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
W dniu 29-11-2010 17:37, to pisze:
Pytanie pierwsze: Po prostu obawiam się, że poduchy w ogóle nie działają. |
|
Data: 2010-11-29 19:14:08 | |
Autor: bratPit | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki, - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC? pewnie tak, brat |
|
Data: 2010-11-29 19:56:47 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:id0qhh$dac$1inews.gazeta.pl...
pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki. Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC? i słowo "pewnie" jest tu bardzo na miejscu. W tym tygodniu w Turbo kamrze było zdarzenie, gdzie pani wyrżneła w krawężnik przy parkowaniu i TU stwierdziło "wade fabryczną" i odmówiło wypłaty. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-29 20:15:59 | |
Autor: bratPit | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki, eee no jak? nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma oddzielony, zależy od rozwiązania, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania elementów bezpieczeństwa, tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w zależności od kąta uderzenia, Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie 0,4g* brat *Bosch - Czujniki w pojazdach samochodowych, Informator Techniczny, wyd. WKŁ |
|
Data: 2010-11-29 20:50:40 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:id0u5h$qch$1inews.gazeta.pl... jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki, patrząc na katalog czesci (ETK) BMW do którego mam dostęp widze dwa czujniki (z resztą takie same). Jeden mierzy przyspieszenie w zdłuż osi pojazdu, drugi w poprzek. Żadnych innych czujników. Pojawia sie graniczne przyspieszenie wzdłużne - odpalają poduszki i napinacze. Poprzeczne - kurtyny i boczne poduszki. W niektórych autach jescze (np. w BMW) poduszka pasażera odpala tylko, jesli czujnik w siedzeniu wykrywa pasażera - to wszystko. Zeby odpalały same napinacze - w wżyciu nie słyszałem (co nie znaczy, ze nie moze tak byc, wydaje mi sie to jednak mało prawdopodobne). Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-29 21:09:53 | |
Autor: bratPit | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika, tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie, brat |
|
Data: 2010-11-29 21:56:27 | |
Autor: 'Tom N' | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
bratPit w <news:id11aj$8mv$1inews.gazeta.pl>:
Nie doszukiwabym sie tu jaki porednich rozwiza typu takie przypieszenie hazard? przecie tam i tak siedzi elektronika, <http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm> "[...] Podstawowe funkcje sterownika to: ocena w chwili wypadku siy uderzenia oraz podjcie decyzji o detonacji poduszki i/lub napinaczy pasw. W pamici sterownika zanotowane zostan dane o sile i kcie uderzenia oraz wszystkie inne dostpne dane, w zalenoci od oprogramowania tzw. Crash record. [...]" -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2010-11-29 22:00:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
W dniu 2010-11-29 16:51, CUT_INZ pisze:
Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy Jest to możliwe. Zależy np. od kąta uderzenia - poduszki czołowe mogą nie odpalać jeżeli przeciążenie zadziała pod nieczołowym kątem, natomiast napinacze jak najbardziej. Może być też tak że napinacze i poduszki w ogóle korzystają z różnych czujników, albo mają inne progi zadziałania. (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło Oczywiście niewykluczone jest to że poduszki tam w ogóle nie ma, albo jest niesprawna. To już trzeba rozebrać, sprawdzić połączenia elektryczne (bo może być np. wlutowany rezystor). - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC? Raczej tak. |
|
Data: 2010-11-30 00:39:12 | |
Autor: CUT_INZ | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze:
Ale poduszki są, ale kiedyś szlag trafił sterownik. Serwis wymienił - tak utrzymują. |
|
Data: 2010-11-30 01:02:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
W dniu 2010-11-30 00:39, CUT_INZ pisze:
W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze: Jeżeli im nie ufasz to ciężka sprawa. W zasadzie pozostaje tylko próbne odpalenie - może niekoniecznie samych poduszek, ale trzeba by podłączyć zamiast poduszek sprzęt pomiarowy, zasymulować sygnały wypadku i sprawdzić czy sterownik odpala poduszki. Potem sterownik trzeba programowo przywrócić do poprzedniego stanu. Nie wiem czy w jakimkolwiek serwisie są w stanie tego dokonać. Raczej wszyscy bazują na podłączeniu komputera i self-teście sterownika. Jeżeli sterownik nie zgłasza błędów, to zakłada się że jest sprawny. |
|
Data: 2010-11-30 17:54:50 | |
Autor: Micha | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik. W instrukcji do starego renaulta miaem e poduchy przy ponad 40km/h s odpalane, poniej tej prdkoci tylko napinacze. (ktre te s odpalane przy dachowaniu), od jakiej prdkoci nie wiem, ale na pewno ~8km/h tyem (w cian) nie s - a to ju prdko przy ktrej czujnik wstrzsu daje info o wypadku - i da. Nigdy mi nie wypaliy przy uderzeniach w krawniki, za to raz si zawiesio cae sterowanie zawieszeniem (mocne uderzenie najpierw zewntrznymi koami, podrzucenie auta i uderzenie wewntrznymi), po czym komputer przesta kontrolowa polizg i trzeba byo samemu ;) przy mniejszych si nie wieszao. Jedyne co auto po tym musi zrobi to poustawia na nowo klapki nawiewu, uderzenie praw stron wczao lodowaty nawiew,a klimatronik to potem z 15 sekund zbiera. - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?tego nie wiem. -- |