Data: 2010-11-29 19:14:08 | |
Autor: bratPit | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki, - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC? pewnie tak, brat |
|
Data: 2010-11-29 19:56:47 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:id0qhh$dac$1inews.gazeta.pl...
pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki. Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC? i słowo "pewnie" jest tu bardzo na miejscu. W tym tygodniu w Turbo kamrze było zdarzenie, gdzie pani wyrżneła w krawężnik przy parkowaniu i TU stwierdziło "wade fabryczną" i odmówiło wypłaty. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-29 20:15:59 | |
Autor: bratPit | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki, eee no jak? nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma oddzielony, zależy od rozwiązania, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania elementów bezpieczeństwa, tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w zależności od kąta uderzenia, Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie 0,4g* brat *Bosch - Czujniki w pojazdach samochodowych, Informator Techniczny, wyd. WKŁ |
|
Data: 2010-11-29 20:50:40 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:id0u5h$qch$1inews.gazeta.pl... jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki, patrząc na katalog czesci (ETK) BMW do którego mam dostęp widze dwa czujniki (z resztą takie same). Jeden mierzy przyspieszenie w zdłuż osi pojazdu, drugi w poprzek. Żadnych innych czujników. Pojawia sie graniczne przyspieszenie wzdłużne - odpalają poduszki i napinacze. Poprzeczne - kurtyny i boczne poduszki. W niektórych autach jescze (np. w BMW) poduszka pasażera odpala tylko, jesli czujnik w siedzeniu wykrywa pasażera - to wszystko. Zeby odpalały same napinacze - w wżyciu nie słyszałem (co nie znaczy, ze nie moze tak byc, wydaje mi sie to jednak mało prawdopodobne). Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-29 21:09:53 | |
Autor: bratPit | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika, tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie, brat |
|
Data: 2010-11-29 21:56:27 | |
Autor: 'Tom N' | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
bratPit w <news:id11aj$8mv$1inews.gazeta.pl>:
Nie doszukiwabym sie tu jaki porednich rozwiza typu takie przypieszenie hazard? przecie tam i tak siedzi elektronika, <http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm> "[...] Podstawowe funkcje sterownika to: ocena w chwili wypadku siy uderzenia oraz podjcie decyzji o detonacji poduszki i/lub napinaczy pasw. W pamici sterownika zanotowane zostan dane o sile i kcie uderzenia oraz wszystkie inne dostpne dane, w zalenoci od oprogramowania tzw. Crash record. [...]" -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|