Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Data: 2010-11-29 19:14:08
Autor: bratPit
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.

Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych? (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki,

- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

pewnie tak,

brat

Data: 2010-11-29 19:56:47
Autor: Kuba \(aka cita\)
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:id0qhh$dac$1inews.gazeta.pl...

jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki,


pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne


- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

pewnie tak,

i słowo "pewnie" jest tu bardzo na miejscu.

W tym tygodniu w Turbo kamrze było zdarzenie, gdzie pani wyrżneła w krawężnik przy parkowaniu i TU stwierdziło "wade fabryczną" i odmówiło wypłaty.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-11-29 20:15:59
Autor: bratPit
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki,


pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne

eee no jak?
nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma oddzielony,
zależy od rozwiązania,
nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania elementów bezpieczeństwa,
tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w zależności od kąta uderzenia,
Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie 0,4g*

brat

*Bosch - Czujniki w pojazdach samochodowych, Informator Techniczny, wyd. WKŁ

Data: 2010-11-29 20:50:40
Autor: Kuba \(aka cita\)
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:id0u5h$qch$1inews.gazeta.pl...
jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a za mała na poduszki,


pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne

eee no jak?
nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma oddzielony,
zależy od rozwiązania,
nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania elementów bezpieczeństwa,
tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w zależności od kąta uderzenia,
Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie 0,4g*


patrząc na katalog czesci (ETK) BMW do którego mam dostęp widze dwa czujniki (z resztą takie same). Jeden mierzy przyspieszenie w zdłuż osi pojazdu, drugi w poprzek.
Żadnych innych czujników.

Pojawia sie graniczne  przyspieszenie wzdłużne - odpalają poduszki i napinacze. Poprzeczne - kurtyny i boczne poduszki.
W niektórych autach jescze (np. w BMW) poduszka pasażera odpala tylko, jesli czujnik w siedzeniu wykrywa pasażera - to wszystko. Zeby odpalały same napinacze - w wżyciu nie słyszałem (co nie znaczy, ze nie moze tak byc, wydaje mi sie to jednak mało prawdopodobne).
Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-11-29 21:09:53
Autor: bratPit
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie
odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.

hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika,
tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie,

brat

Data: 2010-11-29 21:56:27
Autor: 'Tom N'
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
bratPit w <news:id11aj$8mv$1inews.gazeta.pl>:

Nie doszukiwabym sie tu jaki porednich rozwiza typu takie przypieszenie
odpalamy to, a takie tamto. IMO za duo byloby w tym hazardu.

hazard? przecie tam i tak siedzi elektronika,
tak jak powiedziaem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej istniej rozwizania czujnikw ktre dziaaj proporcjonalnie,

<http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm>

"[...] Podstawowe funkcje sterownika to:

ocena w chwili wypadku siy uderzenia oraz podjcie decyzji o detonacji
poduszki i/lub napinaczy pasw. W pamici sterownika zanotowane zostan dane
o sile i kcie uderzenia oraz wszystkie inne dostpne dane, w zalenoci od
oprogramowania tzw. Crash record. [...]"

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona