Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Data: 2010-11-29 22:00:27
Autor: Tomasz Pyra
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
W dniu 2010-11-29 16:51, CUT_INZ pisze:
Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.

Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?

Jest to możliwe.
Zależy np. od kąta uderzenia - poduszki czołowe mogą nie odpalać jeżeli przeciążenie zadziała pod nieczołowym kątem, natomiast napinacze jak najbardziej.

Może być też tak że napinacze i poduszki w ogóle korzystają z różnych czujników, albo mają inne progi zadziałania.

(Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

Oczywiście niewykluczone jest to że poduszki tam w ogóle nie ma, albo jest niesprawna.
To już trzeba rozebrać, sprawdzić połączenia elektryczne (bo może być np. wlutowany rezystor).

- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

Raczej tak.

Data: 2010-11-30 00:39:12
Autor: CUT_INZ
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze:


(Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)


Ale poduszki są, ale kiedyś szlag trafił sterownik. Serwis wymienił - tak utrzymują.

Data: 2010-11-30 01:02:53
Autor: Tomasz Pyra
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
W dniu 2010-11-30 00:39, CUT_INZ pisze:
W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze:


(Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)


Ale poduszki są, ale kiedyś szlag trafił sterownik. Serwis wymienił -
tak utrzymujÄ….

Jeżeli im nie ufasz to ciężka sprawa.
W zasadzie pozostaje tylko próbne odpalenie - może niekoniecznie samych poduszek, ale trzeba by podłączyć zamiast poduszek sprzęt pomiarowy, zasymulować sygnały wypadku i sprawdzić czy sterownik odpala poduszki.
Potem sterownik trzeba programowo przywrócić do poprzedniego stanu.

Nie wiem czy w jakimkolwiek serwisie są w stanie tego dokonać. Raczej wszyscy bazują na podłączeniu komputera i self-teście sterownika.
Jeżeli sterownik nie zgłasza błędów, to zakłada się że jest sprawny.

Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona