Data: 2010-11-29 22:00:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
W dniu 2010-11-29 16:51, CUT_INZ pisze:
Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy Jest to możliwe. Zależy np. od kąta uderzenia - poduszki czołowe mogą nie odpalać jeżeli przeciążenie zadziała pod nieczołowym kątem, natomiast napinacze jak najbardziej. Może być też tak że napinacze i poduszki w ogóle korzystają z różnych czujników, albo mają inne progi zadziałania. (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło Oczywiście niewykluczone jest to że poduszki tam w ogóle nie ma, albo jest niesprawna. To już trzeba rozebrać, sprawdzić połączenia elektryczne (bo może być np. wlutowany rezystor). - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC? Raczej tak. |
|
Data: 2010-11-30 00:39:12 | |
Autor: CUT_INZ | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze:
Ale poduszki są, ale kiedyś szlag trafił sterownik. Serwis wymienił - tak utrzymują. |
|
Data: 2010-11-30 01:02:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie | |
W dniu 2010-11-30 00:39, CUT_INZ pisze:
W dniu 29-11-2010 22:00, Tomasz Pyra pisze: Jeżeli im nie ufasz to ciężka sprawa. W zasadzie pozostaje tylko próbne odpalenie - może niekoniecznie samych poduszek, ale trzeba by podłączyć zamiast poduszek sprzęt pomiarowy, zasymulować sygnały wypadku i sprawdzić czy sterownik odpala poduszki. Potem sterownik trzeba programowo przywrócić do poprzedniego stanu. Nie wiem czy w jakimkolwiek serwisie są w stanie tego dokonać. Raczej wszyscy bazują na podłączeniu komputera i self-teście sterownika. Jeżeli sterownik nie zgłasza błędów, to zakłada się że jest sprawny. |
|