Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie

Data: 2010-11-30 17:54:50
Autor: Michał
Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.

Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych? (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

W instrukcji do starego renaulta miałem że poduchy przy ponad 40km/h s± odpalane, poniżej tej prędko¶ci tylko napinacze. (które też s± odpalane przy dachowaniu), od jakiej prędko¶ci nie wiem, ale na pewno ~8km/h tyłem
(w ¶cianę) nie s± - a to już prędko¶ć przy której czujnik wstrz±su daje info o wypadku - i dał.

Nigdy mi nie wypaliły przy uderzeniach w krawężniki, za to raz się zawiesiło całe sterowanie zawieszeniem (mocne uderzenie najpierw zewnętrznymi kołami, podrzucenie auta i uderzenie wewnętrznymi),
po czym komputer przestał kontrolować po¶lizg i trzeba było samemu ;)

przy mniejszych się nie wieszało. Jedyne co auto po tym musi zrobić to poustawiać na nowo klapki nawiewu, uderzenie praw± stron± wł±czało lodowaty nawiew,a klimatronik to potem z 15 sekund zbierał.

- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
tego nie wiem.

--

Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie