Meritum->Alior

Data: 2015-10-26 07:13:13
Autor: Dominik & Co
Meritum->Alior
No i spier... migracjÄ™.
Przy próbie pierwszego logowania "kanał dostępu nieaktywny".
Na dezinfolinii "wszyscy konsultanci są zajęci".

A pręt im w okrężnicę- przejdę się do oddziału, jak nie wyjdę z działającym dostępem do rachunku,
to z potwierdzeniem złożenia wypowiedzenia. --
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-26 08:41:42
Autor: Dominik & Co
Meritum->Alior
Dnia 26.10.2015 Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał/a:

Na dezinfolinii "wszyscy konsultanci są zajęci".

Update: na dezinfolinii i tak info, że trzeba z buta
do oddziału (chamstwo i drobnomieszczańtwo- ale cóż).

Zatem jeśli ktoś miał Alior Kantor + byłe Meritum,
to czeka go spacerek.

Miałem nosa, żeby większość kasy odlać wcześniej :-)

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-26 11:26:05
Autor: peter
Meritum->Alior
Dominik & Co pisze:
No i spier... migracjÄ™.
Przy próbie pierwszego logowania "kanał dostępu nieaktywny".
Na dezinfolinii "wszyscy konsultanci są zajęci".

Migracja była rzeczywiście fatalna
Ja miałem informację " czeka na Pana instrukcja logowania do systemu Alior Banku" ale nic nie było. Otrzymałem sms z tym samym i też nic.
PrzypomniaÅ‚em sobie, ze po otwarciu Aliora miaÅ‚em tam konto przez 1/2roku i potem je zamknÄ…Å‚em. JakimÅ› cudem w swoich archiwaliach znalazÅ‚em CIF i pas. 22.10 próbowaÅ‚em siÄ™ zalogować do Aliora tymi danymi. Próba nieudana. OtrzymaÅ‚em jednak email i sms o nieudanej próbie logowania. Wniosek CIF dobry, a  Alior trzymaÅ‚ moje dane osobowe przez 4 lata mimo zamkniÄ™cia konta. Skandal!. A drugi skandal to to, że Meritum kazaÅ‚o szukać danych z Aliora sprzed  wielu lat lub truchtać do oddziaÅ‚u.

Dzisiaj się zalogowałem. Totalne zaskoczenie. Numery rachunków są zupełnie inne!!. Dzisiaj ma przyjść automatyczny przelew na numer byłego Meritum. Ciekawie czy dotrze na miejsce.
Interfejs oczywiście zupełnie inny niż w Meritum. Trzeba się znów uczyć się, gdzie co jest. Numery rachunków nie da się skopiować na liście z rachunkami. Należy wejść do szczegółów. Trzeba będzie we wszystkich przelewach ( np pensji) zmodyfikować numery kont.
Wszystko znaki na niebie i ziemi wskazujÄ…, że  po raz drugi wyprowadzÄ™ siÄ™ z Aliora

--
  Peter

Data: 2015-10-26 05:04:35
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Meritum->Alior
Nie wypowiedzia³e¶ umowy ramowej to i dostêp via net Ci zostawili. Mam tak samo. Tyle, ¿e ja dzieñ przed po³±czeniem rzuci³em im sprzeciw przed migracj± i o dziwo nie mam ¿adnych rachunków w Aliorze.

Data: 2015-10-26 11:37:41
Autor: Dominik & Co
Meritum->Alior
Dnia 26.10.2015 peter <ToJestTo@nic.nie.wiem> napisał/a:

Dzisiaj się zalogowałem. Totalne zaskoczenie. Numery rachunków są zupełnie inne!!. Dzisiaj ma przyjść automatyczny przelew na numer byłego Meritum. Ciekawie czy dotrze na miejsce.

Szczęściarz. U mnie nie ma zmiłuj, przy CIF z Alior Kantor nie można aktywować dostępu bez drałowania do oddziału (AK jako taki działa, można się logować).

Rzekomo stare nr rachunków mają działać... tylko nie wiadomo, jak długo.

Jeśli pozostanę, to trzeba będzie raczej "na wszelki" pozmieniać.

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-26 18:20:09
Autor: peter
Meritum->Alior
Dominik & Co pisze:

Rzekomo stare nr rachunków mają działać... tylko nie wiadomo,
jak długo.

Potwierdzam. Na razie stare numery działają. Przelew, na który czekałem, dotarł.

PS. Od rana zmieniła się liczba znaków pas. Rano było 8 - teraz 10!. Na szczęście moje stare hasło ma 12 znaków

--
  Peter

Data: 2015-10-27 06:44:15
Autor: Dominik & Co
Meritum->Alior
Dnia 26.10.2015 Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał/a:

W uzupełnieniu:

Rzekomo stare nr rachunków mają działać... tylko nie wiadomo, jak długo.

Miły pan w oddziale stwierdził, że stare Meritumowe nr rachunku
będą aktywne do końca roku. "Podstawy prawnej" nie podał :-)

Czyli stwierdzenie:

Jeśli pozostanę, to trzeba będzie raczej "na wszelki" pozmieniać.

pozostaje aktualne. A tymczasem dostęp działający, odbiorcy przeniesieni, przelew do
TMUB poszedł online (czego się spodziewałem), system transakcyjny
dość przyjemny- damy mu szansę.

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-27 03:36:46
Autor: Glaukon
Meritum->Alior

Mi³y pan w oddziale stwierdzi³, ¿e stare Meritumowe nr rachunku
bêd± aktywne do koñca roku.

To pewna wiadomosc?

Data: 2015-10-27 12:27:05
Autor: Dominik & Co
Meritum->Alior
Dnia 27.10.2015 Glaukon <regio.glaukon@gmail.com> napisał/a:

Miły pan w oddziale stwierdził, że stare Meritumowe nr rachunku
będą aktywne do końca roku.

To pewna wiadomosc?

Taka pewna, jak i zapewnienia konsultantów na dezinfolinii.
Jak pisałem, "podstawy prawnej" nie podał.

Tu:

https://www.aliorbank.pl/dodatkowe-informacje/o-banku/fuzja-z-meritum-bankiem/informacje-ogolne.html
jest tylko w tabelce:

numery rachunków kont osobistych i firmowych:
- działać będą zarówno dotychczasowe numery, jak i nowe

Koniec grudnia b.r. jest jedynie wspomniany jako koniec
egzystencji starego systemu Meritum (read only), co poniekąd ciut uprawdopodobnia słowa pana z oddziału ;-)

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-27 12:31:43
Autor: Dominik & Co
Meritum->Alior
Dnia 27.10.2015 Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał/a:

Koniec grudnia b.r. jest jedynie wspomniany jako koniec
egzystencji starego systemu Meritum (read only), co poniekąd ciut uprawdopodobnia słowa pana z oddziału ;-)

Tu:
http://www.cashless.pl/konta/538-klienci-meritum-dostana-nowe-numery-rachunkow-i-straca-aplikacje

jest ciut więcej, ale też bez konkretów.

Mam nadzieję, że info ogłoszą wcześniej, ale skoro i tak wcześniej czy później to nastąpi, to lepiej
pozmieniać już i mieć z głowy. --
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-27 17:47:16
Autor: mx
Meritum->Alior
W dniu 27.10.15 o 07:44, Dominik & Co pisze:

A tymczasem dostęp działający, odbiorcy przeniesieni, przelew do
TMUB poszedł online (czego się spodziewałem), system transakcyjny
dość przyjemny- damy mu szansę.

A czemu zdziwka? Tak było i będzie zawsze. Waluty też, bezpłatnie i Alior Kantor tak samo.

Przy okazji słówko o połączeniu systemów BGŻ i BNP. Wszystko po staremu, oddzielnie, przelewy Elixirem, W oddziale BGŻ dwa okienka wydzielone dla klientów Paribasa. Oczywiście bez żadnej informacji. Postałem w obydwu kolejkach to zapamiętałem. Każdy klient co najmniej kilka minut przy okienku.

Data: 2015-10-27 21:01:31
Autor: Dominik & Co
Meritum->Alior
Dnia 27.10.2015 mx <mx1@os.pl.pl> napisał/a:

A czemu zdziwka? Tak było i będzie zawsze. Waluty też, bezpłatnie i

Jaka zdziwka? Przeciez napisałem, że tego
się wła§nie spodziewałem.

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-10-30 00:32:07
Autor: Chris94
Meritum->Alior
Dnia Mon, 26 Oct 2015 11:26:05 +0100, peter napisa³(a):

Migracja by³a rzeczywi¶cie fatalna
Ja mia³em informacjê " czeka na Pana instrukcja logowania do systemu Alior Banku" ale nic nie by³o. Otrzyma³em sms z tym samym i te¿ nic.

My¶lê ¿e instrukcja by³a, bo by³a u mnie i u mojej ¿ony, tyle ze
wprowadza³a w b³±d.
Po zalogowaniu siê do Merituma wy¶wietla³a siê komunikat, ¿e do Aliora
nale¿y zalogowaæ siê tym samym loginem oraz has³em co do Merituma, a co
okaza³o siê nieprawd±.

Przypomnia³em sobie, ze po otwarciu Aliora mia³em tam konto przez 1/2roku i potem je zamkn±³em. Jakim¶ cudem w swoich archiwaliach znalaz³em CIF i pas. 22.10 próbowa³em siê zalogowaæ do Aliora tymi danymi. Próba nieudana. Otrzyma³em jednak email i sms o nieudanej próbie logowania. Wniosek CIF dobry, a  Alior trzyma³ moje dane osobowe przez 4 lata mimo zamkniêcia konta. Skandal!.

Po nieudanej próbie zalogowania zadzwonili¶my na infoliniê Aliora.
Okaza³o siê, ¿e poniewa¿ kiedy¶ mieli¶my ju¿ konta w Aliorze (które
zlikwidowali¶my po wprowadzeniu op³at), to logowaæ siê musimy nie
loginem z Merituma, tylko tym samym CIF-em, który kiedy¶ mieli¶my w
Aliorze. Wynika to z tego, ¿e numer CIF jest jako¶ wyliczany z numeru
PESEL. Przeszli¶my procedurê ustalania nowego has³a, a reszta ju¿ posz³a
g³adko.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-10-26 23:42:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Meritum->Alior

"Dominik & Co" n0kjq9$626$1@node1.news.atman.pl

No i spier... migracjê.
Przy próbie pierwszego logowania "kana³ dostêpu nieaktywny".
Na dezinfolinii "wszyscy konsultanci s± zajêci".

A prêt im w okrê¿nicê- przejdê siê do oddzia³u,

Je¶li mia³em konto merytoryczne -- mogê i¶æ
do dowolnego Aliora, aby zamkn±æ to konto?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-26 22:27:50
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Meritum->Alior
I¶æ mo¿esz, tyle ¿e raczej niewiele za³atwisz. Radzê wzi±æ ze sob± wypowiedzenie na pi¶mie wraz z kopi±.

Data: 2015-10-27 17:53:51
Autor: mx
Meritum->Alior
W dniu 27.10.15 o 06:27, Konfabulator Konfabulatorski pisze:
I¶æ mo¿esz, tyle ¿e raczej niewiele za³atwisz. Radzê wzi±æ ze sob± wypowiedzenie na pi¶mie wraz z kopi±.

Ja twierdzê, ¿e za³atwi, teraz jest klientem Aliora. Mam teraz stare Rachunki Bez Op³at bez karty (bezp³atne bo wp³ywa pensja) i nowe Wy¿szej Jako¶ci z kart± (bezp³atne przy wp³ywie 2500). Pierwsze chcia³bym upgrade-owaæ (ale nie za 150), a drugie zamkn±æ. Zobaczymy.
Najwiêksza wada to przypadkowe nr rachunków, w Meritum na ka¿dym kolejnym tylko ostatnia cyfra ros³a o 1.

Data: 2015-10-28 23:35:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Meritum->Alior

"mx" 562fac1e$0$648$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Wy¿yny mam w zasiêgu nóg. Merytorycznie by³o strasznie, bo w Centrum,
gdzie nie ma parkingów... A nie ma -- aby Zespo³y daj±ce Karty
Parkingowe mog³y braæ ³apówki.

Zbudowano galeriê w samym centrum -- pod galeri± s± parkingi.
Ale nijak nie mo¿na tak zbudowaæ parkingów poza galeri±?...
W centrum brak parkingów...

-=-

BTW -- by³em w nowej galerii i twierdzê, ¿e jest makabrycznie z³a.
Jedyna ³y¿ka miodu w ogromnej beczce dziegciu -- marmurek Millego.

Parkingi ciasne (nie to co w Alfie, gdzie mo¿na spokojnie zaparkowaæ
nie tylko du¿ym osobowym, ale nawet du¿± furgonetk±) a wjazd tak szeroki,
¿e na ¶cianie (w trzecim dniu pracy galerii) s± liczne ¶lady po samochodach...

Ja nie szorowa³em po ¶cianie, ale patrzy³em z niepokojem i w lusterko
(lewy tylny róg) i przed maskê (prawy przedni róg) i na ,,pomalowane''
¶ciany... Wyje¿d¿aj±c tak rozbestwi³em siê, ¿e lekko otar³em opon±
o krawê¿nik... Taka szeroko¶æ wyjazdu... Cz³owieka a¿ nosi po tym
¶cisku, który zasta³ na wje¼dzie...

-=-

Przemierza³em now± galeriê wszerz i wzd³u¿ ;) i na boki, szukaj±c
czynnej... Tej... No... Tej na s... Sr?... A! Sanitarnej czê¶ci...
Sanitariatu?... Nowy  budynek -- na nosa niewiele mo¿na wyszukaæ... ;)
Chcia³em siê wy... Znaczy -- chcia³em wymyæ rêce. No i siê od...
Od¶wie¿yæ siê chcia³em... -- poprawiæ makija¿...

Widaæ na pierwszy rzut oka, ¿e galeria z czasów Truskolaskiego...
Ciekawe, jak d³ugo utrzyma siê Truskolaski po upadku Kopacz...

Jak mówi³ wielki (przynajmniej dla wielu -- wielki) papie¿ -- Bogu
dziêkujcie, ale ducha nie ga¶cie! Dziêkujê Bogu za przegran± PO,
ale nie gaszê ducha walki -- upadek PO to dopiero wstêp, to przygrywka...

Teraz czas na wyzwolenie samorz±dów spod w³adzy Platformy Oprawców.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-03 16:25:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Meritum->Alior

"Eneuel Leszek Ciszewski" n0rj08$hlr$1@node2.news.atman.pl

Wy¿yny mam w zasiêgu nóg. Merytorycznie by³o strasznie, bo w Centrum,
gdzie nie ma parkingów... A nie ma -- aby Zespo³y daj±ce Karty
Parkingowe mog³y braæ ³apówki.

Wy¿szo¶æ powita³a mnie m@ilem jako swego Klienta, zatem IMO mogê
i¶æ do Wy¿szej, w celu z³o¿enia wypowiedzenia. Nawet merytorycznie
zgromadzone ¶rodki nie przepad³y... S± to grosze, ale któ¿ z nas
[poza Budzikiem i ZUSem] ma miliony? [dok³adniej -- s± to 3 grosze]

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-04 09:20:53
Autor: Waldek
Meritum->Alior

Wyższość powitała mnie m@ilem jako swego Klienta, zatem IMO mogę
iść do Wyższej, w celu złożenia wypowiedzenia. Nawet merytorycznie
zgromadzone środki nie przepadły... Są to grosze, ale któż z nas
[poza Budzikiem i ZUSem] ma miliony? [dokładniej -- są to 3 grosze]

3 grosze niczym 3 talenty (biblijne?) można zakopać
lub zainwestować - tylko w co ??

Ps.
Moja umowa merytorycznie wygasła w dniu 21.10
w odpowiedzi na złożony protest dotyczący wprowadzanych zmian
- jednak moje dane będą jeszcze przez 5 lat przemielane
przez wyższą kulturę - zgodnie z ustawą o rachunkowości

Pozdro

Data: 2015-11-04 23:37:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Meritum->Alior

"Waldek" n1cf4q$d32$1@node1.news.atman.pl

3 grosze niczym 3 talenty (biblijne?) mo¿na zakopaæ
lub zainwestowaæ - tylko w co ??

Je¶li s± swoje -- mo¿na je dorzuciæ... ;)
Tak mówi przys³owie...

Ps.
Moja umowa merytorycznie wygas³a w dniu 21.10
w odpowiedzi na z³o¿ony protest dotycz±cy wprowadzanych zmian
- jednak moje dane bêd± jeszcze przez 5 lat przemielane
przez wy¿sz± kulturê - zgodnie z ustaw± o rachunkowo¶ci

S³usznie!! A nu¿ co¶ po¿yczy³e¶ córce...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-04 19:56:36
Autor: mx
Meritum->Alior
W dniu 27.10.15 o 17:53, pisa³em:

[...]

Oddzia³ nie pomóg³, 150 za upgrade z Rachunków na Wy¿sze ¿±daj±. Parodia, ¿e obydwa konta maj± podobne warunki bezp³atno¶ci, ale trzeba je spe³niaæ dla ka¿dego konta oddzielnie. Pensja musi wp³ywaæ na TO konto, a nie tylko do Aliora.

Data: 2015-10-28 23:16:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Meritum->Alior

"Konfabulator Konfabulatorski" dc8b2a8d-8da1-4bb4-ac66-90ee3bd0aad6@googlegroups.com

: I¶æ mo¿esz, tyle ¿e raczej niewiele za³atwisz.

Chcê wypowiedzieæ umowê.

: Radzê wzi±æ ze sob± wypowiedzenie na pi¶mie wraz z kopi±.

A nie sam± kopiê?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-29 15:10:54
Autor: Waldek
Meritum->Alior

[...]

Jeśli miałem konto merytoryczne -- mogę iść
do dowolnego Aliora, aby zamknąć to konto?

Żonka udała się do Aliora. Merytoryczo-Aliorowe konto przekształciła od ręki w techniczne (bezpłatne).
Nie zamknęła całkiem, bo Merytoryczne lokaty jeszcze się nie skończyły.

Pozdro

Data: 2015-11-03 16:28:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Meritum->Alior

"Waldek" n0t9c9$582$1@node2.news.atman.pl

¯onka uda³a siê do Aliora. Merytoryczo-Aliorowe konto przekszta³ci³a
od rêki w techniczne (bezp³atne).
Nie zamknê³a ca³kiem, bo Merytoryczne lokaty jeszcze siê nie skoñczy³y.

Ile kosztuj± Wy¿sze? S± ró¿ne Wy¿sze? -- poza technicznymi s± ró¿ne?...
Nie mam debetówki -- same Wy¿ej Oszczêdne i Wy¿ej ROzRutne...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Meritum->Alior