Meritum-lokaty lekko w gore

Data: 2009-11-10 11:55:21
Autor: Krzysztof
Meritum-lokaty lekko w gore
Od 9 lis. lekka podwyzka lokat z dzienna kap, szczegolnie 6-m oraz nowe 5-m.

http://www.meritumbank.pl/indywidualni/lokaty/lokata_meritum_kapitalizacja_dzienna#r,main,selectedTab=6946

Data: 2009-11-10 12:44:55
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Krzysztof" news:hdbgqr$1er7$1news2.ipartners.pl

Od 9 lis. lekka podwyzka lokat z dzienna kap, szczegolnie 6-m oraz nowe
5-m.

http://www.meritumbank.pl/indywidualni/lokaty/lokata_meritum_kapitalizacja_dzienna#r,main,selectedTab=6946

Noble/Open tez podciagnelo w góre:
http://lokaty.open.pl/form1/89/ niestety bez dziennej kapitalizacji.

Data: 2009-11-10 13:11:01
Autor: Krzysztof
Meritum-lokaty lekko w gore

"Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote in message news:hdbidb$72m$1news.interia.pl...
[...]

Teraz im krocej tym lepiej, najlepsze sa 3-m w Open-5.65 oraz 5-m Meritum 5.70%. Na dluzej nie warto, bo mozna sie naciac i niedlugo moze zaczna dawac wiecej. W nastepnym roku bedzie duze ssanie kasy do budzetu oraz przez ZUS, NFZ i inne agendy rzadowe. Jezeli szybko nie nastapi wieksze odbicie, tzn PKB bedzie oscylowalo ok. 1%, to ten kraj nie przetrwa na dluzsza mete i oglosi niewyplacalnosc.

Data: 2009-11-10 14:16:49
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Krzysztof" news:hdbl8m$1h1o$1news2.ipartners.pl

[...]

Syf jaki polskiemu narodowi zgotowali politykierzy ma jedna zalete - oddala
od nas wizje przyjecia kolchozowej waluty.

Data: 2009-11-10 14:19:08
Autor: Tomasz Chmielewski
Meritum-lokaty lekko w gore
Valdi wrote:
[...]

tzn. bialoruskiego rubla?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-10 15:35:45
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Tomasz Chmielewski" news:hdbp7l$vk1$1online.de

Cos w ten desen tylko pod inna nazwa :)

Data: 2009-11-10 20:13:16
Autor: Adam Sito
Meritum-lokaty lekko w gore
tzn. bialoruskiego rubla?

Cos w ten desen tylko pod inna nazwa :)

European Union Ruble ?

--
AS __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4593 (20091110) __________

Data: 2009-11-10 20:45:05
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Adam Sito" news:hdce03$avr$1news.onet.pl

> Cos w ten desen tylko pod inna nazwa :)

European Union Ruble ?

O bardzo ładnie! :)

Data: 2009-11-10 19:18:06
Autor: Krzysztof
Meritum-lokaty lekko w gore

"Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote in message news:hdbnol$lb9$1news.interia.pl...
[...]

Mam taka nadzieje, ze nie zdolamy przyjac EUR w najblizszej przyszlosci (utrata narzedzia do sterowania wlasna gospodarka). Przez pare lat Polska powinna wycyckac te Unie ile  mozna, a potem wyjsc z niej, gdyz to my pozniej bedziemy do wszystkiego doplacac, do calej mega biurokracji. Wlasna waluta pozwoli bezproblemowo opuscic ten eurokolchoz.
Teraz 'grubasy' pompuja nasza zlotowke, bo skoro sprzedawali EUR po 5zl na poczatku roku, to teraz az roi sie od prognoz ile to PLN bedzie kosztowal na koniec 2010-(3.5 do 3.8 za EUR). Musza teraz zarobic i wyjsc z waluta po jak najnizszym kursie, a potem znow zwrot o 180 st.

Data: 2009-11-10 20:49:23
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Krzysztof" news:hdcaov$1rst$1news2.ipartners.pl

Mam taka nadzieje, ze nie zdolamy przyjac EUR w najblizszej przyszlosci

Ja tez. Dodam na marginesie, ze licze równiez na powrót Deutsche Mark u
naszych zachodnich sasiadów :)

(utrata narzedzia do sterowania wlasna gospodarka).

Powiedz to pajacom od politykierów, po przez pseudo ekonomistów a na glupich
obywatelach konczac, którzy traktuja euro jako panaceum na cale zlo.
Mówi sie, ze jezeli politykierstwo wchodzi w za bardzo w ekonomie/gospodarke
to wszystko zaczyna sie walic na pysk. Euro jest idealnym przykladem jak
polityczne projekty narzucone zachodnim (i nie tylko) gospodarkom udupilo je
na cacy.

[...]

Czemu ludzie z twoimi pogladami nie rzadza Polska? Za madrzy sa by sie do
sejmowego g... pchac czy co?

Data: 2009-11-10 21:00:16
Autor: Tomasz Chmielewski
Meritum-lokaty lekko w gore
Valdi wrote:
[...]

Eee, Euro udupilo USA, UK, czy Islandie, czy ja czegos nie rozumiem?

Bo ze u nich polecialo na pysk, to nie mam do tego zadnych watpliwosci.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-10 21:07:21
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Tomasz Chmielewski" news:hdcgnq$l4o$1online.de

Eee, Euro udupilo USA, UK, czy Islandie, czy ja czegos nie rozumiem?
Bo ze u nich polecialo na pysk, to nie mam do tego zadnych watpliwosci.

A w eurolandzie nie polecialo?
Prawda jest taka, ze euro jest dobre dla takich krajów jak Francja czy
Niemcy a np. taka Polska pasuje tam jak piesc do nosa.

Data: 2009-11-10 21:12:28
Autor: Tomasz Chmielewski
Meritum-lokaty lekko w gore
Valdi wrote:
[...]

No pewnie ze polecialo.

Ale na calym swiecie rowniez polecialo.

Wiec twoja teoria, ze Euro jest winne ogolnoswiatowemu kryzysowi, troche nie przystaje do rzeczywistosci ;)

Prawda jest taka, ze euro jest dobre dla takich krajów jak Francja czy
Niemcy a np. taka Polska pasuje tam jak piesc do nosa.

Rownie latwo wykazac, ze euro jest dobre dla Polski, a dla krajow takich jak Francja czy Niemcy - pasuje jak piesc do nosa.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-10 21:29:30
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Tomasz Chmielewski" news:hdchem$m29$1online.de

> [...]

Ale na calym swiecie rowniez polecialo.
Wiec twoja teoria, ze Euro jest winne ogolnoswiatowemu kryzysowi, troche

A ja nic nie pisalem o swiatowym kryzysie. To raczej ogólne stwierdzenie, ze
kraje pod wzgledem tepa rozwoju po wprowadzeniu kolhozowej waluty
przyhamowaly i temu nie zaprzeczysz.

> [...]

Rownie latwo wykazac, ze euro jest dobre dla Polski, a dla krajow takich
jak Francja czy Niemcy - pasuje jak piesc do nosa.

Widze, ze dyskusja niebezpiecznie zaczyna krazyc wokól ciemnego zaulka...
Dobra, nie dobra - napisalem Ci wyzej, ze kazdy kraj który ja przyjal mniej
lub bardziej dostal po dupsku i to sa fakty o czym mozesz sie przekonac
czytajac wszelakiej masci publikacje (w róznych jezykach) dostepne w sieci.
O tym ze najbardziej euro zloilo zwyklego obywatela pisac nie trzeba. Ci co
mieli okazje zyc w danym kraju eurolandu przed i po sami wiedza o czym
mówie.

Data: 2009-11-10 22:03:28
Autor: Tomasz Chmielewski
Meritum-lokaty lekko w gore
Valdi wrote:
[...]

Zaprzecze.
A raczej statystyki zaprzecza - wzrost w starych krajach UE, ktore nie wprowadzily euro, nie odbiegal zbytnio od wzrostu w pozostalych krajach EU-15. Oraz - niektore z krajow EU-15, ktore wprowadzily euro, mialy sporo wyzszy wzrost niz UK czy Szwecja.

[...]

Ale jak juz rzucasz jakimis twierdzeniami, to miej jakies podparcie w faktach.
Prawda jest taka, ze akurat wzrost raczej we wszystkich innych krajach strefy euro byl wyzszy niz we Francji czy w Niemczech.
Twoj argument pasuje jak piesc do nosa.

[...]

Kazdy? No no.

O tym ze najbardziej euro zloilo zwyklego obywatela pisac nie trzeba. Ci co
mieli okazje zyc w danym kraju eurolandu przed i po sami wiedza o czym
mówie.

W Polsce nie wprowadzono euro, a zlotowka zloila zwyklego obywatela niemilosiernie.
Znowu euro winne?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-10 22:14:45
Autor: Krzysztof Halasa
Meritum-lokaty lekko w gore
Tomasz Chmielewski <mangoo@nospam.wpkg.org> writes:

W Polsce nie wprowadzono euro, a zlotowka zloila zwyklego obywatela
niemilosiernie.
Znowu euro winne?

Tak swoja droga, to podobno wprowadzenie euro oznacza wieksza inflacje.
Typowo wieksza inflacja (w takich granicach przynajmniej) to zysk dla
gospodarki (i strata dla konsumentow). Trzeba sie na cos zdecydowac :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-11 07:34:03
Autor: Jarek Andrzejewski
Meritum-lokaty lekko w gore
On 10 Lis, 22:14, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
Tomasz Chmielewski <man...@nospam.wpkg.org> writes:
> [...]

Typowo wieksza inflacja (w takich granicach przynajmniej) to zysk dla
gospodarki (i strata dla konsumentow). Trzeba sie na cos zdecydowac :-)

to ciekawa teoria. Ja raczej uważam, że na inflacji jedyni emitent
korzysta (i ci, którzy dostaj± pieni±dze od niego), czyli państwo.
Wszyscy inni trac± (przedsiębiorcy też!). Przyznam się, że zysk
"gospodarki", gdy trac± ludzie (i konsumenci i producenci), to raczej
mało zachęcaj±ca perspektywa.
BTW: co rozumiesz przez "gospodarkę"?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-11-11 16:50:49
Autor: SQLwiel
Inflacja Re: Meritum-lokaty lekko w gore
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

Nie chce mi się szperać po ksi±żkach, a nie pamiętam. To jest gdzie¶ "opisane w literaturze".
Inflacja musi być. Jak tarcie.
Bez inflacji nikt by nie inwestował pieniędzy, nawet nie trzymałby w banku i bank nie miałby z czego udzielać kredytu ludziom z inicjatyw± - bo nie opłacałoby się. Bo po co ryzykować, skoro nie ma inflacji i skarpeta nie traci na warto¶ci?
Inflacja więc MUSI być, aby te betony jednak traciły.
Id±c dalej - kto¶ musi umierać z głodu na publicznym widoku, aby patrz±cy na jego ¶mierć zrozumieli, że jednak trzeba co¶ robić, aby przeżyć.

A co do EUR, to jestem spokojny - "oni" na pewno nas wydutkaj±.
Wystarczy porównać wskaĽniki "wzrostu" tam gdzie jest EUR i tam, gdzie go nie ma.

--
Pzdr.         SQLwiel.

Data: 2009-11-10 22:34:54
Autor: Adam Sito
Meritum-lokaty lekko w gore
[...]

Wzrost to nie wszystko. Póki co, 5 krajów Europy o najwyzszym poziomie zycia obywateli, to: Norwegia, Dania, Wielka Brytania, Szwajcaria i (mimo kryzysu) Islandia. Zaden z tych krajów nie ma euro, a wiekszosc nawet nie jest w UE.

--
AS __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4593 (20091110) __________

Data: 2009-11-10 22:51:31
Autor: Tomasz Chmielewski
Meritum-lokaty lekko w gore
Adam Sito wrote:
[...]

Wzrost to nie wszystko. P�ki co, 5 kraj�w Europy o najwyzszym poziomie zycia obywateli, to: Norwegia, Dania, Wielka Brytania, Szwajcaria i (mimo kryzysu) Islandia. Zaden z tych kraj�w nie ma euro, a wiekszosc nawet nie jest w UE.

Proste.

Wystarczy wiec:

- znalezc w kraju jakies zloza ropy,

- przekonac rodakow, zeby tyle nie pili,

- zamiast zasilkow dla bezrobotnych wprowadzic obowiazek nauki (lepiej jak bezrobotny obywatel sie uczy i bierze zasilek, niz caly miesiac popija piwko miesiac i oglada TV),

- przekonac reszte swiata, ze aktywa bankowe nalezy przeniesc ze Szwajcarii do Polski (w koncu ta wydala tajne konta wladzom USA).

I jak juz bedziemy obrzydliwie bogaci, to kupimy sobie Islandie - a co!

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-10 23:00:23
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Tomasz Chmielewski" news:hdcn8d$r77$1online.de

- przekonac rodakow, zeby tyle nie pili,

A to jakaś nowość. A co dzięki temu zyskamy? - pytam się całkowicie
powaĹĽnie.

Data: 2009-11-11 08:51:59
Autor: zlotowinfo
Meritum-lokaty lekko w gore
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hdcme4$ss3$1news.interia.pl...
"Tomasz Chmielewski" news:hdcn8d$r77$1online.de

- przekonac rodakow, zeby tyle nie pili,

A to jakaś nowość. A co dzięki temu zyskamy? - pytam się całkowicie
powaĹĽnie.

- większy deficyt, bo państwo ma kupe kasy z tego
- tańsze kredyty, bo więcej kasy w bankach

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-11-11 09:44:08
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"zlotowinfo" news:hddqf0$hdd$1inews.gazeta.pl

> A to jakaś nowość. A co dzięki temu zyskamy? - pytam się całkowicie
> powaĹĽnie.

- większy deficyt, bo państwo ma kupe kasy z tego

To chyba Ĺşle.

- tańsze kredyty, bo więcej kasy w bankach

No ale przecież można mieć kredyt i też sobie zaszaleć od czasu do czasu :)

Data: 2009-11-11 10:37:16
Autor: Tomasz Chmielewski
Meritum-lokaty lekko w gore
Valdi wrote:
"Tomasz Chmielewski" news:hdcn8d$r77$1online.de

- przekonac rodakow, zeby tyle nie pili,

A to jakaś nowość. A co dzięki temu zyskamy? - pytam się całkowicie
powaĹĽnie.

Nie wiem, czy poziom zycia (bo na to zwrocil uwage Adam) w danym kraju zalezy od ilosci meneli pod sklepami z alkoholem.

W jakims sensie - pewnie tak.

W kazdym razie - zeby nie odbiegac od tematyki grupy ;) - menele maja niskie pojecie o bankowosci.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-11 12:53:47
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Tomasz Chmielewski" news:hde0jk$pgi$1online.de

Nie wiem, czy poziom zycia (bo na to zwrocil uwage Adam) w danym kraju
zalezy od ilosci meneli pod sklepami z alkoholem.
W jakims sensie - pewnie tak.

A to alkohol spoĹĽywajÄ… tylko menele? PojeĹşdzij trochÄ™ po Europie to
zobaczysz, że Polacy w dość cywilizowany sposób dają w palnik a to jakoś nie
przekłada się na poziom życia w naszym kraju.

Data: 2009-11-11 12:57:07
Autor: Tomasz Chmielewski
Meritum-lokaty lekko w gore
Valdi wrote:
[...]

Alez ja nic nie mam do osob spozywajacych alkohol w sposob "cywilizowany".

Draznia mnie menele na kazdym kroku ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-11 13:05:13
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Tomasz Chmielewski" news:hde8pr$it$1online.de

Draznia mnie menele na kazdym kroku ;)

chyba nie tylko Ciebie :)

Data: 2009-11-10 23:00:09
Autor: MattS
Meritum-lokaty lekko w gore
Adam Sito wrote:
[...]

Ale te same kraje miały wysoki poziom życia i przed wprowadeniem euro. Więc na tej podstawie nie można wnioskować korelacji między używaniem euro a poziomem życia. Wysoki poziom życia w tych krajach to raczej efekt dużego PKB na mieszkańca.

Matt

Data: 2009-11-10 22:49:35
Autor: Valdi
Meritum-lokaty lekko w gore
"Tomasz Chmielewski" news:hdckf7$ont$1online.de

W Polsce nie wprowadzono euro, a zlotowka zloila zwyklego obywatela niemilosiernie.
Znowu euro winne?

W jakim sensie zloila i to na dodatek niemilosiernie?

Data: 2009-11-10 23:09:28
Autor: Tomasz Chmielewski
Meritum-lokaty lekko w gore
Valdi wrote:
[...]

Co rusz, to wszystko drozsze (w duzo wiekszym stopniu niz w krajach strefy euro).

Ile wiecej grosza trzeba dzis zostawic w pubie czy restauracji, niz jeszcze kilka lat temu? Ceny wzrosly tu o wiele bardziej niz w krajach euro - mimo ze tego euro u nas nie wprowadzono.

Kredyty w zlotowkach niemilosiernie drogie w porownaniu do kredytow w krajach strefy euro - w koncu ile mozna mieszkac z rodzicami?

Kto chcial byc sprytniejszy i wzial kredyt walutowy, bedzie pewnie splacal wiecej, niz wynosily jego wstepne zobowiazania.

Jak znaczna czesc spoleczenstwa bylo 1-2 lata temu stac na wakacje zagraniczne, teraz - niekoniecznie.

O slawnych opcjach walutowych tez mozna powiedziec sporo.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-10 23:46:20
Autor: Michal Jankowski
Meritum-lokaty lekko w gore
Tomasz Chmielewski <mangoo@nospam.wpkg.org> writes:

Jak znaczna czesc spoleczenstwa bylo 1-2 lata temu stac na wakacje
zagraniczne, teraz - niekoniecznie.

Euro w stosunku do stanu sprzed 2 lat zdrozalo o ok. 15%, w tym czasie
zlotowkowe pensje wzrosly o jakies 8%, zostaje 7%, nie ma o czym mowic
8-).

  MJ

Data: 2009-11-10 21:05:18
Autor: Tomasz Chmielewski
Meritum-lokaty lekko w gore
Krzysztof wrote:

[...]

Czyli co - nasza gospodarka za pomoca naszej waluty steruja "grubasy", sprzedajace i kupujace zlotowki.
Jak to pasuje do "narzedzia do sterowania wlasna gospodarka", skoro wyglada na to, ze tym narzedziem w rzeczywistosci kieruje kto inny?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-10 22:47:13
Autor: mx
Meritum-lokaty lekko w gore
[...]

To ja juz wole europejskich grubasów od polskich. Nasi nie nadaja sie aby sterowac rowerem nie mówiac o gospodarce. Moze kiedys w historii sie wykazali? Nie kojarze. Ci z zachodu jakies osiagniecia maja, wiekszosc krajów miala wielokrotnie tluste lata, my nigdy.
A na ch.. nam ta zlotówka? Aby supergrubasy mogly spekulowac na jej kursie? To moze nie handlowac z zagranica, nie jezdzic tam, o pracy "bron boze" nie myslec, tylko kisic sie we wlasnym nacjonalistycznym sosie? Polish White Power?
Pzdr

Data: 2009-11-10 23:44:59
Autor: Adam Sito
Meritum-lokaty lekko w gore
[...]

Gdyby nie złotówka, nasz PKB wygl±dałby podobnie jak w Germanii, Grecji czy Irlandii, czyli ostro poniżej - 5 %. Więc patrz±c na zwój gospodarczy strefy Euro, to owe tłuste lata mamy wła¶nie teraz.
Ciekawostka - najlepiej kryzys znosz± kraje strefy euro, które po cichu utrzymuj± na terytoriach zamorskich waluty pochodne od swoich starych walut, czyli Francja z Frankiem CFP i Holandia z Guldenem Antilskim. Przypadek? Możliwe, ale możliwe że niekoniecznie...

--
AS __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4593 (20091110) __________

Data: 2009-11-11 19:26:55
Autor: Rafał
Meritum-lokaty lekko w gore
Adam Sito pisze:
Gdyby nie z³otówka, nasz PKB wygl±da³by podobnie jak w Germanii, Grecji czy Irlandii, czyli ostro poni¿ej - 5 %.

A jakie będą liczby w następnym losowaniu Lotto?

--
Raf

Meritum-lokaty lekko w gore