Meritum w dół

Data: 2010-03-31 14:15:07
Autor: Krzysztof
Meritum w dół

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:hov7pt$o4r$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wczoraj z lenistwa nie założyłem (mimo, że przelew doszedł) lokaty w Meritum.

Dzisiaj oprocentowanie (kapitalizacja dzienna):
15 m-cy 5.45
12 m-cy 5.4
9 m-cy 5.3
6 m-cy 4.9

Te dlugie terminy sa juz tylko dobre dla banku, bo po 15 mies to stopy NBP beda juz na innym poziomie-wyzszym.
Zobaczymy, jakie stawki bedzie oferowal Open. Meritum jest bankiem niszowym, takze jak nie zaoferuje lepszych lub porownywalnych stawek z Openem, to nie wroze im sukcesu ze zbieraniem depozytow. Juz raz tak mieli, ze obnizyli zbyt mocno i po pewnym czasie dali wyzej, bo nikt nie zakladal. Poczekamy i zobaczymy, jak beda wygladali za pare tygodni na tle konkurencji.
Powoli oplacalne stanie sie trzymanie kasy na kontach oszczednosciowych i czekanie na jeszcze tansze waluty, moze czerwiec-sierpien, bo PLN sie dalej umacnia i coraz lepiej bedzie wygladalo przelokowanie czesci oszczednosci w waluty wymienialne.

Data: 2010-03-31 15:04:02
Autor: witrak()
Meritum w dół
On 2010-03-31 14:15, Krzysztof wrote:

[...]

Może tak, może nie. Natomiast teraz wszyscy obniżają...

Gdybym nie patrzył co tu ludzie wypisują pozakładałbym kwartał temu roczne lokaty i miałbym na przełomie 2010/2011 możliwość wyboru.
A teraz - faktycznie nie ma dobrych lokat na 9 mies.

:-(

[...]

Czerwiec-sierpień to okres wyjazdów i na rynku krajowym spread raczej w tym czasie nie maleje. A kupowanie waluty na dłużej ? to chyba trzeba będzie czekać aż w okresie przed wprowadzaniem Euro będą na pln spekulowali (jak onegdaj), ale kiedy to będzie...
A procenty na walutach kiepskie :-(

witrak()

Data: 2010-03-31 15:18:30
Autor: Krzysztof
Meritum w dół

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:hovhd5$ncu$1atlantis.news.neostrada.pl...
On 2010-03-31 14:15, Krzysztof wrote:
[...]

Akurat kupno waluty w banku- np. autodealing nie jest pozwiazane z kursem kantorowym, istotny jest kurs na miedzybanku.
O wprowadzeniu EUR w najblizszych latach tj. do ok 2019 zapomnij. Zalatanie sprawy Grecji i inych PIGSow, to tylko przelozenie problemow w czasie. Strefa Euro bedzie sie w nadchodzacych latach zmagac z wlasnymi problemami a przyjmowanie duzych, zadluzonych karjow jak Polska stoi pod duzym znakiem '?'. Oczywiscie, ze trudno jest kupic waluty w 'dolku', ale trzeba przygladac sie, jak rosnie nasze zadluzenie i jak szybko spadaja wplywy do budzetu. Obligacje PL sprzedaja sie na razie dobrze, ale po pewnym czasie w miare pogarszania sie wplywow z podatkow moze przyjsc opamietanie inwestorow i zacznie sie jazda na walutach ale w drugi kierunku niz obecnie. Kryzysu nie ma a rzad walczy o przedluzenie linii kredytowej z MFW, czyli cos sie w przyszlosci wydarzy i beda potrzebowac kasy na ratowanie sie.

Data: 2010-03-31 15:55:30
Autor: kris
Meritum w dół

Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hovi38$l1j$1news2.ipartners.pl...

> nie ma a rzad walczy o przedluzenie linii kredytowej z MFW, czyli cos > sie w
Kilka dni temu pisali coś odwrotnego- ze NBP rezygnuje z tej lini

Krzysiek

Data: 2010-03-31 15:57:12
Autor: Krzysztof
Meritum w dół

"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> wrote in message news:hovk8j$si8$1news.onet.pl...

> [...]

> nie ma a rzad walczy o przedluzenie linii kredytowej z MFW, czyli cos > sie w
Kilka dni temu pisali coś odwrotnego- ze NBP rezygnuje z tej lini

Tak NBP chce zrezygnowac, ale rzad NIE.

Data: 2010-03-31 16:13:36
Autor: Krzysztof
Meritum w dół

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Boni-o-przedluzeniu-elastycznej-linii-kredytowej-MFW-dla-Polski-2117243.html

Data: 2010-03-31 22:02:04
Autor: witrak()
Meritum w dół

On 2010-03-31 14:15, Krzysztof wrote:
[...]

Autodealing ? myślę, że to może nie być opłacalne, a poza tym nie jestem przekonany, czy w rzeczywistości naprawdę nie ma korelacji pomiędzy tymi kursami...

O wprowadzeniu EUR w najblizszych latach tj. do ok 2019 zapomnij.

E, medialne cliche :-)

[...]

Naprawdę uważasz, że Polska jest tak bardzo zadłużona ?!?

Znowu - patrz wyżej :-)

Kryzysu nie ma a rzad walczy o przedluzenie linii kredytowej z MFW, czyli cos sie w przyszlosci wydarzy i beda potrzebowac kasy na ratowanie sie.

Weź do ręki kalendarz (wyborczy). Gdyby nie on, rząd w ogóle by się nie przejmował. A tak jak się uda przekonać NBP to będzie kredyt "na wsiakij pażarnyj", a jak nie - to będzie wymówka.

witrak()

Meritum w dół