Metalowa lina w poprzek drogi

Data: 2014-05-01 13:50:45
Autor: Robert Tomasik
Metalowa lina w poprzek drogi
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości news:ljrl3j$ola$1node1.news.atman.pl...
Witam,

Wyszedłem dzisiaj na rower. Jadąc szosą zjechałem w boczną polną drogę między drzewa (droga na szerokość samochodu). Był pierwszy zakręt, drugi i nagle przeleciałem przez kierownice.

W poprzek drogi na wysokości ~40-50cm rozciągnięta jest metalowa lina grubości ~5mm, zamocowana do dwóch słupków; a to efekt - (...)

Zgłoszenie oczywiście ma sens. Jest to co najmniej niezabezpieczenie miejsca niezabezpieczenie miejsca niebezpiecznego na drodze (art. 84 kw). Oczywiście trzebaby było obejrzeć, bo może na tej linie kiedyś wisiały jakieś taśmy ostrzegawcze, tylko ktoś uznał za dobry pomysł ich usunięcie. Jeśli ta droga wygląda jak droga (niezależnie od jej statusu prawnego), to dodatkowo mamy kolejne wykroczenie z art. 91 kw. Jeśli nie jest to droga prywatna, to dodatkowo wchodzi w rachubę art. 85 kw.

Z tego co piszesz, to nawet jakby sprawca podnosił, ze nie jest to droga, to pozostaje wykroczenie z art. 72 kw.

Metalowa lina w poprzek drogi