Metalowa os³ona korby

Data: 2019-11-09 22:40:49
Autor: PeJot
Metalowa os³ona korby
W dniu 2019-11-09 o 22:36, PeJot pisze:
Owszem, mo¿na znale¼æ os³ony typu rockring, mocowane na 4 ¶ruby podtrzymuj±ce tarcze, ale zwykle ¶rednica jest zdecydowanie za ma³a, tu potrzeba jakie¶ 180 mm. Widzia³ kto¶ co¶ w temacie ?

Przyk³ad takiej os³ony:

https://www.narowery.pl/pl/p/Korba-Sturmey-Archer-44T-FCS752-z-oslona/2605

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na œwiecie jest

Data: 2019-11-09 23:12:47
Autor: ToMasz
Metalowa os³ona korby
W dniu 09.11.2019 o 22:40, PeJot pisze:
[...]

os³ona na napêdzie 1 rzêdowym, jest podwójna, ¿eby ³añcuch ewentualnie nie spada³. Jak± du¿± potrzebujesz os³one, ile cm ¶rednicy na zewn±trz?
Ze starych rometów poszukaj

ToMasz

Data: 2019-11-09 23:46:52
Autor: PeJot
Metalowa os³ona korby
W dniu 2019-11-09 o 23:12, ToMasz pisze:

os³ona na napêdzie 1 rzêdowym, jest podwójna, ¿eby ³añcuch ewentualnie nie spada³. Jak± du¿± potrzebujesz os³one, ile cm ¶rednicy na zewn±trz?

Orygina³ ma 185 mm.

Ze starych rometów poszukaj

https://rower.com.pl/xlc-cg-a01-oslona-tarczy-dla-mech-korbowego-44-z-402310

Tylko cena mi nie pasuje, w zwi±zku z czym wolê projekt w³asny wycinany na laserze.  W sumie w rodzinie jest 3 rowery z takimi badziewnymi plastikowymi os³onami.

Data: 2019-11-10 03:20:07
Autor: ±æê³ñ󶼿
Metalowa os³ona korby
Co Wy robicie tym os³onom, ¿e ¶ruby siê urywaja??

-- -- -
badziewnymi plastikowymi os³onami.

Data: 2019-11-10 00:42:26
Autor: Ignac
Metalowa os³ona korby
Ja na takich korbiach je¿dzê i nawet gdym chcia³, podczas jazdy, z³amaæ t± os³onê, to nie potrafi³bym tego zrobiæ. Wytnij, taki torus z blachy nierdzewki z czterema otworami pod jego mocowanie i ju¿.
Zw³aszcza ¿e, oryginalna os³ona, os³ania ³añcuch tylko z boku i jak siê znowu pognie, to odkrêcisz wyklepiesz m³otkiem.

Data: 2019-11-10 09:07:41
Autor: ToMasz
Metalowa os³ona korby
[...]

Najtañszy mechanizm korbowy shimano, chyba nazywa siê 310 albo 301, kosztuje w detalu 55z³. wymienia³bym ca³e mechanizmy, nie os³onki. no i pytani kolegi - jak mo¿na to urwaæ - te¿ mnie nurtuje. Oczywi¶cie mo¿e te¿ byæ tak ¿e musisz mieæ jaki¶ konkretny mechanizm korbowy (w 3 rowerach) bo jak wsadzisz inny to.... ³o matko taka ró¿nica, a ów mechanizm ma poprostu spieprzone mocowanie - ale to inna bajka. ja szukam lekkiego roweru - wiêc ilo¶æ biegów i kolor mam w dupie. jak Ty szukasz mechanizmu z mocn± os³on± - spoko znajdziesz tanio, ale z sam± os³on± do tego konkretnego  - mo¿e byæ gorzej

ToMasz

Data: 2019-11-10 09:21:33
Autor: PeJot
Metalowa os³ona korby
W dniu 2019-11-10 o 09:07, ToMasz pisze:
no i pytani kolegi - jak mo¿na to urwaæ - te¿ mnie nurtuje.

To jest rower ¿ony i trudno mi cokolwiek wyrokowaæ. Ale dawno temu mia³em w mieszczuchu plastikow± os³onê ( korba shimano LX ) i te¿ toto pêka³o. Nie trzeba by³o ostrej jazdy terenowej, wystarczy³o oprzeæ rower o inny rower, tak ¿e os³ona mia³a kontakt z czym¶ twardym.

Data: 2019-11-10 16:42:38
Autor: borsuk
Metalowa os³ona korby
W dniu 2019-11-10 o 09:21, PeJot pisze:
W dniu 2019-11-10 o 09:07, ToMasz pisze:
no i pytani kolegi - jak mo¿na to urwaæ - te¿ mnie nurtuje.

To jest rower ¿ony i trudno mi cokolwiek wyrokowaæ.
Podejrzewam syndrom "delikatnej kobiecej r±czki". Znam to z autopsji.
Zegarek mojej ¿onie starcza przeciêtnie na pó³ roku, a telefon na rok.

Data: 2019-11-10 15:03:15
Autor: Olivander
Metalowa os³ona korby

Moja da³a radê z³amaæ rusk± ramê, przy sterach. Ta os³ona naj³atwiej pêka, gdy rower targaæ po schodach.. Wystarcz± dwa (2) schodki. Te¿ mnie gryz³o jak to robi³a, ale w koñcu zaobserwowa³em: po schodach znosi³a/wnosi³a metod± schody-dy-dy-dy: rower siê trzyma tylko za kierownicê, a tylne ko³o wali ile chce, w tym suport i blat wali o górny najwy¿szy schód (co tam, s³u¿ba naprawi). Nie trzeba tej os³ony robiæ ze stali, zrobi³em z 5mm twardego bia³ego plastiku (to jaki¶ lepsiejszy styropian) z reklamy. £atwiej obrabiaæ ni¿ metal. Mocowa³em wkrêtami do drewna. A taki plastik ju¿ wytrzyma³ ten typ "kultury technicznej" podczas gdy oryginalny cienki i kruchy plastik pêka³. Malowanie jest problemem, a trzeba koniecznie pomalowaæ, "wiadomodlaczego".

Data: 2019-11-11 11:01:06
Autor: PeJot
Metalowa os³ona korby
W dniu 2019-11-11 o 00:03, Olivander pisze:

Nie trzeba tej os³ony robiæ ze stali, zrobi³em z 5mm twardego bia³ego plastiku (to jaki¶ lepsiejszy styropian) z reklamy.

Spienione PCV chyba.

£atwiej obrabiaæ ni¿ metal.

Jak pisa³em, wycinarka laserowa jest w zasiêgu, dlatego problem obróbki metalu nie istnieje. Bardziej martwiê siê o sam materia³, przyda³a by siê jaka¶ nierdzewka. My¶lê ¿e grubo¶æ 2 mm wystarczy, tego jest sporo na Alledrogo.

A taki plastik ju¿ wytrzyma³ ten typ "kultury technicznej" podczas gdy oryginalny cienki i kruchy plastik pêka³.

Jeszcze jeden powód dla którego taki plastik mo¿e pêkaæ: rower ¿ony bywa wo¿ony w baga¿niku samochodu, np. na wakacje.

Data: 2019-11-11 13:24:05
Autor: ±æê³ñ󶼿
Metalowa os³ona korby
W starszych napêdach Shimano - co¶ z grupy touringowej - tarcze os³on ³añcucha by³y blaszane (nie wiem czy nierdzewka, czy nikiel), znacznie cieñsze ni¿ 2 mm (ksiêgowi rz±dz±).
Tylko jak taki znale¼æ na szrocie i jeszcze ¿eby rozstaw otworów pasowa³...

-- -- -

Data: 2019-11-11 16:02:46
Autor: PeJot
Metalowa os³ona korby
W dniu 2019-11-11 o 13:24, ±æê³ñ󶼿 pisze:
[...]

Nie mam zamiaru szukaæ staroci, jak mogê zrobiæ w³asny projekt.

Data: 2019-11-12 04:46:21
Autor: Olivander
Metalowa os³ona korby
W dniu poniedzia³ek, 11 listopada 2019 11:01:08 UTC+1 u¿ytkownik PeJot napisa³:

(a stalowy siê gi±³)

je¶li masz naprawdê wycinarkê, czy umia³ by¶ zrobiæ blat z napisem jak https://www.instazu.com/media/1225267528818072357

albo jak https://www.manyfestbmx.pl/media/catalog/product/cache/2/image/363x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/s/k/skny-logo-sprocket-black-1.jpg
?

Data: 2019-11-10 19:02:20
Autor: PeJot
Metalowa os³ona korby
W dniu 2019-11-10 o 16:42, borsuk pisze:
[...]

A jakie to ma znaczenie - zepsute i ju¿. Szkoda dorabiaæ ideologiê.