Metastock -The Explorer - szybkie pytanie.

Data: 2010-03-21 14:46:56
Autor: Endriu
Metastock -The Explorer - szybkie pytanie.
Czy ten zapis określa:

Ref(ROC(25),-1)

wartości 25dniowego  ROC z dnia wczorajszego ?.

A co oznacza taki zapis:

Ref(ROC(25),0) - dzisiejszy ??

albo taki:

Ref(ROC(25),1) - jutrzejszy ????

albo:

Ref(ROC(25),2) pojutrzejszy ??

W AMi sobi ejuż to umiem zdefiniować ale w Metasie jakoś mi eksploruje jakieś dziwne rzeczy, niezgodne z formułą ?.
Proszę o pomoc.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-22 09:26:28
Autor: Endriu
[...]

Anatol, Viper, Sławek XXL - nie wiecie czasami ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-22 09:27:52
Autor: Endriu
Metastock -The Explorer - szybkie pytanie.

Anatol, Viper, Sławek XXL - nie wiecie czasami ?.

Bo jak na razie przez 3 lata mojego  przebywania tutaj żaden z was ani jednej rady z podstaw Metasa lub Ami nie udzielił.....
Nie wiem co wy tu kurwa robicie....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-22 09:37:32
Autor: totus
Endriu wrote:

Anatol, Viper, Sławek XXL - nie wiecie czasami ?.

Bo jak na razie przez 3 lata mojego  przebywania tutaj żaden z was ani
jednej rady z podstaw Metasa lub Ami nie udzielił.....
Nie wiem co wy tu kurwa robicie....

Ja czytam i analizuje złote myśli Michałkiewicza.

Data: 2010-03-22 09:47:05
Autor: viper
> [...]

Bo jak na razie przez 3 lata mojego  przebywania tutaj żaden z was ani jednej rady z podstaw Metasa lub Ami nie udzielił.....

-- Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/
 nie jesteśmy od udzielania ci porad... jakbyś miał legalny soft to support by ci zaraz pomógł... ja nie używam komercyjnego szajsu... lata temu napisałem swoje oprogramowanie i na razie mi służy dobrze... czasami wspieram się Metatraderem... chociaż niewykluczone że w jakiejś przyszłości zajmę się Ami, bo to kawał porządnego oprogramowania... kiedyś próbowałem pewne rzeczy zrobic w Omedze i Metasie, ale nie było szans... ale teraz to na oko wygląda mi że Amibroker by sobie z tym poradził..

Data: 2010-03-22 09:50:50
Autor: Endriu
[...]

W jakim języku jeśli można wiedzieć ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-22 09:54:17
Autor: viper
> [...]
> ci zaraz pomógł... ja nie używam komercyjnego szajsu... lata temu > napisałem
> swoje oprogramowanie i na razie mi służy dobrze

wstyd powiedziec ale w Turbo Pascalu he he... --

Data: 2010-03-22 12:57:22
Autor: marfi
Użytkownik "viper" <viper2WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000c7a.4ba73039newsgate.onet.pl...

wstyd powiedziec ale w Turbo Pascalu he he...

  Dlaczego  "wstyd" ??? Do dziś używam kilku bardzo skutecznych programów napisanych w TP :)

--
marfi

Data: 2010-03-22 14:26:03
Autor: Maseł
On 2010-03-22 12:57, marfi wrote:
wstyd powiedziec ale w Turbo Pascalu he he...
 Dlaczego  "wstyd" ??? Do dziś używam kilku bardzo skutecznych programów
napisanych w TP :)

Doposz do tego jakis wraper w javie i serwuj jako webservice - bedziesz
znowu na topie :-)

Pozdro

Maseł

Data: 2010-03-22 10:16:49
Autor: kigam

Użytkownik "Endriu" <nmpWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> napisałem
> swoje oprogramowanie i na razie mi służy dobrze

SYNTAX ref( DATA ARRAY, PERIODS )
FUNCTION References a previous or subsequent element in a DATA ARRAY.  A
positive PERIOD references "n" periods in the future; a negative PERIOD
references "n" periods ago.
EXAMPLE The formula "ref( CLOSE, -12 )" returns the closing price 12 periods
ago.  Thus, you could write the 12-day price rate-of-change (expressed in
points) as "C - ref( C, -12 )."  The formula "ref( C, +12 )" returns the
closing price 12 periods ahead.

Data: 2010-03-22 10:33:00
Autor: Endriu
[...]

Nie rozumie jak to wprzód. Przecież przyszłych ticków jeszcze nie ma. Więc jak można wyznaczyć ROC  "na przód" ?.
Po co istnieje konstrukcja ref( C, +12 )" - jakies to chyba nielogiczne ......

A jak wyznaczyć wartość ROC dla dnia dzisejszego :
Ref(ROC(25),0) - tak ?

Po prostu nie umiem zrozumieć tego tekstu....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-22 10:48:32
Autor: kigam

> [...]

A jak wyznaczyć wartość ROC dla dnia dzisejszego :
Ref(ROC(25),0) - tak ?

Po prostu nie umiem zrozumieć tego tekstu....

Formuła odnosi się do istniejących danych i zwraca te dane których
zażądasz -12 z dwunastego dnia wstecz a +12 z dnia dwunastego wprzód. ROC z
dnia bieżącego to: roc(C,25,%)

SYNTAX roc( DATA ARRAY, PERIODS, DIFF_METHOD )
FUNCTION Calculates the PERIODS rate-of-change of DATA ARRAY expressed as
DIFF_METHOD.
Valid DIFF_METHODs are PERCENT and POINTS (these can be abbreviated as % and
$).
EXAMPLE The formula "roc( CLOSE, 12, PERCENT )" returns the 12-period percent
rate-of-change of the closing prices.

Data: 2010-03-22 11:44:57
Autor: Endriu
Metastock -The Explorer - szybkie pytanie.
ROC z dnia bieżącego to: roc(C,25,%)

O to mi sie rozchodziło. Wielkie dzięki  (jezeli to zadziała).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-22 10:49:48
Autor: Dombrek
[...]

To po prostu przesuwa wskaźnik o 12 okresów, więc dla ref(ROC,+12) wartość dzisiejsza ROC będzie wyświetlona za 12 okresów (czyli dziś będziesz miał wartośc sprzed 12 okresów). To się stosuje do przesuniętych średnich ruchomych, DiNapoli takie coś stosuje, np. śrendnią 25 okresową przesuniętą o 5 okresów do przodu (dzisiejsza wartość wyprzedza wykres, a dziś masz wartośc sprzed 5 dni).
Dombrek

Data: 2010-03-22 10:51:59
Autor: Dombrek
[...]

Eeee... chyba jednak faktycznie coś nie tak...
Bo jak chcę tak przesunąć srednią to wpisałbym np. Ref(MA(25),-5)... ok, popieprzony ten Metas ;)
Sorry za zamieszanie za szybko odpisałem.
Dombrek

Data: 2010-03-22 11:37:49
Autor: Endriu
Metastock -The Explorer - szybkie pytanie.
nie jesteśmy od udzielania ci porad... jakbyś miał legalny soft to support by
ci zaraz pomógł...

Chodzi o to że ja jestem cały czas w fazie "testów" (dostarczyciel kapitału.....) i póki co trudno mi powiedzieć na co się zdecydować.
Gdyby nawet się tak uprzeć to mógłbym się posługiwać darmową (póki co) Sakiewką Jerzego Olszewskiego.
Najprzyjemniejszy w obsłudze jest AMI, ale nie ma tam wszystkiego (z tego co się orientowałem) i np. żeby wyświetlić głupi LOP , Bid i Ask Size należałoby instalować jakie durne płatne pluginy, które zawsze mogą się zwieszać, a które właściwie do niczego nie są potrzebne .....

Nie wiem, na razie jak już pisałem jestem w fazie testów i nie liczę na supporty .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Metastock -The Explorer - szybkie pytanie.