Mgla

Data: 2018-11-09 09:18:15
Autor: miumiu
Mgla
Tak mnie dzisiaj w drodze do pracy dopadla rozkmina... ;) Czy mgla daje wiekszy opor aerodynamiczny? Bo to w koncu kropelki wody w powietrzu... A jesli tak to jaki ten opor jest, o ile procent większy od czystego powietrza :)

Pzdr

Data: 2018-11-09 11:06:43
Autor: J.F.
Mgla
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ps3fsc$9v8$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Mgla nie opada, wiec widac lekka jest :-)

Poza tym mgla sie wziela z pary wodnej, czyli wczesniej w tym powietrzu byla.
A akurat przy naszych listopadowych temperaturach to tej pary duzo nie bylo w powietrzu, wiec efekt znikomy.

No i ... para wodna lzejsza od powietrza.
Jak sie skrapla ... gdzies powinno doplynac nowe powietrze na miejsce tego skroplonego, wiec powinno byc podwojnie ciezsze :-)
Ale przy skraplaniu sie ogrzewa, to mu rosnie objetosc ...

No i wtedy mamy wiecej powietrza w powietrzu, wiec wiecej tlenu i silnik jest mocniejszy :-)
A swoja droga ... ta mgla przy parownaniu w cylindrze nie daje dodatkowego kopa ?

J.

Data: 2018-11-09 12:14:07
Autor: miumiu
Mgla

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5be55c61$0$492$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Od mgly efekt znikomy, ale od deszczu to juz chyba mierzalny. Przy jezdzie w deszczu samochod mi pali z 0,5-1,0 litra paliwa wiecej.

Co do efektu wiekszego kopa to wątpie. Przeciez wiecej energii potrzeba na ogrzanie kropelek wody, nie wspominajac o rozbiciu czasteczki wody na wodor i tlen. Niemniej znane sa pomysly z dodawaniem do mieszanki paliwowej wody i niby cos to dawalo. Ale brzmi to dla mnie jak perpetum mobile :P

Pzdr

Data: 2018-11-09 06:27:45
Autor: Zenek Kapelinder
Mgla
Spitfire i jakies messerschmitty mialy dodawanie wody do zasysanego powietrza w celu zwiekszenia mocy. Oczywiscie mozesz nie wierzyc ale sprawdzic mozesz.

Data: 2018-11-09 14:54:16
Autor: Mateusz Viste
Mgla
On Fri, 09 Nov 2018 06:27:45 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
Spitfire i jakies messerschmitty mialy dodawanie wody do zasysanego
powietrza w celu zwiekszenia mocy. Oczywiscie mozesz nie wierzyc ale
sprawdzic mozesz.

Nie mam powodu nie wierzyć. Ale na jakiej to zasadzie to działało? Bo w to że na zasadzie spalania wodoru znajdującego się w wodzie będzie mi ciężko uwierzyć. Może z jakichś powodów rozcieńczone paliwo szybciej leciało rurkami, albo coś w ten deseń?

Mateusz

Data: 2018-11-09 06:58:32
Autor: sczygiel
Mgla
W dniu piątek, 9 listopada 2018 15:54:18 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]

Nie mam powodu nie wierzyć. Ale na jakiej to zasadzie to działało? Bo w to że na zasadzie spalania wodoru znajdującego się w wodzie będzie mi ciężko uwierzyć. Może z jakichś powodów rozcieńczone paliwo szybciej leciało rurkami, albo coś w ten deseń?

Podgrzana woda w cylindrze sie rozpiera bardziej. Studzi go nieco ale moc jest wieksza. Tyle ze jest tendencja do rdzewienia (nie wiem jak duza). To tak w rzeźnickim skrócie.

Data: 2018-11-09 14:59:43
Autor: Mateusz Viste
Mgla
On Fri, 09 Nov 2018 14:54:16 +0000, Mateusz Viste wrote:
[...]

Sprawdziłem w internecie (akurat miałem). Najwyraźniej chodziło o zapobieganie spalaniu stukowemu poprzez wstrzykiwanie wody do cylindra by zapewnić dodatkowe chłodzenie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engine)

Mateusz

Data: 2018-11-09 07:17:27
Autor: Zenek Kapelinder
Mgla
Akurat na stronie jaka dales jest dodawanie wody do powietrza dobrze opisane. Opisane sa rowniez skutki. Dlaczego nie przeczytales wszystkiego i piszesz tylko o tym efekcie do ktorego doszedles. To ze nastepuje zwiekszenie mocy jest tam kilka razy podkreslone jako istotne. Zwiekszenie mocy ma bezposredni wplyw na zuzycie paliwa.

Data: 2018-11-09 15:53:05
Autor: Mateusz Viste
Mgla
On Fri, 09 Nov 2018 07:17:27 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
wszystkiego i piszesz tylko o tym efekcie do ktorego doszedles. To ze
nastepuje zwiekszenie mocy jest tam kilka razy podkreslone jako istotne.

Zgadza się jak najbardziej. Ja zauważam tylko, że ma się to nijak do spalania wodoru. Ale my, zdaje się, o różnych rzeczach piszemy :)

Mateusz

Data: 2018-11-09 21:35:37
Autor: J.F.
Mgla
Dnia 09 Nov 2018 15:53:05 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
[...]

Spalanie wody to tylko u fantastow, tym niemniej wlewamy do cylindra
np 1ml wody, ktora po podgrzaniu zamienia sie w 1 litr gazu. A to
oznacza wysokie cisnienie.

Przy tej samej dawce paliwa to jestem ciekaw jaki jest efekt - troche
lepiej, czy troche gorzej, bo temperatura faktycznie mniejsza, to i
cisnienie powietrza mniejsze ...

Ale mozna tez podac wiecej paliwa ... a nie, nie mozna, bo tlenu
zabraknie ...

J.

Data: 2018-11-09 11:20:39
Autor: Mateusz Viste
Mgla
On Fri, 09 Nov 2018 12:14:07 +0100, miumiu wrote:
Co do efektu wiekszego kopa to w?tpie. Przeciez wiecej energii potrzeba
[...]

Słusznie, bo dodawanie wody do benzyny to jak dodawanie popiołu do peletu. W końcu woda to nic innego jak właśnie popiół.

Mateusz

Data: 2018-11-10 10:57:51
Autor: Irokez
Mgla
W dniu 2018-11-09 o 09:18, miumiu pisze:
Tak mnie dzisiaj w drodze do pracy dopadla rozkmina... ;) Czy mgla daje
wiekszy opor aerodynamiczny?

Powinna dawać, ale patrząc na nasze drogi i potem nagłówki w gazetach o karambolach nie daje.

--
Irokez

Data: 2018-11-11 08:00:30
Autor: miumiu
Mgla

Powinna dawać, ale patrząc na nasze drogi i potem nagłówki w gazetach o
karambolach nie daje.

Bo mgla daje taki psychologiczny efekt, ze ma sie wrazenie, ze wolniej sie jedzie niz w rzeczywistosci, swiat wolniej sie zmienia. Pomijam tu efekt braku szarych komorek, wyprzedzania we wgle i zapie....lania komuś na zderzaku. I jeszcze najlepiej zima na oblodzonej drodze.

Pzdr

Mgla