Mi-24 - foto z wraku

Data: 2009-02-28 16:12:00
Autor: fox
Mi-24 - foto z wraku
Data: 2009-02-28 19:04:47
Autor: Sqeeb
Mi-24 - foto z wraku
On Sat, 28 Feb 2009 16:12:00 +0100
"fox" <foxhorn@orange.pl> wrote:

http://wiadomosci.onet.pl/116009,21,0,pokaz.html

Powiedzcie mi, bo jestem młody i głupi: to po raz
kolejny nieszczęśliwy wypadek?
Przeszło rok temu rozbiła się Casa-295, pod koniec
ub. roku wojskowy Mi-2 pod Lubartowem wykonując lot
szkoleniowy runął na ziemie - na szczęście
nikt nie zginął, troche ponad tydzień temu Mi-2
należący do LPR, obaj piloci zgineli, a teraz kolejny...

To wszystko wypadki?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-02-28 18:18:29
Autor: Samotnik
Mi-24 - foto z wraku
Dnia 28.02.2009 Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał/a:
To wszystko wypadki?

A niby co, Twoim zdaniem?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-02-28 20:02:34
Autor: Sqeeb
Mi-24 - foto z wraku
On Sat, 28 Feb 2009 18:18:29 +0000 (UTC)
Samotnik <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote:

A niby co, Twoim zdaniem?

Nie odpowiada sie pytaniem na pytaniem.
Nie wydaje Ci sie, że to tylko u nas
tak często coś się psuje?
Kiedy ostatni raz słyszałeś o wypadku
wojskowego samolotu/śmigłowca z zagranicy?
Nie lubie wysuwać przypuszczeń w ciemno,
dlatego pytam.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-02-28 19:35:45
Autor: Samotnik
Mi-24 - foto z wraku
Dnia 28.02.2009 Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał/a:
Nie wydaje Ci sie, że to tylko u nas
tak często coś się psuje?

Nie.

Kiedy ostatni raz słyszałeś o wypadku
wojskowego samolotu/śmigłowca z zagranicy?

Dzisiaj. To nie moja wina, że polskie media eksponują wypadki polskich SP.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-02-28 22:52:24
Autor: jack
Mi-24 - foto z wraku
Dnia 28.02.2009 Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał/a:
> Nie wydaje Ci sie, że to tylko u nas
> tak często coś się psuje?

Nie.

> Kiedy ostatni raz słyszałeś o wypadku
> wojskowego samolotu/śmigłowca z zagranicy?

Dzisiaj. To nie moja wina, że polskie media eksponują wypadki polskich SP.
-- Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  A niby co? -UFO!!!!!![pogogluj]
pozdro.jack

Data: 2009-03-01 01:06:22
Autor: Jarek Ossowski
Mi-24 - foto z wraku
Użytkownik "jack" <jackglajt@vp.pl> napisał w wiadomości
 A niby co? -UFO!!!!!![pogogluj]

A poza tym w domu wszyscy zdrowi?

--
Pozdrawiam,
Jarek Ossowski

Data: 2009-03-01 13:21:00
Autor: Marcopolo
Mi-24 - foto z wraku
Jarek Ossowski <adresw@stopce.pl> napisał(a):
Użytkownik "jack" <jackglajt@vp.pl> napisał w wiadomości
>  A niby co? -UFO!!!!!![pogogluj]

A poza tym w domu wszyscy zdrowi?

     Mam wrażenie, że odpowiedzi udzielaja tutaj "żandarmi wojskowi" albo ktoś w tym rodzaju.Nie zgadzam się z opinią pytajacego to albo wodę w usta albo krótko acz po ludzku- odpowiedzieć mozna.Ale takie  warczenie, to na tym forum synonim  czegoś nowego, niekoniecznie fair...
                                           Pozdrawiam  pogodnie-  marcopolo

Data: 2009-03-01 18:48:36
Autor: Tomator
Mi-24 - foto z wraku
Użytkownik "Sqeeb":

[...]

To wszystko wina Newtona. Gdyby nie on, moglibyśmy sobie latać bez żadnych helikopterów, awionetek i innych takich. Niestety, Newton wszystko popsuł.

Stosunkowo niedawno F-18 papdł na dom. Na pewno słyszałeś. Medialna, malownicza katastrofa. Gdyby to nie było w USA, i gdyby nikt nie zginął, żaden dziennikarz nie miałby ochoty wcisnąć Ctrl-C, Ctrl-V, choćbyś mu wysłał gotowy artykuł. Bo kogo to obchodzi? A rozbijające się seryjnie śmigłowce w Rosji? Newton, jak nic, Newton....

Data: 2009-03-01 19:22:02
Autor: Sqeeb
Mi-24 - foto z wraku
On Sun, 1 Mar 2009 18:48:36 +0100
"Tomator" <zgadnij@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

To ten co powiedział że ciało raz puszczone w ruch puszcza sie stale?

A poważnie: przepraszam że głupio zacząłem wątek. Nie miałem zamiaru
trolować.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-03-02 10:23:40
Autor:
Wypadki...
Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał(a):
To wszystko wypadki?

Niestety, wypadki się zdarzają - im więcej się lata, tym więcej.
W ubiegłym roku w USA było (co najmniej) dziewięć wypadków śmigłowców
medycznych z ofiarami śmiertelnymi (łącznie 35 ofiar) :(

Dane NTSB (lotnictwo cywilne): http://ntsb.gov/ntsb/month.asp

Od niedawna działa nieoficjalna baza obejmująca cały świat (tu również wypadki
w lotnictwie wojskowym): http://aviation-safety.net/wikibase/

Pozdrawiam,
MS

Data: 2009-03-02 12:22:51
Autor: Jarosław Sokołowski
Wypadki...
Pan michal setlak napisał:

Od niedawna działa nieoficjalna baza obejmująca cały świat (tu również
wypadki w lotnictwie wojskowym): http://aviation-safety.net/wikibase/

Od niedawna? Tak chyba z dziesięć lat.

--
Jarek

Data: 2009-03-02 13:29:12
Autor: Michal Jankowski
Wypadki...
Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> writes:

Pan michal setlak napisał:

Od niedawna działa nieoficjalna baza obejmująca cały świat (tu również
wypadki w lotnictwie wojskowym): http://aviation-safety.net/wikibase/

Od niedawna? Tak chyba z dziesięć lat.

Ale odróżniasz aviation-safety.net jako takie od wikibase?

  MJ

Data: 2009-03-02 13:08:24
Autor: Jarosław Sokołowski
Wypadki...
Pan Michal Jankowski napisał:

[...]

Odróżniam, a przynajmniej się staram. Widzę, że jest obok siebie
/wikibase/ i /database/. Różnią się sposobem uzupełniania danych, ale
czy to różnica merytoryczna, czy tylko techniczna, można się spierać.
W każdym razie "nieoficjalną bazę obejmującą cały świat" w tej domenie
znam od lat kilku. Dziesięć lat, to oczywiście informacja z "whois".

--
Jarek

Data: 2009-03-02 15:57:00
Autor: Michal Jankowski
Wypadki...
[...]

Przede wszystkim różnią się _zakresem_ danych.

  MJ

Data: 2009-03-02 19:31:54
Autor: Jarosław Sokołowski
Wypadki...
[...]

Te różnice powstały po przekopiowaniu danych z poprzedniej bazy
i uzupełnieniu ich metodą znamienną dla wiki, dobrze się domyślam?

--
Jarek

Data: 2009-03-02 21:00:30
Autor: Michal Jankowski
Wypadki...
[...]

Przeciwnie wprost, wikibase zawiera wyłącznie wypadki, których NIE MA
w głównej bazie.

  MJ

Data: 2009-03-02 20:21:45
Autor: Jarosław Sokołowski
Wypadki...
[...]

A to przepraszam, tego nie wiedziałem. Konieczność przeszukiwania
dwóch równoległych baz danych nie wydaje mi się szczęśliwym pomysłem,
ale lepiej o tym wiedzieć niż nie wiedzieć.

--
Jarek

Data: 2009-03-02 20:29:19
Autor: Paweł Pluta
Wypadki...
On Mon, 02 Mar 2009 21:00:30 +0100, Michal Jankowski
<michalj@fuw.edu.pl> wrote:
[...]

Hm. Jakoś umyka mi sensowość tej koncepcji.

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-03-02 14:34:28
Autor:
Wypadki...
Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> napisał(a):
Pan michal setlak napisał:

> Od niedawna działa nieoficjalna baza obejmująca cały świat (tu również
> wypadki w lotnictwie wojskowym): http://aviation-safety.net/wikibase/

Od niedawna? Tak chyba z dziesięć lat.

Harro Ranter prowadzi swoją stronę od 1996, od 1999 pod nazwą Aviation Safety
Network - natomiast wikibase, do której podaję link, ruszyła AFAIK w zeszłym roku.

Pozdrawiam,
MS

--

Mi-24 - foto z wraku