MiG 29 down :(

Data: 2017-12-18 20:02:40
Autor: Shrek
MiG 29 down :(
Koło Mińska na podejściu do lądowania. Na razie nic nie wiadomo, ale skoro pilot się nie odezwał, to niestety chyba kiepsko (choć chciałbym się mylić:(

FTU: Lotnictwo, militaria

Shre

Data: 2017-12-18 20:24:09
Autor: Shrek
MiG 29 down :(
W dniu 18.12.2017 o 20:02, Shrek pisze:
Koło Mińska na podejściu do lądowania. Na razie nic nie wiadomo, ale skoro pilot się nie odezwał, to niestety chyba kiepsko (choć chciałbym się mylić:(

Może jednak nie tak źle:

Pilot z samolotu MIG 29 został znaleziony przez Strażników Leśnych z #NadleśnictwoSiedlce i strażaków.

Shrek

Data: 2017-12-19 00:12:02
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
W dniu 18-12-17 o 20:24, Shrek pisze:
[...]

Po katapultowaniu już przez radiostacje sobie nie pogada. Sądzisz, ze
zabierają na lot prywatne komórki? Pytam, bo nigdy się nie
zastanawiałem. Inna sprawa, że 3 godziny na znalezienie żywego pilota,
to trochę cienko jak na własne terytorium i dostępność masy służb.

Data: 2017-12-19 01:36:41
Autor: Konrad Lewandowski
MiG 29 down :(
On Tuesday, December 19, 2017 at 7:28:40 AM UTC+1, Shrek wrote:
Wydaje mi się, że powinien mieć radiostację ratunkową - choćby w fotelu.

Powinien zadziałać ELT, inna sprawa to prędkość jego namierzenia przez służby.

Data: 2017-12-19 11:33:53
Autor: Robert Wańkowski
MiG 29 down :(
W dniu 2017-12-19 o 10:36, Konrad Lewandowski pisze:
On Tuesday, December 19, 2017 at 7:28:40 AM UTC+1, Shrek wrote:
Wydaje mi się, że powinien mieć radiostację ratunkową - choćby w fotelu.

Powinien zadziałać ELT, inna sprawa to prędkość jego namierzenia przez służby.

Gdzieś mówili, że wylądował w lesie. Nie katapultował się.

Robert

Data: 2017-12-19 18:42:57
Autor: Shrek
MiG 29 down :(

Gdzieś mówili, że wylądował w lesie. Nie katapultował się.

Jeśli to nie dziennikarze pokręcili, to koleś ma murowany awans na pułkownika za obalenie brzozy smoleńskiej;)

Shrek

Data: 2017-12-19 20:39:16
Autor: Shrek
MiG 29 down :(
W dniu 19.12.2017 o 18:42, Shrek pisze:

Gdzieś mówili, że wylądował w lesie. Nie katapultował się.

Jeśli to nie dziennikarze pokręcili, to koleś ma murowany awans na pułkownika za obalenie brzozy smoleńskiej;)

O cholera - coraz więcej źródel mówi, że fotel został w samolocie. Terminator normalnie.

Shrek

Data: 2017-12-20 10:16:01
Autor: Krzysztof Gajdemski
MiG 29 down :(
Jest Tue, 19 Dec 2017 20:39:16 +0100, Shrek pisze:
[...]

Włącznie z wiceministrem MON. Tak więc już potwierdzone.

Terminator normalnie.

Jest ciekawie.

       k.

Data: 2017-12-20 19:50:48
Autor: Shrek
MiG 29 down :(
W dniu 20.12.2017 o 11:16, Krzysztof Gajdemski pisze:

Włącznie z wiceministrem MON. Tak więc już potwierdzone.

Terminator normalnie.

Jest ciekawie.

Jak nic dostanie awans i będzie obwoźnym świadectwem obalenia brzozy smoleńskiej;)

Shrek

Data: 2017-12-20 20:04:02
Autor: Robert Wańkowski
MiG 29 down :(
Skoro "ldował" około 17, to mógł widzieć co ma pod sobą?
Słyszałem od tej osoby, która mówiła o nieużyciu fotela, że wylądował na jakiejś polanie.

Robert

Data: 2017-12-20 20:08:38
Autor: Shrek
MiG 29 down :(
Skoro "ldował" około 17, to mógł widzieć co ma pod sobą?

Tyle co w ewentualnych światłach do lądowania. O tej porze już ciemno. Chyba że po prostu jako tubylec znał okolicę z lotów za dnia.

Słyszałem od tej osoby, która mówiła o nieużyciu fotela, że wylądował na jakiejś polanie.

Są kadry z filmiku. Sądzą po tym, że wrak jest przywalony całkiem konkretnymi pniaczkami, to raczej bardzo mała polana - taka jak między drzeawmi w lesie;)

Data: 2017-12-22 10:29:42
Autor: J.F.
MiG 29 down :(
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a3ab41f$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
Skoro "ldował" około 17, to mógł widzieć co ma pod sobą?

Ciemno o tej porze roku.

J.

Data: 2017-12-22 11:53:17
Autor: J.F.
MiG 29 down :(
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p1ebe6$c1t$2@node2.news.atman.pl...
[...]

I to szybciej niz sie spodziewasz:

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/tvp-info-pyta-macierewicza-ma%c5%82y-mig-zdo%c5%82a%c5%82-wyl%c4%85dowa%c4%87-w-lesie-a-tu-154-rozbi%c5%82-si%c4%99-o-brzoz%c4%99/ar-BBH7SlL

"TVP Info porównało wypadek wojskowego MiG-a 29 do katastrofy Tu-154-M z 10 kwietnia 2010 roku. Tłem do materiału były zdjęcia terenu wykonane z drona. Materiał skomentował obecny w studiu Antoni Macierewicz

Macierewicz ujawnił, że sprawą niedanego awaryjnego lądowania pod Mińskiem Mazowieckim, zainteresowała się komisja smoleńska.
- Komisja zwróciła się o zdjęcia obrazujące miejsce zdarzenia, Rzeczywiście samolot wielokrotnie mniejszy i lżejszy niż Tu-154M, który zniszczył nieporównanie więcej drzew, bo nie jedną brzozę, tylko dziesiątki drzew, wychodzi z tego względnie cało, skrzydła nie są oberwane - powtórzył w TVP Info minister."

Bylo jeszcze to slynne ladowanie Airbusa w lesie - i bardzo ladnie wyladowal i mimo duzego pozaru prawie wszyscy sie uratowali.

J.

Data: 2017-12-22 17:37:11
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5a3ce421$0$15209$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nasze Ily nie mialy szans bo nie mialy czynnych sterow.
Nasza tutka tez bo upadla na lewe skrzydlo.
Sprawny samolot nie laduje na skrzydlo ani dziobem w dol..
Nim cokolwiek napiszesz zobacz ze prawy bok tutki jest jak nowy.
S*

Data: 2017-12-23 13:01:17
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
W dniu 22-12-17 o 17:37, szczepan  bialek pisze:

Nasze Ily nie mialy szans bo nie mialy czynnych sterow.
Nasza tutka tez bo upadla na lewe skrzydlo.
Sprawny samolot nie laduje na skrzydlo ani dziobem w dol..

W wypadku Smoleńska wydaje mi się, że większe, choć mizerne nadal,
szanse mieli by, gdyby załoga nie próbowała ratować się po uderzeniu
ucieczką w górę.

Data: 2017-12-23 17:45:00
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:5a3e4593$0$639$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sledztwo w toku wiec wszystko jest tajne.
Dziennikarze podali ze 4 razy podchodzil do ladowania.
A samolot spadl ponizej poziomu lotniska 2,5 km przed pasem.
MAK napisal ze piloci postanowili doleciec do pasa pod chmurami.
Moze ktos dozyje konca sledztwa.

Jak samolot leci skrzydlem w dol to mozna uciec tylko w bok.
Ale samolot lecacy skrzydlem w dol spada jak kamien.
Wracalismy z Poznania z dziewczyna na pokladzie.
Pilot zrobil ostry nawrot tak ze samolot mial skrzydla w pionie.
Spadal jak kamien a dziewczyna piszczala. I o to mu chodzilo.
Oczywisce tuz nad ziemia wyrownal i siadl.
S*

Data: 2017-12-23 20:59:07
Autor: Grzegorz Tomczyk
MiG 29 down :(
W dniu 23.12.2017 o 17:45, szczepan  bialek pisze:

Ale samolot lecacy skrzydlem w dol spada jak kamien.

Co prawda, skrzydłem w górę, ale tak mi się luźno skojarzyło:

https://youtu.be/w0PjNPAndgM?t=40s

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2017-12-23 21:07:41
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
W dniu 23-12-17 o 17:45, szczepan  bialek pisze:

W wypadku Smoleńska wydaje mi się, że większe, choć mizerne nadal,
szanse mieli by, gdyby załoga nie próbowała ratować się po uderzeniu
ucieczką w górę.
Sledztwo w toku wiec wszystko jest tajne.

Ale tu nic tajnego nie ma. Ja nie mam pretensji na,ze wyrywali do góry.
Chyba każdy by na ich miejscu podobnie zareagował. Tyle, że w tym
konkretnym wypadku spowodowało to, że samolot przyziemił niemal do góry
kołami. Jakby walną kołami ku dołowi mieli by więcej szans. Sądzę, że to
uratowało pilota pod Warszawą.

Data: 2017-12-29 19:30:07
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:5a3eb78e$0$15187$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wszystko co piszesz to domyly dziennikarzy. Nikt nie dba o wiernosc z faktami.
A faktem jest ze prawy bok jest nietkniety z calymi oknami.. Czesto pokazuja takie zdjecie.
Kilka minut po katastrofie jakas dziennikarka natknela sie na dzieci co szly do szkoly sciezka pod trasa lotu.
Samolot wypadl z chmur silnie przechylony na lewe skrzydlo. Zaczepil tym skrzydlem o przwody elektryczne i zrobil fikolka.
Uderzyl dziobem i lewym bokiem.
Rodzina pilotow czekala na zwoki kilka dni. Uslyszeli ze sa gleboko w ziemi.

Jak skonczy sie sledztwo to sie dowiesz wiecej. O ile nie utajnia na 50 lat.
S*

Data: 2017-12-29 19:36:25
Autor: Jarosław Sokołowski
MiG 29 down :(
Pan szczepan  bialek napisał:

W wypadku Smoleńska wydaje mi się
[...]
Kilka minut po katastrofie jakas dziennikarka natknela
sie na dzieci co szly do szkoly sciezka pod trasa lotu.

10 kwietnia 2010 roku to była sobota.

Jak skonczy sie sledztwo to sie dowiesz wiecej.
O ile nie utajnia na 50 lat.

Zaczną od utajniania kalendarzy.

Jarek

--
Wróć do krainy marzeń,
Gdzie zawsze wiosna trwa.

Data: 2017-12-29 22:25:16
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
[...]

I to ma wykluczać te dzieci idące do szkoły? W Polsce wprowadzono wolne
soboty w połowie lat 70-tych. Ja pamiętam, że jakoś tak na początku w
szkołach kombinowano, że bodaj jedna sobota w miesiącu była pracująca i
chodziliśmy wówczas kolejno wg rozkładu dla poniedziałku, wtorku itd.
Wprowadzenie wolnych sobót było jednym z 21 sierpniowych postulatów
jeszcze w 1981 roku. Ale w szkołach w Polsce dzieci w soboty
sporadycznie, to i do dziś chodzą. Coś tam moje coś odrabiają. Czasem są
jakieś zajęcia pozalekcyjne.

W innych krajach, to z tym rożnie bywa. W takiej Francji do 2011 roku
wolna była środa :-)
http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/819302,zmiany-w-szkolach-we-francji-sroda-nie-jest-dniem-wolny.html
- nie wiem, jak jest dziś.

Co kraj, to obyczaj. Podobno w kapitalizmie pracuje się 5 dni, bo
robotnik broni się przed wyzyskiem, a w krajach socjalistycznych nie
miał się przed czym bronić i były pomysły, by i wolną niedzielę
zlikwidować. :-) Jak jest obecnie w Rosji?

Szukałem i nie znalazłem tych danych dla Smoleńska w 2010 roku. Ale
zakładanie, że z uwagi na wolną sobotę w Polsce tam dzieci nie mogły iść
do szkoły jest bardzo ryzykowne.

Jak skonczy sie sledztwo to sie dowiesz wiecej.
O ile nie utajnia na 50 lat.
Zaczną od utajniania kalendarzy.

Rozumiem, ze chciałeś być dowcipny - ale wyjątkowo cienko Ci poszło :-)

Data: 2017-12-30 11:35:35
Autor: Jarosław Sokołowski
MiG 29 down :(
Pan Robert Tomasik napisał:

[...]

To ma wykluczać jakąkolwiek wartość tego typu konfabulacji.

Szukałem i nie znalazłem tych danych dla Smoleńska w 2010 roku.
Ale zakładanie, że z uwagi na wolną sobotę w Polsce tam dzieci
nie mogły iść do szkoły jest bardzo ryzykowne.

To jest niesłychanie trudne do ustalenia. Ale ze względu na wagę tego
faktu należy powołać specjalna podkomisję przy komisji św. Antoniego,
która mając budżet 32 milionów złotych dojdzie do prawdy i przeniknie
przez to, co Putin chce przed światem ukryć -- czy ruska dziatwa
chodzi w sobotę do szkół.

Jak skonczy sie sledztwo to sie dowiesz wiecej.
O ile nie utajnia na 50 lat.
Zaczną od utajniania kalendarzy.

Rozumiem, ze chciałeś być dowcipny - ale wyjątkowo cienko Ci poszło :-)

Wyjątkowo?! Mnie nigdy nic dobrze nie wyjdzie, taki to już jestem
nieudacznik.

Jarek

--
Tak, to nam wskazuje na to, że życie stawia przed nami ciągle coś nowego.
I to jest raz. A po drugie, musimy mieć jednak różne warianty. I to jest

Data: 2017-12-31 01:53:06
Autor: anikiel.konrad
MiG 29 down :(
W dniu sobota, 30 grudnia 2017 19:35:45 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
Pan Robert Tomasik napisał:

> I to ma wykluczać te dzieci idące do szkoły?

To ma wykluczać jakąkolwiek wartość tego typu konfabulacji.

Chłopcy, wykluczacie jeden z drugim wartość swoich wypowiedzi. Mi zajęło 5 minut znalezienie szkoły średniej leżącej na południe od osi pasa, wiosek leżących na północ od tego pasa (w tych wioskach nie ma szkoły, więc dzieci muszą jakoś do tej szkoły dojść), strony internetowej tej szkoły, planów na 2017, w których ja wół stoi że w soboty pracują. A teraz możecie kontynuować swoją dyskusję na poziomie "awcalebonie".

Data: 2017-12-31 12:20:34
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
W dniu 31-12-17 o 10:53, anikiel.konrad@gmail.com pisze:

[...]

Bardzo fajne rozwiązanie, na które nie wpadłem.

Data: 2017-12-31 03:34:31
Autor: anikiel.konrad
MiG 29 down :(
W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 20:20:39 UTC+9 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]

> soboty pracują. A teraz możecie kontynuować swoją dyskusję na
> poziomie "awcalebonie".
> Bardzo fajne rozwiązanie, na które nie wpadłem.

No więc skoro takie fajne, skoro chciałeś coś udowodnić, to poszukaj może w archiwach plan zajęć z tamtego dnia, znajdź która to klasa mogła mieć o takiej godzinie wycieczkę, oni są już dawno absolwentami, więc listy uczniów z imionami i nazwiskami są publicznie dostępne, poszukaj tych ludzi na odnoklassnikach albo wkontaktie, popytaj co oni tam widzieli, a czego nie. Być może w jeden dzień dowiesz się więcej niż wszystkie polskie komisje razem wzięte. Tylko byś musiał chcieć. Znaczy wyłamać się z zasady że poważnymi sprawami w Polsce to koniecznie muszą zajmować się idioci i skurwysyny.

Data: 2017-12-31 19:37:54
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
W dniu 31-12-17 o 12:34, anikiel.konrad@gmail.com pisze:

[...]

Jesteś pewien, że do właściwej osoby piszesz? Bo nie ja twierdziłem, że
ponieważ to była sobota, to dzieci iść do szkoły nie mogły. Ja jedynie
zwróciłem uwagę na niedorzeczność tej konstrukcji logicznej i tyle.
Szukałem informacji, czy oni tam mają wolne soboty, ale nie wpadłem na
szukanie po prostu rozkładu zajęć szkoły.

Data: 2017-12-31 15:52:39
Autor: Bruno
MiG 29 down :(
W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 19:38:01 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]

Szukałem informacji, czy oni tam mają wolne soboty, ale nie wpadłem na
szukanie po prostu rozkładu zajęć szkoły.

Ale jakie dzieci, jaka dziennikarka i do jakiej szkoły? Jako żywo nie ma takiej relacji nawet w wiekopomnym dziele wiadomego zespołu "4 lata po Smoleńsku".
Chyba, że ta dziennikarka wraz z rysownikiem dorwała dzieciaki wracające ze "Smoleńska" po przymusowym spędzie. Mogło i być że w sobotę.

--
Bruno

Data: 2018-01-01 02:26:23
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(

[...]

Mam nadzieję, że te przez Jarka SOKOŁOWSKIEGO wspomniane. Nie mam
zielonego pojęcia, co to za dzieci, a tym bardziej czemu pod moim postem
pytasz.

Data: 2018-01-01 00:36:51
Autor: Bruno
MiG 29 down :(
W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 02:26:25 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
zielonego pojęcia, co to za dzieci, a tym bardziej czemu pod moim postem
pytasz.
Konkretnie to Szczepan Białek to wymyślił, a wy zawzięcie o tej głupocie dyskutujcie. --
Bruno

Data: 2018-01-01 13:27:22
Autor: grzech
MiG 29 down :(
W dniu 2018-01-01 o 09:36, Bruno pisze:
[...]

Już samo to, że ten dureń jako dowód przedstawia rysunek słupów których nie ma, skłania do refleksji o opowieściach dzieci które zapewne istnieją w innej rzeczywistości.

Data: 2018-01-01 01:31:38
Autor: anikiel.konrad
MiG 29 down :(
> [...]

Szukałem informacji, czy oni tam mają wolne soboty, ale nie wpadłem na
szukanie po prostu rozkładu zajęć szkoły.

Racja, za szybko przejrzałem wątek. Niemniej, jak sam widzisz, dotrzeć do potencjalnych świadków jest łatwo, ale ludzie wolą żyć mitami niż coś wyjaśnić.

Data: 2017-12-31 12:35:10
Autor: Jarosław Sokołowski
MiG 29 down :(
[...]

Awcalebonie, do szkół średnich chodzi młodzież (a nawet uczęszcza).
A miały być dzieci.

--
Jarek

Data: 2018-01-03 01:22:58
Autor: J.F.
MiG 29 down :(
Dnia Sun, 31 Dec 2017 01:53:06 -0800 (PST), anikiel.konrad@gmail.com
napisał(a):
[...]

A link gdzie ?

J.

Data: 2018-01-03 00:20:24
Autor: anikiel.konrad
MiG 29 down :(
napisał(a):
> [...]
> internetowej tej szkoły, planów na 2017, w których ja wół stoi że w
> soboty pracują. A teraz możecie kontynuować swoją dyskusję na

A link gdzie ?

Bez linku nie uwierzysz?

Data: 2017-12-31 11:07:30
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news:slrnp4eqvn.m85.jarosfalcon.lasek.waw.pl...
Pan Robert Tomasik napisał:

[...]

Ja przypominam co podawano niezwlocznie po katastrofie:
"8:39:35 - dokładnie o tej godzinie smoleńska elektrownia zanotowała przerwanie linii wysokiego napięcia. Według raportu urzędu energetycznego Smoleńsk Energo, kable miał wtedy zerwać polski tupolew. Problem w tym, że ze stenogramów wynika, że o tej godzinie maszyna była na... 400 metrach. Kable wiszą na mniej więcej 20 metrach. Co więc je zerwało?- To kwestia do wyjaśnienia. Rzeczywiście to się nie zgadza - przyznaje nam Grzegorz Sobczak, ekspert lotniczy. Problemy z ustaleniem dokładnego czasu różnych wydarzeń związanych z katastrofą w Smoleńsku śledczy mają od samego początku. Zamieszanie było nawet z kwestią podstawową - czasem katastrofy. Coś, co jak się wydawało, można było ustalić szybko i dokładnie, zajęło specjalistom ponad dwa tygodnie! Początkowo Rosjanie podali bowiem godzinę 8:56. Dopiero po kilkunastu dniach okazało się, że była to w rzeczywistości 8:41. Ale to wystarczyło, by w mediach wywołać burzę domysłów i spiskowych teorii." Z:
http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/kolejna-tajemnica-smolenska/0m7felz

Zauwaz ze grafik narysowal dokladnie to co widzialy dzieci.

Dodam ze kapitan Jaka slyszal charakterystyczny dzwiek gasnacego silnika. Zapytany o czas odpowiedzial ze nie spojrzal na zegarek.
Jest oczywiste ze jak toczy sie sledztwo to wszystko jest tajne.

A jezeli chodzi o chodzenie do szkoly to ja mam pod oknem szkole gimnazjalna.
Sa przy niej boiska szkolne dostepne we wszystkie dni.
W soboty i niedziele pelno tam kopiacych pilki.
S*

Data: 2017-12-31 13:16:09
Autor: grzech
MiG 29 down :(

Ja przypominam co podawano niezwlocznie po katastrofie:
"8:39:35 - dok?adnie o tej godzinie smole?ska elektrownia zanotowa?a
przerwanie linii wysokiego napi?cia. Wed?ug raportu urz?du energetycznego
Smole?sk Energo, kable mia? wtedy zerwa? polski tupolew. Problem w tym, ?e
ze stenogram?w wynika, ?e o tej godzinie maszyna by?a na... 400 metrach.
Kable wisz? na mniej wi?cej 20 metrach. Co wi?c je zerwa?o?- To kwestia do
wyja?nienia. Rzeczywi?cie to si? nie zgadza - przyznaje nam Grzegorz
Sobczak, ekspert lotniczy. Problemy z ustaleniem dok?adnego czasu r?nych
wydarze? zwi?zanych z katastrof? w Smole?sku ?ledczy maj? od samego
pocz?tku. Zamieszanie by?o nawet z kwesti? podstawow? - czasem katastrofy.
Co?, co jak si? wydawa?o, mo?na by?o ustali? szybko i dok?adnie, zaj?o
specjalistom ponad dwa tygodnie! Pocz?tkowo Rosjanie podali bowiem godzin?
8:56. Dopiero po kilkunastu dniach okaza?o si?, ?e by?a to w rzeczywisto?ci
8:41. Ale to wystarczy?o, by w mediach wywo?a? burz? domys??w i spiskowych
[...]

Przepraszam, ale jak czytam takie bzdety to ogarnia mnie zwykła kurwica. "grafik narysowal dokladnie to co widzialy dzieci." Jakie dzieci, co widziały? Tam po prostu nie ma takiej linii przesyłowej jak na rysunku. Samolot przerwał przewody tak zwanej linii średniego napięcia. Przewody i zwykłe słupy energetyczne były zaraz za linią brzóz o które zahaczył tupolew i były mniej więcej na wysokości brzóz.  Można to sprawdzić na wielu zdjęciach które były robione na miejscu i są dostępne w internecie.

Data: 2018-01-01 10:38:25
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:p2akea$ms$1node2.news.atman.pl...

[...]

Dzieci widzialy iskry.
Ja tez zauwazylem ze grafik narysowal maszty. To tez swiadczy o robieniu zametu.

[...]

Jezeli masz informacje o czasie katastrofy to je nam przedstaw.
Ja powtorze ze jak samolot wojskowy rozbije sie na wojskowym lotnisku to zaden cywil nie dowie sie niczego przed uplywem 50 lat.
S*

Data: 2018-01-01 02:39:31
Autor: Bruno
MiG 29 down :(
W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 10:36:46 UTC+1 użytkownik szczepan  bialek napisał:

> [...]

Ja powtorze ze jak samolot wojskowy rozbije sie na wojskowym lotnisku to zaden cywil nie dowie sie niczego przed uplywem 50 lat.
 Ale przed upływem 50 lat to przedstawisz jakiś namiar na tą relację dzieci wraz z rysunkiem?

--
Bruno

Data: 2018-01-01 18:25:30
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "Bruno" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:412faba6-fc7a-4818-89c4-53718a195fc5googlegroups.com...

> [...]

zametu.

>Jakie dzieci, co widziały? Tam po prostu nie ma takiej linii przesyłowej

Dzieci widzialy ze lewe skrzydlo przerwalo druty i ze zaiskrzylo.
To co dodatkowo narysowal grafik to jego pomysl a nie relacja dzieci.

Samolot przerwał przewody tak zwanej linii średniego
>napięcia. Przewody i zwykłe słupy energetyczne były zaraz za linią brzóz >o
>które zahaczył tupolew i były mniej więcej na wysokości brzóz.

To napisz jeszcze o jakim to bylo czasie.
Raporty komisji nie wspominaja o zrywaniu przewodow.

> [...]

 Ale przed upływem 50 lat to przedstawisz jakiś namiar na tą relację dzieci wraz z rysunkiem?

Bezposrednio po zdarzeniu media przescigaly sie w dostarczaniu informacji od naocznych swiadkow.
Najszybsze bylo radio. Tam tez zdawal relacje dzialkowicz. Na pytanie czy samolot mial wysuniete podwozie
odpowiedzial ze podwozia nie bylo widac bo zaslanialo je lewe skrzydlo. Samolot mial ogromny przechyl i silniki pracowaly na mocy startowej.

Na grupach angielskich tez pisano o przechyle i za mozliwa przyczyne uznano oblodzenie.
I to ze trzeba zaczekac na koniec badan.
No to czekajmy.
S*

Data: 2018-01-01 14:47:22
Autor: Bruno
MiG 29 down :(
W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 18:23:52 UTC+1 użytkownik szczepan  bialek napisał:

> [...]

odpowiedzial ze podwozia nie bylo widac bo zaslanialo je lewe skrzydlo. Samolot mial ogromny przechyl i silniki pracowaly na mocy startowej.

To w końcu dzieci idące do szkoły, czy dzialkowicz?
I co z rysunkiem?
BTW pamiętam jak zwolennicy Antoniego podniecali się szkicem sytuacyjnym, wykonanym zaraz po katastrofie przez jakiegoś milicjanta, na którym miało nie być złamanej brzozy.
Faktycznie nie było tam nic opisanego po polsku jako "złamana brzoza". Była za to rdzennie rosyjska "bierieza z obłomannoj makuszkoj".

Badanie już się zakończyło i oficjalnie nie zostało po dziś dzień znowione: http://faktysmolensk.niezniknelo.com/badanie-wypadku.html

--
Bruno

Data: 2018-01-02 09:42:04
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "Bruno" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:84911cdc-26d4-4e21-991e-d392df4fb832googlegroups.com...
[...]

<Relacji bylo od groma.

[...]

<"Celem badań wypadków lub incydentów lotniczych prowadzonych przez powołane do tego państwowe komisje na całym świecie jest zapobieganie takim zdarzeniom w przyszłości. Komisje badań wypadków lotniczych nie orzekają o winie lub odpowiedzialności. Do tego celu powołane są inne instytucje państwowe takie jak: prokuratura, sądy, komisje dyscyplinarne i inne podmioty uprawnione do prowadzenia tego typu działań (śledztw i postępowań)."

<Jak na razie to "prokuratura, sądy, komisje dyscyplinarne i inne podmioty uprawnione do prowadzenia tego typu działań (śledztw i postępowań)." pracuja w "ekspresowym" tempie w dwu krajach.
S*.

Data: 2018-01-02 17:36:22
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "Bruno" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:42ed6731-03c4-48c8-9734-167048c672bcgooglegroups.com...
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 09:40:26 UTC+1 użytkownik szczepan  bialek napisał:

[...]

I niech sobie pracują. Przyczyny wypadku ustaliła PKBWLLP.

"Przyczyną wypadku było zejście poniżej minimalnej wysokości zniżania, przy nadmiernej prędkości opadania, w warunkach atmosferycznych uniemożliwiających wzrokowy kontakt z ziemią i spóźnione rozpoczęcie procedury odejścia na drugi krąg. Doprowadziło to do zderzenia z przeszkodą terenową, oderwania fragmentu lewego skrzydła wraz  z lotką, a w konsekwencji do utraty sterowności samolotu i zderzenia z ziemią."

<Jak toczy sie sledztwo to wszystko jest tajne.
<PKBWLLP moze napisac tylko tyle ile napisala.

<Na swiecie duzy samolot laduje co sekunde. Zaden nie ma takich problemow.
<Nie zdarzylo sie jeszcze aby Prezydent lecial bez dziennikarzy-kronikarzy.
<To powinno zostac wyjasnione przez w/w organa ale moze byc utajnione.
S*

Data: 2018-01-02 09:05:16
Autor: Bruno
MiG 29 down :(
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 17:34:45 UTC+1 użytkownik szczepan  bialek napisał:
> [...]

<Jak toczy sie sledztwo to wszystko jest tajne.
<PKBWLLP moze napisac tylko tyle ile napisala.

Ciekawe dlaczego w takim razie zarówno Prokuratura jak i  KBWLLP (a później Zespół do spraw wyjaśniania opinii publicznej treści informacji i materiałów dotyczących przyczyn i okoliczności katastrofy lotniczej z dnia 10 kwietnia 2010 r. pod Smoleńskiem.) opublikowały masę materiałów z raportem na czele:
http://faktysmolensk.niezniknelo.com
http://npw.niezniknelo.com/www.npw.gov.pl/491-Katastrofa_smolenska.html
Embargo informacyjne wprowadzono po zmianie władzy w 2015 roku.

<Na swiecie duzy samolot laduje co sekunde. Zaden nie ma takich problemow..

Dość odważna teza. Przykład z tego roku: https://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines_Flight_6491

<Nie zdarzylo sie jeszcze aby Prezydent lecial bez dziennikarzy-kronikarzy.
<To powinno zostac wyjasnione przez w/w organa ale moze byc utajnione.

Dziennikarze-kronikarze przylecieli wcześniej co by się odpowiednio przysposobić do filmowania ceremonii wysiadania-powitania. Kolejne ekipy czekały w tym czasie na cmentarzu katyńskim.

--
Bruno

Data: 2018-01-03 08:51:53
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "Bruno" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:99537145-5479-45e1-b237-dc6e91b918cegooglegroups.com...
[...]

<Jak widac wiesz wszystko.
<A zona Generala twierdzi ze maz zapewnial ja ze poleci Jakiem.
<Pytam czy jest znany przypadek aby na pokladzie prezydenciego samolotu nie bylo ani jednego dziennikarza.
S*

Data: 2018-01-01 13:22:51
Autor: grzech
MiG 29 down :(
W dniu 2018-01-01 o 10:38, szczepan  bialek pisze:
U?ytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisa? w wiadomo?ci

[...]

Przepraszam, ale jak czytam takie bzdety to ogarnia mnie zwyk?a kurwica.
"grafik narysowal dokladnie to co widzialy dzieci."

Dzieci widzialy iskry.
Ja tez zauwazylem ze grafik narysowal maszty. To tez swiadczy o robieniu
zametu.

Jakie dzieci, co widzia?y? Tam po prostu nie ma takiej linii przesy?owej
jak na rysunku. Samolot przerwa? przewody tak zwanej linii ?redniego
napi?cia. Przewody i zwyk?e s?upy energetyczne by?y zaraz za lini? brz?z o
kt?re zahaczy? tupolew i by?y mniej wi?cej na wysoko?ci brz?z.  Mo?na to
sprawdzi? na wielu zdj?ciach kt?re by?y robione na miejscu i s? dost?pne w
internecie.

[...]

A co to ma do rzeczy. Wstawiłeś jakiś bzdet z dupy wzięty i deliberujesz nad nim z miną naukowca od Macierewicza.

Data: 2018-01-01 18:33:15
Autor: szczepan bialek
MiG 29 down :(

Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:p2d96t$e1d$1node2.news.atman.pl...
[...]

Kiedys bylem czlonkiem podkomisji.
Przyczyna awarii zostala odkryta po 3 dniach ale nie nadawala sie do druku.
Podobnie bylo z samolotem z warszawy do krakowa co sie rozbil na czeskiej granicy.
Tak to jest z tajemnicami wojskowymi.
Zaloga Jaka znala czas zdarzenia. Ale nie powiedzieli cywilom.
S*

Data: 2017-12-19 12:12:23
Autor: elmer radi radisson
MiG 29 down :(
On 2017-12-19 10:36, Konrad Lewandowski wrote:

Powinien zadziałać ELT, inna sprawa to prędkość jego namierzenia przez służby.

Jesli to osobisty ELT/PLB aktywowany przy wyrzuceniu fotela, to SARSAT pozycje powinien ustalic dosc szybko.

Zakladajac ze dziala, bo niektorym modelom zdarzaja sie wpadki
https://www.militarytimes.com/2014/02/07/locator-beacons-for-air-force-ejection-seats-failing-at-unacceptable-rate-downed-pilots-face-1-in-4-chance-of-an-urt-44-not-working/

I o ile oczywiscie byl na wyposazeniu, bo rownie dobrze mogl byc
tylko PLB recznie aktywowany, a do tego przydaje sie przytomny
pilot. a np. zabudowany w statku ELT polecial dalej i ulegl zniszczeniu.

Sam jestem ciekaw co z takiego wyposazenia przezyciowego defacto
wyladowalo przy pilocie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-12-19 18:40:46
Autor: Shrek
MiG 29 down :(
W dniu 19.12.2017 o 12:12, elmer radi radisson pisze:

Sam jestem ciekaw co z takiego wyposazenia przezyciowego defacto
wyladowalo przy pilocie.

Dochodzę do wniosku, że dobrze że go leśnicy znaleźli przed wilkami;) To nie pierwsze katapultowanie w Polsce. Za komuny bez GPS i komórek też szukali pilotów po kilka godzin, czy kiedyś twardsi po prostu byli i do bazy autostopem wracali?

Shrek

Data: 2017-12-20 11:00:46
Autor: elmer radi radisson
MiG 29 down :(
On 2017-12-19 18:40, Shrek wrote:

[...]

Chyba w bloku wschodnim byl wowczas na wyposazeniu taki zestaw - lokalizator+radiostacja

http://www.greenradio.de/e_komar.htm
http://www.greenradio.de/e_r855.htm

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-12-19 15:34:20
Autor: J.F.
MiG 29 down :(
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a384b5b$0$15208$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Amerykanie w Wietmamie mieli male radiostacje.
Wielokrotnie sie przydaly.

Inna sprawa, że 3 godziny na znalezienie żywego pilota,
to trochę cienko jak na własne terytorium i dostępność masy służb.

17.15.  Ciemna noc, a sluzby po sluzbie :-)

No ale teren jednak niewielki, jakis smiglowiec powinien sie znalezc, gdyby nie ta noc, to MiGa powinien latwo zauwazyc.
Maja transpondery ? Moze na Flightradar24 zobaczyc :-)

Inna sprawa, ze po katapultowaniu taki samolot potrafi i 500 km przeleciec :-)

Pilot ponoc sie katapultowal, ale ma polamane konczyny.
Kiepska katapulta czy pechowe lądowanie ?

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/katastrofa-mysliwca-mig-29-dowodca-rozmawialem-z-pilotem,799707.html

Hm, jednoczesna awaria silnika i radiostacji pokladowej ?

J.

Data: 2017-12-19 15:43:32
Autor: elmer radi radisson
MiG 29 down :(
On 2017-12-19 15:34, J.F. wrote:

No ale teren jednak niewielki, jakis smiglowiec powinien sie znalezc, gdyby nie ta noc, to MiGa powinien latwo zauwazyc.

Warunki sie nie nadawaly na poderwanie smigla.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-12-19 18:42:00
Autor: Shrek
MiG 29 down :(
On 2017-12-19 15:34, J.F. wrote:

No ale teren jednak niewielki, jakis smiglowiec powinien sie znalezc, gdyby nie ta noc, to MiGa powinien latwo zauwazyc.

Warunki sie nie nadawaly na poderwanie smigla.

A jakie są minima dla śmigła, a jakie dla lądowania MiGa?

Shrek

Data: 2017-12-20 11:01:52
Autor: elmer radi radisson
MiG 29 down :(
On 2017-12-19 18:42, Shrek wrote:

A jakie są minima dla śmigła, a jakie dla lądowania MiGa?

w warunkach ktore moga sie w miedzyczasie pogorszyc? ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-12-20 19:44:37
Autor: Shrek
MiG 29 down :(
On 2017-12-19 18:42, Shrek wrote:

A jakie są minima dla śmigła, a jakie dla lądowania MiGa?

w warunkach ktore moga sie w miedzyczasie pogorszyc? ;)

A to im jakoś powoli znikał z tych radarów?

Bujać to my, nie nas;)

Shrek

Data: 2017-12-21 11:33:49
Autor: tck
MiG 29 down :(

On 2017-12-19 18:42, Shrek wrote:

[...]

no baa
przez godzinę;)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-12-20 08:13:42
Autor: Conrado
MiG 29 down :(
Warunki sie nie nadawaly na poderwanie smigla.

Tak było, czy taka fama poszła? :). Jak wyczytałem, to minimalne warunki dla lądowania nocą dla MiGa to 250 metrów podstawy chmur, a minimalne warunki dla śmigłowca Sokół to 100 metrów. Dowódca twierdził, że pogoda była inna niż wynika z komunikatów meteo (?). Tak czy siak, to jeśli Mig mógł podchodzić do lądowania, to tym bardziej śmigło mogło lecieć. Argument pogody jakiś taki naciągany jest. Pewnie był jakiś inny powód (np. dostępność śmigłowca do lotu nocnego albo załogi z uprawnieniami do takich lotów....). Nie szukam kręcenia, ale czasem łatwiej zrzucić publicznie winę na pogodę, niż np. na brak dostępnej do akcji wyszkolonej załogi.

A co do "lądowania" Miga w lesie, to obstawiam zwyczajny brak paliwa....

Conrado

Data: 2017-12-20 12:58:15
Autor: nadir
MiG 29 down :(
W dniu 2017-12-20 o 08:13, Conrado pisze:

A co do "lądowania" Miga w lesie, to obstawiam zwyczajny brak paliwa....

Ale co, rezerwa mu się nie zaświeciła, czy żarowka przepalona?

Data: 2017-12-21 12:56:48
Autor: Endriu
MiG 29 down :(

A co do "lądowania" Miga w lesie, to obstawiam zwyczajny brak paliwa....

Macierenka nie kupił Caracali do ratowania i nie było czym lecieć...

Endriu

Data: 2017-12-22 10:24:19
Autor: J.F.
MiG 29 down :(
Użytkownik "Conrado"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a3a0da9$0$5156$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale MiG musial wyladowac. Co prawda mogl np na Okeciu :-)

A co do "lądowania" Miga w lesie, to obstawiam zwyczajny brak paliwa....

Pozaru nie bylo, ale na brak paliwa to chyba powinni byc wyczuleni ?

J.

Data: 2017-12-22 09:34:55
Autor: Krzysztof Gajdemski
MiG 29 down :(
Jest Fri, 22 Dec 2017 10:24:19 +0100, J.F. pisze:
[...]

Według ostatniego oficjalnego komunikatu paliwo było, samolot sprawny.
http://www.mon.gov.pl/aktualnosci/artykul/najnowsze/komunikat-mon-92017-12-21/

Wygląda na CFIT.

      k.

Data: 2017-12-22 12:44:41
Autor: J.F.
MiG 29 down :(
Użytkownik "Krzysztof Gajdemski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnp3pkdv.5vl.songo@fugazi.debian.org.pl...
Według ostatniego oficjalnego komunikatu paliwo było, samolot sprawny.
http://www.mon.gov.pl/aktualnosci/artykul/najnowsze/komunikat-mon-92017-12-21/
Wygląda na CFIT.

Swoja droga:
"Sposób w jaki pilot opuścił kabinę jest obecnie analizowany, ale wstępne ustalenia sugerują, iż nie użył fotela wyrzucanego."

To naprawde wymaga tylu analiz, aby zobaczyc czy fotel jest we wraku czy nie ? :-)

Czy jakos wyskoczyl bez fotela ?

J.

Data: 2017-12-22 12:57:59
Autor: Robert Wańkowski
MiG 29 down :(
W dniu 2017-12-22 o 12:44, J.F. pisze:
[...]

Może użył, ale nie zadziałał.

Robert

Data: 2017-12-23 12:56:35
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
W dniu 22-12-17 o 12:44, J.F. pisze:
[...]

Analizowany jest sposób, nie zaś obecność fotela. Przykładowo być może
sytuacja, w której użył fotela wyrzucanego, tym niemniej on nadal jest w
kabinie.

Data: 2017-12-23 18:38:13
Autor: Marek
MiG 29 down :(
On Sat, 23 Dec 2017 12:56:35 +0100, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
sytuacja, w której użył fotela wyrzucanego, tym niemniej on nadal jest w
kabinie.

No to jeśli tak po semantyce jedziemy, to nie mógł użyć, skoro nutę zadziałał. Jedynie mógł "próbować użyć" a to już robi różnicę.

--
Marek

Data: 2017-12-23 21:00:40
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
W dniu 23-12-17 o 18:38, Marek pisze:
[...]

A jak wpadł do środka? :-) Oczywiście jaja sobie robię.

A poważnie, to szacunek dla wojskowych, że najpierw ustalają, a potem
informują.

Data: 2017-12-23 21:22:37
Autor: Shrek
MiG 29 down :(

A jak wpadł do środka? :-) Oczywiście jaja sobie robię.

A poważnie, to szacunek dla wojskowych, że najpierw ustalają, a potem
informują.

Naprawdę wierzysz, że komisja rzetelnie to zbada i poinformuje? Bez jaj. To przecież składnik śledźtwa smoleńskiego, więc o zdrowym rozsądku nie może być mowy.

Shrek

Data: 2017-12-23 23:20:10
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
W dniu 23-12-17 o 21:22, Shrek pisze:

[...]

Nadziej umiera ostatni. Natomiast liczę na sensowne wyjaśnienie, bo tu
żadej polityki nie ma. Tyle, że obserwując wypadek kpt. Wrony, gdzie na
ostateczny raport w relatywnie prostej sprawie trzeba było czekać tyle
lat, to boję się, że to będzie długo trwać.

Data: 2017-12-23 23:38:43
Autor: Shrek
MiG 29 down :(

Nadziej umiera ostatni. Natomiast liczę na sensowne wyjaśnienie, bo tu
żadej polityki nie ma.

Jest. Naczelny paranoik zapowiedział, że będzie uważnie porównywał z katastrofą w Smoleńsku. To samo z siebie jest gwarantem, że o zdrowym rozsądku nie ma mowy. A dołóż do tego buredel we wojsku (jak na Dragon przyjechali rezerwiści, to okazało się, ze dla połowy nie ma mundurów - całe szczęście, że połowy rezerwistów nie udało się ściągnąć, bo umundurowanie dostałby co czwarty;) Dodatkowo będzie to badać komisja badani wypadków lotniczych lotnictwa państwowego (czy jak im tam), czyli ci, co "źle zbadali" Smoleńsk. Dalej twierdzisz, że to nie jest sprawa polityczna, i antoś nie będzie mieszał, żeby wyszło jak on chce?

Tyle, że obserwując wypadek kpt. Wrony, gdzie na
ostateczny raport w relatywnie prostej sprawie trzeba było czekać tyle
lat, to boję się, że to będzie długo trwać.

To inne komisje.

Shrek

Data: 2017-12-23 23:59:26
Autor: Robert Tomasik
MiG 29 down :(
W dniu 23-12-17 o 23:38, Shrek pisze:

Nadziej umiera ostatni. Natomiast liczę na sensowne wyjaśnienie, bo
tu żadnej polityki nie ma.
[...]

Gwarantować, to ja niczego zamiaru nie mam, natomiast żadnego interesu w
takim, a nie innym wyniku tego śledztwa nie widzę.

Data: 2017-12-24 08:26:15
Autor: Shrek
MiG 29 down :(

Gwarantować, to ja niczego zamiaru nie mam, natomiast żadnego interesu w
takim, a nie innym wyniku tego śledztwa nie widzę.

Jeszcze raz - jak w tle jest śledztwo smoleńskie, to gwarantuję ci, że jest interes, żeby wyniki były takie jak chce paranoik. BTW - wymienili już wszystkich na swoich fachowców od Smoleńska?

Shrek

Data: 2017-12-21 12:59:41
Autor: Endriu
MiG 29 down :(
Shre

Remont tego samolotu robili podobno nasi ukraińscy bracia słowianie spod znaku Bandery:

Ukraiński ślad w katastrofie w Mińsku Mazowieckim
http://ndp.neon24.pl/post/141553,ukrainski-slad-w-katastrofie-w-minsku-mazowieckim

Endriu

Data: 2018-07-06 13:37:47
Autor: tck
MiG 29 down :(

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:p193cb$ieo$1node2.news.atman.pl...
Koło Mińska na podejściu do lądowania. Na razie nic nie wiadomo, ale skoro pilot się nie odezwał, to niestety chyba kiepsko (choć chciałbym się mylić:(

i znowu dzwon, pilot znaleziony 200m od wraku więc katapultował się późno, więcej nic nie wiadomo

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-07-06 18:41:42
Autor: Shrek
MiG 29 down :(
W dniu 06.07.2018 o 13:37, tck pisze:

i znowu dzwon, pilot znaleziony 200m od wraku więc katapultował się późno, więcej nic nie wiadomo

W sumie jeśli pilot wyprzedza samolot (niezbyt szybko lecący sądząc po zdjęciach) to IMHO scenariusz gdzie otwiera sięspadochron jest mało prawdopodobny:(

Shrek

MiG 29 down :(