Data: 2017-12-19 00:12:24 | |
Autor: Robert Tomasik | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 18-12-17 o 20:02, Shrek pisze:
Koło Mińska na podejściu do lądowania. Na razie nic nie wiadomo, alePo katapultowaniu już przez radiostacje sobie nie pogada. Sądzisz, ze zabierają na lot prywatne komórki? Pytam, bo nigdy się nie zastanawiałem. Inna sprawa, że 3 godziny na znalezienie żywego pilota, to trochę cienko jak na własne terytorium i dostępność masy służb. |
|
Data: 2017-12-19 15:34:20 | |
Autor: J.F. | |
MiG 29 down :( | |
Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a384b5b$0$15208$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 18-12-17 o 20:02, Shrek pisze: Koło Mińska na podejściu do lądowania. Na razie nic nie wiadomo, alePo katapultowaniu już przez radiostacje sobie nie pogada. Sądzisz, ze Amerykanie w Wietmamie mieli male radiostacje. Wielokrotnie sie przydaly. Inna sprawa, że 3 godziny na znalezienie żywego pilota, 17.15. Ciemna noc, a sluzby po sluzbie :-) No ale teren jednak niewielki, jakis smiglowiec powinien sie znalezc, gdyby nie ta noc, to MiGa powinien latwo zauwazyc. Maja transpondery ? Moze na Flightradar24 zobaczyc :-) Inna sprawa, ze po katapultowaniu taki samolot potrafi i 500 km przeleciec :-) Pilot ponoc sie katapultowal, ale ma polamane konczyny. Kiepska katapulta czy pechowe lądowanie ? https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/katastrofa-mysliwca-mig-29-dowodca-rozmawialem-z-pilotem,799707.html Hm, jednoczesna awaria silnika i radiostacji pokladowej ? J. |
|
Data: 2017-12-19 15:43:32 | |
Autor: elmer radi radisson | |
MiG 29 down :( | |
On 2017-12-19 15:34, J.F. wrote:
No ale teren jednak niewielki, jakis smiglowiec powinien sie znalezc, gdyby nie ta noc, to MiGa powinien latwo zauwazyc. Warunki sie nie nadawaly na poderwanie smigla. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-12-19 18:42:00 | |
Autor: Shrek | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 19.12.2017 o 15:43, elmer radi radisson pisze:
On 2017-12-19 15:34, J.F. wrote: A jakie są minima dla śmigła, a jakie dla lądowania MiGa? Shrek |
|
Data: 2017-12-20 11:01:52 | |
Autor: elmer radi radisson | |
MiG 29 down :( | |
On 2017-12-19 18:42, Shrek wrote:
A jakie są minima dla śmigła, a jakie dla lądowania MiGa? w warunkach ktore moga sie w miedzyczasie pogorszyc? ;) -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-12-20 19:44:37 | |
Autor: Shrek | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 20.12.2017 o 11:01, elmer radi radisson pisze:
On 2017-12-19 18:42, Shrek wrote: A to im jakoś powoli znikał z tych radarów? Bujać to my, nie nas;) Shrek |
|
Data: 2017-12-21 11:33:49 | |
Autor: tck | |
MiG 29 down :( | |
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:p1eb2j$c1t$1node2.news.atman.pl... W dniu 20.12.2017 o 11:01, elmer radi radisson pisze: no baa przez godzinę;) -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2017-12-20 08:13:42 | |
Autor: Conrado | |
MiG 29 down :( | |
Warunki sie nie nadawaly na poderwanie smigla. Tak było, czy taka fama poszła? :). Jak wyczytałem, to minimalne warunki dla lądowania nocą dla MiGa to 250 metrów podstawy chmur, a minimalne warunki dla śmigłowca Sokół to 100 metrów. Dowódca twierdził, że pogoda była inna niż wynika z komunikatów meteo (?). Tak czy siak, to jeśli Mig mógł podchodzić do lądowania, to tym bardziej śmigło mogło lecieć. Argument pogody jakiś taki naciągany jest. Pewnie był jakiś inny powód (np. dostępność śmigłowca do lotu nocnego albo załogi z uprawnieniami do takich lotów....). Nie szukam kręcenia, ale czasem łatwiej zrzucić publicznie winę na pogodę, niż np. na brak dostępnej do akcji wyszkolonej załogi. A co do "lądowania" Miga w lesie, to obstawiam zwyczajny brak paliwa.... Conrado |
|
Data: 2017-12-20 12:58:15 | |
Autor: nadir | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 2017-12-20 o 08:13, Conrado pisze:
A co do "lądowania" Miga w lesie, to obstawiam zwyczajny brak paliwa.... Ale co, rezerwa mu się nie zaświeciła, czy żarowka przepalona? |
|
Data: 2017-12-21 12:56:48 | |
Autor: Endriu | |
MiG 29 down :( | |
A co do "lądowania" Miga w lesie, to obstawiam zwyczajny brak paliwa.... Macierenka nie kupił Caracali do ratowania i nie było czym lecieć... -- Pozdrawiam Endriu |
|
Data: 2017-12-22 10:24:19 | |
Autor: J.F. | |
MiG 29 down :( | |
Użytkownik "Conrado" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a3a0da9$0$5156$65785112@news.neostrada.pl...
Warunki sie nie nadawaly na poderwanie smigla.Tak było, czy taka fama poszła? :). Jak wyczytałem, to minimalne warunki dla lądowania nocą dla MiGa to 250 metrów podstawy chmur, a minimalne warunki dla śmigłowca Sokół to 100 metrów. Dowódca twierdził, że pogoda była inna niż wynika z komunikatów meteo (?). Tak czy siak, to jeśli Mig mógł podchodzić do lądowania, to tym bardziej śmigło mogło lecieć. Argument pogody jakiś taki naciągany jest. Ale MiG musial wyladowac. Co prawda mogl np na Okeciu :-) A co do "lądowania" Miga w lesie, to obstawiam zwyczajny brak paliwa.... Pozaru nie bylo, ale na brak paliwa to chyba powinni byc wyczuleni ? J. |
|
Data: 2017-12-22 09:34:55 | |
Autor: Krzysztof Gajdemski | |
MiG 29 down :( | |
Jest Fri, 22 Dec 2017 10:24:19 +0100, J.F. pisze:
Użytkownik "Conrado" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a3a0da9$0$5156$65785112@news.neostrada.pl... Według ostatniego oficjalnego komunikatu paliwo było, samolot sprawny. http://www.mon.gov.pl/aktualnosci/artykul/najnowsze/komunikat-mon-92017-12-21/ Wygląda na CFIT. k. -- Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005 PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224 Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg |
|
Data: 2017-12-22 12:44:41 | |
Autor: J.F. | |
MiG 29 down :( | |
Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnp3pkdv.5vl.songo@fugazi.debian.org.pl...
Według ostatniego oficjalnego komunikatu paliwo było, samolot sprawny. Swoja droga: "Sposób w jaki pilot opuścił kabinę jest obecnie analizowany, ale wstępne ustalenia sugerują, iż nie użył fotela wyrzucanego." To naprawde wymaga tylu analiz, aby zobaczyc czy fotel jest we wraku czy nie ? :-) Czy jakos wyskoczyl bez fotela ? J. |
|
Data: 2017-12-22 12:57:59 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 2017-12-22 o 12:44, J.F. pisze:
Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnp3pkdv.5vl.songo@fugazi.debian.org.pl... Może użył, ale nie zadziałał. Robert |
|
Data: 2017-12-23 12:56:35 | |
Autor: Robert Tomasik | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 22-12-17 o 12:44, J.F. pisze:
Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał w wiadomości grup Analizowany jest sposób, nie zaś obecność fotela. Przykładowo być może sytuacja, w której użył fotela wyrzucanego, tym niemniej on nadal jest w kabinie. |
|
Data: 2017-12-23 18:38:13 | |
Autor: Marek | |
MiG 29 down :( | |
On Sat, 23 Dec 2017 12:56:35 +0100, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
sytuacja, w której użył fotela wyrzucanego, tym niemniej on nadal jest w No to jeśli tak po semantyce jedziemy, to nie mógł użyć, skoro nutę zadziałał. Jedynie mógł "próbować użyć" a to już robi różnicę. -- Marek |
|
Data: 2017-12-23 21:00:40 | |
Autor: Robert Tomasik | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 23-12-17 o 18:38, Marek pisze:
On Sat, 23 Dec 2017 12:56:35 +0100, Robert TomasikA jak wpadł do środka? :-) Oczywiście jaja sobie robię. A poważnie, to szacunek dla wojskowych, że najpierw ustalają, a potem informują. |
|
Data: 2017-12-23 21:22:37 | |
Autor: Shrek | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 23.12.2017 o 21:00, Robert Tomasik pisze:
A jak wpadł do środka? :-) Oczywiście jaja sobie robię. Naprawdę wierzysz, że komisja rzetelnie to zbada i poinformuje? Bez jaj. To przecież składnik śledźtwa smoleńskiego, więc o zdrowym rozsądku nie może być mowy. Shrek |
|
Data: 2017-12-23 23:20:10 | |
Autor: Robert Tomasik | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 23-12-17 o 21:22, Shrek pisze:
W dniu 23.12.2017 o 21:00, Robert Tomasik pisze: Nadziej umiera ostatni. Natomiast liczę na sensowne wyjaśnienie, bo tu żadej polityki nie ma. Tyle, że obserwując wypadek kpt. Wrony, gdzie na ostateczny raport w relatywnie prostej sprawie trzeba było czekać tyle lat, to boję się, że to będzie długo trwać. |
|
Data: 2017-12-23 23:38:43 | |
Autor: Shrek | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 23.12.2017 o 23:20, Robert Tomasik pisze:
Nadziej umiera ostatni. Natomiast liczę na sensowne wyjaśnienie, bo tu Jest. Naczelny paranoik zapowiedział, że będzie uważnie porównywał z katastrofą w Smoleńsku. To samo z siebie jest gwarantem, że o zdrowym rozsądku nie ma mowy. A dołóż do tego buredel we wojsku (jak na Dragon przyjechali rezerwiści, to okazało się, ze dla połowy nie ma mundurów - całe szczęście, że połowy rezerwistów nie udało się ściągnąć, bo umundurowanie dostałby co czwarty;) Dodatkowo będzie to badać komisja badani wypadków lotniczych lotnictwa państwowego (czy jak im tam), czyli ci, co "źle zbadali" Smoleńsk. Dalej twierdzisz, że to nie jest sprawa polityczna, i antoś nie będzie mieszał, żeby wyszło jak on chce? Tyle, że obserwując wypadek kpt. Wrony, gdzie na To inne komisje. Shrek |
|
Data: 2017-12-23 23:59:26 | |
Autor: Robert Tomasik | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 23-12-17 o 23:38, Shrek pisze:
Nadziej umiera ostatni. Natomiast liczę na sensowne wyjaśnienie, boDodatkowo będzie to badać komisja badani wypadków lotniczych Gwarantować, to ja niczego zamiaru nie mam, natomiast żadnego interesu w takim, a nie innym wyniku tego śledztwa nie widzę. |
|
Data: 2017-12-24 08:26:15 | |
Autor: Shrek | |
MiG 29 down :( | |
W dniu 23.12.2017 o 23:59, Robert Tomasik pisze:
Gwarantować, to ja niczego zamiaru nie mam, natomiast żadnego interesu w Jeszcze raz - jak w tle jest śledztwo smoleńskie, to gwarantuję ci, że jest interes, żeby wyniki były takie jak chce paranoik. BTW - wymienili już wszystkich na swoich fachowców od Smoleńska? Shrek |
|