Miałem kolędę - udostępnianie plików na Youtube

Data: 2019-11-24 23:55:47
Autor: universis
Miałem kolędę - udostępnianie plików na Youtube
Mam swoją stronę www na której od lat miałem "wklejkę" linkującą moją stronę z Youtube, a tam z kolędą (Cliff Richard - Mistletoe and Wine). Ostatnio jednak doglądałem swojej strony i zauważyęm że kolędy na niej nie ma bo nie ma też na Youtube. Dalsze klikanie dało mi informację że jakaś firma wykupiła prawa i dlatego nie ma tej kolędy. Kolęda jest/była fragmentem koncertu Cliff'a -  Countdown Concert 1999. Mam oryginalną płytę  z tego koncertu (hologram etc.) - i w związku z zaistniałą sytuacją mam pytanie : Czy mogę wycięty kawałek tego koncertu z tej płyty udostępnić na Youtube? Załóżmy że na ten fragment video nałożył bym jakieś pomykające na dole ekranu napisy z info co to za piosenka, czyja i z jakiego czasu - chodzi oczzywiście o tą kolędę. Byłoby OK ?

Data: 2019-11-25 08:44:31
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-25, universis <universis@wp.pl> wrote:
[...]

Nie, nie byłoby. Poszukaj czy nie ma innych kopii tego utworu na YT - "linkować" Ci zawsze wolno.

--
Marcin

Data: 2019-11-25 07:13:36
Autor: universis
Miałem kolędę - udostępnianie plików na You tube
> Byłoby OK ?

Nie, nie byłoby. Poszukaj czy nie ma innych kopii tego utworu na YT - "linkować" Ci zawsze wolno.
[..]

To jest tutaj (znaczy było tutaj): https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0  - innych kopii na Yotube nie znalazłem, natomiast są strony poza YT - z całym tym koncertem.
OK - a jak by nie używać Youtube, tylko zamontować ten fragment koncertu bezpośrednio na swojej stronie ?

Data: 2019-11-25 10:31:46
Autor: universis
Miałem kolędę - udostępnianie plików na You tube
[..]
Cliff Richard - Mistletoe and Wine (Official Music Video)
1 180 161 wyświetleńo2 lis 2018

Tak, oczywiście, ja te wersje wszystkie widziałem - ale ta co ją "zakosili" podoba mi się najbardziej, i tej nigdzie na YT nie ma.
Do świąt jeszcze trochę czasu i może coś się uda znaleźć, a jeśli nie to podepnę jakieś inne wykonanie tej kolędy których to wykonań - Cliff ma chyba ze 30....

Data: 2019-11-25 20:10:31
Autor: 'TomN'
Miałem kolędę - udostępnianie plików na Youtube
universis w <news:713d429f-2716-4714-b326-cff800d52997googlegroups.com>:

[..]
[...]

Oj dzieciaku, trolujesz...

"innych kopii na Yotube nie znalazłem, natomiast są strony poza YT - z całym
tym koncertem."

Pa!

  FUT:  pl.test
--
'Tom N'

Data: 2019-11-28 15:35:08
Autor: universis
W dniu poniedziałek, 25 listopada 2019 19:10:33 UTC użytkownik TomN napisał:
> [..]
[..]

Oj dzieciaku, trolujesz...

No nie wiedziałem że troluję, ale postanowiłem się przyjrzeć twojej odpowiedzi :  "1 180 161 wyświetleńo2 lis 2018"
Zauważyłem że daty tak jak to twoje "znalezisko" mają tylko filmy z przed kilku dni, jak jest więcej to jest podawane np: 1 tydzień temu, 3 tygodnie temu, jeden miesiąc temu, 5 miesięcy temu itd. Twoje "znalezisko" ma ponad rok.... i ma konkretną datę, ale linku jakoś nie podałeś, ja szukałem tego klipu z taką datą i nie znalazłem, ale domyślam się dlaczego - ale w/g ciebie - to ja jestem trolem, a nie ty....  no..no... ciekawe...

Data: 2019-11-29 18:47:46
Autor: 'TomN'
universis w <news:9645c363-db54-48ba-95aa-faa3b4a551fcgooglegroups.com>:

[...]

No to już wiesz kmiocie marny.

ale postanowiłem się przyjrzeć twojej odpowiedzi :  "1 180 161 wyświetleńo2 lis 2018"

Kłamiesz trolu teraz jest: 1 238 837 wyświetleńo2 lis 2018

Zauważyłem że daty tak jak to twoje "znalezisko" mają tylko filmy z przed kilku dni

Ciekawe, bo data jest sprzed ponad roku.

linku jakoś nie podałeś,

Ktos mi płaci za reklamowanie?

ja szukałem tego klipu z taką datą i nie znalazłem

Boś trol, kiepski trol i kmiotek

ale domyślam się dlaczego

No dlaczego nie znalazłeś kmiocie?

[1]

--
'Tom N'

Data: 2019-11-29 23:08:59
Autor: universis
W dniu piątek, 29 listopada 2019 17:47:48 UTC użytkownik TomN napisał:

No to już wiesz kmiocie marny.

No cóż - sposób i poziom wypowiedzi charakterystyczny dla troli - jak nie ma argumentów to uderzyć poniżej pasa...
Nie zniżę sie do twojego poziomu i nie będę używał takich i innych epitetów jak ty.

Kłamiesz trolu teraz jest: 1 238 837 wyświetleńo2 lis 2018

Teraz jest pewno i więcej - ale na pewno nie jest to video o które mi chodzi, a tłumaczenie  że nie chcesz podać linku cytuję :

Ktos mi płaci za reklamowanie?

zachowaj dla małych dzieci, bo już te średnie w to nie uwierzą.
Moje "dawne" video na YT miało adres: https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0 - została po nim tylko fotka. Jeśli twoje video jest takie samo to znaczy że firma Aviator Gmbh która wykupiła prawa to tego klipu to jakieś niedojdy są i nie skasowali wszystkiego na YT. Nie chce mi się już z tobą pisać, bo to jest czysta strata czasu.

Boś trol, kiepski trol i kmiotek

Swoje "argumenty" i "pomocne linki" zachowaj dla siebie - na mnie nie robią wrażenia. Pa. Nie odpiszę już na twój następny post do tego tematu jeśli taki będzie

Data: 2019-11-30 12:29:28
Autor: Kviat
W dniu 30.11.2019 o 08:08, universis pisze:

Moje "dawne" video na YT miało adres:

https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0

"Ten film zawiera treść od partnera Aviator Management GmbH, który zablokował go na mocy praw autorskich."

Wynika z tego, że wcześniej udostępniałeś ten film na swojej stronie nielegalnie, bo film na Youtube zamieściła osoba do tego nieuprawniona.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-30 13:45:20
Autor: u2
W dniu 30.11.2019 o 12:29, Kviat pisze:

[...]

bzdura, nie nieuprawniona, tylko nie mająca, rzekomo, praw autorskich

Data: 2019-11-30 14:49:18
Autor: universis
W dniu sobota, 30 listopada 2019 11:29:30 UTC użytkownik Kviat napisał:
> [...]

Wynika z tego, że wcześniej udostępniałeś ten film na swojej stronie nielegalnie, bo film na Youtube zamieściła osoba do

Istotnie - można tak rozumować po przeczytaniu tego ogłoszenia przez Aviator. Tak, ale przez kilka ostatnich lat miałem tą wklejkę na swojej stronie i cały czas pięknie wklejka grała i śpiewała, aż tu przyszedł jakiś tam Aviator i wykupił prawa do od dawna publicznie dostępnego linku. Może dam inny przykład. Warszawskie Wyścigi Konne, a raczej ich betonowy płot ogrodzenia. Kiedyś urządzono na tym płocie konkurs grafitti. Niektóre bardzo ładne i artystycznie wartościowe. I teraz wyobraź sobie że po pewnym czasie gdy echa tego konkursu przeminęły - przychodzi jakaś firma i wykupuje od "Wyścigów" ten płot, wywozi i zaczyna sprzedawać jego poszczególne segmenty każdy po innej cenie bo ta zależy co na tym jest namalowane. To jest w porządku ? Podobnie jest z tym klipem - przez lata ludzie rożne rzeczy porobili na swoich stronach z nim związane i było to przez lata całe - i nagle przychodzi jakiś Aviator, wykupuje prawa i blokuje - psując wszystkim twórcom stron www ich pracę.
Moim zdaniem Aviator nie powinien dostać praw kupna do tego klipu.

Data: 2019-12-01 04:08:51
Autor: Animka
W dniu 2019-11-30 o 23:49, universis pisze:
[...]

A tak w ogóle na co Ci ten dziadzio Cliff Richard. Inni, młodsi już lepiej śpiewają.

https://www.youtube.com/watch?v=rZCEBibnRM8
https://www.youtube.com/watch?v=B0zaDApGBbI
https://www.youtube.com/watch?v=5c_vzRUKiZY

--
animka

Data: 2019-12-01 12:15:19
Autor: Kviat
W dniu 30.11.2019 o 23:49, universis pisze:
[...]

Miałeś fart. I co z tego?

aż tu przyszedł jakiś tam Aviator i wykupił prawa do od dawna publicznie dostępnego linku.

O czym Ty piszesz? Jakie prawa do linku? Zaczynam podejrzewać, że trollujesz...

Przecież to nie jest tak, że ktoś tam sobie przychodzi, wykłada kapuchę i ma co chce żeby zrobić Ci na złość. W internecie jest pełno publicznie dostępnego pirackiego oprogramowania. Wydaje Ci się, że ktoś sobie może od tak wykupić prawa od pirata?

Po pierwsze, już dostałeś wyjaśnienie, że publiczny link nie oznacza, że link prowadzi do legalnego materiału.
Po drugie, nie wiesz, czy ten Aviator wykupił prawa, czy miał je wcześniej, ale dopiero teraz dotarł do tego materiału, który ktoś zamieścił bez ich zgody.
Po trzecie, skoro Aviator wykupił prawa, to znaczy, że odkupił od kogoś, kto te prawa miał, a nie, że odkupił od powietrza prawa do utworu, który był "wolny". Gdyby utwór był "wolny", to nie miałby od kogo wykupić praw i nadal byłby wolny. A skoro odkupił, to znaczy, że utwór miał właściciela wcześniej i to, że przez kilka lat na swojej stronie utwór udostępniałeś w żaden sposób Cię nie usprawiedliwia. Wręcz przeciwnie. Miałeś kilka lat na to, żeby dowiedzieć się czy utwór jest "wolny" czy nie jest, i miałeś kilka lat na to, żeby dotrzeć do właściciela praw, odkupić te prawa (albo licencję), albo chociaż zapytać o zgodę.
Udostępniłeś, korzystałeś z czyjegoś utworu za darmo i bez zgody przez kilka lat, a teraz narzekasz.

Nawet zakładając optymistycznie, że wcześniejszy właściciel umieścił materiał na Youtube legalnie i dotychczas udostępniałeś również legalnie (zgodnie z regulaminem Youtube), a obecny się rozmyślił i materiał wycofał (wolno mu), to teraz już nie masz wymówki, że nie znasz właściciela praw. Już wiesz do kogo się zwrócić o pozwolenie.

Może dam inny przykład. Warszawskie Wyścigi Konne, a raczej ich betonowy płot ogrodzenia. Kiedyś urządzono na tym płocie konkurs grafitti. Niektóre bardzo ładne i artystycznie wartościowe.

Za zgodą właściciela płotu, czy bez zgody?

I teraz wyobraź sobie że po pewnym czasie gdy echa tego konkursu przeminęły - przychodzi jakaś firma i wykupuje od "Wyścigów" ten płot,

No i? Na pewno Ci co malowali ten płot mieli umowę z poprzednim właścicielem. A jak nie mieli, to niech się bujają.
Jak ktoś Ci płot pomaluje bez Twojej zgody, to do końca życia jesteś skazany na ten płot?

wywozi i zaczyna sprzedawać jego poszczególne segmenty każdy po innej cenie bo ta zależy co na tym jest namalowane. To jest w porządku ?

A co na to umowa?

Podobnie jest z tym klipem

Nie. Nie jest podobnie.
Ten utwór nie wykonał jakiś anonimowy Zdzisiek w kapturze ze sprayem w nocy, ktoś ten koncert wykonał, ktoś zarejestrował, zmontował i ktoś ma do niego prawa (majątkowe).

- przez lata ludzie rożne rzeczy porobili na swoich stronach z nim związane i było to przez lata całe - i nagle przychodzi jakiś Aviator, wykupuje prawa i blokuje - psując wszystkim twórcom stron www ich pracę.

Przyznaj się... trollujesz? Bo nie wiem czy jest sens ciągnąć dyskusję dalej.

Moim zdaniem Aviator nie powinien dostać praw kupna do tego klipu.

No chyba sobie jaja robisz...
Zrozum wreszcie, że nie ma jakiejś instytucji decydującej komu wolno dostać (kupić) prawa, a komu nie wolno. Przecież Aviator nie kupił tych praw od jakiegoś urzędu czy kosmitów, tylko od poprzedniego właściciela (albo sam był właścicielem od samego początku - mi się nie chce tego sprawdzać, tym bardziej, że Tobie się nie chciało).
Trzeba było powiedzieć poprzedniemu właścicielowi praw, że Twoim zdaniem nie powinien sprzedawać praw Aviatorowi...
Ręce opadają.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-30 18:30:03
Autor: Animka
W dniu 2019-11-30 o 08:08, universis pisze:
Moje "dawne" video na YT miało adres:

https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0  - została po nim tylko fotka.

Teraz trzeba się zalogować do konta google. Może nie zalogowałeś się i nie widzisz.

--
animka

Data: 2019-11-30 18:46:01
Autor: u2
W dniu 30.11.2019 o 18:30, Animka pisze:
[...]

by zadać śmiertelny ból

Mr Uniwers

https://www.youtube.com/watch?v=sLK2ONm4Uh8

Żyłeś przez tyle dni
Autograf mu dałeś
By odjechać i znów się spotkać z nim
Dosięgło cię aż pięć kul
By zadać śmiertelny ból
By zdławić głos, co jeszcze śpiewać mógł
Mógł brzmieć, mógł ludziom radość dać
Kto wie, kto wie
Co jeszcze mógłbyś grać

Miliony zranionych serc
Żałobą pokryły się
Pytając, kto odważył się
Twa Yoko nie będzie już
Wsłuchiwać się w sens twych słów
Od teraz nie zaśpiewasz jej już nic
Lecz mit, mit Johna dalej trwa
Twój głos, Twój styl
Pozostał w wielu z nas

Johnny
Woła Cię świat, wołam Cię ja
Johnny
Czy taki miał być koniec Twych dni

Idolu wrażliwych serc
Twój fan Ci oddaje cześć
Czekając, kiedy spotka Cię
Nie płaczę, bo szkoda łez
Że świat tak okrutny jest
Zabija, bezlitośnie szerzy śmierć
Skąd więc ma pokój na nim być
Kto wie, kto wie
Czy warto dalej żyć

Johnny
Johnny, czy mam zostać tu sam, nie
Johnny
Czy "Give peace a chance" ma jeszcze sens

Data: 2019-11-26 16:59:55
Autor: Animka
W dniu 2019-11-25 o 19:31, universis pisze:
[..]
[...]

Co za niemota :-(

https://www.google.pl/search?source=hp&ei=0ErdXfOGMuLmrgTL1KzgAg&q=cliff+richard+mistletoe+and+wine+video&oq=Cliff+Richard+-+Mistletoe+and+Wine&gs_l=psy-ab.1.2.0j0i22i30l9.4545.4545..12421...0.0..0.224.224.2-1......0....2j1..gws-wiz.s8-L4ZKlsjE

https://www.youtube.com/watch?v=rZCEBibnRM8

Nawet zapisać można.

--
animka

Data: 2019-11-26 10:17:53
Autor: universis
W dniu wtorek, 26 listopada 2019 16:00:24 UTC użytkownik Animka napisał:

> Tak, oczywiście, ja te wersje wszystkie widziałem -
Co za niemota :-(

Aminka - nie gorączkuj się. Spokojnie. Jak napisałem i co też cytujesz  w swoim poscie - ja te wersje już widziałem, tą którą mi oferujesz też, nawet napisałem że Cliff ma tych wersji wykonawczych ze 30. Napisałem też że chodzi mi o wersję z Countdown Concert w 1999r. i link też podałem tam gdzie była - z łatwością można zobaczyć różnicę w inscenizacji choć to tylko fotka na tym starym miejscu została - proszę bardzo jest tutaj : https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0
Ostatecznie postanowiłem wyciąć z DVD tę kolędę - podzielić na kilka części i połączyć z innymi pociętymi częściami z YT  tworząc jedną całość. Myślę że nikt nie powinien się do tego przyczepić. Ale jak co - to napiszcie - póki nie jest za późno ;-)

Data: 2019-11-26 19:30:32
Autor: Kviat
W dniu 26.11.2019 o 19:17, universis pisze:

[...]

To zależy w jakim celu to zrobiłeś.
Jeżeli weźmiesz coś z czyjegoś DVD, podzielisz na części i połączysz z innymi pociętymi czyimiś częściami tworząc jedną całość, to w cale nie oznacza, że nie można się przyczepić.
Taki nowy twór można podciągnąć pod kradzież, czy chociażby banalny plagiat.
Chcesz to rozpowszechniać publicznie? Zarobić na tym? Czy sobie w domu dla zabawy posłuchać takiego pociętego miksu?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-26 11:43:46
Autor: universis
W dniu wtorek, 26 listopada 2019 18:30:37 UTC użytkownik Kviat napisał:
> [...]

Chcesz to rozpowszechniać publicznie? Zarobić na tym? Czy sobie w domu dla zabawy posłuchać takiego pociętego miksu?

Moja strona jest non profit - a chcę kolegom i ich znajomych i jeszcze dalszej części tego "sznurka" zapoznać z angielskimi Św. Bożegp Narodzenia i dotąd tak było, natomiast ktoś "podprowadził" mi ten właśnie klip i wykupił prawa, robiąc mi jednocześnie szkodę. Płytka jest moja (kupiona, oryginalna)
a klipy dołączane z tymi fragmentami tego z DVD będą pochodzić z YT z tych co juz tam są, a są przeciez Free. Tego mojego z DVD ma byc nie wiecej niż 30% "akcji".

Data: 2019-11-26 22:29:43
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-26, universis <universis@wp.pl> wrote:
[...]

Będziesz miał pecha to skończysz płacąc kupę kasy właścicielowi praw majątkowych, plus grzywna, a sam staniesz się osobą karaną. To, że non-profit tylko będzie rzutowac na wymiar kary. Powodzenia.

--
Marcin

Data: 2019-11-27 00:57:40
Autor: Kviat
W dniu 26.11.2019 o 20:43, universis pisze:
[...]

Publicznie dostępna, czy nie?
To, że na tym nie zarabiasz może być okolicznością łagodzącą, ale nie zwalnia Cię to od konieczności uzyskania zgody.
Prywatnie i w gronie znajomych możesz robić co chcesz.

natomiast ktoś "podprowadził" mi ten właśnie klip

Podprowadził? Serio? Miałeś do tego klipu prawa?

i wykupił prawa,

No to teraz musisz poprosić o zgodę tego, kto ma prawa do klipu.
Albo odkupić prawa.

robiąc mi jednocześnie szkodę.

Żartujesz?

Płytka jest moja (kupiona, oryginalna)

Właśnie. Płytka.
Utwór na tej płytce nie.

a klipy dołączane z tymi fragmentami tego z DVD będą pochodzić z YT z tych co juz tam są, a są przeciez Free.

Skąd taki pomysł?
To, że jakiś właściciel (praw) utworu umieścił coś na youtubie nie oznacza, że każdy może sobie to brać za free i robić z tym co chce.
Są za free do użytku prywatnego.

Jak sobie coś zgrasz z TV to też możesz sobie to rozpowszechniać bez zgody i za free?

Możesz sobie zgrać, miksować i odtwarzać prywatnie, albo w gronie znajomych. Ale nie udostępniać (rozpowszechniać) bez zgody publicznie. Nawet za free.

Tego mojego z DVD ma byc nie wiecej niż 30% "akcji".

Nie ma znaczenia. Liczy się cel.
Przeczytaj jeszcze raz linki, które zapodałem.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-27 14:08:14
Autor: Queequeg
universis <universis@wp.pl> wrote:

[...]

1. Zgraj klip z płyty jeszcze raz
2. Umieść plik bezpośrednio na stronie
3. Stronę zrób na hasło
4. Przekazując kolegom adres, przekazuj razem z hasłem

Data: 2019-11-27 13:48:53
Autor: universis
Miałem kolędę - udostępnianie plików na You tube
W dniu środa, 27 listopada 2019 14:08:17 UTC użytkownik Q
[..]
1. Zgraj klip z płyty jeszcze raz
2. Umieść plik bezpośrednio na stronie
3. Stronę zrób na hasło
4. Przekazując kolegom adres, przekazuj razem z hasłem

OK. Dotarłem po kilku dniach do domu wreszcie. Może jutro czas mi pozwoli to wyciąć i umieścić na www za hasłem, to porównując ten klip z tymi co są na YT  przynajmniej dowiecie się dlaczego tak "walczę" o umieszczenie tego klipa na www. Hasło dostaną tylko Ci  z was którzy do tej pory napisali coś do mojego posta, oczywiście hasła i adresu strony nie podam publicznie, więc  piszcie na priv'a.

Data: 2019-11-27 23:28:13
Autor: u2
W dniu 27.11.2019 o 22:48, universis pisze:
  oczywiście hasła i adresu strony nie podam publicznie, więc  piszcie na priv'a.

ok

Data: 2019-12-01 12:23:16
Autor: cef
W dniu 2019-11-26 o 19:17, universis pisze:

[...]

A ta całość to nie będzie korzystanie z innych praw? tzn autorów tekstu i melodii a nie samego wykonania.

Data: 2019-11-25 17:04:29
Autor: Kviat
W dniu 25.11.2019 o 16:13, universis pisze:
[...]

Jeżeli to fragment użyty np. w celach dydaktycznych, recenzji itp., to można podciągnąć to pod cytat.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_cytatu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_cytatu_(Polska)

"Ustawodawca uregulował rozmiar dozwolonego cytatu za pomocą nieostrych pojęć. W trakcie prac nowelizacyjnych (z 2015) proponowano, by określenia dotyczące rozmiaru cytatu zastąpić klauzulami ,,uczciwych zwyczajów" i ,,specyficznych celów cytatu". Ostatecznie ustawa głosi, że wolno cytować ,,urywki" utworów, a utwory plastyczne, fotograficzne oraz ,,drobne" - w całości. ,,Urywek" to mała część utworu, mniejsza niż fragment[21]. ,,Urywek (...) odznacza się niewielkimi rozmiarami w zestawieniu z objętością utworu, z którego został zaczerpnięty"[22]. "

"W ocenie rozmiaru dozwolonego cytatu decyduje głównie cel cytowania[25]. "

"W ramach nowelizacji z 2015 otwarto katalog celów cytatu i dodano przykładowe cele[27]. Do wyjaśniania, analizy krytycznej i nauczania dodano polemikę i analizę naukową. Oprócz tego wolno cytować ze względu na prawa gatunku twórczości. Otwarcie katalogu celów cytatu stworzyło możliwość cytowania ze względów estetycznych lub jako motto[28]. Cytowanie w celu komercyjnym budzi mniej wątpliwości (o ile nie narusza testu trójstopniowego)[29]."

https://pl.wikipedia.org/wiki/Test_tr%C3%B3jstopniowy

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-25 10:36:52
Autor: universis
Miałem kolędę - udostępnianie plików na You tube
[..].
Cytowanie w celu komercyjnym budzi mniej wątpliwości (o ile nie narusza testu trójstopniowego)[29]."

https://pl.wikipedia.org/wiki/Test_tr%C3%B3jstopniowy
[..]

Dzięki za pomoc - muszę to ogarnąć bo "język prawa" jest dla mnie zrozumiały tylko w części - jak dojdę do wniosku że mi nic nie grozi to umieszczę ten "urywek" koncertu.

Data: 2019-11-25 10:44:33
Autor: universis
[...]

Dzięki za pomoc - muszę to ogarnąć bo "język prawa" jest dla mnie zrozumiały tylko w części - jak dojdę do wniosku że mi nic nie grozi to umieszczę ten "urywek" koncertu. PS: Jak długo trwają prawa majątkowe - ten koncert był w 1999 roku !

Data: 2019-11-26 19:02:07
Autor: Kviat
W dniu 25.11.2019 o 19:44, universis pisze:
[..].
[...]

Ej... google zamknęli?
Jak można być aż tak leniwym i marnować czas na czekanie na odpowiedź na grupie na tak banalne pytanie, zamiast wyszukać odpowiedź samodzielnie w ciągu 3 sekund?
Dokąd ten świat zmierza? Wyszukiwanie informacji powinno być przedmiotem obowiązkowym w podstawówce. Zamiast lekcji religii.

https://www.google.com/search?q=jak+d%C5%82ugo+prawa+maj%C4%85tkowe

https://zaiks.org.pl/171,154,6_czas_trwania_autorskich_i_pokrewnych_praw_majatkowych

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-25 22:42:02
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-25, universis <universis@wp.pl> wrote:
> [...]

To jest tutaj (znaczy było tutaj): https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0 - innych kopii na Yotube nie znalazłem, natomiast są strony poza YT - z całym tym koncertem. OK - a jak by nie używać Youtube, tylko zamontować ten fragment koncertu bezpośrednio na swojej stronie ?

A to musi być konkretnie z tego koncertu, bo widzę że inne, ale jego wykonania są?

Wspomniane prawo cytatu nie jest wcale tak proste w użyciu. Odnosi się ono do cytowania (zwykle) fragmentu utworu, gdy omawiasz w jakiś konkreetny sposób ten utwór lub coś z nim związanego. To nie jest tak, że napiszesz co to i że lubisz, i że magia świąt i już można wkleić. Przykład: omawiasz czyjąś twórczość, jak się np. zmieniała z czasem i ilustrujesz to konkretnymi fragmentami, które dotyczą tego co omawiasz. Wstawienie pełnego utworu, który ktoś wykonał na koncercie będzie MZ cholernie ciążko uzasadnić.

--
Marcin

Data: 2019-11-25 11:57:04
Autor: J.F.
Użytkownik "universis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:573c349e-4726-4367-999a-b0d67d3a26ad@googlegroups.com...
[...]

A nie ma na plycie informacji "odtwarzanie publiczne zabronione"  ?

Kupiles plyte, i prawo do jej posluchania nieograniczona ilosc razy, z rodziną, z przyjaciolmi ... w Polsce to nawet do udostepnienia/skopiowania utworu w gronie znajomych ... i nic wiecej ....

J.

Data: 2019-11-26 18:37:06
Autor: cef
W dniu 2019-11-25 o 08:55, universis pisze:
Mam swoją stronę www

Ha, ha - a ja po przeczytaniu nagłówka myślałem,
że miałeś kolędę w sensie wizyty duszpasterskiej, zarejestrowałeś jej przebieg
i chciałbyś udostępnić i będziesz pytał czym to grozi.

Data: 2019-11-28 03:01:04
Autor: universis
Miałem kolędę - udostępnianie plików na You tube
Może jeszcze jedna możliwość udostępnienia tej piosenki/kolędy będącej częścią koncertu Cliff'a.. Znalazłem stronę (nie YouTube) na której ten koncert można obejrzeć w całości i to za free. Chciałbym udostępnić fragment tego koncertu w taki sam sposób jak to się robi na YouTube - czyli moja strona będzie czytała określony fragment tej odległej strony.
Na tej odległej stronie jest tylko informacja czyj to koncert, w jakim roku i komentarz jednej osoby - nie ma informacji o jakichś zakazach udostępniania etc. Jak udostępnienie tego interesującego mnie fragmentu wyglądało by prawnie ?

Data: 2019-11-28 12:43:06
Autor: u2
W dniu 28.11.2019 o 12:01, universis pisze:
Jak udostępnienie tego interesującego mnie fragmentu
wyglądało by prawnie ?

fragment strony możesz podawać, ale fragment koncertu już nie bez zgody właścicieli klipu

Data: 2019-11-28 04:38:18
Autor: universis
W dniu czwartek, 28 listopada 2019 11:43:08 UTC użytkownik u2 napisał:

fragment strony możesz podawać, ale fragment koncertu już nie bez zgody właścicieli klipu

Na stronie jest jak napisałem tylko to video z koncertem i jeden komentarz. Jak mam rozróżnić  fragment strony od fragmentu klipu ?
Poza tym jak z tej strony dowiedzieć się kto jest właścicielem klipu
i tak w ogóle dlaczego na YouTube nie ma takich zależności ?

Data: 2019-11-29 00:16:02
Autor: Kviat
W dniu 28.11.2019 o 13:38, universis pisze:
[...]

Nie czytaj u2...
Co ma fragment czyjejś strony do fragmentu czyjegoś (kogoś innego) klipu?
Co ma piernik do wiatraka? :)

Poza tym jak z tej strony dowiedzieć się kto jest właścicielem klipu

Ręce opadają...

Zamierzasz udostępnić na swojej stronie jakiś klip. Bladego pojęcia nie masz kto jest właścicielem klipu. Załóżmy, że udostępniłeś.
Jak z Twojej strony dowiedzieć się, kto jest właścicielem klipu, skoro Ty jako autor tej strony tego nie wiesz?

i tak w ogóle dlaczego na YouTube nie ma takich zależności ?

Jakich znowu zależności?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-29 00:06:30
Autor: Kviat
[...]

Nie wiesz czy udostępnia za free legalnie czy nie.

Chciałbym udostępnić fragment tego koncertu w taki sam sposób jak to się robi na YouTube - czyli moja strona będzie czytała określony fragment tej odległej strony.

Jeżeli ten ktoś udostępnia/rozpowszechnia legalnie, to jego prawa do udostępniania/rozpowszechnia nie przechodzą ma innych.
Możesz zalinkować do tej strony, ale na pewno nie publikować utworu na swojej stronie.

Na tej odległej stronie jest tylko informacja czyj to koncert, w jakim roku i komentarz jednej osoby - nie ma informacji o jakichś zakazach udostępniania etc.

Czyli jak na pirackich stronach jakiś koleś udostępnia nielegalnie oprogramowanie/utwór i nie napisze, że zakazuje dalszego rozpowszechniania, to znaczy, że wolno?

Również (jak rozumiem) nie ma informacji o pozwoleniach na dalsze udostępnianie.
Jeżeli to strona autora utworu (właściciela praw), to nie musi być zakazu udostępniania/rozpowszechniania. Zakaz jest "z definicji". Za to pozwolenie musi być wyraźnie oznaczone.
Autor (czy właściciel praw) może robić ze swoim utworem co chce. Ty nie.
Może ten ktoś ma pozwolenie na umieszczenie utworu na swojej stronie? To, że on ma, nie oznacza, że Ty również je masz.

Jak udostępnienie tego interesującego mnie fragmentu
wyglądało by prawnie ?

Jeżeli ktoś udostępnia czyjś utwór nielegalnie, to nie znaczy, że Ty możesz sobie wziąć z tego nielegalnego źródła utwór i dalej go rozpowszechniać.
Jeżeli udostępnia legalnie, to nie znaczy, że Ty też możesz.

Zawsze musisz się zwrócić o zgodę do autora (czy właściciela praw). Niezależnie od tego ile osób już takie prawo do rozpowszechniania otrzymało i już rozpowszechnia.
Chyba, że informacja o tym że utwór jest "wolny" i autor (właściciel praw) zgadza się na rozpowszechnianie bez żadnych ograniczeń jest publicznie dostępna i nie ma żadnych wątpliwości, że ta informacja pochodzi od autora (właściciela praw).

Zrób jak Ci radzą. Strona na hasło i tylko dla znajomych.
Co może być "śliskie" gdy się okaże, że grono znajomych którzy znają hasło to połowa internetu.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-28 22:53:08
Autor: universis
Miałem kolędę - udostępnianie plików na You tube
W dniu czwartek, 28 listopada 2019 23:06:32 UTC użytkownik Kviat napisał:
[..]
Możesz zalinkować do tej strony, ale na pewno nie publikować utworu

No to jest interesujące dla mnie - ja nie zamierzam ściągać fragmentu z tej strony i go umieszczać na swojej - ma być na mojej stronie link do fragmentu na tamtej stronie - analogicznie jak to kiedyś zrobiłem z tym utworem na YouTube.  Tak będzie OK ?

Data: 2019-11-29 12:54:51
Autor: Kviat
W dniu 29.11.2019 o 07:53, universis pisze:
[...]

Prawa autorskie (czy majątkowe) to sprawa trudna.
Prawnicy mają różne wątpliwości. O ile raczej nie ma sporu co do linkowania do źródła (o ile źródło jest legalne), to już są wątpliwości co do mechanizmu osadzania (embedded) materiału/filmu na swojej stronie.
Youtube udostępnia coś takiego u siebie (prawy klik na filmie->Skopiuj kod do umieszczenia na stronie).

Wątpliwość pierwsza: czy takie osadzenie materiału jest rozpowszechnianiem/publikacją, czy nie jest?
Nie ma jednoznacznych regulacji na ten temat (a przynajmniej ja nie znam, ale mogę się mylić, bo może już są, a ja nie śledzę tego na bieżąco).
Ten mechanizm korzysta ze znaczników html <iframe>...</iframe>
Wygląda to jakby materiał był częścią strony, ale z technicznego punktu widzenia tak nie jest, ponieważ <iframe>...</iframe> tworzy tak jakby okno przeglądarki w treści strony, więc w zasadzie nie ma (nie powinno być z prawnego punktu widzenia) różnicy czy klikamy w link i otwiera nam się nowa zakładka (nowe okno) w przeglądarce z docelową stroną Youtube, czy to nowe okno jest wewnątrz innego okna... cały czas w tej samej przeglądarce przecież.
Ale prawnicy mają różny stopień wiedzy na ten temat i prawo nie nadąża za technologią, więc jest jak jest.

Wątpliwość druga: to, że taki mechanizm Youtube udostępnia, to nie znaczy, że w każdym przypadku mamy prawo z niego korzystać (przecież na Youtube są również materiały "wolne", do rozpowszechniania bez ograniczeń). Pozostaje kwestia tego, że jeżeli nie wolno z tego skorzystać w przypadku materiałów chronionych, to Youtube dla takich materiałów powinien taką funkcjonalność wyłączyć. Ale czy rzeczywiście powinien? (Kwestie możliwości i trudności wykonania tego techniczne pominę). To raczej użytkownik Youtuba powinien wiedzieć, czy ma prawa do dalszego udostępniania/rozpowszecniania, czy nie ma.
Więc stanowisko jest (było?) takie, że owszem, jest ułatwienie w postaci <iframe>...</iframe>, ale to nie zwalnia właściciela strony z konieczności uzyskania pozwolenia, jeżeli jest wymagane przez właściciela praw.

W praktyce to wygląda tak, że ludzie mają wylane na prawa i osadzają materiały z Youtube na swoich stronach i tylko od determinacji właściciela praw zależy, czy swoje prawa wyegzekwuje od takiego właściciela strony. A jak ktoś ma pecha...

Podsumowując.
Cały czas kombinujesz jak umieścić materiał na swojej stronie, tak jakby sposób umieszczenia miał jakieś znaczenie. To nie ma znaczenia jak umieścisz, to tylko technikalia. Prawa do udostępniania czyjegoś materiału nie zależą od sposobu umieszczenia, czy od źródła pobrania materiału (legalnie kupiona płyta CD, DVD, ściągnięty materiał z legalnego źródła itp.).
Albo prawo do udostępniania/rozpowszechniania masz, albo nie masz. Kropka.

Jeżeli nie masz prawa do udostępniania/rozpowszechniania, to materiał możesz udostępnić/rozpowszechnić (możesz, bo technicznie jest to możliwe), ale Ci nie wolno.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-29 15:06:42
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 29.11.2019 o 07:53, universis pisze:
ma być na mojej stronie link do fragmentu na tamtej stronie - analogicznie jak to kiedyś zrobiłem z tym utworem na YouTube.  Tak będzie OK ?

Linkować do YT, itp. można IMO bez ograniczeń. Przecież to jest odnośnik do innego, zewnętrznego źródła.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-11-29 23:23:17
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-29, Grzegorz Tomczyk <grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote:
[...]

Linkonwanie typu zwykły odnośnik - oczywiście można. Linkowanie typu iframe (wideo osadzone na stronie z zewnętrznym źródłem filmu) - dla YT, nie powinno być większego problemu, bo YT klarownie na to pozwala, ale jemu nie chodzi o YT. Nie ryzykowałbym.

--
Marcin

Data: 2019-11-30 12:26:03
Autor: Kviat
On 2019-11-29, Grzegorz Tomczyk <grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote:
[...]

I tak i nie.
Tylko wtedy gdy mamy pewność, ze film na Youtube zamieścił ktoś, kto ma do tego filmu prawa. Czyli legalnie.

https://www.eporady24.pl/umieszczanie_filmow_z_youtube_na_wlasnej_stronie,pytania,17,57,15831.html

"I wreszcie ostatnie pytanie, które zapewne Panu samo się nasuwa - co można zrobić, jeśli nie jest się w stanie zweryfikować, czy osoba, która zamieściła film, posiada do niego prawa autorskie, czy też nie? I gdy nie można w żaden sposób dotrzeć do autora?

W takiej sytuacji niestety pozostaje zaniechać prób udostępniania filmu. Na gruncie identycznego problemu (dotyczącego zdjęć) wypowiada się A. Karpowicz, specjalista prawa autorskiego (Autor - Wydawca, Poradnik Prawa Autorskiego, Wydawnictwo Prawnicze PWN):

,,bardzo często występująca sytuacja w odniesieniu do zdjęć fotograficznych - wydawca dysponuje zdjęciem, chce je wykorzystać w swojej publikacji, ale nie zna nazwiska autora albo co częstsze - jego adresu. Próby jego znalezienia nie dają rezultatu, a czas nagli: wydawca staje wobec dylematu - podjąć ryzyko i drukować czy raczej zrezygnować ? wielu uspokaja się rozumowaniem, że to tylko jedno zdjęcie, czyli sprawa nie jest poważna, ryzyko nie jest więc wielkie. Jednakże nawet przytoczenie jednego zdjęcia może spowodować dla wydawcy nieprzyjemne konsekwencje - roszczenie o naruszenie praw autorskich majątkowych fotografa. Jego spojrzenie na tę kwestię może być zgoła odmienne - przecież to bezprawne wykorzystanie jego utworu".

Zatem pozostaje nam:
     albo poszukiwać autora zdjęcia i zdobyć jego zgodę;
     albo po prostu poszukać innego zdjęcia."

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-12-01 02:48:42
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-30, Kviat <Kviat> wrote:
On 2019-11-29, Grzegorz Tomczyk <grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote:
[...]

Pewności to tak do końca chyba nigdy nie ma w związku z czym raczej bym na to wszystko patrzył przez pryzmat zachowania należytej starannoći. Tu z YT jest o tyle lepiej, że przeciętna osoba może argumentować, że skoro coś na YT jest, jest określony czas (powiedzmy kilka miesięcy) i ma jakąś tam w miarę dużą pulę widzów/subskrybentów/etc. to można się spodziewać, że YT to zweryfikowało, bo jest znane z tego, że to robi.

W nieco szerszym ujęciu masz oczywiście rację i lepiej samemu próbować zweryfikować, lub nawet zapytać YT czy to legalne (i niech się oni męczą).

--
Marcin

Data: 2019-12-01 11:24:35
Autor: Kviat
On 2019-11-30, Kviat <Kviat> wrote:
On 2019-11-29, Grzegorz Tomczyk <grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote:
[...]

Przy tej ilości materiałów, to samodzielnie raczej weryfikuje mniejszość, albo ma umowy z partnerami, którzy tego pilnują (lepiej lub gorzej). Głównie reagują i weryfikują zgłoszenia użytkowników/partnerów.
Mają całą podstronę dotyczącą praw, na której szczegółowo wyjaśniają jak to działa, łącznie z poradnikiem.
To, że coś tam wisi od kilku miesięcy, wcale nie oznacza, że "nabrało legalności" i wcale nie oznacza, że można domniemywać legalności. To nie działa tak, że im dłużej wisi, tym bardziej jest legalne...

Przy takiej ilości właściciele praw nie nadążają ze zgłaszaniem i kasowaniem. Każdy, kto coś tworzy, musiałby mieć osobną komórkę do przeszukiwania internetu...
To tak samo jak z nielegalnym/zcrackowanym oprogramowaniem, który wisi miesiącami na jakichś stronach "pobieraczkach". To, ze tam wisi kilka miesięcy, nie oznacza, że jest legalne, oznacza, że właściciel praw jeszcze do tego nie dotarł.
Nie można argumentować, że skoro właściciel praw nie zadbał o swoje interesy i nie zmusił właściciela strony do usunięcia materiału, to oznacza, że możemy sobie to ściągnąć i używać "bo przecież wisi tam już od kilku miesięcy i moja staranność polegała na tym, że sprawdziłem ile miesięcy wisi".

To mniej więcej tak samo jakby złodziej ukradł komuś samochód i zostawił go gdzieś na ulicy. To wcale nie oznacza, że teraz każdy może sobie z tego samochodu korzystać.

W nieco szerszym ujęciu masz oczywiście rację i lepiej samemu próbować
zweryfikować, lub nawet zapytać YT czy to legalne (i niech się oni
męczą).

Dokładnie.
W ich poradniku napisali wyraźnie: nie masz pewności, to nie udostępniasz i już.

Tyle teoria... :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-12-08 00:20:10
Autor: universis
Miałem kolędę - udostępnianie plików na You tube
OK. Jak już wspomniałem - wszystkim którzy pomagali mi w tym wątku mogę wysłać ten klip, proszę w takim razie o przysłanie na priv'a swoich adresów e-mail wyślę każdemu z osobna - e-mail z tym nie będzie grupowy. Trochę trwało bo musiałem uporać się już z wycięciem fragmentu koncertu, miałem w tym trudności bo programu do tego deformowały mi proporcje obrazu i raz Cliff był cienki jak słomka, a innym razem jego "szyroka japa" nie mieściła się na ekranie. Przyślijcie puste e-maile z tym samym subjectem co ten wątek.

Miałem kolędę - udostępnianie plików na Youtube