MiaĹźdżący raport NIK ws. kredytĂłw franQ1|BJ0ÉČ

Data: 2018-08-17 00:21:30
Autor: u2
MiaĹźdżący raport NIK ws. kredytĂłw franQ1|BJ0ÉČ
https://wpolityce.pl/polityka/408092-miazdzacy-raport-nik-ws-kredytow-frankowych

Miażdżący raport NIK ws. kredytów frankowych: "Podmioty administracji publicznej nie zapewniły właściwego egzekwowania praw kredytobiorców"

opublikowano: wczoraj ? aktualizacja: wczoraj

Instytucje odpowiedzialne za ochronę konsumentów w latach 2005-2013 nie zapewniły właściwego egzekwowania praw kredytobiorców oraz zbyt późno przeciwdziałały nieuczciwym praktykom banków - stwierdziła Najwyższa Izba Kontroli w raporcie opublikowanym w czwartek.

     Skontrolowane podmioty administracji publicznej nie zapewniły właściwego egzekwowania praw kredytobiorców oraz zbyt późno lub w nieodpowiednim stopniu przeciwdziałały zagrożeniom, wynikającym z charakteru tych kredytów oraz z nieuczciwych praktyk banków

-- stwierdzili kontrolerzy NIK.

Według nich słabość systemu ochrony konsumentów m.in. umożliwiła wzrost wolumenu kredytów do skali, przy której obecnie wyeliminowanie ryzyk z nimi związanych wiązałoby się z poniesieniem znaczących kosztów przez banki lub zadłużonych obywateli.

Przy udzielaniu kredytów, jak oceniono, miały miejsce niewłaściwe praktyki banków, w tym zawieranie w umowach kredytowych niedozwolonych postanowień umownych, pozwalających na jednostronne kształtowanie przez banki, na niejasnych zasadach, wysokości oprocentowania lub kursów, po jakich przeliczane były udzielane kredyty lub spłacane raty.

     Klauzulami abuzywnymi były także postanowienia przewidujące obowiązkowe ubezpieczenie niskiego wkładu własnego kredytobiorcy, na warunkach które nie były znane kredytobiorcy w momencie zawierania umowy kredytu

-- napisano.

Jak przypomniano, w latach 2005-2010 banki masowo udzielały kredytów mieszkaniowych indeksowanych do obcych walut i w nich denominowanych. W efekcie, jak napisano, zawarto blisko milion umów kredytowych objętych ryzykiem walutowym.

     Ich wartość w szczytowym okresie (w 2011 r.) sięgnęła niemal 200 mld zł. Od tego czasu poziom zadłużenia wyrażony w walutach, z którymi te kredyty są powiązane systematycznie spadał

-- czytamy.

Zdaniem NIK przyczyną nieskuteczności systemu był brak lub niska aktywność ,,organów administracji publicznej zobowiązanych do ochrony konsumentów, niewyposażenie ich w skuteczne narzędzia działania oraz konstrukcja modelu ochrony, wymagająca wchodzenia na długotrwałą ścieżkę sądową w celu stwierdzenia występowania klauzul niedozwolonych". W efekcie, nawet jeśli zostały zidentyfikowane niewłaściwe praktyki banków, jak napisano, to ich eliminowanie było procesem długotrwałym.

Jak wskazała NIK, negatywny wpływ na skuteczność ochrony konsumentów miały ,,niedookreślone kompetencje Komisji Nadzoru Finansowego w dziedzinie ochrony interesów uczestników rynku finansowego". Ustawa o nadzorze finansowym nałożyła na Komisję zadania w tym zakresie, ale nie wyposażyła w skuteczne narzędzia do realizacji tych zadań - stwierdzono.

     Przeciwnie, zgodnie z art. 138 ust. 7 ustawy Prawo bankowe, środki podejmowane w ramach nadzoru bankowego nie mogły naruszać umów zawartych przez banki. Z tego względu, mimo że UKNF najszybciej zidentyfikował zagrożenia wynikające z kredytów objętych ryzykiem walutowym, to działania KNF były ostrożne i ograniczone. Miały w szczególności charakter niewiążących wytycznych, stopniowo zaostrzanych, i nie odnosiły się do umów już zawartych

-- czytamy.

Dodano, że w efekcie było to niewystarczające, żeby na wczesnym etapie wyeliminować nieprawidłowości w działaniach banków, szczególnie w okresie najintensywniejszego udzielania tych kredytów w 2008 r.

NIK podkreśla, że banki uzyskały korzyści wynikające ze stosowania niedozwolonych postanowień umownych.

     Jednocześnie, z nielicznymi wyjątkami, nie poniosły kar pieniężnych z tego tytułu, a ciężar i ryzyka związane z odzyskaniem tych kwot został przeniesiony na kredytobiorców

-- oceniono.

Według NIK państwo nadal nie wspiera dostatecznie kredytobiorców w dochodzeniu ich praw.

     Problem ten powinien zostać rozwiązany w drodze ustawowej

-- podkreślono.

W czwartkowym raporcie NIK wnioskuje m.in. o doprecyzowanie zadań i uprawnień Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie ochrony uczestników rynku finansowego, wprowadzenie osobistej odpowiedzialności zarządzających instytucjami finansowymi za naruszenie przepisów z zakresu ochrony konsumentów czy ,,ukształtowanie zasad postępowania cywilnego i mechanizmów ułatwiających konsumentom dochodzenie roszczeń".

pc/PAP

autor: Zespół wPolityce.pl

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-08-16 16:24:39
Autor: jsen
Miażdżący raport NIK ws. kredytów frankowych

to wszystko wiadomo, ze banki nabieraly na latwy zysk kredytobiorcow.

moze ja, to tak, gdybym na to przystal, moja wina,
bo znam mechanizmy rynku walutowego.

ci ludzie, w ogromnej wiekszosci, takiego pojecia nie mieli.

naprawde nawet nie chce mi sie o tym pisac,
bo trzeba byloby pobyc z rok czy lat 10 na forexie, zeby to zrozumiec.

banki obecne byly tam od zawsze. a ludzie? pieprzyc ludzi! oczywiscie!

jacek

Data: 2018-08-17 01:30:54
Autor: u2
MiaĹźdżący raport NIK ws. kredytĂłw Q1|AúڞJ0ÉČ
W dniu 17.08.2018 o 01:24, jsen@op.pl pisze:
to wszystko wiadomo, ze banki nabieraly na latwy zysk kredytobiorcow.

ale ale większość Polaków nie miała innego wyjścia, tak jak mój kolega, który ponoć nie miał zdolności kredytowej w złotówkach, ale w szwajcarskich frankach miał jak najbardziej:)

to mnie boli najbardziej ta wasza qrewska żądza oszukania bliźniego:)

Data: 2018-08-16 16:42:34
Autor: jsen
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 01:30:56 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

to mnie boli najbardziej ta wasza qrewska żądza oszukania bliźniego:)

dlaczego piszesz "wasza", skoro od lat pisze, co pisze.
to jakas nowa metoda? zeby usprawiedliwic siebie?

Data: 2018-08-17 01:45:11
Autor: u2
W dniu 17.08.2018 o 01:42, jsen@op.pl pisze:
[...]

stary, skoro mi odpowiadasz to czujesz się winnym, albo szukasz nowych lądów do odkrycia, więc bierzesz winę na siebie, a ja piszę ze swojego życiowego doświadczenia, wiem ilu oszukaliście, ilu okradliście, ilu zamordowaliście:)

Data: 2018-08-16 16:57:01
Autor: jsen
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 01:45:47 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]
> stary, skoro mi odpowiadasz to czujesz się winnym, albo szukasz nowych lądów do odkrycia, więc bierzesz winę na siebie, a ja piszę ze swojego życiowego doświadczenia, wiem ilu oszukaliście, ilu okradliście, ilu zamordowaliście:)

stary? umiesz rozebrać to słowo? np. na "star" i "y"? poza tym nie pisz o sobie i swych win mi nie przypisuj.

stary:)))

Data: 2018-08-17 01:59:49
Autor: u2
W dniu 17.08.2018 o 01:57, jsen@op.pl pisze:
stary? umiesz rozebrać to słowo? np. na "star" i "y"?
poza tym nie pisz o sobie i swych win mi nie przypisuj.

stary:)))

ale ja nie znam definicji ja według ciebie, ja nie wiem kim ty jesteś:)

Data: 2018-08-16 17:07:50
Autor: jsen
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 01:59:51 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]
> poza tym nie pisz o sobie i swych win mi nie przypisuj.

ale ja nie znam definicji ja według ciebie, ja nie wiem kim ty jesteś:)

nazwywam sie Jacek Wielgat i mieszkam w Augustowie na Nowomiejskiej 70 A od lat.

stary.

Data: 2018-08-17 02:12:47
Autor: u2
W dniu 17.08.2018 o 02:07, jsen@op.pl pisze:
nazwywam sie Jacek Wielgat i mieszkam w Augustowie
na Nowomiejskiej 70 A od lat.

e nie, ja znałem Cześka Wielgata, dyrektora ZST na Sejneńskiej w Suwałkach, niezłego nauczyciela matematyki, krewny ?:)

Data: 2018-08-16 17:20:18
Autor: jsen
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 02:13:06 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

e nie, ja znałem Cześka Wielgata, dyrektora ZST na Sejneńskiej w Suwałkach, niezłego nauczyciela matematyki, krewny ?:)

niestety nie. niestety dlatego, ze, z tego co slyszalem, to porzadny czlowiek, a takich po prostu lubie. moja najblizsza rodzina cala wyemigrowala do Stanow i pomagalem im bardziej niz moglbys to przyjac za prawdziwe.

jacek

Data: 2018-08-17 02:22:01
Autor: u2
W dniu 17.08.2018 o 02:20, jsen@op.pl pisze:
[...]

wiem, wiem, hamerykanie to prawdziwi idioci i w dodatku niemożliwie sqrwieni:)

Data: 2018-08-16 17:58:49
Autor: jacekwielgat64
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 02:22:15 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> a takich po prostu lubie. moja najblizsza rodzina cala wyemigrowala do Stanow
> i pomagalem im bardziej niz moglbys to przyjac za prawdziwe.
> wiem, wiem, hamerykanie to prawdziwi idioci i w dodatku niemożliwie sqrwieni:)

e tam.
calkiem nie o to.
moze tak:
jesli usmiechasz sie, to usmiechasz sie prwdziwie.
a tam tylko sztucznosc: na drzewo w parku drzewnym dzieciaka posadzic nie mozna,
ubrania z wieszaka na podlodze jesli zwaliles, to przeciez podniesc za ciezko,
otyle babki ze donice na biodrach stawiac mozesz itp. sprawy.

jacek

Data: 2018-08-17 02:16:30
Autor: u2
W dniu 17.08.2018 o 02:12, u2 pisze:
[...]

kiedyś w czarnych czasach komuny imponował mi niejaki Olszewski (żyd) z Suwałk, nie wiem kim on był,ale zadania w Delcie rozwiązywał seryjnie, a to nie były proste zadania:)

Data: 2018-08-16 18:05:42
Autor: jacekwielgat64
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 02:17:16 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> kiedyś w czarnych czasach komuny imponował mi niejaki Olszewski (żyd) z Suwałk, nie wiem kim on był,ale zadania w Delcie rozwiązywał seryjnie, a to nie były proste zadania:)

jesli pytasz o IQA to mam dosc wysokie,
ale nie, zeby zaraz najwyzsze.
tak tylko kiedys sprawdzalem.

jacek

Data: 2018-08-17 22:34:28
Autor: u2
W dniu 17.08.2018 o 03:05, jacekwielgat64@gmail.com pisze:
jesli pytasz o IQA to mam dosc wysokie,
ale nie, zeby zaraz najwyzsze.
tak tylko kiedys sprawdzalem.

IQ nie ma nic wspólnego ze zdolnością rozwiązywania trudnych zadań matematycznych, IQ to sztuczny miernik:)

Data: 2018-08-18 08:39:28
Autor: Ciemny Lud
Miażdżący raport NIK

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5b773154$0$592$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Masz rację! W twoim przypadku jego pomiar nie ma sensu ponieważ mózg masz przeżarty dipsomanią.

CK

Data: 2018-08-18 14:23:03
Autor: u2
Miażdżący raport NIK
W dniu 18.08.2018 o 08:39, Ciemny Lud pisze:

[...]

zdecyduj się piździak, albo ty CL albo CK:))))))

Data: 2018-08-18 16:38:54
Autor: jsen
Miażdżący raport NIK
W dniu sobota, 18 sierpnia 2018 09:40:20 UTC+2 użytkownik Ciemny Lud napisał:

> [...]

Masz rację! W twoim przypadku jego pomiar nie ma sensu ponieważ mózg masz przeżarty dipsomanią.

a Ty CL moglbys uzywac slow normalnych, zeby nie trzeba bylo sprawdzac:)
oczywiscie nie, zeby zarzut, ale by nie zasmieciac pamieci fachowymi okresleniami, ktore powszechnie i tak sie przyjma.

to tylko taka mala i stotna dygresja.

widzisz CL, jak Bog mowi, to slowa sa jakby bez znaczenia, choc oczywiscie znaczenie maja. tak samo w Niebie; wszystko jest zrozumiale same przez sie i oddane w podstawowych, kazdemu znanych slowach, choc wszystko jest bezslowne w tym znaczeniu, ze slowa sa tam tylko tlem dla mysli zobrazowania, czy dokladniej, wyrazenia.

oczywiscie nie, zebym w jakikolwiek sposob ganil, ale po to, zebys wiedzial..

pozdrawiam,
jacek

Data: 2018-08-18 16:54:25
Autor: jsen
Miażdżący raport NIK
W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 01:38:56 UTC+2 użytkownik js...@op.pl napisał:

> [...]

oczywiscie nie, zebym w jakikolwiek sposob ganil, ale po to, zebys wiedzial.

zobacz CL> ja napisalem: i tak sie nie przyjma. a system: i tak sie przyjma..
ojejku, dawno juz temu pisalem o Maszkatorze, prawie o nim zapomnialem.
slowem: mozesz wierzyc systemowi, ktory niepasujace slowa wycina, albo mnie,
a w dalszej kosekwencji Bogu, choc oczywiscie kolejnosc moze byc dowolna,
albo odwrotna, co i tak, choc nie tozsame, bedzie zgodne z prawda.
tak to mniej wiecej jest.

jacek

Data: 2018-08-19 08:56:51
Autor: Ciemny Lud
dipsomania u2
Użytkownik <jsen@op.pl> napisał w wiadomości news:9aaab2ee-8267-47c6-a3a1-6dad0275a9e9googlegroups.com...
> [...]

przeżarty dipsomanią.

CK

a Ty CL moglbys uzywac slow normalnych, zeby nie trzeba bylo sprawdzac:)

Litości. Co ci nie pasuje?

oczywiscie nie, zeby zarzut, ale by nie zasmieciac pamieci fachowymi okresleniami, ktore powszechnie i tak sie przyjma.

dipsomania = okresowe opilstwo ;-)

widzisz CL, jak Bog mowi,

idź z tym na pl.soc.religia

CL

Data: 2018-08-20 17:16:06
Autor: jsen
dipsomania u2

idź z tym na pl.soc.religia

chodze, tam gdzie chce i odwiedzam wsie i miasta
kazde, ktore chce, i nic Ci do tego.

Data: 2018-08-18 15:49:27
Autor: jsen
W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 22:34:50 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]
> tak tylko kiedys sprawdzalem.

IQ nie ma nic wspólnego ze zdolnością rozwiązywania trudnych zadań matematycznych, IQ to sztuczny miernik:)

to calkiem tak samo, jak zdolnosc do rozwiazywania zlozonych zadan matematycznych, nie ma nic wspolnego z Dobrocia, czy nawet istota czlowieczenstwa, jesli odpowiednio dobrze ten termin rozumiemy.

moze tak: zawsze w szkole mialem ledwie trojczyny, jednak mature z matematyki zdalem na piatke, co tez normalne. do szkoly tez chodzilemm bardziej w kratke niz chyba ktokoleiek inny; a to mi autobus sie spoznial, a to sniezyca groble tak zawalila, ze do autobusu przez 3 dni dotrzec nie moglem
(a ze jakies ognisko po drodze sie nieraz rozpalilo, albo nawet za wiedza rodzicow odraczalo sie wyrok uczestnictwa w szkolnej nauce, to juz inna sprawa:)

matura byla z geometrii analitycznej, calek i rachunkau prawdopodobienstwa,
a to dosc latwe, bo logiczne, zreszta jak cala matematyka.

moze tak: kiedys musialem zdac powtorny egzamin na prawo do jazdy samochodem.
przyszedlem spozniony, co normalne, skonczylem pierwszy, co tez, choc juz niekoniecznie.

jednak nie o to. po prostu uslyszalem, a byly tam zadania logiczno-psychologiczne,
jak egzaminator, tez zreszta Wielgat, choc rodzina zadna, mowi do zony:
a widzisz! mowilem ci, ze tacy ludzie naprawde istnieja.

i co to ma do rzeczy? te IQ czy nawet psiQ mozna miec jakiekolwiek, ale i tak w niczym to nie swiadczy o tobie, jako bycie w samej swej istocie wartosciowym.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2018-08-19 13:09:36
Autor: u2
W dniu 19.08.2018 o 00:49, jsen@op.pl pisze:
[...]

dobry matematyk to ten który rozwiązuje trudne zadania matematyczne, po rozwiązaniu stają się łątwe:)

Data: 2018-08-20 17:25:34
Autor: jsen
W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 13:09:48 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

dobry matematyk to ten który rozwiązuje trudne zadania matematyczne, po rozwiązaniu stają się łątwe:)

pewnie, np. jak skonstruowac piece i logistycznie rzecz ogarnac,
zeby w jak najkrotszym czasie spalic nieodpowiednie miliony ludzi.

jacek

Data: 2018-08-21 09:44:35
Autor: u2
W dniu 21.08.2018 o 02:25, jsen@op.pl pisze:
dobry matematyk to ten który rozwiązuje trudne zadania matematyczne, po
rozwiązaniu stają się łatwe:)

pewnie, np. jak skonstruowac piece i logistycznie rzecz ogarnac,
zeby w jak najkrotszym czasie spalic nieodpowiednie miliony ludzi.

mylisz pojęcia. logistyka to nie matematyka, podobnie komory gazowe to nie matematyka:)))))))

Data: 2018-08-25 16:02:06
Autor: jsen
W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 09:44:34 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

mylisz pojęcia. logistyka to nie matematyka, podobnie komory gazowe to nie matematyka:)))))))

matematyka w takich dzialaniach jest wszechobecna.
chyba choc tyle umiesz zrozumiec.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2018-08-26 01:04:38
Autor: u2
W dniu 26.08.2018 o 01:02, jsen@op.pl pisze:
matematyka w takich dzialaniach jest wszechobecna.

matematyka to nauka ścisła, komory gazowe to chemia wymyślona przez Fryca Habera, poczytaj o nim:)

Data: 2018-08-25 16:16:30
Autor: jsen
W dniu niedziela, 26 sierpnia 2018 01:04:38 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 26.08.2018 o 01:02, jsen@op.pl pisze:
> matematyka w takich dzialaniach jest wszechobecna.

matematyka to nauka ścisła, komory gazowe to chemia wymyślona przez Fryca Habera, poczytaj o nim:)

a ty dalej swoje. matematyka jest wszeobecna rowniez w chemii.
ty moze nic juz w takim razie nie czytaj, ale zastanow sie na podstawa,
zamiast sztampowych regulek sie trzymac.
podam ci moze wiecej, tak ad hoc sobie wymyslilem: matematyka jest zawsze logiczna,
natomiast logika nie zawsze jest matematyczna.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2018-08-26 11:17:26
Autor: u2
W dniu 26.08.2018 o 01:16, jsen@op.pl pisze:
a ty dalej swoje. matematyka jest wszeobecna rowniez w chemii.

chemia opisuje zjawiska chemiczne m.in za pomocą matematyki, ale chemia to odrębna nauka, nie wszystkie zjawiska chemiczne da się ująć w liczby:)

Data: 2018-08-29 16:25:09
Autor: jsen
W dniu niedziela, 26 sierpnia 2018 11:17:42 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

chemia opisuje zjawiska chemiczne m.in za pomocą matematyki, ale chemia to odrębna nauka, nie wszystkie zjawiska chemiczne da się ująć w liczby:)

oczywiście, ze masz racje:)
jednak chyba zdajesz sobie sprawę, ze meritum tej mojej wypowiedzi o piecach zasadza się na tym, iż zdolności matematyczne, czy jakiekolwiek inne, są nieprzydatne dla ludzkości (choć mogą być dla przydatne określonych grup), jeśli służą zlej sprawie i stąd wartości człowieka  nie da się określić tylko na podstawie samego ilorazu inteligencji czy tym podobnych cech;
dlatego tez napisałem o roli matematyki przy budowie pieców człekopalnych i logistyce przy ludobójstwie z dość chyba wyraźnym przekąsem.

jednakże wracając do poruszonego przez Ciebie tematu "ujęcia zjawisk chemicznych w liczby", bo to ciekawy temat.
ile razy pomyśle, ze jakieś przyszłe zdarzenia można przewidzieć ze 100% pewnością, staje mi przed oczyma wyobraźni kosz na śmieci - taki zwykły, jaki większość z nas ma przy domach. i to jest własnie taki bio-chemiczno-fizyczny tygiel, którego dokładnej przyszłości nie da wyprowadzić za pomocą obliczeń, bo żeby wywieść umiejscowienie choćby każdej cząsteczki gazu w pojemniku, po na przykład tygodniu od godziny zero, nie starczyłoby nam pewnie wszystkich atomów w znanym nam wszechświecie, żeby nawet liczbę możliwych kombinacji w układzie dwójkowym zapisać. jednakże niemal ze 100% pewnością da się przewidzieć jakie większe robaki i w jakiej mniej więcej populacji tam się pojawią, jednak czym organizmy mniejsze,
tym pewność, przy bardzo zróżnicowanym przecież podłożu, mniejsza, jeśli dobrze te zjawiska kojarzę.

i to wszystko jest trochę dziwne.
choć i zrozumiale jednocześnie.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2018-08-30 21:40:28
Autor: u2
W dniu 30.08.2018 o 01:25, jsen@op.pl pisze:
ile razy pomyśle, ze jakieś przyszłe zdarzenia można przewidzieć ze 100% pewnością, staje mi przed oczyma wyobraźni kosz na śmieci

tutaj chemia ma małe zastosowanie, ale takie wizje się pojawiają, to naukowy fakt, taki Klimuszko (1905-1980) przewidział kolejną światową wojnę, z kolei chemik z Moskwy Stefan Ossowiecki (1877-1944) również miał widzenia, tyle że zginął zabity przez Niemców.

Data: 2018-08-29 17:36:58
Autor: jsen
> [...]
> to jakas nowa metoda? zeby usprawiedliwic siebie?
> stary, skoro mi odpowiadasz to czujesz się winnym, albo szukasz nowych
(...)

dziwne masz pojecie o odpowiadaniu: czy ty odpowiadasz tylko wówczas, kiedy się z kimś nie zgadzasz?
przeczytaj jeszcze raz, co napisałem w tej odpowiedzi, bo chyba jeszcze bardziej jasno i uczciwiej,
niż Ty, wyraziłem swój pogląd w tej sprawie.

jesli zapytasz, czy niekórzy z kredytobiorców byli w pełni świadomi ryzyka, odpowiem: tak, byli w pełni świadomi.
jesli zapytasz, czy to usprawiedliwia banki, odpowiem: nie, nawet to nie usprawiedliwia.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2018-08-30 21:43:44
Autor: u2
W dniu 30.08.2018 o 02:36, jsen@op.pl pisze:
jesli zapytasz, czy niekórzy z kredytobiorców byli w pełni świadomi ryzyka, odpowiem: tak, byli w pełni świadomi.

ściemniasz, Petrescu wziął taki tani kredyt i szybko przewalutował, miał cynk, inni tego cynku nie mieli:)

Data: 2018-09-01 18:45:42
Autor: jsen
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 21:43:43 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

ściemniasz, Petrescu wziął taki tani kredyt i szybko przewalutował, miał cynk, inni tego cynku nie mieli:)

nie U2, nie ściemniam. to, co piszesz o Petru chyba, to całkiem inna sprawa,
znaczy nie dotycząca istoty zagadnienia. istota jest to, ze banki, za pomocą
kuszenia tanimi kredytami, nagabywały swoich klientów do wzięcia udziału
w grze walutowej, czyli rynku forex, w tym przypadku opartym na transakcjach
długoterminowych.
natomiast powinnością banków jest udzielanie kredytów, w tym hipotecznych,
a nie wciąganie, najczęściej mało zorientowanych co do stopnia ryzyka, klientów,
w grę walutową, czy, jak w tym przypadku wszystko wskazuje, hazardową,
graną na dodatek znaczonymi kartami.
czy klienci mogli wygrać? otóż mogli, ale to mało prawdopodobne.
czy banki mogły na tym stracić? otóż nie mogły. ale mogły zyskać przyzwoicie
lub, z dużo większym prawdopodobieństwem, ponad przyzwoitość.
 istnieje, wbrew pozorom, coś takiego, jak uczciwość bankierska.
tu niestety, w żaden sposób nie da się powiedzieć, że działania banków były uczciwe.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2018-08-17 11:18:09
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

Miażdżący raport NIK ws. kredytów frankowych: "Podmioty administracji publicznej nie zapewniły właściwego egzekwowania praw kredytobiorców"

przypomnij mi co tam Duda i Pisuar wymyślili, aby ulżyć frankowiczom
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-08-18 14:44:15
Autor: z
MiaĹźdżący raport NIK ws. kredytĂłw Q1|AúڞJ0ÉČ
W pi...u z Wszymi przepychankami.
Czy ten NIK w obecnym czasie coś znaczy czy to tylko taka publicystyka?
Bo jeśli znaczy to należy pociągnąć do odpowiedzialności za nie wykonywanie obowiązków i ponieść konsekwencje odszkodowania czy jak to tam nazwać w stosunku do ludzi na których szkodę świadomie/nieświadomie działano.
TAK CZY NIE?

Data: 2018-08-18 14:50:46
Autor: u2
W dniu 18.08.2018 o 14:44, z pisze:
[...]

od kilku dekad śledzę poczynania NIK, niewiele z ich raportów trafia finalnie do Sądu, a jeśli trafia to wyroki sądowe nie są nagłaśniane przez nadzwyczajną kastę:)

Data: 2018-08-18 15:47:30
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 18 sierpnia 2018 14:50:57 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

od kilku dekad śledzę poczynania NIK, niewiele z ich raportów trafia finalnie do Sądu, a jeśli trafia to wyroki sądowe nie są nagłaśniane przez nadzwyczajną kastę:)

Oj Kukuryźnik, Kukuryźnik. Ty jak coś palniesz.

https://orzeczenia.ms.gov.pl
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/query
http://www.sn.pl/orzecznictwo/SitePages/Baza_orzeczen.aspx

--
Bruno

Data: 2018-08-19 13:10:59
Autor: u2
[...]

te brutek podaj statystyki, a nie wyszukiwarkę:)))

Data: 2018-08-19 12:37:05
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 13:11:00 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> Oj Kukuryźnik, Kukuryźnik. Ty jak coś palniesz.

te brutek podaj statystyki, a nie wyszukiwarkę:)))

Kukuryźnik, nie używaj słów których nie rozumiesz. Statystyka nic nie nagłaśnia. W najlepszym wypadku podsumowuje i pokazuje trendy.

Konkretne orzeczenia znajdziesz tu:

Data: 2018-08-19 22:55:10
Autor: u2
MiaĹźdżący raport NIK ws. kredytĂłw Q1|AúڞJ0ÉČ
Kukuryźnik, nie używaj słów których nie rozumiesz. Statystyka nic nie nagłaśnia. W najlepszym wypadku podsumowuje i pokazuje trendy.

dobra brutek zniżę się do twojego poziomu, konkretnie brutek podaj wyroki, które w sentencji używały raportu NIK-u jako podstawę:))))))))

Data: 2018-08-19 14:18:49
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 22:55:53 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

dobra brutek zniżę się do twojego poziomu, konkretnie brutek podaj wyroki, które w sentencji używały raportu NIK-u jako podstawę:))))))))

I jeszcze robotę mam za ciebie za darmo odwalać? A nie umiesz obsłużyć wyszukiwarki biedaczku?

Dobra tu masz na zachętę jeden wyrok postały w wyniku raportu NIK: http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/pkp-przegraly-precedensowy-proces-wytoczony-nik/mlmwbd

--
Bruno

Data: 2018-08-20 00:03:28
Autor: u2
[...]

te brutek posłuż się debilu wyszukiwarką, którą podałeś, policz debilu ile jest takich wyroków, widać że ciebie to brutuś przerasta:)))))))))))

Data: 2018-08-19 15:31:19
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 00:03:27 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

te brutek posłuż się debilu wyszukiwarką, którą podałeś, policz debilu ile jest takich wyroków, widać że ciebie to brutuś przerasta:)))))))))))

Oj Kukuryźnik, Kukuryźnik tylko inwektywami potrafisz rzucać.. Z drugiej strony nie można się zbyt wiele spodziewać po osobniku, którego możliwości intelektualne najwyraźniej przerasta wpisanie w wyszukiwarkę trzech liter: N I K.

Replikę równie błyskotliwą co poprzednio możesz sobie zostawić dla siebie.

--
Bruno

Data: 2018-08-21 01:16:38
Autor: u2
[...]

to wpisz brutek i podaj wyniki, widać żeś debil:)))))))))))))))

Data: 2018-08-21 04:21:08
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 01:17:21 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

to wpisz brutek i podaj wyniki, widać żeś debil:)))))))))))))))

Nie poddawaj się! To tylko TRZY literki! Z pewnością dasz radę zrobić to samodzielnie, bez przypisywania innym swych własnych deficytów.
A wtedy ukarzą się twym oczom te "nienagłaśniane" orzeczenia Sądów.

--
Bruno

Data: 2018-08-21 22:04:54
Autor: u2
[...]

ale ale brutek, to ty chcesz mi cuś wykazać, więc wykazuj, a nie ściemniaj jak zwykle brutuś:)))))))))

Data: 2018-08-21 13:13:08
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 22:04:52 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

ale ale brutek, to ty chcesz mi cuś wykazać, więc wykazuj, a nie ściemniaj jak zwykle brutuś:)))))))))

Coś ci się pomyliło Kukuryźnik. To ty udowadniałeś, że wyroku Sądów nie są nagłaśniane. A tym czasem od ładnych paru lat z wyrokami i orzeczeniami można się zapoznać w internecie. Teraz udajesz głupka i nie potrafisz obsłużyć prostej wyszukiwarki. A może wcale nie udajesz?

EOT.

--
Bruno

Data: 2018-08-21 22:37:55
Autor: u2
[...]

ja napisałem to co napisałem, a ty piździak brniesz w ślepą uliczkę, nie pokazałeś statystyki raportów NIK w sentencji wyroków, ty zwykły przygłup jesteś piździak:)))))))

Data: 2018-08-29 17:55:58
Autor: jsen
W dniu sobota, 18 sierpnia 2018 14:44:18 UTC+2 użytkownik z napisał:
[...]

na szkodę Polski i zwykłych obywateli, we wszystkich lub prawie wszystkich tego typu przypadkach działano świadomie i na dodatek z premedytacją - to gołym okiem widać, choć sądowym, to już niekoniecznie; pewnie w zbyt wiele strojnych szat je przyodziano. teraz je zdrapują wraz z brudem nawet, ale jeśli najbardziej pod siebie te i wszelkie inne swoje działania ustawiają, to i Temida oczyszczona zostanie tylko z grubsza - z grubsza rzecz ujmując.

pozdrawiam,
jacek

MiaĹźdżący raport NIK ws. kredytĂłw franQ1|BJ0ÉČ