Miał czy ekogroszek ?

Data: 2010-10-05 12:55:35
Autor: Jacek
Miał czy ekogroszek ?
Miał zdecydowanie będzie tańszym źródłem ciepła. 1 kg miału to ok 19000 kJ, a 1 kg groszku to ok 24000 kJ. Tak więc za produkt o kaloryczności większej o 30% trzeba zapłacić 3 x więcej.
Problemem będzie znacznie większa ilośc popiołu z miału. Miał zawiera ok 20-25% popiołu a dobry groszek poniżej 10. Stąd pylenie. Ponadto miał jest bardziej niejedrorodny i przez to bardziej kapryśny w paleniu.
Jeżeli głównym kryterium jest koszt ogrzewania to nie ma się wogóle nad czym zastanawiać tylko palić miałem.
Jacek

Miał czy ekogroszek ?