Mialo byc cos wiekszego a bedzie Octavia ?

Data: 2009-06-09 23:57:00
Autor: bratPit
Mialo byc cos wiekszego a bedzie Octavia ?

Od jakiegos czasu rozgladam sie za Passatem B6 kombi, rocznik 2006.
Wybor swiadomy, nie chodzi o logo i lans: duzy bagaznik, duzo sztuk w sprzedazy, obszerne wnetrze, silnik diesel (tylko dlatego, ze jest ich mnostwo, a wolalbym beznyniaka 1.8turbo) Niestety w praktyce ciezko znalezc cos pewnego - wiekszosc to flotowce, niewiele z nich przechodzilo oglaszane akcje serwisowe.

Ale ktoregos dnia ogladalem kolejnego Passata w komisie. Obok byl salon Skody. Wszedlem.
No i udalo mi sie wytargowac ciekawa cene na Octavie II Kombi z 1.9tdi z rozsadnym wyposazeniem.

I teraz mam zgrzyt:
- Passat rocznik 2006 z przebiegiem 150tys i nieznanym rodowodem
- czy za 25% wiecej nowa Octavia Kombi II ???

trudno porównać te dwa auta, zależy czego oczekujesz od auta, jeździłem oboma ale ja byłem zawiedziony Octavią -> poziom hałasu, być może dlatego że samo auto sprawia bardzo dobre wrażenie i oczekiwałem czegoś więcej, jak dla mnie za głośne są szumy toczenia i opływającego powietrza przy prędkościach autostradowych, fajne jak na to auto wydaje się silnik 1.4 TSI -122KM, zależy czy będziesz woził dorosłe osoby z tyłu, w Octavii jest coś -wyloty nawiewów?- co blokuje możliwość włożenia nóg pod fotele przednie, ale jak mówię, jeżeli chodzi o Octavię fajne auto - poziom hałasu _mnie_ rozczarowuje,
natomiast Passat to inna bajka, różnica klas - patrząc na komfort - co najmniej dwóch,
brat

Data: 2009-06-10 09:47:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Mialo byc cos wiekszego a bedzie Octavia ?
//jak dla mnie za głośne są szumy toczenia i opływającego powietrza
przy prędkościach autostradowych,

niezłe, ADAC tez na to zwrócił uwagę :-) powyżej 130 km/h robi się
głośno

//zależy czy będziesz woził dorosłe osoby z tyłu, w Octavii jest coś -
wyloty nawiewów?- co blokuje możliwość włożenia nóg pod fotele
przednie

wyloty klimy w Golfie IV maja wymiary 15x1,5 cm wiec to raczej nie to,
obstawiam poprzeczne przetłoczenie, które w Golfie znajduje się trochę
bardziej z przodu ...
ale ten (patent) jest tez w A4 (2004) avant quattro

P.

Data: 2009-06-10 19:27:04
Autor: bratPit
[...]

za głośno, w Octavii I było kiepsko, w 1.8T przy 160km/h nie ma sensu mieć włączonego radia, sądziłem że tutaj dużo poprawią, niestety, wyciszenie nie pasuje do całości wizerunku modelu,

[...]

a bardzo być może, ja prowadziłem a brat siedział z tyłu i on referował że cośtam przeszkadza,

ale ten (patent) jest tez w A4 (2004) avant quattro

a to dziwne, może a4 ma więcej miejsca? ale i tak nie zmienia to faktu, że mimo wystarczającej ilości miejsca na kolana wygodniej się siedzi mogąc wysunąć nogi bardziej do przodu,
może to rozmyślne działanie marketingowe mające na celu unikanie w jakiś sposób konkurencji w koncernie? hmm,
brat

Data: 2009-06-10 11:24:38
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

ale pasuje idealnie do segmentu w którym VW chce uplasować Octavie

//a bardzo być może, ja prowadziłem a brat siedział z tyłu i on
referował że cośtam przeszkadza

jutro podejdę do tego A4 i sprawdzę

//a to dziwne, może a4 ma więcej miejsca? ale i tak nie zmienia to
faktu, że mimo wystarczającej ilości miejsca na kolana wygodniej się
siedzi mogąc
wysunąć nogi bardziej do przodu

w stosunku do IV-ki na pewno, ten patent cokolwiek to jest to porażka,
zwłaszcza na trasie choć w mieście tez irytuje

//może to rozmyślne działanie marketingowe mające na celu unikanie w
jakiś sposób konkurencji w koncernie? hmm,

nieźle, coraz lepiej :-) a jak to się stało ze 2 auta zbudowane na tej
samej płycie podłogowej (platforma VW A5 PQ 35) Octavia 2 i Golf 5
maja odpowiednio 4 i 5 gwiazdek ? taki "wypadek" przy pracy VW w
dodatku nie naprawiony przy okazji liftingu ?

P.

Data: 2009-06-10 21:34:27
Autor: bratPit
Mialo byc cos wiekszego a bedzie Octavia ?
wyciszenie nie
pasuje do całości wizerunku modelu

ale pasuje idealnie do segmentu w którym VW chce uplasować Octavie

fakt, gdyby odwalili Octavie na idealnie wzór golfa to za oryginalnym golfem, jettą nikt by się pewnie nie oglądnął,

w stosunku do IV-ki na pewno, ten patent cokolwiek to jest to porażka,
zwłaszcza na trasie choć w mieście tez irytuje

kurde, ale że w audi wstawili takiego buga to bym nie pomyślał, a nigdy nie miałem okazji jeździć a4-ką,

[...]

mit ciągle żywy, i to działa, w Niemczech prawdziwy Niemiec nie kupi przecież żadnego francuskiego czy koreańskiego, będzie przepłacał ale za niemieckie i tak to się kręci,
wydaje się że długo mogą na tym 'koniku' jechać,
podsunąłeś mi jeszcze jedną rzecz, mianowicie pojemność bagażnika golfa VI, o ile wnętrze jest dość obszerne to po otwarciu klapy bagażnika trzeba go wręcz szukać ;-) w swojej astrze htb mam subwoofer który zajmuje chyba z 1/4 bagażnika i miałem wrażenie że w golfie fabrycznie jest tyle miejsca co u mnie teraz :/
brat

Mialo byc cos wiekszego a bedzie Octavia ?