Michalkiewicza sadow o sadownictwie cd...

Data: 2019-12-08 14:05:38
Autor: mrbluesky.pl
Michalkiewicza sadow o sadownictwie cd...
Data: 2019-12-09 00:16:17
Autor: u2
Michalkiewicza sadow o sadownictwie cd...
W dniu 08.12.2019 o 23:05, mrbluesky.pl@gmail.com pisze:

"A przecież minister sprawiedliwości za komuny też był upolityczniony, nawet bardzo - ale jakoś nikomu to nie przeszkadzało i sędziowie ,,podlegali ustawom" aż się kurzyło, a jeszcze bardziej - egzekutywom komitetów PZPR, no i oczywiście - bezpiece. Teraz egzekutyw już nie ma, no ale bezpieka nie tylko jest, ale nawet się rozbudowała, więc po cóż w tej sytuacji jeszcze podlegać jakimś ,,ustawom"? "

ano, około tysiąca sędziów pochodzi bezpośrednio z PRL, doliczyć należy wszystkich tych, których przyjęły i wykształciły w 3RP te tuzy sądownictwa, które być może już przeszły w stan spoczynku, ale zaczynały w PRL, że nie wspomnę o więzach rodzinnych nadzwyczajnej kasty:)

Data: 2019-12-09 01:54:54
Autor: sundayman
Michalkiewicza sadow o sadownictwie cd...

"A przecież minister sprawiedliwości za komuny też był upolityczniony,

I dlatego mamy w 2019 mieć tak samo jak za komuny, co nie ?

nawet bardzo - ale jakoś nikomu to nie przeszkadzało i sędziowie

nie, wcale nie przeszkadzało. Obywatele byli zachwyceni socjalizmem. Co ty kurwa palisz tam ?
ano, około tysiąca sędziów pochodzi bezpośrednio z PRL,

Większość w tym PRL przepracowało rok albo dwa.
Coś ci powiem - ja też pochodzę z PRL. Urodziłem się w latach 60-tych.
I mogę ci wprost powiedzieć, że jesteś idiotą albo pisowskim trollem, co de facto na jedno wychodzi.

w PRL, że nie wspomnę o więzach rodzinnych nadzwyczajnej kasty:)

No, dzisiejsi sędziowie ( średnia wieku 30-40 lat) w przedszkolu byli indoktrynowani na tajnych kompletach z marksizmu i leninizmu. Piotrowicz ich szkolił pewnie, bo ma to obcykane.

Data: 2019-12-09 08:10:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-12-09 o 01:54, sundayman pisze:

[...]

Nie chodzi ile przepracowało, tylko co zrobiło, i co obiecało, aby zostać sędzim.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-09 09:41:27
Autor: A. Filip
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

W innej wersji: Kim trzeba było być/zostać by zostać sędzią za PRL
(w większości przypadków).

--
A. Filip

Data: 2019-12-09 10:00:28
Autor: ąćęłńóśźż
Michalkiewicza sadow o sadownictwie cd...
Bywało, że nie trzeba było być nikim - zdawało się na studia, uczyło, szło na aplikację, zostawało sędzią/prokuratorem.
Znam sytuacje, że rodzeństwo nie było w stanie pomóc dostać się na aplikację (lata 90-te).
Przed kandydatami na adwokatów (i może radców, a jak sypnęło groszem to i notariuszy) były większe kamienie.

-- -- -
Kim trzeba było być/zostać by zostać sędzią za PRL.

Data: 2019-12-09 10:56:54
Autor: J.F.
Dnia Mon, 9 Dec 2019 10:00:28 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):
Bywało, że nie trzeba było być nikim - zdawało się na studia, uczyło, szło na aplikację, zostawało sędzią/prokuratorem.
Znam sytuacje, że rodzeństwo nie było w stanie pomóc dostać się na aplikację (lata 90-te).

90-te to nie PRL.

Ja mam szkolny przyklad - sedzia jest dziecko sedzi, adwokatem dziecko
adwokata. Choc faktycznie zostali juz w latach 90-tych - ale stare
uklady dzialaly.

Przed kandydatami na adwokatów (i może radców, a jak sypnęło groszem to i notariuszy) były większe kamienie.

No wlasnie - sa studia, egzamin na aplikacje, aplikacja ... i kto
dalej decyduje, kto zostanie adwokatem ? Adwokaci o ile pamietam :-)
A u sedziow sedziowie :-)

To sie chyba zmienilo ... i czy to nie zasluga Ziobry z dawnych
czasow?

Za PRL kto wie czy nie bylo latwiej - po zalatwieniu wszystkich
znajomych troche miejsc zostawalo :-)

Piotrowicz jakos prokuratorem zostal :-)

I dodaj jeszcze aspekt finansowy - ile lat musza rodzice pomagac,
zanim zostanie sie sedzia ?

-- -- -
Kim trzeba było być/zostać by zostać sędzią za PRL.

J.

Data: 2019-12-09 11:21:00
Autor: ąćęłńóśźż
Michalkiewicza sadow o sadownictwie cd...
To prawda, ale trudno zmusić własne dziecko do wykonywania niechcianego zawodu.
Znałem absolutnie wybitnego lekarza, co chyba 7 lat próbował umieścić dziecko na medycynie unieszczęśliwiając latorośl (już dwudziestokilkuletnią).
Natomiast spora grupa młodzieży idzie w ślady rodziców, bo się napatrzyła ich zawodu i polubiła, mają motywację i wiedzę i pomoc (w sensie w domu, książki rozmowy itp.).

Swoją drogą raczej brakuje badań naukowych o profilu psychiczno-społecznym kandydatów na sędziów i samych sędziów (dotyczy to także innych społecznie nośnych profesji).
Ich chyba w dużym stopniu gubi wrastanie w środowiskowe poczucie nieomylności, wynikające z fałszywej i moim zdaniem niepotrzebnej "niezawisłości sędziowskiej" (dlaczego przełożony nie miałby wskazać kierunku działania w sprawie?).
Stąd tak często sędziowie stają się niezawiśli od logiki i rozumu.

Zobacz na policjantów, gdzie cały wydział od lata bierze łapówki (news z dzisiaj).
Czy oni szli do policji z zamiarem brania łapówek (no, do drogówki ;)) czy przystosowali się do konformizmu otoczenia?
To nie problem wyłącznie polski, inaczej połowa filmów amerykańskich by zniknęła z kin ;-)

-- -- -
Ja mam szkolny przyklad - sedzia jest dziecko sedzi, adwokatem dziecko adwokata.
Choc faktycznie zostali juz w latach 90-tych - ale stare układy dzialaly.

Data: 2019-12-09 22:13:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 09.12.2019 o 11:21, ąćęłńóśźż pisze:
To prawda, ale trudno zmusić własne dziecko do wykonywania
niechcianego zawodu.

Też znam jednego gościa, którego ojciec był komendantem wojewódzkim i na
siłę chciał z syna zrobić oficera. Facet po prostu nie pasował do tego.
Popracował równe 15 lat i poszedł do cywila robić, to o czym marzył.
Jest kierowcą samochodów ciężarowych i jeździ po całej Europie. I jest
szczęśliwi. W robocie odwalał takie numery, ze mózg się lasował. Gdyby
nie ojciec, którego mimo to, ze odszedł na emeryturę wszyscy cenili i
szanowali, to za co najmniej kilka numerów powinien z hukiem wylecieć.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-10 10:32:19
Autor: Kviat
[...]

Ale nie wyleciał.
Ilu jeszcze takich macie, którzy nie wylecieli, a powinni "za co najmniej kilka numerów, ze mózg się lasował"?

I co z wiedzą o "kilku numerach, ze mózg się lasował" zrobili (robią) uczciwi policjanci?
Czy policjanta, który posiada wiedzę o "co najmniej kilku numerach, ze mózg się lasował" i nic z tym nie robi, można nazwać uczciwym?

Czy wiedziałeś, że twój znajomy "odwala takie numery, ze mózg się lasował" zanim odszedł do cywila? I co z tym zrobiłeś?
A jak poszedł do cywila, i się dowiedziałeś o tych "numerach", to te "numery" się przedawniły, że tak sobie teraz spokojnie ciężarówki prowadzi?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-12-09 22:10:42
Autor: Robert Tomasik
W dniu 09.12.2019 o 10:56, J.F. pisze:

Ja mam szkolny przyklad - sedzia jest dziecko sedzi, adwokatem dziecko
adwokata. Choc faktycznie zostali juz w latach 90-tych - ale stare
uklady dzialaly.

Tylko to kiepski przykład sam w sobie. Dziecko policjanta bywa
policjantem, a lekarza lekarzem. Dziecko grabarza grabarzem, a mechanika
samochodowego ... mechanikiem. Po prostu często rodzice miewają wpływ na
drogę życia, jaką dziecko wybierze i ja tam w samym tym zjawisku niczego
złego nie widzę.

Dzieci policjantów przeważnie są lepszymi policjantami, od dzieci innych
zawodów, bo znają realia a nie opierają swoich wyobrażeń na filmach
paradokumentalnych. Mam kolegę strażaka, i dwóch jego synów jest
strażakami (on już emeryt).

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-10 13:56:04
Autor: Olin
Dnia Mon, 09 Dec 2019 09:41:27 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

W innej wersji: Kim trzeba było być/zostać by zostać sędzią za PRL
(w większości przypadków).

Mgr Przyłębska-Wolfgangowa pewnie chętnie wyjaśni tę kwestię.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-12-11 15:03:50
Autor: mrbluesky.pl
Michalkiewicza sadow o sadownictwie cd...
Mgr Przyłębska-Wolfgangowa pewnie chętnie wyjaśni tę kwestię.
Nie wyjasni 9tak latwo) a juz napewno nie chetnie ;)
https://wpolityce.pl/m/polityka/476995-gersdorf-nie-chce-ujawnic-listy-sedziow-z-czasow-prl?fbclid=IwAR1CNFKZEM7jvyDcMwj2YgX4GyGRB_S6qU2rVW4ozx8_vk6YVFnjfH0wTi0

Data: 2019-12-09 18:46:41
Autor: u2
W dniu 09.12.2019 o 01:54, sundayman pisze:

[...]

widać nie wyczuwasz sarkazmu sędziego Michalkiewicza

[...]

młodyś, w dupie byłeś, gwno widziałeś

w Suwałkach jest dwóch sędziów rodem z PRL, obydwaj w SO, jeden Mirosław K. drugi Antoni Cz., ten drugi jest ojcem sędziego z 3RP, który uniewinnił zadymiarzy z kodziarstwa, czyli jaki ojciec taki syn

[...]

widać robisz za propagandystę kodomitów, bo Piotrowicz nie był politrukiem jak twój stary

Data: 2019-12-09 22:40:12
Autor: nie ma emaila
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> [...]

widać robisz za propagandystę kodomitów, bo Piotrowicz nie był politrukiem jak twój stary

pieklisz się bo całe twoje komusze towarzystwo zostało ujawnione :DDDD

Data: 2019-12-10 00:09:45
Autor: u2
W dniu 09.12.2019 o 22:40, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

[...]

tylko Piotrowicz ujawniony i Przyłębska wobec około 1000 sędziów z PRL i ich pociotków ?:)

Michalkiewicza sadow o sadownictwie cd...