Michelin CrossClimate - do dupy...

Data: 2018-01-23 17:55:34
Autor: jerzu.xyz
Michelin CrossClimate - do dupy...
Opony jak w tytule. Druga zima, niecałe półtora roku mają. One może są
i całoroczne, ale na śnieg to się nie nadają. Sory, ale ja zawsze
twierdzę że jak coś jest do wszsytkiego, to się nadaje do dupy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-01-23 18:53:36
Autor: Cavallino
W dniu 23-01-2018 o 17:55, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
Opony jak w tytule. Druga zima, niecałe półtora roku mają. One może są
i całoroczne, ale na śnieg to się nie nadają.

O swoich koreańskich zimówkach mógłbym powiedzieć dokładnie to samo.
No i są zdecydowanie lepsze wielosezonówki na śnieg, niż CrossClimate.

Data: 2018-01-23 10:35:54
Autor: Marcin Kiciński
W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 18:53:35 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

No i są zdecydowanie lepsze wielosezonówki na śnieg, niż CrossClimate.

Np. Vredestein Quatrac. Tyle ze one sa bardziej zimowe niz letnie (odwrotnie niz CC) i pewnie dlatego latem bywaja... hmmm... malo komfortowe ;)

Pozdrawiam
MK i przerosniete Cinquecento

Data: 2018-01-23 20:44:09
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  jerzu pisze tak:

[...]

Bo miało już nie być zim.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2018-01-23 20:47:48
Autor: sirapacz
W dniu 2018-01-23 o 17:55, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
Opony jak w tytule. Druga zima, niecałe półtora roku mają. One może są
i całoroczne, ale na śnieg to się nie nadają. Sory, ale ja zawsze
twierdzę że jak coś jest do wszsytkiego, to się nadaje do dupy.

na kopnym śniegu długo nie miałem okazji jeździć ale:
-na śliskim oblodzonym podwórku z dołami ja wyjeżdżam z dołków a drugi na letnich nie bardzo (też michelin).
-na suchym czy zabłoconym czy mokrym - przyzwoicie, jak to letnie
-przez kopny śnieg się przegryza ale zauważalnie słabiej niż zimówki z krwi i kości (tyle, że moje mają z pół roku)
-Jezdzi się przyzwoicie ale nie można szarżować - JEST różnica między letnimi a całorocznymi w zimie.

czy kupię ponownie?
Jeśli będą trwałe to tak. Jeśli będą przeciętnej trwałości to nie.

Data: 2018-01-24 21:44:09
Autor: J.F.
Dnia Tue, 23 Jan 2018 20:47:48 +0100, sirapacz napisał(a):
[...]

Tylko, ze nam chodzi o roznice miedzy calorocznymi a zimowkami w
zimie.
Duzo gorsze te caloroczne, czy nieduzo ...

J.

Data: 2018-01-24 22:46:18
Autor: Cavallino
W dniu 24-01-2018 o 21:44, J.F. pisze:
[...]

Niektóre mniej,niektóre niedużo.
Ale latem będzie odwrotnie.

Data: 2018-01-25 08:54:59
Autor: sirapacz
Michelin CrossClimate - do dupy...

Tylko, ze nam chodzi o roznice miedzy calorocznymi a zimowkami w
zimie.
Duzo gorsze te caloroczne, czy nieduzo ...

To zależy;)
W mojej opinii dużo, ale też dużo lepsze w zimie od letnich.
Różnice są na tyle zauważalne i widoczne że należy je szeregować słabe średnie dobre.

Jak w zimie potrafisz jeździć na letnich bez blokowania innych, zderzania się z przeszkodami (na crossclimate podczas zawracania zadzwoniłem w krawężnik...) i potrafisz zahamować dostatecznie skutecznie - to całoroczne ci wystarczą.

Ale bezpieczniej na zimówkach - tylko, że warunki na zimówki w większości przypadków masz raptem kilka - góra kilkanaście dni w roku.
W mieście całoroczne albo letnie w zimie.

Data: 2018-01-25 03:33:31
Autor: Bolko
Michelin CrossClimate - do dupy...

W mieście całoroczne albo letnie w zimie.

Też tak mówiłem dopóki mechanik od regulacji zbieżności za trzecim (chyba)
razem mi nie powiedział że mi się regulacja skończyła w zawieszeniu.

A tylko na rondzie dwa razy się nie wyrobiłem.
A trzeciego razu nie pamietam.
Ale ja na zimówkach w deszczu w lecie jeżdziłem

Data: 2018-01-25 22:54:39
Autor: J.F.
Dnia Thu, 25 Jan 2018 08:54:59 +0100, sirapacz napisał(a):
[...]

IMO - letnie na sniegu rozne sa, na tych prawdziwie letnich, to i ja
nie potrafie, a scenki beda typu "ale urwal".

Ale bezpieczniej na zimówkach - tylko, że warunki na zimówki w większości przypadków masz raptem kilka - góra kilkanaście dni w roku.

Ale wlasnie na tych kilka dni potrzebuje dobrych opon. W inne sobie
poradze :-)

W mieście całoroczne albo letnie w zimie.

Ja sie nie ograniczam do miasta, caloroczne musza byc dobre na sniegu.
A letnie w zimie ... jak ktos ma sprawdzony typ, to moze uzywac, a jak
nie ma ... lepiej niech zmieni na zimowe :-)

J.

Data: 2018-01-23 21:57:49
Autor: Kaczin
[...]

I dlatego je kupiłeś?

--
Kaczin

Data: 2018-01-23 22:18:02
Autor: jerzu.xyz
Michelin CrossClimate - do dupy...
On Tue, 23 Jan 2018 21:57:49 +0100, Kaczin <jaka857@poczta.interia.pl>
wrote:

I dlatego je kupiłeś?

Ja? Skąd taki wniosek wysnułeś? Miałem okazję dwa dni pojeździć autem na tych oponach. --

Data: 2018-01-23 23:39:02
Autor: Kaczin
wrote:

I dlatego je kupiłeś?

Ja? Skąd taki wniosek wysnułeś?

Z tego co napisałeś, a potem wyciąłeś.
Przypomnę, bo znowu czegoś nie ogarniesz:

Data: 2018-01-24 00:03:53
Autor: jerzu.xyz
Michelin CrossClimate - do dupy...

wrote:

> [...]

> i całoroczne, ale na śnieg to się nie nadają. Sory, ale ja zawsze
> twierdzę że jak coś jest do wszsytkiego, to się nadaje do dupy.

I gdzie tam jest napisane, że kupiłem?

Data: 2018-01-24 21:45:24
Autor: J.F.
Dnia Tue, 23 Jan 2018 21:57:49 +0100, Kaczin napisał(a):
[...]

No coz, reklamowali jako opona z homologacja zimowa.

I bylbym je kupil ... ale w tym roku byly za drogie :-)

J.

Data: 2018-01-23 22:37:11
Autor: radekp@konto.pl
Michelin CrossClimate - do dupy...
Tue, 23 Jan 2018 17:55:34 +0100, w
<35qe6dhic929bpl4gsen1osj20t8oe5rvf@4ax.com>, jerzu.xyz@irc.pl napisał(-a):

Opony jak w tytule. Druga zima, niecałe półtora roku mają. One może są
i całoroczne, ale na śnieg to się nie nadają. Sory, ale ja zawsze
twierdzę że jak coś jest do wszsytkiego, to się nadaje do dupy.

Crossclimate to opona letnia nadająca się do jazdy po śniegu.

Ja kupiłem Vredestein Quatrac -- jestem bardziej niż zadowolony.

Data: 2018-01-23 22:51:45
Autor: jerzu.xyz
Michelin CrossClimate - do dupy...
On Tue, 23 Jan 2018 22:37:11 +0100, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> wrote:

Crossclimate to opona letnia nadająca się do jazdy po śniegu.

Raczej nie nadająca się ;)

Data: 2018-01-24 10:12:59
Autor: radekp@konto.pl
Michelin CrossClimate - do dupy...

<radekp@konto.pl> wrote:

>Crossclimate to opona letnia nadająca się do jazdy po śniegu.

Raczej nie nadająca się ;)

Producent przecież by nie kłamał ;)

Data: 2018-01-24 11:39:45
Autor: T.

<radekp@konto.pl> wrote:

Crossclimate to opona letnia nadająca się do jazdy po śniegu.

Raczej nie nadająca się ;)

Producent przecież by nie kłamał ;)

Prawdopodobnie nie była za bardzo udana, bo producent wprowadził nowy model CrossClimate+.

http://podrogach.pl/test-opon-calorocznych-autobild-2017-rozmiarze-20555-r16/

T.

Data: 2018-01-24 03:57:01
Autor: przemek.jedrzejczak
Michelin CrossClimate - do dupy...
-- Prawdopodobnie nie była za bardzo udana, bo producent wprowadził nowy model CrossClimate+.

to bledne stopniowanie :-) CC byla znakomita, CC+ jeszcze lapsza a CC++ bedzie najlepsza oczywiscie do momentu gdy nie pojawi sie CC+++

So erreicht die Modellneuheit sogar eine höhere Laufleistung als der MICHELIN Energy Saver+, der als Referenz auf dem Sommerreifenmarkt gilt.

jesli chodzi o przebieg bije nawet ES (tez Michelina)

Im direkten Vergleich zu den Wettbewerbern der Premium-Ganzjahresreifen liegt die Laufleistung des CrossClimate + um 25 Prozent höher4

a konkurencje kasuje o cale 25% czyli bedzie pan zadowolony

zakladajac przebieg calkowity 70 tkm trzeba pamietac zeby konczyc taka opone w lecie bo okolo 4mm bieznika to granica skutecznosci dla opony zimowej Abfahrgrenze: MICHELIN CrossClimate + (71.234 km = 100 Prozent),

Data: 2018-01-24 04:11:00
Autor: przemek.jedrzejczak
Michelin CrossClimate - do dupy...
nie ma wyjscia trzeba je kupic takie sa wspaniale

plakietka C/B czyli tak samo jak GOODYEAR EFFICIENTGRIP FP (235/45/17)
ale sa o 2 dB cichsze 68 vs 70

po prostu cud :-)

Data: 2018-01-24 13:37:15
Autor: T.
W dniu 2018-01-24 o 12:57, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Im direkten Vergleich zu den Wettbewerbern der Premium-Ganzjahresreifen liegt die Laufleistung des CrossClimate + um 25 Prozent höher4

Jak wykończę swoje obecne opony to coś w tym stylu zakupię - zim ostatnio nie ma, w góry nie jeżdżę... Głównie po mieście. Uniknę przekładek, kłopotu z przechowywaniem i kosztów.
Ale zanim to nastąpi może coś się jeszcze pojawi na rynku.
T.

Data: 2018-01-25 13:15:35
Autor: Miroo
[...]

Po CC++ będzie CC# :)

Pozdrawiam

Data: 2018-01-24 12:54:36
Autor: elmer radi radisson
On 2018-01-24 11:39, T. wrote:

Prawdopodobnie nie była za bardzo udana, bo producent wprowadził nowy model CrossClimate+.

Albo ten plus oznacza ze to opona na zime, ale tylko przy dodatnich temperaturach ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-01-24 08:48:37
Autor: Miroo
W dniu 2018-01-23 o 22:37, radekp@konto.pl pisze:
[...]

A ile na nich przejechałeś?
Jeżdżę drugą zimę na Kleber Quadraxer (mają ok. 20tyś przejechane) i w zasadzie ostatnio dopiero pierwszy raz miałem okazję pojeździć na świeżej cienkiej warstwie śniegu. Ślisko, przy szybszym wciśnięciu gazu zrywa przyczepność, a z hamowaniem też kiepsko.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-24 10:16:58
Autor: radekp@konto.pl
Michelin CrossClimate - do dupy...
Wed, 24 Jan 2018 08:48:37 +0100, w <5a683a5d$0$587$65785112@news.neostrada.pl>,
Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> napisał(-a):

W dniu 2018-01-23 o 22:37, radekp@konto.pl pisze:

> Crossclimate to opona letnia nadająca się do jazdy po śniegu.
>
> Ja kupiłem Vredestein Quatrac -- jestem bardziej niż zadowolony.

A ile na nich przejechałeś?

Ok. 15 tys. km.

[...]

http://www.motofakty.pl/artykul/adac-wykonalo-zimowy-test-opon-calorocznych-co-wykazal-2str.html
(Im mniej punktów, tym lepiej)

Data: 2018-01-24 13:02:52
Autor: elmer radi radisson
On 2018-01-24 10:16, radekp@konto.pl wrote:

http://www.motofakty.pl/artykul/adac-wykonalo-zimowy-test-opon-calorocznych-co-wykazal-2str.html
(Im mniej punktów, tym lepiej)

Musze pochwalic Good Year Vector 4Seasons - uzywane w dwoch autach, 4x4
i FWD i w obu sobie bardzo przyzwoicie radza na sniegu, takze kopnym
i jazda jest wystarczajaco pewna.

W lecie, na suchym/mokrym - bez uwag. Zima w porownaniu z dedykowanymi
zimowkami uzywanymi wczesniej, nie widze szczegolnych ustepstw. Uzywane
oczywiscie nie w rejonie gorskim, tylko glownie na rowninie i w rejonie
zurbanizowanym.

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-01-24 21:48:12
Autor: J.F.
Dnia Wed, 24 Jan 2018 13:02:52 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
On 2018-01-24 10:16, radekp@konto.pl wrote:
[...]

ADAC potwierdza (ale wiadomo - za łapówkę :-)
tym niemniej ... drogie te Vectory. Za roznice cen mozna miec zestaw
felg lub kilka wymian.

J.

Data: 2018-01-25 12:34:50
Autor: elmer radi radisson
On 2018-01-24 21:48, J.F. wrote:

ADAC potwierdza (ale wiadomo - za łapówkę :-)

No i praktyka jak widac tez :)

tym niemniej ... drogie te Vectory. Za roznice cen mozna miec zestaw
felg lub kilka wymian.

Wlasnie koszt felg i wymian poszedl w opony, w tym przypadku
istotna jest rowniez korzysc w oszczednosci czasu, braku szarpaniny
i braku przechowywania drugiego kompletu opon. A juz kropke nad i
postawily zimy w ktorych przelozone zimowki widzialy snieg przez 2-3
dni.

W DC roczny koszt przekladek opon (czyli x2) zaczyna siegac 160-200 PLN.
Takze po 4 latach oszczednosci i roznicy kilkuset zlotych masz
splacony komplet takich "drogich" Vectorow do kompakta. Komplet takich
w popularnym rozmiarze 195/60/15 za ok. tysiaka? to chyba nie jest duzo.

Dygac na przekladke z kompletnymi kolami to tez zadna przyjemnosc.

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-01-25 23:05:06
Autor: J.F.
Dnia Thu, 25 Jan 2018 12:34:50 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
On 2018-01-24 21:48, J.F. wrote:
[...]

Wygode doceniam, ale ... dobre musza byc te caloroczne, bo inaczej
niezbyt sie oplaca.

[...]

Ale ja mam 205/55/16 :-)

Vectory powiedzy 310zl/szt (ceneo), crossclimate 330, a Frigo 175.

Dygac na przekladke z kompletnymi kolami to tez zadna przyjemnosc.

Ale to mozna samemu ... choc zadna przyjemnosc :-)

J.

Data: 2018-01-25 23:51:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Michelin CrossClimate - do dupy...
CC+ ma naprawde letni profil ? porownaj sobie z np Goddyear UG9, nie ma rowkow odprowadzajacych wode, jest troche inaczej naciety ale bez przesady.
Moge zniesc dobra opone letnia ktora bedzie znakomita na suchym/deszczu i w miare dobra na sniegu ale nie odwrotnie :-)

Data: 2018-01-26 11:01:22
Autor: elmer radi radisson
On 2018-01-25 23:05, J.F. wrote:

Wygode doceniam, ale ... dobre musza byc te caloroczne, bo inaczej
niezbyt sie oplaca.

No wiec wlasnie o tym mowa, ze sa dobre.

Ale ja mam 205/55/16 :-)

Nie szkodzi, drugi komplet jest w szerokosci 215 i tu rowniez uwazam ze bylo warto ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-01-26 02:44:49
Autor: przemek.jedrzejczak
Michelin CrossClimate - do dupy...
-- e szkodzi, drugi komplet jest w szerokosci 215 i tu rowniez uwazam ze bylo warto ;)

a jak z halasem przy predkosciach autostradowych ? zachowanie przy aquaplaningu ?
przy heblu na deszczu nie bede zwiedzal pobocza ?

Data: 2018-01-26 11:54:34
Autor: elmer radi radisson
On 2018-01-26 11:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

a jak z halasem przy predkosciach autostradowych ? zachowanie przy aquaplaningu ?
przy heblu na deszczu nie bede zwiedzal pobocza ?

Halas - cos tam pewnie slychac, ale raczej nic ponad norme, zeby przypadkiem przeszkadzalo. Wiesz, przy predkosciach autostradowych to raczej wszystko przykrywa szum powietrza. Slyszalem pewnie niejedne
glosniejsze "letnie".

Na mokrym, w granicach normy - poza sezonem zimowym jakis niespodzianek
nie odnotowalem. Ale ja na zadnych oponach raczej nie staram sie
testowac ekstremow jak i wiem czym moze skutkowac szybki wjazd w kaluze.

Takze moja opinia jest taka ze poza sniegiem to raczej uczciwy i
zadowalajacy sredniak a w pozastandardowych warunkach (snieg) wypelniaja
swoja funkcje. Czyli zgodnie z tym co wczesniej napisalem, sprawdzaja
sie wobec oczekiwan kogos kto ma dosc wachlowania oponami a oczekuje
od nich trzymania sie drogi w spodziewanych warunkach.

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-01-26 07:39:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Michelin CrossClimate - do dupy...
Letnie to Goodyear Efficient Grip i muszę przyznać że jestem zadowolony. Zima to Dunlop Winter Sport 4D ale szału nie ma. Zmiana raz do roku nie jest problemem bo można sprawdzić stan opony i oczywiście wyważyć.

Data: 2018-01-26 16:59:27
Autor: elmer radi radisson
On 2018-01-26 16:39, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

Letnie to Goodyear Efficient Grip i muszę przyznać że jestem zadowolony. Zima to Dunlop Winter Sport 4D ale szału nie ma. Zmiana raz do roku nie jest problemem bo można sprawdzić stan opony i oczywiście wyważyć.

czyli w praktyce dwie operacje rocznie ;)

Jak opona tkwi na feldze i nic jej nie dolega to raczej rzadko kiedy
trzeba na nowo wywazac. Po prostu co kto lubi, co dla kogo wygodniejsze
no i tez kwestia przebiegow. Np. przy bardzo duzych przebiegach mozna
faktycznie preferowac dwa rozne komplety (caloroczne maja prawo
sie bardziej scierac) - u mnie to nie dotyczy.

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-01-25 08:50:28
Autor: Miroo
W dniu 2018-01-24 o 10:16, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Nie ma tam moich :(
A co do Vredestein Quatrac 5:
"Słabe na suchej i mokrej nawierzchni, niezbyt dobre również na śniegu"
To kiedy one dobrze jeżdżą?

Pozdrawiam

Data: 2018-01-25 13:02:11
Autor: radekp@konto.pl
Michelin CrossClimate - do dupy...
Thu, 25 Jan 2018 08:50:28 +0100, w <5a698c4d$0$606$65785112@news.neostrada.pl>,

> [...]

Nie ma tam moich :(
A co do Vredestein Quatrac 5:
"Słabe na suchej i mokrej nawierzchni, niezbyt dobre również na śniegu"

A wygrały (czy tam 2. miejsce). Cuda albo tłumacz po imprezie :)
https://www.sklepopon.com/artykuly/top-15-caloroczne-2017-vredestein-quatrac-5

Z obrazkami:
http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/test-opon-calorocznych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/wmqem
https://www.sklepopon.com/testy-opon/test-opon-calorocznych-w-rozmiarze-215-65r16-autobild-allrrad
https://www.oponeo.pl/artykul/ranking-opon-calorocznych-2015

Pamiętam, że gdy kupowałem opony wielosez. to po przejrzeniu testów na placu
boju zostały mi 3 opony: Goodyear Vector 4Seasons, Nokian Weatherproof i
Vredestein Quatrac 5.

Goodyear był najlepszy, ale przekraczał budżet, więc odpadł.
Vredesteiny wygrały, bo w którymś teście zmierzono zużycie i Nokiany zużywały
się 2x szybciej, mimo że w reszcie minimalnie wygrywały - ale przy ich zużyciu
lepiej było już kupić Goodyeary.

Vredesteiny miały również świetne etykiety hałasu i oporów toczenia (co
potwierdzały testy).

Data: 2018-01-25 13:12:36
Autor: Miroo
W dniu 2018-01-25 o 13:02, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No to może będą u mnie jako następne po kleberach :)

Pozdrawiam

Data: 2018-01-24 17:26:22
Autor: J.F.
Dnia Tue, 23 Jan 2018 17:55:34 +0100, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
Opony jak w tytule. Druga zima, niecałe półtora roku mają. One może są
i całoroczne, ale na śnieg to się nie nadają. Sory, ale ja zawsze
twierdzę że jak coś jest do wszsytkiego, to się nadaje do dupy.

Debice navigator jak byly nowe, to sie IMO sprawdzaly w trudnych
zimowych warunkach - mam na mysli gory i narty.

Teraz mam na trzecim aucie, ale zima kiepska i nie ma jak sprawdzic
:-)

J.

Data: 2018-01-24 19:58:25
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 24.01.2018 o 17:26, J.F. pisze:
Debice navigator jak byly nowe, to sie IMO sprawdzaly w trudnych
zimowych warunkach - mam na mysli gory i narty.

Teraz mam na trzecim aucie, ale zima kiepska i nie ma jak sprawdzic

Kiedyś miałem i jako nowe, myślałem że będę zadowolony. Ale już drugiej zimy, kiepskawo się jeździło. Już lepiej UniRoyale mi się sprawiały.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Michelin CrossClimate - do dupy...