Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?

Data: 2011-04-21 16:37:35
Autor: Sam Losco
Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Witam Szanown± Grupê,

Mam Hondê CBR600F4 - gdy skoñczy³y mi siê w niej gumy(Road Attack) za³o¿y³em u¿ywan± torówkê Battlax BT-002R i pokocha³em j± :) Do¶æ mocno chwalony Road Attack ³apa³ co jaki¶ czas u¶lizgi, zw³aszcza jak by³ nienagrzany. Odk±d za³o¿y³em BT-002R nigdy nie mia³em ¿adnego u¶lizgu, a przejecha³em na niej ju¿ z 2000 km.

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowa³em jej w ch³odniejsze dni, a poczyta³em ¿e torówki mog± byæ zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura to nagle z niesamowitej przyczepno¶ci guma mo¿e trzymaæ o wiele gorzej ni¿ normalna szosówka. By³bym wdziêczny za spostrze¿enia osób, które lataj± d³u¿ej ni¿ Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki wyssane z palucha?  Jako alternatywe biorê PR2, które zbieraj± rewelacyjne opinie, ale obawiam siê ¿e i tak nie bêd± w stanie siê zbli¿yæ do BT-002R ;/ Ta guma jest niesamowita.

Pozdrawiam :)

Data: 2011-04-21 17:06:39
Autor: KJ Si³a S³ów
W dniu 2011-04-21 16:37, Sam Losco pisze:
 By³bym wdziêczny za spostrze¿enia osób, które lataj±
d³u¿ej ni¿ Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?

A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
AZ pamietasz cos  dokladniej?

Na wprost to zarowno hamowania jak i przyczepnosci na mokrym bylo duzo, moze nie na stoppie (albo trza wieksze jaja niz moje) i zadziwiajaco dobrze jak na sladowy bieznik potrafia wypierac wode na boki przodem.

Za to jak raz chcialem od potorowej gumy na zimno ladnego zlozenia na rondku.
Riposta byla krotka: pierdole nie robie !

I nie zrobila.
:-)

Teraz mam metz racetek i nauczony poprzednim doswiadczeniem  staram sie trzymac zasady:

"nagrzej i nakurwiaj!"

:-)

KJ

Data: 2011-04-22 07:23:44
Autor: AZ
Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
On 2011-04-21, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
AZ pamietasz cos  dokladniej?

Ja mialem Racetek K1 od Cie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-21 22:15:01
Autor: kakmar
Dnia 21.04.2011 Sam Losco <sam@losco.pl> napisał/a:
[...]

Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
Ja raz założyłem używane "potorówki" i więcej tego nie zrobię. Raz że wymagają odpowiednich warunków do pracy, a tych w codziennym użyciu nie jestem w stanie im zapewnić, dwa że są już zużyte w miejscach w których czasem chciałbym z opon korzystać.
Jak dla manie, do codziennych dojazdów i okazjonalnego polatania w kółko, (i to w bardzo prowizorycznych warunkach) najlepsze są opony drogowe, pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;). Inna sprawa że często opony "po torowe" u nas, to zwykłe opony drogowe z homologacją na drogę, pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;)

A skoro pytasz o Michały na f4 to masz :
Power race tył, dojechał do białego ;) na przedniej pod koniec bieżnika pojawił się bąbel, chyba pękł kord. Pilot power tył, złapał wkręt pod koniec bieżnika,
(dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.
Przód w podobnym stanie rozlazł się. Po całkiem zacnym przebiegu i kolejnym "ganianiu w kółko" stało się coś bardzo dziwnego, cała opona zmieniła kształt/profil, była taka bardziej w prawo niż w lewo, bardzo dziwnie się jeździło. Niedawno dowidziałem się tutaj że była zwalona seria.
PP2ct nie dane mi było dojechać do końca. Ale przez ~6kkm sprawowały się całkiem zacnie. Tyle że do codziennych dojazdów i okazjonalnego ganiania właśnie.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-04-22 00:32:33
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-22 00:15, kakmar pisze:

Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
Ja raz założyłem używane "potorówki" i więcej tego nie zrobię.

Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych modeli opon.
> Pilot power tył, złapał wkręt pod koniec bieżnika,
(dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.

jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

KJ

Data: 2011-04-21 22:29:23
Autor: Tytus
Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Siemka

*** KJ Si³a S³ów
tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
 gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
to zlapala 6 calowego gozdzia tak ze sie kolo zablokowalo o blotnik...
Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych

Data: 2011-04-22 08:06:48
Autor: juhass
W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:
Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych

Kolega to na KHI jezdzi??
:)

--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)

Data: 2011-04-22 07:22:20
Autor: AZ
On 2011-04-22, juhass <juchass@poczta.fm> wrote:
[...]

Sie wszyscy przyjebaliscie, ale odkad woze ten zestaw ani razy nie
zlapalem gumy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-22 09:32:19
Autor: KJ Siła Słów
Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana tor ówka?
W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:

Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
to zlapala 6 calowego gozdzia

Jak zrobia gume odporna na 6-calowe gwozdzie to ci kupie taki komplecik na urodziny, a teraz to sie ciesz ze Ci jeszcze felgi nie przebil :-)

KJ

Data: 2011-04-21 23:28:26
Autor: kakmar
Dnia 21.04.2011 KJ Siła Słów <KJ@noway.com> napisał/a:

[...]

OK, ale na slickach? Takich nie na drogę? Ja to się nie znam bo nigdy nie latałem profesjonalnie po prawdziwym torze.
jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

No coś w tym jest, mam niewielkie doświadczenie, ale na 6 kompletów + 2 tylne, 3 razy złapałem flaka z tyłu z czego raz się nadawało do łatania.
2 razy i tak miałem już nowe opony na wymianę, raz było z mm. nad znacznikiem i zamawiałem dopiero jak złapałem gumę, a i tak dojechałem z łatą do prawie slicka. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-04-22 06:24:55
Autor: Piotr Klimek
Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Dnia (Thu, 21 Apr 2011 16:37:35 +0200) ktos podajacy sie za Sam Losco
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Na prawdziwych torowych nigdy nie jezdzilem, ale po roznych wynalazkach
zalozylem ostatnio komplet Michelin Pilot Power 2CT, poprawilem na nich
swoj czas w poznaniu o 5 sekund wzgledem zeszlego roku gdy jezdzilem na
komplecie ContiForce przod i BT014 tyl (chociaz to nie tylko zasluga opon
oczywiscie).

Sa to najlepsze opony jakie do tej pory mialem zalozone na motocyklu.

Ten komplet ma za soba jakies 500km po torze i ~1000km po ulicy, mysle ze
jeszcze zrobi jakies 200km po torze zanim sie skonczy tylna opona. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2011-04-22 07:27:05
Autor: AZ
On 2011-04-21, Sam Losco <sam@losco.pl> wrote:

[...]

Moga byc zdradliwe w tym wzgledzie, ze przy mniejszych temperaturach gdy
sa zimne zachowuja sie nieprzewidywalnie, w sensie zero feedbacku,
np. hamujesz sobie i w ulamki sekund przod zrywa sobie przyczepnosc ot
tak. No i to, ze jak wyjezdzalem na nich rano przy temperaturach ~0 st.
C to przez pierwsze 2 kilometry mialem wrazenie ze jade na golej obreczy
;-) Ale one duzo szybciej sie grzeja niz zwykle drogowe a pozniej jest
juz mniod ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?