Michelin XC A/T

Data: 2009-04-06 11:02:47
Autor: ąćęłńóśźż
Michelin XC A/T
Ujeżdża[ł] ktoś oponki Michelin XC A/T ?
Rozmiar 52-622.
Grubawa, bo oponka teoretycznie 29'', a rowerek 28'', ale przy założonych zimówkach 42-622 prześwit i na boki i nad bieżnikiem był spory, to GF,a  tylko 10 mm różnicy więc może by weszła ;-)
Generalnie chodzi o zabawę w mieście, nierówne chodniki, park ze sciezkami żwirowymi, trochę podjazdów po glebie.
Czy na śmieszkach z kostki taka opona nie będzie wkurzała?
JaC

Data: 2009-04-06 03:06:52
Autor: Kuba Abuk
Michelin XC A/T
On Apr 6, 11:02 am,  ąćęłńóśźż <usu...@wp.eu> wrote:
[...]

Co prawda piszę o modelu 26*2.0", ale przecież są podobne.
Po co wyspecjalizowana opona do XC na miasto? Wystarczy wilgotny
asfalt i leżysz na ostrzejszych zakrętach - moja Żona straciła do nich
zaufanie przez to i bezpieczniej czuła się nawet na ostrym kole przy
dużych prędkościach. Opona  ma znaczne opory ma twardych
nawierzchniach i strasznie warczy (rzadki, klockowaty bieżnik). Za to
w terenie pokazuje swoje możliwości i do tego właśnie służy.
Jeździsz po chodnikach???

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-06 13:20:27
Autor: ąćęłńóśźż
Michelin XC A/T
Akurat mam taki wąski chodnik ze starych gierkowskich płyt, którym zwykle dojeżdżam i wracam.
Oznakowany jest zresztą jako ciąg pieszo-rowerowy, więc jazda na legalu.

Płyty się zapadaja po bokach chodnika, przez co powstały bardzo nieprzyjemne podłużne szczeliny, wąskim kołem wpadniesz między dwie płyty to obojczyk w niebezpieczeństwie ;-)

Dzięki za ostrzezenie o mokrym asfalcie.
Bardzo dobrze jeździło mi się na okolcowanych zimowych Marathonach i pewnie gdybym miał kasy bez liku wziąłbym znów jakąś Schwalbe szerokości 47 na lato, ale ten XC A/T (All Terrain ??)  jest akurat nieco przeceniony, to się zastanawiałem.
Moje obecne letnie semislicki szer. 35 nie dają wcale rady na piachu (i na terenowych podjazdach buksują), a do lasu się wybieramy :-))
JSC

-- -- -

Data: 2009-04-06 17:54:52
Autor: Artur
Michelin XC A/T
poniedziałek, 06 kwi, ąćęłńóśźż:
Płyty się zapadaja po bokach chodnika, przez co powstały bardzo nieprzyjemne
podłużne szczeliny, wąskim kołem wpadniesz między dwie płyty to obojczyk w
niebezpieczeństwie ;-)

Żadna opona tutaj nie zapewni 100% bezpieczeństwa. Niedawno wjechałem właśnie
dokładnie na tych grubych Michelinach  w taką szczelinę i ledwo utrzymałem
równowagę.

Moje obecne letnie semislicki szer. 35 nie dają wcale rady na piachu (i na
terenowych podjazdach buksują), a do lasu się wybieramy :-))

Tu mam podobne spostrzeżenia, 42 w lekkim terenie jest znacznie lepsze od 35.

Data: 2009-04-06 17:50:57
Autor: Artur
Michelin XC A/T
poniedziałek, 06 kwi, ąćęłńóśźż:
Ujeżdża[ł] ktoś oponki Michelin XC A/T ?
Rozmiar 52-622.

Ja takie mam w crossie Meridy, do jazdy po poważnym terenie i są świetne,
szczególnie podoba mi się jazda w błocie - nieźle trzymają i przede wszystkim
nie zapychają się błotem, nie rozrzucają błota. Nie trzeba czyścić roweru :).

Grubawa, bo oponka teoretycznie 29'', a rowerek 28'', ale przy założonych
zimówkach 42-622 prześwit i na boki i nad bieżnikiem był spory, to GF,a
tylko 10 mm różnicy więc może by weszła ;-)

Od opony 42 ta opona jest ZNACZNIE większa. Realna szerokość to 53mm a
wysokość od obręczy bodajże 48mm. Szanse na wejście tej opony do pierwszego
lepszego crossa oceniam na minimalne, moja rama crossowa była jedyną taką ramą spośród kilku do której takie opony się mieściły. Chudsze opony 28" i też niezłe
na teren to Black Jack 1.90 i Marathon XR 2.0/1.6, choć na takich po mokrym
komfortowo nie pojeździsz.

Generalnie chodzi o zabawę w mieście, nierówne chodniki, park ze sciezkami
żwirowymi, trochę podjazdów po glebie.  Czy na śmieszkach z kostki taka
opona nie będzie wkurzała?

No, tutaj te Micheliny zupełnie nie pasują, bo to są opony terenowe, nie na
twarde podłoże. Poza niedopasowaniem bieżnika szybko się zetrą i w mieście
łapią gumy. Na takie warunki i jeżeli masz kasę polecam Marathony XR lub
Panaracer Cross Town (tej nie ujeżdżałem ale wyglądała zachęcająco),
najgrubsza jaka wejdzie (jeżeli priorytetem jest komfort i niewywalanie a nie
szybkość). Ale w zasadzie każdy grubszy semi-slik będzie dawał radę.

Uff, opony to bardzo wciągający temat :-).

Data: 2009-04-06 11:27:27
Autor: Kuba Abuk
Michelin XC A/T
On Apr 6, 7:50 pm, Artur <artur...@REMOVEgmail.com> wrote:

> Grubawa, bo oponka teoretycznie 29'', a rowerek 28'', ale przy założonych
> zimówkach 42-622 prześwit i na boki i nad bieżnikiem był spory, to GF,a
> tylko 10 mm różnicy więc może by weszła ;-)

Micheliny 2,0" są bardziej baloniaste, niż opony o nominalnej
szerokości 2,1", np. IRC Mythosy XC II.

[...]

Black Jacki i Marathony XR zakładam  do trekinga (sama sobie
zakłada:) ) Żony. Nie ma to jak powtarzać się:)
Pierwsze są bardzo fajne na lekki teren i nawet na miasto. Są tanie,
realnie dużo węższe - tak z 1,75", na asfalcie małe opory, ale dość
szybko się ścierają. Mają mniejszą balowatoność, co w terenie przy
zalecanym ciśnieniu powoduje spadek filtrowania nierówności i
komfortu. Mimo to podobają się.
Te drugie to wybór sakwiarzy na co najwyżej szutry (realnie) i drogi
leśne -> niski, a raczej "ujemny", nieagresywny bieżnik. Są twarde,
drogie i ciężkie, ale za to bardzo trwałe, czyli takie jak wspomniana
wcześniej grupa pożąda. Na miasto i mix asfalt/nawierzchnia typu
dziurium jak znalazł. Ktoś ostatnio napisał, że udało mi się je
przebić, czy nawet rozerwać.

Odpowiadam założycielowi wątku:
Najlepiej oponę przymierzyć na własnej obręczy, czy się zmieści
(+margines na wypadek złamania szprychy i bicia na boki). Może wtedy
wyjdzie też na jaw, że musisz przesunąć obręcz napinając szprychy po
jednej stronie. Jeśli mieszkasz w dużym mieście, to poszukaj ludzi na
29erach, albo sklepu z takimi rowerami i zamień się na chwile kołem.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-06-03 04:41:56
Autor: budfox2
Michelin XC A/T
Mam pytanie o opony Michelina, prośba o rozjaśnienie

Jaka jest różnica w TPI między oponami Michelina
xcr dry/ xcr dry 2

bo miałem xcr dry i to była fajna oponka,
kupiłem xcr dry 2 i ta oponka mi w górach explodowała podczas postoju

Czy Michelin robi jakieś gumy o oplocie powyżej 100 i wadze mniej niż
pół kilo, oczywiście nie semislicki?

dzięki

Data: 2009-04-06 19:52:02
Autor: artek
Michelin XC A/T
ąćęłńóśźż pisze:
Ujeżdża[ł] ktoś oponki Michelin XC A/T ?
Rozmiar 52-622.

używał

Grubawa, bo oponka teoretycznie 29'', a rowerek 28'', ale przy założonych zimówkach 42-622 prześwit i na boki i nad bieżnikiem był spory, to GF,a  tylko 10 mm różnicy więc może by weszła ;-)

to naprawdę gruba (i wysoka) opona jak na 28", a na 2.0 nie każdy widelec (przedni czy tylny) pozwala.

Generalnie chodzi o zabawę w mieście, nierówne chodniki, park ze sciezkami żwirowymi, trochę podjazdów po glebie.

te micheliny to opony na poważny górski teren. bardzo dobre na błotnistą jesień czy wiosnę, ale do miasta? nie, szkoda zachodu, kup lepiej blackjacki 28x1.9. taniej wyjdzie.

Czy na śmieszkach z kostki taka opona nie będzie wkurzała?

na kostce każda opona mnie wkurza ...

--
artek

Michelin XC A/T