Data: 2009-04-06 17:50:57 | |
Autor: Artur | |
Michelin XC A/T | |
poniedziałek, 06 kwi, ąćęłńóśźż:
Ujeżdża[ł] ktoś oponki Michelin XC A/T ? Ja takie mam w crossie Meridy, do jazdy po poważnym terenie i są świetne, szczególnie podoba mi się jazda w błocie - nieźle trzymają i przede wszystkim nie zapychają się błotem, nie rozrzucają błota. Nie trzeba czyścić roweru :). Grubawa, bo oponka teoretycznie 29'', a rowerek 28'', ale przy założonych Od opony 42 ta opona jest ZNACZNIE większa. Realna szerokość to 53mm a wysokość od obręczy bodajże 48mm. Szanse na wejście tej opony do pierwszego lepszego crossa oceniam na minimalne, moja rama crossowa była jedyną taką ramą spośród kilku do której takie opony się mieściły. Chudsze opony 28" i też niezłe na teren to Black Jack 1.90 i Marathon XR 2.0/1.6, choć na takich po mokrym komfortowo nie pojeździsz. Generalnie chodzi o zabawę w mieście, nierówne chodniki, park ze sciezkami No, tutaj te Micheliny zupełnie nie pasują, bo to są opony terenowe, nie na twarde podłoże. Poza niedopasowaniem bieżnika szybko się zetrą i w mieście łapią gumy. Na takie warunki i jeżeli masz kasę polecam Marathony XR lub Panaracer Cross Town (tej nie ujeżdżałem ale wyglądała zachęcająco), najgrubsza jaka wejdzie (jeżeli priorytetem jest komfort i niewywalanie a nie szybkość). Ale w zasadzie każdy grubszy semi-slik będzie dawał radę. Uff, opony to bardzo wciągający temat :-). |
|
Data: 2009-04-06 11:27:27 | |
Autor: Kuba Abuk | |
Michelin XC A/T | |
On Apr 6, 7:50 pm, Artur <artur...@REMOVEgmail.com> wrote:
> Grubawa, bo oponka teoretycznie 29'', a rowerek 28'', ale przy założonych Micheliny 2,0" są bardziej baloniaste, niż opony o nominalnej szerokości 2,1", np. IRC Mythosy XC II. Od opony 42 ta opona jest ZNACZNIE większa. Realna szerokość to 53mm a Black Jacki i Marathony XR zakładam do trekinga (sama sobie zakłada:) ) Żony. Nie ma to jak powtarzać się:) Pierwsze są bardzo fajne na lekki teren i nawet na miasto. Są tanie, realnie dużo węższe - tak z 1,75", na asfalcie małe opory, ale dość szybko się ścierają. Mają mniejszą balowatoność, co w terenie przy zalecanym ciśnieniu powoduje spadek filtrowania nierówności i komfortu. Mimo to podobają się. Te drugie to wybór sakwiarzy na co najwyżej szutry (realnie) i drogi leśne -> niski, a raczej "ujemny", nieagresywny bieżnik. Są twarde, drogie i ciężkie, ale za to bardzo trwałe, czyli takie jak wspomniana wcześniej grupa pożąda. Na miasto i mix asfalt/nawierzchnia typu dziurium jak znalazł. Ktoś ostatnio napisał, że udało mi się je przebić, czy nawet rozerwać. Odpowiadam założycielowi wątku: Najlepiej oponę przymierzyć na własnej obręczy, czy się zmieści (+margines na wypadek złamania szprychy i bicia na boki). Może wtedy wyjdzie też na jaw, że musisz przesunąć obręcz napinając szprychy po jednej stronie. Jeśli mieszkasz w dużym mieście, to poszukaj ludzi na 29erach, albo sklepu z takimi rowerami i zamień się na chwile kołem. Zdravim, Kuba |
|
Data: 2009-06-03 04:41:56 | |
Autor: budfox2 | |
Michelin XC A/T | |
Mam pytanie o opony Michelina, prośba o rozjaśnienie
Jaka jest różnica w TPI między oponami Michelina xcr dry/ xcr dry 2 bo miałem xcr dry i to była fajna oponka, kupiłem xcr dry 2 i ta oponka mi w górach explodowała podczas postoju Czy Michelin robi jakieś gumy o oplocie powyżej 100 i wadze mniej niż pół kilo, oczywiście nie semislicki? dzięki |
|