Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.

Data: 2011-05-08 09:38:24
Autor: Przemysław W
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.
Powtórz± się dzisiejsze Węgry - tak o możliwym wygraniu wyborów parlamentarnych przez PiS mówi redaktor naczelny "Gazety Wyborczej" Adam Michnik. Zapewnia jednak, że od 1989 roku Polacy maj± do czynienia z najlepszymi 22 latami w historii Polski.
Na sugestię, czy ewentualne zwycięsto PiSu oznaczać będzie now± konstytucję, a przede wszystkim omnipotentne i wszechwładne państwo, Michnik odparł:  - Tak i "wypchnięcie chwastów". Pojawiły się już zreszt± w polskiej publicystyce od dawna niesłyszane zdania, że "chwasty trzeba wyplenić" itd.

Co oznaczyłoby to w praktyce?  - Wszędzie "nasi" ludzie, a póĽniej będziemy mieli to, co się nazywało kiedy¶ szczujno¶ć, czyli szukamy haków i demaskujemy. Jak już się ogłosi, że Tusk i Komorowski s± wrogami, to człowiek będzie miał wybór: albo ich potępi publicznie i wtedy będzie mógł pracować, albo ich nie potępi i stanie się de facto ich zwolennikiem i zdrajc±. Potem wrogiem będ± znajomi odszczepieńca, już nie sam Tusk, normalna kolej rzeczy - uważa Michnik.

Jak według redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" Europa zareagowałaby na tak± Polskę? - Dzi¶ to jedne Węgry. Ale takie Węgry plus taka Polska oznacza koniec Unii Europejskiej w dzisiejszym kształcie - twierdzi dziennikarz i tłumaczy, że to jest oczywiste, bo wtedy będziemy mieć do czynienia z Europ± dwóch prędko¶ci, czyli tak±, która zmierza w dwóch kierunkach.

Michnik mówi jednak, że patrzy na to wszystko z życzliw± ciekawo¶ci±. - Wła¶nie na tym polega uroda życia. ¦wiat się zawsze będzie zmieniać, tylko nie chciałbym, żeby na moich oczach znowu się zmieniał na gorsze. Uważam te 22 lata za wielki sukces Polski. Oczywi¶cie, jak się to obejrzy z bliska, to nie wygl±da wszędzie tak dobrze, ale z perspektywy historycznej mamy najlepsze 22 lata w historii Polski! - uważa Adam Michnik.

Cały wywiad już w poniedziałkowym Wprost, a Adama Michnika pyta w nim Piotr Najsztub

http://www.wprost.pl/ar/243446/Michnik-mamy-najlepsze-22-lata-w-historii-Polski/

Przemek

--

"W "Gazecie" Janicki ujawnił, że płk Florczak kilka miesięcy przed tragedi± przeczuwał, że do niej dojdzie. W prokuraturze szef BOR zeznał, że pułkownik fatalnie oceniał współpracę z kancelari± prezydenta Lecha Kaczyńskiego. "Szefie, kiedy¶ dojdzie do tragedii i zginie wiele niewinnych osób"- miał powiedzieć po powrocie z jednej z delegacji z prezydentem."

Data: 2011-05-08 02:46:30
Autor: Darecki
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.
Przemysław W wrote:
Powtórzą się dzisiejsze Węgry - tak o możliwym wygraniu wyborów parlamentarnych przez PiS mówi redaktor naczelny "Gazety Wyborczej" Adam Michnik.

:) Tego czerwonego zydowskiego chłystka dosyc trafnie podsumowal kiedys Kisielewski:

„Wolna Europa” nadała sądowe przemówienie młodego Michnika, bardzo się tym nasładzając. Bohater nasz cacka się ogromnie ze swoim ciągle podkreślanym marksizmem i „socjalizmem”, dużo też mówi o Kuroniu i Modzelewskim, drobiazgowo analizując swoje z nimi różnice. Przypomina mi to rabiniczne dyskusje między Plechanowem, a Leninem – znów jakieś marksistyczne szakale przygotowują się, aby nami rządzić. Nie żal mi tych maniaków, wszystkich dyskutujących o „dyktaturze proletariatu” do ciupy i kwita!

- Stefan Kisielewski, Dzienniki, wpis z 31 stycznia 1970 r.

Data: 2011-05-08 14:39:09
Autor: raff
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.
Ano majÄ… najlepsze 22 lata w historii Polski, nie da sie ukryc.

Czas to zmienic.

R.

Data: 2011-05-08 18:00:10
Autor: u2
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.
W dniu 2011-05-08 14:39, raff pisze:
Ano maj± najlepsze 22 lata w historii Polski, nie da sie ukryc.

Czas to zmienic.

Michnik ciężko zachorował pod koniec tego okresu, nie wygl±da dobrze.

Data: 2011-05-08 18:03:11
Autor: u2
W dniu 2011-05-08 18:00, u2 pisze:
W dniu 2011-05-08 14:39, raff pisze:
Ano maj± najlepsze 22 lata w historii Polski, nie da sie ukryc.

Czas to zmienic.

Michnik ciężko zachorował pod koniec tego okresu, nie wygl±da dobrze.

Czyli robi dobr± minę do złej gry.

Data: 2011-05-09 11:45:46
Autor: Antenka
On 8 Maj, 09:46, Darecki <123j...@op.net> wrote:
Przemysław W wrote:
> [...]
> Michnik.

:) Tego czerwonego zydowskiego chłystka dosyc

"Wolna Europa" nadała s±dowe przemówienie młodego
Michnika, bardzo się tym nasładzaj±c. Bohater nasz
cacka się ogromnie ze swoim ci±gle podkre¶lanym
marksizmem i "socjalizmem", dużo też mówi o Kuroniu
i Modzelewskim, drobiazgowo analizuj±c swoje z nimi
różnice. Przypomina mi to rabiniczne dyskusje między
Plechanowem, a Leninem - znów jakie¶ marksistyczne
szakale przygotowuj± się, aby nami rz±dzić. Nie żal
mi tych maniaków, wszystkich dyskutuj±cych o
"dyktaturze proletariatu" do ciupy i kwita!

- Stefan Kisielewski, Dzienniki, wpis z 31 stycznia
1970 r.

Sługa Boży - Prymas Tysi±clecia, Niekoronowany Król Polski w okresie
czerwonej zarazy - Stefan Kardynał Wyszyński przed wieloma laty,
zapytany przez kogo¶ o Adama Michnika,  powiedział (parafrazuję) :

"Kim ja jestem to wszyscy wiedz±, a kim jest Adam Michnik to się
jeszcze okaże!".

No i okazało się aż nadto! :D

I tutaj dodałabym jeszcze m±dro¶ć nad m±dro¶ciami:

"Nieważne jak kto¶ zaczyna, najważniejsze jak kończy".

 Mam wrażenie, co¶ mocno mi się wydaje, że wszyscy  "zaprogramowani
dysydenci", gdy polski ludek się obudzi i spotęguje się w nim
niebotyczny gniew, skończ± na drzewie : D!

Antenka

Data: 2011-05-08 08:15:59
Autor: apr...
Przemysław W <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał(a):
[...]

/

Przemek
weĽ chłopie sobie na wstrzymanie, tej sraczki.

Data: 2011-05-08 13:00:42
Autor: u2
W dniu 2011-05-08 10:15,  apr... pisze:
weĽ chłopie sobie na wstrzymanie, tej sraczki.

Przecież Michnik wygl±da coraz gorzej :)

Data: 2011-05-08 14:00:58
Autor: jadrys
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.
W dniu 2011-05-08 09:38, Przemysław W pisze:
 UwaĹĽam te 22 lata za wielki sukces Polski.

Przemek

No, p. Michnikowi trudno się dziwić że te lata nazywa najlepszymi.. Ale co ty, Jacek sądzisz o tych latach?

Data: 2011-05-08 14:19:19
Autor: Przemysław W
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci news:iq60l0$9n2$1news.onet.pl...
[...]

S±dzę, że mogłyby być lepsze gdyby takie partie jak pis czy samoobrona nie weszły do parlamentu. Również już w 2005 roku gdyby samoobrona nie pomogła Lechowi Kaczyńskiemu, mógłby byc normalny prezydent.

Przemek

Data: 2011-05-08 22:38:48
Autor: jadrys
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.
W dniu 2011-05-08 14:19, Przemysław W pisze:
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iq60l0$9n2$1news.onet.pl...

Sądzę, że mogłyby być lepsze gdyby takie partie jak pis czy samoobrona nie weszły do parlamentu. Również już w 2005 roku gdyby samoobrona nie pomogła Lechowi Kaczyńskiemu, mógłby byc normalny prezydent.

Przemek

Normalny? Ale przecież od normalności czy nienormalności prezydenta zależy tyle co nic. Przecież ta funkcja to tylko luksusowe życie na koszt podatnika i na tym koniec.

A co do Samoobrony, to myślę że gdyby nie ona i jej szef Lepper to i polskiego rolnictwa by już nie było.

Data: 2011-05-09 04:49:56
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iq6uv8$4is$2news.onet.pl...
[...]

Zaorali by pola?

--
stevep

Data: 2011-05-09 08:57:26
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-09 04:49, cirrus pisze:
[...]

Tak, - Holendrzy rękami polskiego parobka.

Data: 2011-05-09 13:42:15
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iq837q$scp$3news.onet.pl...
[...]

A skÄ…d ci Holendrzy, czy to dla ciebie teĹĽ jankesi?

--
stevep

Data: 2011-05-09 19:25:47
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-09 13:42, cirrus pisze:

[...]

Bo jest to niedaleko jeden Holender. Jedyne na co mu pozwolono to wykupienie trochę nieużytków i zagospodarowanie ich. No i zagospodarował, zatrudnił polskich parobków (pensja 1500 zł) a sam czasem przyjeżdża z Antyli na wizyty.

Data: 2011-05-09 19:27:21
Autor: u2
W dniu 2011-05-09 19:25, jadrys pisze:
W dniu 2011-05-09 13:42, cirrus pisze:

A co do Samoobrony, to my¶lę że gdyby nie ona i jej szef Lepper to
i polskiego rolnictwa by już nie było.
Zaorali by pola?
Tak, - Holendrzy rękami polskiego parobka.
Normalny? Ale przecież od normalno¶ci czy nienormalno¶ci prezydenta
zależy tyle co nic. Przecież ta funkcja to tylko luksusowe życie na
koszt podatnika i na tym koniec.

A sk±d ci Holendrzy, czy to dla ciebie też jankesi?

[...]

Nacpani holendrzy robia byznes na polskiej ziemi, bo Polakom nielzia,
zaprieszczeno.

Data: 2011-05-10 03:42:02
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iq9823$m9c$1news.onet.pl...
[...]

No widzisz on zaryzykował, dał im pracę, lepiej żeby pozostały nieużytki?

--
stevep

Data: 2011-05-10 08:10:36
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-10 03:42, cirrus pisze:
[...]

To raczej oni dają mu utrzymanie i luksusowe życie. A nieuzytki? - dzisiaj 1 hektar ziemi kosztuje tu od 20 000 zł wzwyż. Tak że nie ma nawet piędzi ziemi wolnej.

Data: 2011-05-10 12:09:28
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iqaks0$kc7$3news.onet.pl...
[...]

Znowu sobie zaprzeczasz, ani piędzi ziemi wolnej i nieużytki.

--
stevep

Data: 2011-05-09 08:02:59
Autor: Przemysław W
[...]

Słyszałe¶ Jadrys, że prezydent ma prawo do wetowania ? Kaczyński obiecał, że będzie wetował wszystkie ustawy pochodz±ce od PO, bez wzgl±du na ich przydatno¶ć i robił to bardzo konsekwentnie. Słyszałe¶ może, że prezydent może szkodzić wizerunkowi Polski za granic±, co Kaczyńskiemu również przychodziło bez najmniejszego problemu. Może obiło ci się o uszy swoj± idiotyczn± postaw± Kaczyński chciał wymusić l±dowanie w Tibilisi narażaj±c wszystkich na ¶mierć? Może domy¶lasz się, że katastrofa pod Smoleńskiem jest spraw± Kaczyńskiego?

A co do Samoobrony, to myślę że gdyby nie ona i jej szef Lepper to i polskiego rolnictwa by już nie było.

A było przed nim?

Przemek

Data: 2011-05-09 08:56:46
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-09 08:02, Przemysław W pisze:

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał

Normalny? Ale przecieş od normalno�ci czy nienormalno�ci prezydenta zaleşy tyle co nic. Przecieş ta funkcja to tylko luksusowe şycie na koszt podatnika i na tym koniec.

Słyszałeś Jadrys, że prezydent ma prawo do wetowania ? Kaczyński obiecał, że będzie wetował wszystkie ustawy pochodzące od PO, bez wzglądu na ich przydatność i robił to bardzo konsekwentnie. Słyszałeś może, że prezydent może szkodzić wizerunkowi Polski za granicą, co Kaczyńskiemu również przychodziło bez najmniejszego problemu. Może obiło ci się o uszy swoją idiotyczną postawą Kaczyński chciał wymusić lądowanie w Tibilisi narażając wszystkich na śmierć? Może domyślasz się, że katastrofa pod Smoleńskiem jest sprawą Kaczyńskiego?

Jasne że słyszałem, ale nie słyszałem o jakimś spektakularnym znaczeniu i skutkach tych wet..
  Co do wizerunku za granicÄ… - jego poprzednicy i nastÄ™pcy w niczym nie byli i sÄ… lepsi. A poza tym, tak to juĹĽ jest w krajach tzw. demokratycznych ĹĽe  ludność maĹ‚o ktĂłrego z tych  paĹ„stw jest dumna ze swojego wybraĹ„ca.

Tak, myślę że taka forma zamachu pod Smoleńskiem bez wzięcia pod uwagę zachowania L. Kaczyńskiego byłaby niemożliwa do przeprowadzenia.

A co do Samoobrony, to my�l� şe gdyby nie ona i jej szef Lepper to i polskiego rolnictwa by juş nie by�o.

A było przed nim?

Przemek

Było i jest nadal. Czego nie można powiedzieć o Polskich bankach, i najwartościowszych zakładach produkcyjnych w kraju. Gdyby na miejscu Balcerowicza był ktoś pokroju Leppera to nadal można by było być dumnym z bycia Polakiem.

Data: 2011-05-09 08:03:36
Autor: raff

"jadrys" <Che@yahoo.com> wrote in message news:iq6uv8$4is$2news.onet.pl...
[...]

Normalny czyli Kon z Bajpasami, czyli Bul.

R.

Data: 2011-05-09 08:42:45
Autor: cirrus
Użytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisał w wiadomości news:iq803t$gaq$1news.onet.pl...
[...]

Dla pisowskich kretynĂłw.

--
stevep

Data: 2011-05-09 13:03:50
Autor: Antenka
On 9 Maj, 08:03, "raff" <patagonia2...@onet.pl> wrote:

Normalny czyli Kon z Bajpasami, czyli Bul.<

A nie kuń w kieracie? Chodzi taki i w kółko to i z bulu nie może :D

Antenka

Data: 2011-05-08 16:04:46
Autor: the_foe
W dniu 2011-05-08 14:00, jadrys pisze:
W dniu 2011-05-08 09:38, Przemysław W pisze:
UwaĹĽam te 22 lata za wielki sukces Polski.

Przemek

No, p. Michnikowi trudno się dziwić że te lata nazywa najlepszymi.. Ale
co ty, Jacek sÄ…dzisz o tych latach?

to ktĂłre byly lepsze:
a) PRL
b) okupacja
c) Sanacja
d) II Rzeczpospolita demokratyczna

wybor uzasadnic.

--
the_foe

Data: 2011-05-08 16:34:02
Autor: cytryna4
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.

> No, p. Michnikowi trudno się dziwić że te lata nazywa najlepszymi.. Ale
> co ty, Jacek s±dzisz o tych latach?

to które byly lepsze:

a) PRL
b) okupacja
c) Sanacja
d) II Rzeczpospolita demokratyczna

wybor uzasadnic.

the_foe

***************************

Niby Szechter ma rację, tatko udaj±c podobnie jak synalek "wolno¶ciowca"umkn±ł os±dowi społecznemu, brat wykiwał IPN, sam piewca nabrał "S1" tworz±c z KORem
"S2", a przy okazji inkasuj±c kasę dla opozycyjnej prasy, która pod jego ¶wiatłym kierownictwem rozpoczęła dzik± walkę z lustracj±, chroniła do upadu szajkę Jaruzela. Owe szczę¶liwe dla Szechtera 22 lata to stałe bratanie się z judeokomun±, rozmiękczanie umysłów młodych ludzi lewack± propagand±, napadanie
na jedynego prezydenta RP spoza służb. Pytanie tylko dla kogo, dla jakiej Polski były to szczę¶liwe lata. Przemysł rozkradziony lub zrujnowany,wyjazdy zagraniczne na saksy na porz±dku dziennym, zadłużenie niebotyczne,sprawuj±cy rz±d dusz w głównej mierze zawdzięczaj± oszukanie społeczństwa GWnianym peanom na rzecz zwykłych oprychów. Trudno jest się przyznać sk±d i dlaczego płynie to przekonanie o szczę¶liwych latach. Tak my¶lę, że jak wysupłamy te dalsze 60 miliardów dolków dla biednych pozbawionych maj±tku to dla Szechtera będzie stan
absolutnej nirwany.

Data: 2011-05-08 18:33:27
Autor: u2
W dniu 2011-05-08 16:34, cytryna4@poczta.onet.eu pisze:
[...]

Wtedy będzie mógł spokojnie wyjechać do Izraela. Ale może się
przeliczyć, bo coraz bardziej wkurzaj± Arabów, których jest wielokrotnie
więcej niż żydowskich obywateli Izraela. :)

Data: 2011-05-08 17:12:08
Autor: Jaksa
On Sun, 08 May 2011 16:04:46 +0200, the_foe <the_foe@wupe.pl> wrote:

[...]

Dlaczego sie tak ograniczac?
Moze tak wybrac druga polowe 16 wieku?

Smolensk lezal wowczas jeszcze w granicach Rzeczpospolitej,
a Polska wraz z Francja byla najsilniejszym panstwem Europy.

Polska byla najwiekszym terytorialnie krajem na kontynencie
i dodatkowo jednym z najzamozniejszych.

Kresowe posiadlosci magnackie mogly sie rownac z
pomniejszymi krajami zachodniej Europy.

Szwajcarzy i Niemcy zatrudniali sie masowo na sluzbie
u Panow Polskich. Mielismy w kraju imigrantow zarobkowych
z Wysp Brytyjskich i Niederlandow.

Sultan imperium otomanskiego, obejmujacego wowczas niemal
caly Bliski Wschod i Balkany, uznawal tylko wladcow Francji
i Polski za mniej wiecej rownych sobie.

Pierwsza polowa 17 wieku tez wiele gorsza nie byla.

Pod wzgledem materialnym, tak II RP jak i czasy saskie,
sa mniej wiecej rownowazne obecnemu statusowi III RP.

Tyle ze teraz ta Polska nie jest nasza, a Michnika,
a ten skurwiel jest zydowskim internacjonalista,
ale napewno nie Polakiem.

To nie jest moja Polska. To jest Polska Rycha, Mira
i Michnika. I to sie musi zmienic.

Jaksa

Data: 2011-05-08 20:21:53
Autor: boukun

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:iq67tr$qpf$1news.dialog.net.pl...
[...]

PRL lat '60 i '70, a już najlepszy to był okres od sierpnia 1980 do 13 grudnia 1981 roku i potem już niewola do dziś...

boukun

Data: 2011-05-09 04:46:10
Autor: cirrus
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:iq6nim$pq4$1mx1.internetia.pl...
[...]
grudnia  1981 roku i potem juĹĽ niewola do dziĹ›...
boukun

A kto ciÄ™ niewoli kretynie?

--
stevep

Data: 2011-05-08 22:38:10
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-08 16:04, the_foe pisze:
[...]

PRL, - zdecydowanie. Uzasadnienie, - wtedy byĹ‚a wolność. Nie chodzi  tu tylko o politykÄ™, ale o swobodÄ™ ĹĽycia. O powszechnÄ… dostÄ™pność do poĹ‚owu ryb w jeziorach i rzekach, do lasĂłw, nie bez znaczenia jest rĂłwnieĹĽ fakt ĹĽe wtedy moĹĽna byĹ‚o coĹ› zĹ‚owić w polskich jeziorach. Nie byĹ‚o ĹĽadnych korkĂłw na zatĹ‚oczonych ulicach. I np. moĹĽna byĹ‚o w kaĹĽdej chwili zaparkować bez problemu auto gdzie siÄ™ chciaĹ‚o, choćby pod PKiN w Warszawie. I co najwaĹĽniejsze za darmo. Ĺ»adna Ĺ‚achudra nie wyciÄ…gaĹ‚a zaraz Ĺ‚apy po pieniÄ…dze za parkowanie auta w mieĹ›cie, nad wodÄ…, w bankach (narodowych) nie okradali na kaĹĽdym kroku, itd.
Kolejna sprawa smak żywności - wtedy jedzenie miało smak ( mały minus - prl-owskie alkohole to była normalna ohyda, od piwa poczynając a kończąc na spirytusie).

Jeżeli chodzi o swobody polityczne to też plus dla PRL-u. Wtedy np. nie było paragrafu grożącego sankcjami za swobodę wypowiedzi.
Jest jeszcze wiele innych przykladów na wyższość PRL-u nad obecnym kapitalizmem, ale nie będę się nadmiernie rozpisywał. - Podsumowując, - gdybym miał wybór czasu zamieszkania, to wybrałbym PRL.

Data: 2011-05-09 04:49:21
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iq6uv8$4is$1news.onet.pl...
[...]

Jak zwykle twoje uwagi są niezwykle cenne, w PRL żyli sami wędkarze i to decydowało o tamtym okresie, a wolność to była chyba na cmentarzu, spirytus był uznawany za bardzo wysokiej klasy alkohol itp.

--
stevep

Data: 2011-05-09 08:55:33
Autor: jadrys
[...]

Dla bardzo wielu ludzi swoboda poruszania ma wielkie znaczenie, i nie sÄ… to tylko wÄ™dkarze, ale np. turyĹ›ci. Wolność ( w co nie uwierzÄ… pewnie ci co nie pamiÄ™tajÄ… tamtych czasĂłw) byĹ‚a wszechobecna, takĹĽe i na cmentarzu,.. - Na tych parafialnych ksiÄ…dz nie mĂłgĹ‚ robić wstrÄ™tĂłw przy pochĂłwku. No i dobrze rozcieĹ„czony  na pewno zasĹ‚ugiwaĹ‚ na uznanie. Ja gdy juĹĽ zaczÄ…Ĺ‚em siÄ™gać po alkohol to kupowaĹ‚em go tylko w Peweksie.

Data: 2011-05-09 13:41:04
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iq837p$scp$1news.onet.pl...
[...]

Pierdzielisz jak potłuczony, jak nie wędkarze to ksiądz. A z tym alkoholem sam sobie zaprzeczasz, ja pamiętam jak ludzie wisieli na kratach sklepu alkoholowego po ten marny alkohol.

--
stevep

Data: 2011-05-09 19:32:49
Autor: u2
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.
W dniu 2011-05-09 13:41, cirrus pisze:
Pierdzielisz jak potłuczony, jak nie wędkarze to ksi±dz. A z tym
alkoholem sam sobie zaprzeczasz, ja pamiętam jak ludzie wisieli na
kratach sklepu alkoholowego po ten marny alkohol.

Te cyrkus to bylo za PRLu. Pokickalo sie tobie :)

Data: 2011-05-10 08:10:16
Autor: jadrys
[...]

Może i tak to dla ciebie wygląda, ale to są fakty. - W PRL była wolność o której teraz możemy tylko pomarzyć.
To akurat też pamiętam, - te kolejki za alkoholem. Ale stało sie to dopiero po wprowadzeniu kartek. A swoja drogą - co sie działo z tym produkowanym w Polsce alkoholem. Komitety partii wypijały wszystek? Przecież w każdym większym mieście były Polmosy, a alkohol zrobili towarem deficytowym..

Data: 2011-05-10 12:07:34
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iqaks0$kc7$2news.onet.pl...
[...]

Pewnie imperialiści zabrali, ale ci ze wschodu.

--
stevep

Data: 2011-05-08 17:24:47
Autor: Klin

    http://alexirin.wordpress.com/lista-zydow-w-zniewalanej-polsce/

Data: 2011-05-08 19:53:47
Autor: Klin

    http://szechteriada.org/wp/

Data: 2011-05-08 20:16:55
Autor: boukun
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.

Oczywi¶cie, to s± najlepsze lata dla Żydów, tu Michnik był łaskaw powiedzieć prawdę...

boukun

Data: 2011-05-08 22:11:28
Autor: kefirh
Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.
....w historii Polszy

Data: 2011-05-09 20:54:17
Autor: cytryna
[...]

-- -ciach-- bĽdziny propagandowe

http://www.wprost.pl/ar/243446/Michnik-mamy-najlepsze-22-lata-w-historii-
Polski/

Przemek

--

Czerwone życiorysy: Załgany rodowód Adama Michnika &#8211; vel Aarona Szechterakwi  Jarosław Kaczyński, opisuj±c kiedy¶ zachowanie Michnika, podkre¶lał jego niebywał± skłonno¶ć do kłamstwa, to, że potrafi łgać w żywe oczy, dosłownie i¶ć w zaparte. Trzeba przyznać, że szczyt łgarstwa osi±ga Michnik już przy najnowszych opisach rodowodu swojej rodziny, kiedy na przykład stara się maksymalnie wybielić postać swego ojca Ozjasza Szechtera, członka Komitetu Centralnego Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy. Pisze o nim, że czuł się on jak &#8220;absolutnie polski Polak&#8221; (&#8220;Między panem a plebanem&#8221;, Kraków 1995, s. 50). Nie wyja¶nia tylko nigdzie, czego ten &#8220;absolutnie polski Polak&#8221; szukał w Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy i jak zawędrował na sam jej wierzchołek z t± sw± rzekom± &#8220;dum± z polskiej tożsamo¶ci&#8221; (tamże, s. 50).

Przypomnijmy, że Komunistyczna Partia Zachodniej Ukrainy konsekwentnie d±żyła do rozbicia Polski, oderwania wielkiej czę¶ci jej ziem i przył±czenia do już rusyfikowanej skrajnym sowieckim terrorem wschodniej Ukrainy. Dodajmy, że według ksi±żki H. Piecucha &#8220;Akcje specjalne&#8221; (Warszawa 1996, s. 76), ten &#8220;absolutnie polski Polak&#8221; Ozjasz Szechter był starym, wypróbowanym agentem Moskwy w Polsce. I wchodził wraz z Brystygierow±, Bermanem, Chajnem, Groszem, Kasmanem i innymi w skład wydzielonej komórki, bezpo¶rednio podporz±dkowanej Moskwie.
Według najlepszego jak dot±d opracowania dziejów przedwojennych komunistów pióra Jana Alfreda Reguły (Mitzenmachera), Szechter, bardzo znany działacz KPZU, został aresztowany wraz z grup± innych działaczy KPZU jesieni± 1930 r. Jak pisze Reguła: &#8220;Oskarżeni sypali innych towarzyszy partyjnych (&#8230;). Przodowali w tym komuni¶ci, zajmuj±cy stanowiska kierownicze (&#8230;). Okazało się, że ci bohaterowie byli skończonymi tchórzami&#8221; (J.A. Reguła, Historia Komunistycznej Partii Polski, Warszawa 1934, s. 243). Michnik w wywiadzie z Danielem Cohn-Benditem stwierdził: &#8220;Mój ojciec był bardzo znanym działaczem komunistycznej partii przed wojn±, siedział osiem lat w więzieniu. Po wojnie nie odgrywał żadnej roli. Nie odgrywał, bo nie chciał jej odgrywać&#8221; (cyt. za: L. Żebrowski, Paszkwil &#8220;Wyborczej&#8221;, Warszawa 1995, s. 35). Zdaniem Żebrowskiego (op. cit., s. 35): &#8220;Bardziej prawdopodobne jest jednak to, iż z powodu zaszło¶ci nie powierzono mu wysokich funkcji partyjnych&#8221;. Ze zwierzeń Michnika w &#8220;Polityce Polskiej&#8221; dowiadujemy się również, że od ojca już w pierwszych rozmowach otrzymał &#8220;niezwykle mocny zastrzyk my¶lenia antyreżimowego&#8221;. Był to rzeczywi¶cie &#8220;mocny&#8221; zastrzyk, je¶li nie przeszkodził Michnikowi już w młodo¶ci w działaniu przez lata w komunistycznym &#8220;czerwonym harcerstwie&#8221; walterowców, a jeszcze podczas swego procesu w 1969 r. w gromkich zapewnieniach, że jest komunist±!

Brat &#8211; morderca s±dowy
W &#8220;Między panem a plebanem&#8221; (op. cit., s. 50) znajdujemy kolejne łgarstwo Michnika o ojcu: &#8220;Przez wszystkie lata bardzo konsekwentnie unikał peerelowskiej kariery&#8221;. Jak więc wytłumaczyć piastowanie przez Ozjasza Szechtera w czasach stalinowskich stanowiska zastępcy redaktora naczelnego skrajnie serwilistycznego organu zwi±zków zawodowych &#8211; &#8220;Głosu Pracy&#8221; (od 1 stycznia 1951 r. do 11 marca 1953 r.). Ciekawe, że szefem Szechtera w tej gazecie kadłubowychzwi±zków zawodowych był Bolesław Gebert, ojciec obecnego podwładnego Michnika &#8211; Dawida Warszawskiego (Geberta).

Wpływ wychowawczy &#8220;wielkiego antykomunisty&#8221; Ozjasza Szechtera jako¶ nie zaszkodził w PRL-owskiej karierze starszego brata Adama &#8211; mordercy s±dowego Stefana Michnika. Należy on do grupy stalinowskich katów, którzy winni odpowiadać przed s±dem Rzeczypospolitej za zbrodnie przeciwko Narodowi Polskiemu. Prezes S±du Najwyższego Adam Strzembosz pisał na łamach &#8220;Rzeczpospolitej&#8221; (z 18 marca 1996 r.) o kapitanie Stefanie Michniku jako członku jednej z dwóch grup sędziów najbardziej odpowiedzialnych za mordercze wyroki. Był on bowiem członkiem grupy sędziów, którzy orzekali wyroki ¶mierci w sprawach, w których doszło póĽniej do pełnej po¶miertnej rehabilitacji osób skazanych na ¶mierć.

Dobrzy znajomi: gen. SB Czesław Kiszczak i &#8220;opozycjonista&#8221; Adam Michnik &#8211; Aaron Szechter.

Jeszcze jako młody podporucznik Stefan Michnik został dopuszczony do s±dzenia spraw oficerów dużo wyższych od niego stopniem. Niejednokrotnie wchodził do składów sędziowskich w warszawskim Wojskowym S±dzie Rejonowym, który miał najwięcej spraw &#8220;ciężkiego kalibru&#8221; o wielkim politycznym znaczeniu, oczywi¶cie spraw całkowicie sfabrykowanych. Wyrokował w tzw. sprawach tatarowskich.

Stefan Michnik nie zawiódł pokładanego w nim zaufania. S±dził tak, jak od niego oczekiwano, nieuczciwie i bezwzględnie, wydaj±c surowe wyroki, w tym wyroki ¶mierci na osoby całkowicie niewinne. I został za to dobrze wynagrodzony, awansuj±c w 1956 r. w wieku zaledwie 27 lat do stopnia kapitana. Jako podporucznik był sędzi± wydaj±cym wyroki w sfabrykowanych procesach majora Zefiryna Machalli, pułkownika Maksymiliana Chojeckiego, majora Jerzego Lewandowskiego, pułkownika Stanisława Weckiego, majora Zenona Tarasiewicza, pułkownika Romualda Sidorskiego, podpułkownika Aleksandra Kowalskiego (por. &#8220;Dokumenty. Mieczysław Szerer. Komisja do badania odpowiedzialno¶ci za łamanie praworz±dno¶ci 10 czerwca 1957&#8243;, paryskie &#8220;Zeszyty Historyczne&#8221;, 1979, nr 49, s. 156-157, i J. Poksiński, My sędziowie, nie od Boga&#8230;, Warszawa 1996, s. 276). Wydał w tych procesach surowe wyroki, w tym kilka wyroków ¶mierci.

10 stycznia 1952 r. stracono w wieku 37 lat skazanego na ¶mierć przez Michnika majora Zefiryna Machallę (został zrehabilitowany po¶miertnie 4 maja 1956 r.). Stefan Michnik wydał wyroki ¶mierci również na byłego polskiego attaché wojskowego w Londynie, pułkownika M. Chojeckiego i na majora J. Lewandowskiego. Ci mieli więcej szczę¶cia, wyroku nie wykonano. W przypadku płk. Chojeckiego zadecydowało to, że wiceminister MBP Romkowski chciał wykorzystać Chojeckiego jako ¶wiadka w innym procesie. Dzięki temu Chojecki dożył 1956 r., a 28 marca 1956 r. jego sprawa została umorzona z powodu całkowitego braku dowodów winy. 8 grudnia 1954 r. zmarł, niecały miesi±c po udzieleniu mu przerwy w odbywaniu kary więzienia, skazany przez Michnika na 13 lat więzienia płk Stanisław Wecki, były wykładowca Akademii Sztabu Generalnego, przez dwa lata więzienia torturowany, po¶miertnie uniewinniony (por. J. Poksiński, TUN, Warszawa 1992 r.). Ciężkie przej¶cia więzienne przyspieszyły ¶mierć innego skazanego przez Michnika (na 12 lat więzienia) płk. Romualda Sidorskiego, byłego naczelnego redaktora &#8220;Przegl±du Kwatermistrzowskiego&#8221;. W marcu 1955 r. ze względu na bardzo zły stan zdrowia udzielono mu przerwy w odbywaniu kary; zmarł wkrótce. Został po¶miertnie zrehabilitowany 25 kwietnia 1956 r.

Wyroki ¶mierci w gło¶nych sprawach wysokich oficerów z grupy generała Tatara wcale nie były jedynymi wyrokami ¶mierci, które orzekł Stefan Michnik. Tylko że te inne wyroki &#8211; w sprawach oficerów podziemia niepodległo¶ciowego, s± dużo mniej znane. Tak jak podpisany przez Stefana Michnika wyrok ¶mierci na majora Karola Sęka, który miałem możliwo¶ć ogl±dać w listopadzie 1994 r. na wystawie na UMCS w Lublinie, uczestnicz±c tam w panelu na temat &#8220;Żołnierzy wyklętych&#8221; (tj. żołnierzy polskiego niepodległo¶ciowego podziemia po 1944 r.). Major Karol Sęk, artylerzysta spod Radomia, przedwojenny oficer, potem oficer Narodowych Sił Zbrojnych, został stracony z wyroku sędziego wojskowego Stefana Michnika w 1952 r.
Stefan Michnik &#8220;niewiele rozumiał, ale podpisywał wyroki ¶mierci i czuwał nad ich wykonaniem&#8221;. A były to wyroki godz±ce w najlepszych polskich patriotów. Tak jak w przypadku kierowanego przez Stefana Michnika wykonania wyroku ¶mierci na wspaniałym polskim patriocie Andrzeju Czaykowskim, cichociemnym, powstańcu warszawskim, zastępcy dowódcy poł±czonych baonów &#8220;Oaza-Ry¶&#8221; na Mokotowie i Czerniakowie. Odznaczonym za bohaterstwo w walce z Niemcami Krzyżem Virtuti Militari. Zamordowano go na Mokotowie 10 paĽdziernika 1953 r. pod nadzorem porucznika Stefana Michnika (por. opis tej tragedii pióra P. Jakuckiego, &#8220;Zamordowany za patriotyzm&#8221;, &#8220;Gazeta Polska&#8221;, 20 paĽdziernika 1994 r.).

Hańba domowa
My¶lę, że sprawa brata &#8211; stalinowskiego zbrodniarza, stanowi jeden z kluczy, wyja¶niaj±cych ci±gły flirt Adama Michnika z komunistami po czerwcu 1989 r. Chodziło o ł±cz±cy go z nimi równie głęboki strach przed rozliczeniami i pełnym pokazaniem &#8220;hańby domowej&#8221; czy &#8220;hańby rodzinnej&#8221;. Maj±c stalinowskiego kata w rodzinie, Michnik robił wszystko, aby nie doszło do prawdziwych rozliczeń ze zbrodniami komunizmu, opublikowania ksi±g hańby, bo uznał to za niezwykle groĽne dla własnej legendy.

Przypomnę tu, że Adam Michnik usprawiedliwiał wyroki wydawane przez swego brata (nigdzie nie podaj±c jednak, że chodziło o wyrok ¶mierci) tym, że: &#8220;Kiedy zapadały najgorsze wyroki, Stefan był dwudziestoparoletnim człowiekiem, który niewiele rozumiał z tego, co się działo&#8221; (&#8220;Między panem&#8230;&#8221;, s. 48). Wyja¶nijmy więc, że młody porucznik Stefan Michnik gor±czkowo rwał się do s±dzenia w sfabrykowanych procesach wojskowych nad dużo wyższymi od niego stopniem majorami czy pułkownikami, bo widział w tym szansę błyskawicznego przyspieszenia swojej kariery. I rzeczywi¶cie uległa ona radykalnemu przyspieszeniu &#8211; już w wieku 27 lat awansował na kapitana.

Przy obrazie rodowodu Adama Michnika warto wspomnieć również o roli jego matki, zaangażowanej komunistki sprzed wojny &#8211; Heleny Michnik. Po wojnie wsławiła się głównie dogmatycznymi podręcznikami, zalecaj±cymi m.in. jak najskuteczniej walczyć z religi± katolick±. Oto przykładowy fragment jej zaleceń zamieszczony w &#8220;Komentarzu metodycznym dla klasy IX ogólnokształc±cej szkoły korespondencyjnej stopnia licealnego&#8221; do podręczników: E. Kosiński &#8220;Historia wieków ¶rednich&#8221;, A.W. Jefimow &#8220;Historia nowożytna&#8221;, S. Missalowa i J. Schoenbrenner &#8220;Historia Polski&#8221;, Warszawa 1953 r.: &#8220;(&#8230;) Nie wystarczy np. powiedzieć, że Ko¶ciół był główn± podpor± feudalizmu, lecz trzeba to udowodnić. Udowadniać będziecie w ten sposób: Ko¶ciół był główn± podpor± feudalizmu, ponieważ: 1) głosił, że władza królewska pochodzi od Boga, a więc poddanym nie wolno się buntować; 2) głosił wieczno¶ć feudalizmu i zasady nierówno¶ci społecznej; 3) stosował kl±twę ko¶cieln± i karał wszystkich występuj±cych przeciwko nierówno¶ci społecznej; 4) urz±dzał krucjaty przeciwko ruchom ludowym, np. przeciwko albigensom we Francji, husytom w Czechach itd.; 5) zwalczał postępow± naukę, gdyż podważała ona panuj±cy ustrój (np. potępienie nauki Kopernika, Galileusza itd.); 6) przez hasło &#8216;błogosławieni maluczcy duchem&#8217; utrwalał ciemnotę i zacofanie mas ludowych; 7) głosz±c, że ci, którzy cierpi± na tym ¶wiecie, będ± zbawieni po ¶mierci, rozbrajał rewolucyjn± walkę mas ludowych&#8221; itd. Adam Michnik twierdził, że jego matka wywodziła się z &#8220;całkowicie spolonizowanej żydowskiej rodziny&#8221;, pisał o jej &#8220;całkowitej identyfikacji z polsko¶ci±&#8221; (&#8220;Między panem&#8230;&#8221;, s. 46-47). Nie wyja¶nił tylko, jak pod opiek± takich patriotycznych rodziców &#8211; ojca jakoby absolutnie &#8220;polskiego Polaka&#8221; i matki &#8220;całkowicie identyfikuj±cej się z polsko¶ci±&#8221; &#8211; on sam już w młodo¶ci stał się narodowym nihilist± (&#8220;Między panem&#8230;&#8221;, s. 91). Pisał sam o sobie, że był narodowym nihilist± i rzekomo przestał nim być po marcu 1968 r.

Komunistycznemu rodowodowi Michnika towarzyszyły odpowiednie splendory &#8211; wielkie, eleganckie mieszkanie w gęsto obsadzonej przez zaufanych towarzyszy z partyjnej i bezpieczniackiej elity Alei Przyjaciół w Warszawie, dokładnie w tym samym domu, w którym mieszkał były stalinowski minister bezpieczeństwa Stanisław Radkiewicz (por. &#8220;Wprost&#8221;, 22 listopada 1991 r.). [...]

prof. Jerzy Robert Nowak

Fragment ksi±żki &#8220;Czerwone dynastie&#8221;, prof. dr. hab. Jerzy Robert Nowak, Wydawnictwo MaRoN 2004

Teraz już wiadomo dla kogo to były najszczę¶liwsze 22 lata u boku "człowieka honoru".

--

Michnik: mamy najlepsze 22 lata w historii Polski.