Międzynarodowe prawo jazdy

Data: 2018-09-18 13:44:39
Autor: WS
Międzynarodowe prawo jazdy
On Sunday, September 16, 2018 at 9:55:38 AM UTC+2, Tomasz wrote:
Szukałem w Internecie informacji na temat dokumentów potrzebnych
do wyrobienia międzynarodowego prawa jazdy.

I na dzień dobry mam problem: jakie zdjecie jest potrzebne - z lewym
prółprofilem czy takie jak obecnie do paszportu czyli na wprost?

Ja wyrabialem ~miesiac temu. Na wprost.

BTW warto sprawdzic, czy na 100% jest potrzebne...
Ja wyrobilem do Maroka - znalazlem, ze niby nie konieczne, ale "mile widziane"
Kontakt z policja zaliczylem ;) nikt o toto nie pytal, polskie bylo OK.

Co do wyrabiania - totalna zenada i masakra :(

Wygooglalem instrukcje, mozna zamowic przez neta (wyslac wniosek, fotke itp), oplacic przelewem, wybrac dostarczenie poczta i... czar pryska ;)

Za 2 dni telefon z urzedu, poczta nie wysla, odbior ososbisty... musze miec zdjecie analogowe, bo wkleja je do ksiazeczki przy odbiorze i opieczetuja ;) ale Pan w sumie byl mily, stwierdzil, ze przyjmie ten wniosek ;), tylko musze przyjsc ze zdjeciem...

WS

PS. sa 2 wersje/konwencje do wyboru, w formularzu www nie bylo wyboru ;) , urzednik nie wiedzial ktore dziala w Maroku (na jego liscie Maroka brak...)

Data: 2018-09-18 22:51:01
Autor: Tomasz
Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomości news:26c292c0-4fca-4b75-8fa3-ed9c17a9544fgooglegroups.com...
[...]

Dzięki.

BTW warto sprawdzic, czy na 100% jest potrzebne...
[...]

35 zł to nie majątek, a lepiej mieć i uniknąć ewentualnych kłopotów na miejscu.

Pozdrawiam
Tomasz

Data: 2018-09-18 14:04:23
Autor: WS
On Tuesday, September 18, 2018 at 10:50:58 PM UTC+2, Tomasz wrote:
35 zł to nie majątek, a lepiej mieć i uniknąć ewentualnych kłopotów na miejscu.

tez tak myslalem ;)

w realu 35 + 30 zdjecia (do wniosku przez www zrobila mi zona...), urwanie sie z pracy po odbior + platny parking przy urzedzie...

Gdyby dalo sie przewidziec, ze tak to wyglada to bym nie wyrabial...

Data: 2018-09-19 10:13:05
Autor: Tomasz

Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomości news:21b007fd-2555-42ac-bf33-1498cec8ebcbgooglegroups.com...
[...]

Rozważając warto czy nie warto, mam jeszcze pytanie: jaki jest okres
ważności MPJ?

Pozdrawiam
Tomasz

Data: 2018-09-19 11:13:43
Autor: Liwiusz
On 2018-09-19, Tomasz <toiowo@toiowo.pl> wrote:

[...]

A pod linkiem piszą, że 3 lata.

--
Liwiusz

Data: 2018-09-19 10:38:35
Autor: Marcin Debowski
On 2018-09-19, Tomasz <toiowo@toiowo.pl> wrote:

[...]

Sprawdziłem, masz rację. Nie wiem czym się zasugerowałem. Czyli nalezy się cieszyć.

--
Marcin

Data: 2018-09-19 00:56:29
Autor: Marcin Debowski
On 2018-09-18, WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:
[...]

Polskie PJ jest zwykle ok bo nie wymaga objasnień co na tym PJ się znajduje i do czego uprawnia. Tyle powiem, że "wymieniałem" polskie na zagraniczne (poza EU) bez potrzeby notarialnego tłumaczeni.

Natomiast jak ktoś chce sobie pojeździć w kraju gdzie jest duża korupcja albo nie chce ponosić ryzyka nieważności ubezpieczenia, czy mania problemu z wypozyczeniem samochodu to lepiej wyrobic międzynarodowe.

Trafi się skorumpowany policjant, który zechce zarobić, przytrafi się wypadek i wyjdzie na jaw, że się nie miało miedzynarodowego, koszty mogą być duzo większe nie te kilkadziesiąt złotych.

--
Marcin

Data: 2018-09-18 23:08:00
Autor: zbigniewgotkiewicz
Międzynarodowe prawo jazdy
Ostatnio obserwowałem jak na Okęciu w wypożyczalni samochodów seryjnie odmawiano Rosjanom i Ukraińcom wypożyczenia auta w jednej z wypożyczalni, gdyż nie mieli mpj. Wzory ich praw jazdy są identyczne z naszymi, są opisane także po angielsku ale brak śmiesznego dokumentu był powodem odmowy. Co ciekawe przy załatwianiu i płaceniu z góry za wynajem auta przez Internet nie było w żaden sposób informowani że mpj będzie warunkiem wypożyczenia auta.

Data: 2018-09-20 17:00:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pnv9jj$82p$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-09-19 o 08:08, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
[...]

Ale to z powodu ichniejszego alfabetu - teoretycznie nieczytelnego dla
posługujących się alfabetem łacińskim. To samo jest z Azjatami w USA -
na ladzie stało stosowne ogłoszenie, że muszą mieć dokument z łacińskimi
literkami :)

Oprocz alfabetu, to jest jeszcze kwestia przepisow.
Tylko niektore zagraniczne PJ uprawniaja do jazdy po Polsce, i nawet jak policja przymyka oko, to ubezpieczyciel niekoniecznie ...

J.

Międzynarodowe prawo jazdy