Miejsce parkingowe pod blokiem

Data: 2010-05-07 17:37:38
Autor: Bydlę
Miejsce parkingowe pod blokiem
On 2010-05-07 16:40:27 +0200, "babinicz" <babinicz64@o2.pl> said:

Witam.
    Sprawa wygląda następująco. Osiedle,  wieczny (tzn. od 4, 5 lat) problem
ze znalezieniem miejsca zwłaszcza po 18-stej, nie tylko pod własnym blokiem
ale również w okolicach 250 m - czyli obszar osiedla. Wiadomo, dobrobyt -  w
co drugiej rodzinie przynajmniej po dwa auta:)
Pod blokiem stoją dwa szroty  nie odpalane przeszło 12 miesięcy, bez
powietrza w oponach, oba są zarejestrowane (sprawdziłem), rdza je wpieprza w
lawinowym tempie.
    Jak można "przekonać" obu właścicieli, żeby przestawili (przetoczyli)
oba pojazdy w inne miejsce

Nikt nie czepia się pojazdów _z tablicami rejestracyjnymi_, _niespalonych_, _bezpiecznych_.
Więc musisz z kimś innym rozmawiać i oczymś innym, niż z właścicielami zaparkowanych zgodnie z prawem pojazdów.
Bez względu na to, jak bardzo chciałbyś mieć swój samochód przed oknami.

W związku z tym faktem jestem
przekonany,

No to co z tego?
Od kiedy przekonanie (czy wiara w nie) jest dowodem?

Podobnie jest z trzecim autem, które  jednak raz na kilka tygodni  jeździ
ale właściciel również umiłował sobie właśnie ten 7 miejscowy parking pod
naszym  blokiem, sam mieszka dwa bloki dalej.

Wskaż przepis zabraniający.

Wiem, że  z prawnego punktu widzenia mogą parkować gdzie chcą ,

Więc nie rób z  siebie idioty i nie czepiaj się _tego_.

obecna sytuacja jest
delikatnie pisząc wkurwiająca.

Kup ten parking i wpuszczaj kogo chcesz.

A na nerwy:
Nervosol.
Relanium.
Seans u lekarza...
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-05-07 17:56:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Bydlę pisze:

Nikt nie czepia się pojazdów _z tablicami rejestracyjnymi_, _niespalonych_, _bezpiecznych_.

I _ubezpieczonych_!
Sprawdzić je na stronie UFG (po numerach rej.). Jak nie mają OC, to wypad. Bo najprawdopodobniej właścicielom nie zależy nawet na tym, by je zutylizować, a i swoich obowiązków nie są świadomi.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-05-07 11:40:52
Autor: Lisciasty
Miejsce parkingowe pod blokiem
On 7 Maj, 17:56, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote:

Sprawdzić je na stronie UFG (po numerach rej.). Jak nie mają OC, to
wypad.

A jak się sprawdzi i nie mają to co robić? Koledzy do pomocy i wynieść
wraka czy dzwonić po straszników?

Pzdr.
L.

Data: 2010-05-07 23:00:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
wrote:

Sprawdzić je na stronie UFG (po numerach rej.). Jak nie mają OC, to
wypad.

A jak się sprawdzi i nie mają to co robić? Koledzy do pomocy i wynieść
wraka czy dzwonić po straszników?

Strasznicy albo policja dadzą radę. Zgłoszenie do UFG to może być równowartość 500 euro do budżetu. I na to nie pomagają tłumaczenia, że nie jeździ, że szkody nie było. Zarejestrowane - ma być ubezpieczone. Koniec i kropka.
Chyba, że zabytek - takiego można nawet czasowo wyrejestrować i nie płacić. Ale tu z kolei na karku wisi konserwator zabytków.

Data: 2010-05-08 18:57:53
Autor: marjan
wrote:

[...]

Ale przed sprawdzeniem trzeba zaznaczyć, że zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych, art. 104 jest się osobą uprawnioną do uzyskania tych informacji. Czy chęć sprawdzenia sobie ot tak pojazdów na parkingu nadaje nam te uprawnienia zgodnie z art. 104 w/w. ustawy?

Pozwolę sobie od razu zacytować:

***

                                       Art. 104.
1. Fundusz udostępnia zgromadzone dane, o których mowa w art. 102 ust. 2 i 3 oraz w art. 103:
     1) poszkodowanemu lub uprawnionemu z prawem wglądu we własne akta szkodowe albo innemu podmiotowi, jeżeli mają oni interes prawny w uzyskaniu tych danych w związku z zaistniałą szkodą;
     2) Rzecznikowi Praw Obywatelskich;
     3) organowi nadzoru;
     4) zakładom ubezpieczeń oraz Polskiemu Biuru Ubezpieczycieli Komunikacyjnych;
     5) Rzecznikowi Ubezpieczonych;
     6) Polskiej Izbie Ubezpieczeń w zakresie określonym w art. 220 ust. 2 pkt 7 ustawy o działalności ubezpieczeniowej;
     7) organowi prowadzącemu centralną ewidencję pojazdów drogą teletransmisji danych.

2. W przypadku odmowy udostępnienia danych, o których mowa w art. 102 ust. 2 i 3 oraz w art. 103, podmiotom, o których mowa w ust. 1 pkt 1, z uwagi na uznanie braku interesu prawnego w uzyskaniu tych danych, przysługuje odwołanie do Rady Funduszu.

3. Fundusz korzysta ze zgromadzonych w rejestrze danych do realizacji zadań ustawowych.

4. Z danych zgromadzonych w rejestrze korzysta organ prowadzący centralną ewidencję pojazdów.

5. Dane, o których mowa w art. 102 ust. 2 pkt 8 lit. b)-e), dotyczące pojazdów, o których mowa w art. 73 ust. 3 ustawy - Prawo o ruchu drogowym, udostępnia się za pisemną zgodą jednostek użytkujących te pojazdy, z zastrzeżeniem ust. 6. Zgodę tę uzyskuje się za pośrednictwem organu prowadzącego centralną ewidencję pojazdów.

6. W przypadku, gdy w terminie 30 dni od dnia otrzymania wystąpienia jednostka określona w ust. 5, nie wyrazi zgody na udostępnienie danych, o których mowa w art. 102 ust. 2 pkt 8 lit. b)-e), lub nie zajmie stanowiska w tej sprawie, Fundusz występuje o te dane do organu prowadzącego centralną ewidencję pojazdów. Organ ten zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania danych do Funduszu, który je udostępnia.

7. Udostępnianie danych jest bezpłatne i podlega ewidencjonowaniu.

8. Do udostępniania danych przez Fundusz stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych.

***

--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana

Data: 2010-05-07 19:09:22
Autor: Bydlę
On 2010-05-07 17:56:24 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> said:

Bydlę pisze:

Nikt nie czepia się pojazdów _z tablicami rejestracyjnymi_, _niespalonych_, _bezpiecznych_.

I _ubezpieczonych_!

Tak jest!

Sprawdzić je na stronie UFG (po numerach rej.). Jak nie mają OC, to wypad.

Mądrego to i przyjemnie poczytać.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-05-08 07:14:33
Autor: Jacek
Miejsce parkingowe pod blokiem
Jak sprawdzić po nr rej. na stronach UFG? Trzeba być tam założyć konto, czy można bez tego.
Szukam i nie umiem znaleźć.
Jacek

Data: 2010-05-07 23:07:51
Autor: Lisciasty
On 8 Maj, 07:14, "Jacek" <m...@google.pl> wrote:
Jak sprawdzić po nr rej. na stronach UFG? Trzeba być tam założyć konto, czy
można bez tego.
Szukam i nie umiem znaleźć.
Jacek

Właśnie przetestowałem na sobie :]
Trzeba sie zarejestrować, potem podajesz nr rej lub vin oraz datę.

Pzdr.
L.

Data: 2010-05-08 07:54:37
Autor:
Miejsce parkingowe pod blokiem
Uzytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisal...

http://zapytania.oi.ufg.pl/zpp/login.do

Data: 2010-05-08 09:03:16
Autor: J.F.
On Fri, 07 May 2010 17:56:24 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Bydlę pisze:
Nikt nie czepia się pojazdów _z tablicami rejestracyjnymi_, _niespalonych_, _bezpiecznych_.

I _ubezpieczonych_!

A jest na to jakis przepis ze nieubezpieczone mozna wywiezc jako odpad
?
Sprawdzić je na stronie UFG (po numerach rej.). Jak nie mają OC, to wypad. Bo najprawdopodobniej właścicielom nie zależy nawet na tym, by je zutylizować, a i swoich obowiązków nie są świadomi.

Kara ze strony UFG moze niejednego przekonac, ale przypominam ze do
wyrejestrowania pojazdu trzeba OC zaplacic :-)

J.

Data: 2010-05-08 10:00:56
Autor: Budzik
Miejsce parkingowe pod blokiem
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak eikcinek@34xob.lp ...

Sprawdzić je na stronie UFG (po numerach rej.).

gdzie jest taka mozliwosc na ich stronie?

Data: 2010-05-08 12:09:16
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Budzik pisze:
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak eikcinek@34xob.lp ...

Sprawdzić je na stronie UFG (po numerach rej.).

gdzie jest taka mozliwosc na ich stronie?

Jak ze złotem nad Klondike - szukajcie, a znajdziecie. ;)

Data: 2010-05-08 09:00:41
Autor: J.F.
On Fri, 7 May 2010 17:37:38 +0200,  Bydlę wrote:
Nikt nie czepia się pojazdów _z tablicami rejestracyjnymi_, _niespalonych_, _bezpiecznych_.
Więc musisz z kimś innym rozmawiać i oczymś innym, niż z właścicielami zaparkowanych zgodnie z prawem pojazdów.

Ale czemu nie z wlascicielami ?
Grzecznie "prosze pana, z tego pojazdu i tak juz nic nie bedzie, niech
pan zrobi dobry uczynek, odda na zlom, zwolni miejsce parkingowe".

Kup ten parking i wpuszczaj kogo chcesz.

Uwazaj bo jeszcze sie moze okazac ze ktos twoj kupi :-)

J.

P.S. Czytam w gazecie ze obecna norma to 3 miejsca na mieszkanie.
Prawda to ? Cos mi sie nie chce wierzyc.

Data: 2010-05-08 11:51:04
Autor: LEPEK
W dniu 2010-05-08 09:00, J.F. pisze:

P.S. Czytam w gazecie ze obecna norma to 3 miejsca na mieszkanie.
Prawda to ? Cos mi sie nie chce wierzyc.

Nie wiem, czy są jakieś przepisy ogólne, ale np. w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, jaki ostatnio przeglądałem był zapis o jednym miejscu postojowym na jeden lokal mieszkalny. Trochę mnie to zdziwiło - IMO powinno być przynajmniej 1,5. Z drugiej strony deweloperzy radzą sobie  ten sposób, że wprowadzają obowiązek zakupu miejsca postojowego w garażu podziemnym i w ten sposób wykazują, że dla każdego lokalu miejsce postojowe jest "dostępne" :)

--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-05-08 14:23:34
Autor: J.F.
On Sat, 08 May 2010 11:51:04 +0200,  LEPEK wrote:
[...]

Modne slowo we Wroclawiu "plomba" i juz nie ma jak zapewnic tych
miejsc jak tylko przez budynkowy garaz.

Byc moze takie czasy - ziemia miejska za droga zeby robic parking w
terenie. Choc imo powinien byc wymog co najmniej 20% miejsc
ogolnodostepnych.

J.

Data: 2010-05-08 14:39:30
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
[...]

Hmm, powinno byc 1.25miejsca na 1 mieszkanie.
Czy w obecnym budownictwie tak jest? Mam nadzieje, ze tak :-)

3 miejsca to bym chcial, ale to raczej mocno nierealne...

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-05-08 14:27:40
Autor: gogi
Miejsce parkingowe pod blokiem
W dniu 2010-05-08 09:00, J.F. pisze:
P.S. Czytam w gazecie ze obecna norma to 3 miejsca na mieszkanie.
Prawda to ? Cos mi sie nie chce wierzyc.

Mam na to wyjasnienie :)
Czesc ludzi mysli tylko o sobie wobec czego parkuja np. jednym samochodem na dwoch miejscach. Jesli w rodzinie sa dwa samochody to jest szansa, ze zaparkuja na trzech miejscach :)
U mnie pod blokiem czesto sie to sprawdza (Wawa, Jelonki).

gogi

Data: 2010-05-08 21:24:37
Autor: J.F.
On Sat, 08 May 2010 14:27:40 +0200,  gogi wrote:
[...]

Jesli to jest prawda to ja to popieram bez wyjasnien.
Tylko powatpiewam, bo skad tyle miejsca.

J.

Data: 2010-05-09 23:54:57
Autor: .Peeter
"Bydlę" wrote:
Nikt nie czepia się pojazdów _z tablicami rejestracyjnymi_, _niespalonych_, _bezpiecznych_.

A co z autem bez tablic rejestracyjnych, blokującym miejsce parkingowe
od 2 lat? SM wysyła na Policję, Policja do SM...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-05-10 11:22:54
Autor: Bydlę
.Peeter wrote:

> A co z autem bez tablic rejestracyjnych,

Czepia się go policjaa lub straż miejska, ale trzeba im o tym powiedzieć, że porzucony pojazd (porzucony przez terrorystę?) stoi i jakieś kable w nim są...
;-)

>SM wysyła na Policję, Policja do SM...

A obywatel, którego policja olewa, składa skargę na pismie...

--
Bydlę

Data: 2010-05-10 11:23:31
Autor: kamil

"Bydlę" <bydle@bydle.com> wrote in message news:hs8j9e$n5r$1cougar.axelspringer.pl...
.Peeter wrote:

> [...]

Czepia się go policjaa lub straż miejska, ale trzeba im o tym powiedzieć, że porzucony pojazd (porzucony przez terrorystę?) stoi i jakieś kable w nim są...

Rozlac troche oleju albo jeszcze lepiej benzyny pod nim, zglosic strazy miejskiej ze cos cieknie i przeciez moze wybuchnac a tu dzieci obok sie bawia i problem z glowy.

Pozdrawiam
Kamil

Miejsce parkingowe pod blokiem