Miejsce zamieszkania, miejsce wykonywania pracy a VAT

Data: 2009-10-09 12:29:23
Autor: bary white
Miejsce zamieszkania, miejsce wykonywania pracy a VAT
witam,
chciałem w US zarejestrować się jako podatnik VAT w odpowiednim ze
względu na miejscu zamieszkania urzędzie. Tam powiedziano mi, że
ponieważ miejsce wykonywania działalności jest inne niż miejsce
zamieszkania (tzn inne województwo), powinienem zarejestrować się
właśnie tam. Dlaczego?
Podatki płacę chyba w miejscu zamieszkania, a nie miejsca wykonywania
pracy? Czy może się mylę... Bardzo proszę o pomoc/opinie

Data: 2009-10-09 22:08:45
Autor: Tomek
Dnia 09-10-2009 o 21:29:23 bary white <jimmie0@wp.pl> napisał(a):

[...]

z ustawy o vat:

Art. 3
1. Właściwym dla podatnika organem podatkowym jest naczelnik urzędu  skarbowego właściwy ze względu na miejsce wykonywania czynności  podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, z zastrzeżeniem  ust. 2-5.

--
Tomek

Data: 2009-10-10 12:18:56
Autor: 'Tom N'
Tomek w <news:op.u1jt8vv0l60ql1tmr.mshome.net>:

[...]

No i w tych 2-5 jest:

2. Jeżeli czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
są wykonywane na terenie objętym zakresem działania dwóch lub więcej urzędów
skarbowych, właściwość miejscową ustala się dla:
[...]
2) osób fizycznych - ze względu na miejsce zamieszkania.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-10-10 15:54:22
Autor: SDD

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:091010.121856.pspp.313int.dyndns.org.invalid...

[...]

No ale bary white ma chyba jedno miejsce wykonywana tych czynnosci...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-11 12:10:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-10-10, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:

[...]

[...]

No możliwość skorzystania z tego punktu zależy od tego co się wpisze w ewidencji DG w "miejsce wykonywania działalności".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-11 14:41:57
Autor: SDD

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnhd3irt.tka.proteuspl-test.org...

No możliwość skorzystania z tego punktu zależy od tego co się wpisze
w ewidencji DG w "miejsce wykonywania działalności".

A nie przypadkiem od stanu faktycznego?
Co z tego, ze sobie wpisze zaklad produkcyjny w Pcimiu Górnym i teren Polski (lub UE), jezeli faktycznie bede wykonywal czynnosci opodoatkowane tylko w owym Pcimiu...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-11 16:20:54
Autor: Tomek
Miejsce zamieszkania, miejsce wykonywania pracy a VAT
Dnia 11-10-2009 o 14:41:57 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisaÂł w wiadomoÂści

No mo¿liwoœÌ skorzystania z tego punktu zale¿y od tego co siê wpisze
w ewidencji DG w "miejsce wykonywania dziaÂłalnoÂści".

A nie przypadkiem od stanu faktycznego?
Co z tego, ze sobie wpisze zaklad produkcyjny w Pcimiu GĂłrnym i teren  Polski
(lub UE), jezeli faktycznie bede wykonywal czynnosci opodoatkowane tylko  w
owym Pcimiu...

A sprzedać zapałki obok domu raz na rok to problem ;) ?

--
Tomek

Data: 2009-10-11 12:46:24
Autor: bary white
On 11 PaĹş, 16:20, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 11-10-2009 o 14:41:57 SDD <sddwyt...@towszechwiedza.pl> napisał(a):

> [...]

> owym Pcimiu...

A sprzedać zapałki obok domu raz na rok to problem ;) ?

Właśnie jako miejsce wykonywania zawodu wpisałem Wrocław, nie wpisałem
całego kraju. Mogę to jeszcze poprawić? Czy jako miejsce wykonywania
mogę mieć Wrocław i teren całego kraju? Czy musiałbym zdążyć z tym
przed rozpoczęciem działalności?

Data: 2009-10-11 20:48:35
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-10-11, SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> wrote:

[...]

Np. jak rejestrujesz firmę przed rozpoczęciem DG? :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-10 16:33:09
Autor: wombi
bary white pisze:
[...]

W ewidencji działalności gospodarczej jako miejsce wykonywania działalności - oprócz tego które już podałeś - podaj także "teren całego kraju". Tym sposobem będziesz mógł się zarejestrować jako podatnik VAT w   "swoim" US.

Data: 2009-10-14 00:50:59
Autor: koala
[...]

Od mniej więcej marca czy kwietnia już tego wpisu sie nie da zrobić - z racji którejśtam nowelizacji prawa - pani z EDG twierdziła, że "działalność na teranie całego kraju" jest teraz z definicji - co oczywiście nie pokrywa się z praktyką w US - otóż po pingpongu US-ów po updejcie EDG - musiałem w US napisać oświadczenie, że prowadzę działalność na terenie całego kraju (bo pani z EDG przy updejcie PKDów wpis takowy wycięła)

Pozdr,
Koala

Miejsce zamieszkania, miejsce wykonywania pracy a VAT