Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"

Data: 2013-11-06 11:26:19
Autor: BaX
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Witam.

Kto w opisanym niżej przypadku ma pierwszeństwo:

Skrzyżowanie w kształcie litery T, kierowca jadący z prawej ma znak "STOP"
Kto będzie miał pierwszeństwo w sytuacji kiedy spotkają się samochody:

- jadący od dołu skręca w lewo, ten co ma STOP jedzie prosto?

Miejscowi zakładają, że jadąc od dołu w lewo mają pierwszeństwo przed tym z prawej strony co ma "STOP"

I druga sytuacja na tym samym skrzyżowaniu:

- jadący z lewej skręca w prawo - "na dół", jadący z prawej skręca w lewo też "na dół"

Pozdrawiam.

Data: 2013-11-06 11:38:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Hello BaX,

Wednesday, November 6, 2013, 11:26:19 AM, you wrote:

Kto w opisanym niżej przypadku ma pierwszeństwo:

Masz w ogóle prawo jazdy?

[...]

Oczywiście. Jak można mieć wątpliwości?

I druga sytuacja na tym samym skrzyżowaniu:
- jadący z lewej skręca w prawo - "na dół", jadący z prawej skręca w lewo
też "na dół"

Ale powinieneś znać odpowiedź na to pytanie jeśli masz prawo jazdy.

Napisz nam, gdzie mieszkasz, żebyśmy wiedzieli, gdzie trzeba
szczególnie uważać.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-06 03:07:53
Autor: Marcin Kiciński
W dniu środa, 6 listopada 2013 11:38:06 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> Miejscowi zakładają, że jadąc od dołu w lewo mają pierwszeństwo przed tym z

> prawej strony co ma "STOP"

Oczywiście. Jak można mieć wątpliwości?

Oczywiście to by było, gdyby jadący "od dołu" mieli znak D1 z odpowiednim T6.
Uznawanie własnego pierwszeństwa na podstawie widzianych od tyłu znaków na pozostałych ulicach jest moim zdaniem dyskusyjne.

Pozdrawiam
MK

Data: 2013-11-06 12:11:21
Autor: funn
W dniu 06-11-2013 12:07, Marcin Kiciński pisze:
Oczywiście to by było, gdyby jadący "od dołu" mieli znak D1 z odpowiednim T6.
Uznawanie własnego pierwszeństwa na podstawie widzianych od tyłu znaków na
pozostałych ulicach jest moim zdaniem dyskusyjne.

I tak i nie. Przed skrzyzowaniem wcale nie musi byc znaku D1 (droga z pierwszenstwem), zeby faktycznie okreslic na nim pierwszenstwo. Znak D1 ustawiony znacznie wczesniej na tej samej drodze zalatwia calkowicie sprawe, po jak sie juz minie wspomniany wyzej D1, to jestesmy na drodze z pierwszenstwem do momentu, w ktorym bedzie to odwolane jakimkolwiek innym znakiem regulujacym pierwszenstwo.
Chociaz oczywiscie pelne oznakowanie skrzyzowania bez dwoch zdan poprawilo by czytelnosc pierwszenstwa.

Data: 2013-11-06 12:29:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Hello Marcin,

Wednesday, November 6, 2013, 12:07:53 PM, you wrote:

[...]

W jakimś celu ten znam ma całkiem różny kształt od pozostałych. I -
tak - mam prawo na podstawie kształtu znaku oraz linii bezwarunkowego
zatrzymania zapewne namalowanej na jezdni oczekiwać ustapienia
pierwszeństwa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-06 03:45:17
Autor: Marcin Kiciński
W dniu środa, 6 listopada 2013 12:29:55 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

W jakimś celu ten znam ma całkiem różny kształt od pozostałych.

Ale raczej nie po to, żeby go interpretować od tyłu.

I -

tak - mam prawo na podstawie kształtu znaku oraz linii bezwarunkowego

zatrzymania zapewne namalowanej na jezdni oczekiwać ustapienia

pierwszeństwa.

Nie wiemy co tam jest namalowane. Ja zakładam, że skoro BaX ma wątpliwości,
to wygląd i oznakowanie tego skrzyżowania nie jest oczywiste. Pozdrawiam
MK

Data: 2013-11-06 13:07:06
Autor: Myjk
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Wed, 6 Nov 2013 03:45:17 -0800 (PST), Marcin Kiciński
W jakimś celu ten znam ma całkiem różny kształt od pozostałych.
Ale raczej nie po to, żeby go interpretować od tyłu.

Oczywiście, że nie. Te najważniejsze dla bezpieczeństwa na skrzyżowaniu i
jednocześnie najczęściej stosowane na drodze znaki mają taki kształt, żeby
od zerknięcia się nie myliły z innymi -- m.in. gdy zostaną zasypane
śniegiem*, czy zdewastowane przez wandali ze sprejem w łapsku -- a nie żeby
je sobie czytać od tyłu (lol). Trzeba mieć zdrowo pod kopułą przegrzane,
żeby taką teorię wysnuć.

*) http://m.e-dp.pl/files/galleryrecord/xl/20100122214142_Wola%20Kalinowska14.jpg

Niech sobie ignorant jeden z drugim zgaduje jaki to znak, gdyby A-7 nie był
odwrócony, podobnie gdyby D-1 był na kwadracie typowym dla znaków
informacyjnych a B-20 na kółku typowym dla znaków zakazu.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-06 12:46:23
Autor: BaX
[...]

"Przejedź" i powiedz mi gdzie te linie? Po zmroku znaku "STOP" jadąc 'od dołu' nie zobaczysz.

http://goo.gl/maps/mtShV

BTW: "na prosto" to już czechy ;)

Data: 2013-11-06 13:01:15
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, November 6, 2013, 12:46:23 PM, you wrote:

[...]

Ale dlaczego do mnie te pretensje? Zgłoś właściwym slużbom niepoprawne
oznakowanie i tyle.

Po zmroku znaku "STOP" jadąc 'od dołu' nie zobaczysz.
http://goo.gl/maps/mtShV

Ale to wcale nie oznacza, że pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu się
zmienia. Nadal zasranym obowiązkiem nadjeżdżającego z prawej jest
ustąpić pierwszeństwa. Nie ma znaczenia, że "ten od dołu" znaku nie
widzi.

BTW: "na prosto" to już czechy ;)

Co to te "czechy"? Bo w słowniku tak zapisanego słowa nie znajduję.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-06 13:11:49
Autor: BaX
[...]

Pretensje o linie? Prędzej do wszystkowiedzącego tonu jakim raczysz się odnosić do ludzi nie mając jak widać w tym przypadku kompletnie racji. Mówiąc w skręcie w dupie byłeś gówno wiesz ale jak zwykle potrafiłeś pomędrkować tylko po to aby dojebać pytającemu.

"Czechy", teraz Twój słownik znajduje?

Data: 2013-11-06 13:20:20
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, November 6, 2013, 1:11:49 PM, you wrote:

[...]

I czego pyskujesz, gówniarzu? Było dać od razu linka do mapki a nie
teoretyzować. I odnieś się do tego, co poniżej.

Teraz już tak. I tak trzymaj.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-06 13:39:04
Autor: BaX
[...]

Ty faktycznie masz problem z głową betonie

Było dać od razu linka do mapki a nie
teoretyzować. I odnieś się do tego, co poniżej.

Teoretyzowałeś tylko ty.

Data: 2013-11-06 13:13:55
Autor: masti
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Dnia pięknego Wed, 06 Nov 2013 12:46:23 +0100 osobnik zwany BaX napisał:

Miejscowi zakÂładajÂą, Âże jadÂąc od doÂłu w lewo majÂą pierwszeĂąstwo
przed tym z
prawej strony co ma "STOP"
OczywiÂście. Jak moÂżna mieĂŚ wÂątpliwoÂści?
OczywiÂście to by byÂło, gdyby jadÂący "od doÂłu" mieli znak D1 z
odpowiednim T6.
Uznawanie wÂłasnego pierwszeĂąstwa na podstawie widzianych od tyÂłu
znakĂłw na
pozostaÂłych ulicach jest moim zdaniem dyskusyjne.

W jakimœ celu ten znam ma ca³kiem ró¿ny kszta³t od pozosta³ych. I - tak
- mam prawo na podstawie ksztaÂłtu znaku oraz linii bezwarunkowego
zatrzymania zapewne namalowanej na jezdni oczekiwaĂŚ ustapienia
pierwszeĂąstwa.

"PrzejedŒ" i powiedz mi gdzie te linie? Po zmroku znaku "STOP" jad±c 'od
doÂłu' nie zobaczysz.

http://goo.gl/maps/mtShV

ale czego nie widzisz? i dlaczego masz patrzeć na znak stop?
jadąc ulicą Matejki z jednej strony masz znak pierszeństwa i tablicę informującą jak ono biegnie
http://goo.gl/maps/7P9D7

jadąc od drugiej strony tak samo
http://goo.gl/maps/LAsCu

Jadąc do tego skrzyżowani ulicą Krótką masz znak STOP
http://goo.gl/maps/qA53U

Jadąc ulicą Harcerską masz ustąp pierwszeństwa
http://goo.gl/maps/ztZNu

co jeszcze byś chciał na tym skrzyżowaniu? Bo według mnie ono jest idealnie oznakowane.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-06 14:23:40
Autor: BaX
Miejscowi i skrzy?owanie w kszta3cie "T"

Tylko, że nie o to skrzyżowanie chodzi ;) tylko o to http://goo.gl/maps/mtShV  - Krótka/Pocztowa.

Data: 2013-11-06 13:44:49
Autor: masti
Miejscowi i skrzy?owanie w kszta3cie "T"
Dnia pięknego Wed, 06 Nov 2013 14:23:40 +0100 osobnik zwany BaX napisał:

ale czego nie widzisz? i dlaczego masz patrzeĂŚ na znak stop? jadÂąc
ulicÂą Matejki z jednej strony masz znak pierszeĂąstwa i tablicĂŞ
informujÂącÂą jak ono biegnie
http://goo.gl/maps/7P9D7

jadÂąc od drugiej strony tak samo
http://goo.gl/maps/LAsCu

JadÂąc do tego skrzyÂżowani ulicÂą KrĂłtkÂą masz znak STOP
http://goo.gl/maps/qA53U

JadÂąc ulicÂą HarcerskÂą masz ustÂąp pierwszeĂąstwa http://goo.gl/maps/ztZNu

co jeszcze byÂś chciaÂł na tym skrzyÂżowaniu? Bo wedÂług mnie ono jest
idealnie oznakowane.

Tylko, Âże nie o to skrzyÂżowanie chodzi ;) tylko o to
http://goo.gl/maps/mtShV  - KrĂłtka/Pocztowa.

no to to jest do dupy oznakowane. Albo jest o znak STOP za dużo albo o znak pierwszeństwa łamanego w relacji Pocztowa od południa/Krótka
Bo w tej chwili jadący Krótką w stronę Czech musi założyć, że ci z prawej z Pocztowej mają pierwszeństwo a oni widzą znak STOP.

To trzeba zgłosić zarządcy drogi do poprawienia.

PS: fajne miejsce :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-06 14:54:29
Autor: BaX

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:l5dh4h$5np$5dont-email.me...
Dnia pięknego Wed, 06 Nov 2013 14:23:40 +0100 osobnik zwany BaX napisał:

ale czego nie widzisz? i dlaczego masz patrzea na znak stop? jad?c
ulic? Matejki z jednej strony masz znak pierszenstwa i tablice
informuj?c? jak ono biegnie
http://goo.gl/maps/7P9D7

jad?c od drugiej strony tak samo
http://goo.gl/maps/LAsCu

Jad?c do tego skrzy?owani ulic? Krótk? masz znak STOP
http://goo.gl/maps/qA53U

Jad?c ulic? Harcersk? masz ust?p pierwszenstwa http://goo.gl/maps/ztZNu

co jeszcze by? chcia3 na tym skrzy?owaniu? Bo wed3ug mnie ono jest
idealnie oznakowane.

Tylko, ?e nie o to skrzy?owanie chodzi ;) tylko o to
[...]

Mam jeszcze ale nie wiem czy mnie roman nie zjebie, że się nie znam. ;)

Data: 2013-11-15 09:23:22
Autor: Jan Koval

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:1804061901.20131106122955pik-net.pl.invalid...
[...]

Ten znak B-20, D-1, A-7 mają specjalny kształt by można było ocenić ich znaczenie
kiedy będą one zasypane np sniegiem lub z innych powodów nieczytelne.

W warunkach polskich, traktowanie znaków poziomych, jest trochę niepoważne.
Przy opadach śniegu i szybkości reakcji służb porządkowych sugerowanie się liniami
(np na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym) może być złudne.

J.

Data: 2013-11-06 14:51:45
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-06 12:07, Marcin Kiciński pisze:

Oczywiście to by było, gdyby jadący "od dołu" mieli znak D1 z odpowiednim T6.
Uznawanie własnego pierwszeństwa na podstawie widzianych od tyłu znaków na
pozostałych ulicach jest moim zdaniem dyskusyjne.

A jak sądzisz, dlaczego A-7 i B-20 mają indywidualny kształt?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-15 14:13:20
Autor: Jan Koval

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości news:527a4971$0$2167$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Na pewno nie po to by rozróżniać je od tyłu.

J.

Data: 2013-11-10 10:31:00
Autor: uzytkownik

Użytkownik "Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:d100e7d7-9566-41f4-ad32-

Uznawanie własnego pierwszeństwa na podstawie widzianych od tyłu znaków
na pozostałych ulicach jest moim zdaniem dyskusyjne.

Nie jest dyskusyjne, ponieważ są 2 znaki tj. "stop" oraz "ustąp pierwszeństwa przejazdu" inne niż wszystkie, których nie da się pomylić z żadnymi innymi znakami patrząc na nie od tyłu i właśnie po to są one inne :)

Data: 2013-11-06 13:04:53
Autor: BaX
[...]

Ale ja przyjmuję sytuację kiedy ten co ma STOP już zdążył się zatrzymać i chce ruszać, a ja dopiero dojeżdzam. Widzę że stoi, znaku nie widać, linii nie ma. Mam go puścić czy on mnie? Sytuacja kiedy ja jadę i on jedzie jest raczej oczywista bo on ma się zatrzymać 'na stoipie' co da mi czas na wykonanie manerwu skrętu w lewo.

Data: 2013-11-06 12:28:08
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail mail@mail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Nie rozumiem wątpliwości.
Zastanawiasz sie czy masz pierwszenstwo, czy moze nad tym, czy znak stop kaze jemu ustapić pierwszenstwa?

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2013-11-06 13:45:20
Autor: BaX
[...]

Zastanawiam się co w sytuacji opisanej wyżej, on stoi ja dojeżdzam, ja nie widzę znaku. Nie wiem dlaczego się zatrzymał, mam go przepuścić czy on mnie?

Data: 2013-11-06 23:00:50
Autor: Budzik
[...]

Musicie wyjsc z samochodu i sie umówic kto jedzie pierwszy.
Z ciekawości - zglosiłes?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2013-11-07 04:20:44
Autor: John Kołalsky
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

Z ciekawości - zglosiłes?

Artykułu nie widzisz ?

Data: 2013-11-07 12:00:48
Autor: Budzik
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Osobnik posiadający mail john@kowal.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z ciekawości - zglosiłes?

Artykułu nie widzisz ?
Jakiego artykułu?

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2013-11-07 21:00:44
Autor: Budzik
[...]

:) --
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
Bird Johnson

Data: 2013-11-12 01:31:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 6 Nov 2013, BaX wrote:

Zastanawiam się co w sytuacji opisanej wyżej, on stoi ja dojeżdzam, ja nie
widzę znaku. Nie wiem dlaczego się zatrzymał, mam go przepuścić czy on mnie?

  Obróćmy kota ogonem.
  Możliwości że się zatrzymał są ze dwie:
- wynikające z ruchu drogowego
- nie wynikające z ruchu

  Ta druga wyklucza ustępowanie pierwszeństwa, zgadza się?
(wyłączył się z ruchu, nic to że na skrzyżowaniu, więc przy
włączaniu musi ustąpić, wszystkim, tyle, że tego nie wiemy
o ile nie widać objawów, np. wsiadania pasażera)

  Ta pierwsza jest ciekawsza.

  Był tu opis wypadku przy markecie - gość "polował" na stłuczkę.
  I nie wyszedł mu numer z "zajechaniem drogi", bo była kamera, było
widać że on NIE MUSIAŁ NAWET ZWALNIAĆ (przyspieszył, i to ostro,
aby zdążyć trafić w "zajeżdżającego").

  Ergo, skutkiem dyskusji było odesłanie do PoRD.
  Do definicji "ustąpienia pierwszeństwa", czyli tego, do czego
kierujący jest ZOBOWIĄZANY.

  Idzie to tak, łamanie moje, subiektywne/złośliwe/<dopisać inwektywy>:
http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/kodeksDrogowyZPrzypisami.html
+++
23) ustšpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu,
  jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierujšcego
  do
  zmiany kierunku lub pasa ruchu
  albo istotnej zmiany prędkoœci,
  a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
-- -

  No to spytam.
  Powiadasz że JEDZIESZ a on STOI?

<OT>
  Tak BTW - mi się zdaje, że w ogóle brakuje "wytycznych" co do
oczywistych zasad ruchu *LUB* stosownych zmian przepisów.
  Choć chyba to pierwsze.
  Dajmy na to (uwaga reklamy):
http://wideo.onet.pl/moto-suv-pedzil-na-czolowke,92905,w.html
  Wedle przepisów, filmujący jedzie "swoim" pasem.
  To wyprzedzający wpakował się nie tam gdzie go potrzeba,
więc to on ewakuuje się na aut, a nie czeka aż jadący
swoim pasem sam będzie ryzykował wylot jak np. tu:
http://www.liveleak.com/view?i=fec_1340120933
  Pytanie, jak często powodowałoby to w .pl reklamacje
"no nie uciekł na pobocze" :>
<\OT>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-06 13:31:20
Autor: Robson
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Ale ja przyjmuję sytuację kiedy ten co ma STOP już zdążył się zatrzymać i
chce ruszać, a ja dopiero dojeżdzam.

Znaczy się, wg ciebie, jeśli minął znak to już go nie obowiązuje?

Data: 2013-11-06 13:47:43
Autor: BaX
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"

Ale ja przyjmuję sytuację kiedy ten co ma STOP już zdążył się zatrzymać i
chce ruszać, a ja dopiero dojeżdzam.

Znaczy się, wg ciebie, jeśli minął znak to już go nie obowiązuje?

A ja qrwa mam być wróżką z jakiego powodu on się zatrzymał/jedzie jak znaku nie widać, lini nie ma i mam go po prawej? Kto ma jechać on czy ja?

Pytanie proste jak budowa cepa ale widać przerosło wszystkich.

Data: 2013-11-06 14:01:19
Autor: Robson
[...]

Nie spinaj się, bo to zdrowiu szkodzi, miej pretensje do zarządcy drogi o oznakowanie.

Data: 2013-11-06 14:07:55
Autor: BaX
[...]

Ja się nie spinam, zadałem pytanie licząc na odpowiedź. W zamian dostałem darmowe lekcje filozofi od romana zamiast rzeczowej odpowiedzi. Dla niego wszystko jest jasne ale jasno nie potrafi odpisać.

Data: 2013-11-06 17:12:38
Autor: Cavallino

Użytkownik "BaX" <mail@mail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:527a3f2b$0$2158$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Odpowiedź była rzeczowa, tylko jej nie zrozumiałeś.
I zamiast się ciskać z tego powodu, grzecznie poproś o wyjaśnienie.

Data: 2013-11-07 09:25:36
Autor: BaX
[...]

Ja zrozumiałem tylko w TYM przypadku założenia romana były błędne do czego nie raczył się przyznać tylko zaczał pyskować.

I zamiast się ciskać z tego powodu, grzecznie poproś o wyjaśnienie.

Przecież on już sam się pogubił w tym co pisze o tym konkretnym miejscu.

Data: 2013-11-06 12:55:57
Autor: Domkos

[...]

Czyli na skrzyżowaniu nie ma innego oznakowania. Jest tylko STOP.
Żaden nie ma pierwszeństwa.
Jeden ma znak STOP, a drugi ma tamtego po prawej i musi
go przepuścić.
Źle oznakowane skrzyżowanie.

I druga sytuacja na tym samym skrzyżowaniu:

- jadący z lewej skręca w prawo - "na dół", jadący z prawej skręca w lewo
też "na dół"

Pierwszeństwo ma ten co skręca w prawo - "na dół".
Tamten ma znak STOP i musi przepuścić. Dodatkowo tego
pierwszego ma z prawej i musi przepuścić.

Data: 2013-11-06 12:28:07
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail nj5e@nhyew3e.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Chcesz powiedziec, ze jeżeli na drodze nie ma znaku "droga z pierwszenstwem" to droga nie moze miec takiego przywileju?
Bzdura.
Wystarczy znak daleko, daleko wczesniej.

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2013-11-06 13:42:41
Autor: BaX
[...]

W tym wypadku jest jak jest, jak chcesz dyskutować racz zobaczyć na google, a nie gardłuj się

Wystarczy znak daleko, daleko wczesniej.

Nie ma takiego znaku, ta droga 'od dołu' ma 100m dlatego też pewnie nazywa się  "Krótka"

Data: 2013-11-06 14:36:25
Autor: Domkos
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:06112013.43F52068budzik61.poznan.pl...

[...]

W poscie nie było napisane, że jest jakiekolwiek inne oznakowanie.
Było napisane, że jest znak STOP.

Co to znaczy "daleko, daleko wczesniej" ?
Spotkałeś gdzieś tak postawiony znak ? gdzie ? jak daleko ?

Data: 2013-11-06 23:00:49
Autor: Budzik
[...]

Oczywiscie.
Znak jestesn a drodze z pierwszenstwem bardzo czesto nie jest powtarzany co skrzyzowanie.
 --
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2013-11-06 14:47:17
Autor: Myjk
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Wed, 6 Nov 2013 12:28:07 +0000 (UTC), Budzik
Chcesz powiedziec, ze jeĹźeli na drodze nie ma znaku "droga z pierwszenstwem" to droga nie moze miec takiego przywileju?

Czasem może. Jeśli jest skrzyżowanie, to MUSI być oznaczone wcześniej czy
później przez D-1, chyba, że poprzednie skrzyżowanie było bliżej niż 50m.
Ale jeśli droga z pierwszeństwem zmienia kierunek, to odpowiednie
oznakowane być MUSI.

Bzdura.

Jeśli tak uważasz, to poczytaj przepisy szczegółowe.

Wystarczy znak daleko, daleko wczesniej.

Nie tak znowu daleko, raptem 3-4 sek. przed faktem rozstrzgnięcia. ;P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-06 13:25:29
Autor: BaX
[...]

Jeden normalny co potrafi z sensem odpisać, pogratulować.

Data: 2013-11-06 13:30:55
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, November 6, 2013, 1:25:29 PM, you wrote:

[...]

Widzę, że "z sensem" to znaczy tak jak ty myślisz, bez względu na
literalnie wyrażony przepis. Naprawdę wolałbym się z tobą nie spotkać
na drodze.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-06 13:37:25
Autor: BaX
[...]

Z sensem tzn. na temat, a nie bredząc od rzeczy jak potłuczony roman.

Data: 2013-11-06 14:01:26
Autor: BaX
[...]

Ale odpowiesz kto ma pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu w sytuacji opisanej czy nie? Ja znaku nie widzę, linii nie ma, koleś stoi ja dojeżdzam, mam jechać czy go puścić?

Data: 2013-11-06 14:17:35
Autor: mappl
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Ale odpowiesz kto ma pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu w sytuacji opisanej czy nie? Ja znaku nie widzę, linii nie ma, koleś stoi ja dojeżdzam, mam jechać czy go puścić?

Masz jechać. B-20 jest znakiem bezwarunkowego zatrzymania i ustąpienia pierwszeństwa.

BTW: w jakiej odległości od skrzyżowania jest ten znak, że go nie widzisz?

Data: 2013-11-06 14:53:03
Autor: BaX
[...]

I to rozumiem.

BTW: w jakiej odległości od skrzyżowania jest ten znak, że go nie widzisz?

W nocy nie ma szans bo tam nie ma żadnego oświetlenia, a w ciągu dnia znak zlewa się z tym co rośnie za nim i jak o nim nie wiesz to możesz sie dowiedziec za późno. Albo inaczej, każdy kto o nim nie wie zakłada, że pierwszeństwo ma ten z prawej.

Data: 2013-11-06 15:08:27
Autor: mappl
[...]

Rozumiem. Źle, że tak jest, ale nie powinno to stwarzać zagrożenia z uwagi na to, że obydwaj kierujący (w tym jeden z nich pomyłkowo - sugerując się ogólnymi zasadami) ustąpią pierwszeństwa przejazdu. Mimo wszystko, gdyby doszło do kolizji, najprawdopodobniej winny byłby ten, kto zignorował znak B-20. Warto zgłosić problem zarządcy tej drogi, zanim ktoś celowo zacznie się tam wystawiać na dzwona w celu wyłudzenia kasy z ubezpieczenia.

Data: 2013-11-06 14:36:44
Autor: Domkos
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:899570363.20131106133055pik-net.pl.invalid...

Widzę, że "z sensem" to znaczy tak jak ty myślisz, bez względu na
literalnie wyrażony przepis. Naprawdę wolałbym się z tobą nie spotkać
na drodze.

Podaj ten "literalnie wyrażony przepis".
Ocenimy twój sens.
Możliwe, że masz swoje własne prywatne PoRD :))

Data: 2013-11-06 14:51:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
Hello Domkos,

Wednesday, November 6, 2013, 2:36:44 PM, you wrote:

Widzę, że "z sensem" to znaczy tak jak ty myślisz, bez względu na
literalnie wyrażony przepis. Naprawdę wolałbym się z tobą nie spotkać
na drodze.
Podaj ten "literalnie wyrażony przepis".

Rozporządzenie o znakach - opis znaku B-20

Ocenimy twój sens.
Możliwe, że masz swoje własne prywatne PoRD :))

A teraz PiS - przeproś i spierdalaj.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-06 15:07:22
Autor: Domkos
Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:576148913.20131106145139pik-net.pl.invalid...
[...]

No to napisz teraz dlaczego uważasz, że myślenie moje i BaXa nie zgadza się
z opisem znaku B-20.
A może lepiej i nie pisz. Dosyć twojego pierdzenia.
I tak nic mądrego nie napiszesz.
Lepiej PiS - przeproś i spierdalaj.

Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"