[Citi] Miejska Karta Debetowa

Data: 2010-11-04 21:48:36
Autor: Kamil Jońca
[Citi] Miejska Karta Debetowa

Jako, że akurat kończył mi się bilet miejski (3-XI) stwierdziłem, że
może sobie sprawię to cudo. Krótko: wszystko działa, jeśli ktoś nie lubi czytać długich epistoł może
sobie darować dalej :)

I. ZAŁOŻENIE KONTA
Jako, że strona citi była dla mnie dość nieczytelna, wypełniłem wniosek
o CitiDirect, naiwnie sądząc, że gdzieś we wniosku będzie opcja, że chcę
kartę "miejską". Nie było. Wtedy dopiero wypełniłem wniosek widoczny
pod http://www.online.citibank.pl/retail/landing/miejska_karta_citibank/
Telefon kontaktowy miałem po ok pół godzinie, natomiast pani gdy
zobaczyła, że już jest wniosek o konto, stwierdziła, że najlepiej będzie
doprowadzić proces zakładania konta do końca, a później wymienić
kartę. Miałem niejakie wątpliwości czy w świetle
http://www.online.citibank.pl/retail/landing/miejska_karta_citibank/files/regulamin_miejska_karta_debetowa.pdf?a=1288898930640
(pkt.2) będzie to możliwe, ale zaryzykowałem.
Po niejakich perturbacjach (z mojej winy, żeby nie było) przyjechał do
mnie bardzo ładny "przedstawiciel bankowy"[1] ;) i dał mi do podpisania
umowę (tu citi ma minus: nie znalazłem szablonu umowy, żeby się można
było z nim zapoznać wcześniej; drugi minus za to, że zabierają oba
podpisane egzemplarze). Tego samego dnia dostałem telefon, że dokumenty
są w banku i żebym czekał na debetówkę.

II. KARTA
Po otrzymaniu debetówki i aktwowaniu sobie citionline zadzwoniłem w
sprawie wymiany karty i konsultant stwierdził, że faktycznie trzeba po
prostu wymienić kartę. Ze względu na konieczność naniesienia zdjęcia[2],
można to zrobić tylko w oddziale. Trudno. Następnego dnia, czekając na pociąg przespacerowałem się do
oddziału[3]. Powiedziałem co i jak. Pan nie wydawał się zaskoczony. "Pan
podejdzie tutaj na białe tło, to zrobimy zdjęcie". Po zrobieniu zdjęcia
rozpoczęła się procedura zamykania starej karty, nadawania pinu do
nowej i drukowania na miejscu nowej, już "miejskiej". Tu wystąpił
drobny zgrzyt, bo okazało się, że "dział skanowania" nie wprowadził
mojej umowy do systemu w związku z tym nie było mojego wzoru podpisu, co
nieco przedłużyło sprawę. W każdym razie po ok półgodzinie miałem już
nową kartę. Pan ostrzegł mnie, żebym na razie nie ładował karty w
"srebrno-niebieskich" automatach, bo mają jakiś błąd w sofcie, ale
żółto-niebieskie działają, bo sam ładował.

III. ŁADOWANIE
Ładowanie przebiega dokładnie tak jak zwykłej karty, tyle że w pewnym
momencie trzeba kartę wyjąć, żeby nią zapłacić. Pomachałem kartę przed
modułem zbliżeniowym (kwota 196 PLN), zostałem poproszony o PIN i
transakcja przeszła. Po zapłaceniu biletomat wyświetlił tekst w rodzaju
"Brak karty w czytniku. Włóż kartę aby dokończyć transakcję"
Potulnie włożyłem, po czym automat zakończył  pracę. IV.DZIAŁA :)
Dziś rano sprawdziłem. Bilet na karcie jest i kasownik go prawidłowo
rozpoznał :)

KJ

[1] - kobieta
[2] - wymóg ZTM?
[3] - Chałubińskiego

Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
-- W.Churchill

Data: 2010-11-04 15:59:27
Autor: m1ch4l.j
Miejska Karta Debetowa
No proszę, a właśnie miałem zapytać się na grupie czy ktoś już posiada
tę Miejską Kartę Debetową. Czy Twoja karta jest wypukła czy płaska? Ja
dzisiaj dostałem płaskiego MasterCarda do CitiKonta, ale zniknął
dopisek "Electronic use only". Wydawało mi się, że kiedyś taki dopisek
był obecny na ich debetówkach.

Data: 2010-11-05 00:26:06
Autor: Kamil Jońca
Miejska Karta Debetowa
"m1ch4l.j" <m1ch4l.j@gmail.com> writes:

No proszę, a właśnie miałem zapytać się na grupie czy ktoś już posiada
tę Miejską Kartę Debetową. Czy Twoja karta jest wypukła czy płaska? Ja
Płaska. KJ

Remember:  Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
-- Dave Butler

Data: 2010-11-05 00:38:36
Autor: Marcin K.
Miejska Karta Debetowa
On 4 Lis, 21:48, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
IV.DZIAŁA :)
Dziś rano sprawdziłem. Bilet na karcie jest i kasownik go prawidłowo
rozpoznał :)

Do metra wpuszcza przez bramki?
Pytam gdyż kilka miesięcy temu skusiłem sie na Paypassa z mBanku ktory
"gryzł" sie z kartą miejską i musiałem wyjmować ją z portfela przed
bramkami żeby wejść.

Data: 2010-11-05 08:45:41
Autor: Kamil Jońca
Miejska Karta Debetowa
"Marcin K." <kamimar@gmail.com> writes:

[...]

Nie wiem. Natomiast miałem obok paywave z multibanku i faktycznie kasownik
piszczał na czerwono, przez co  musiałem wyjąć kartę z biletem. Natomiast w innym autobusie już nie piszczał. Mam wrażenie, że to zależy
od wzajemnego położenia kart.

KJ

The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

Data: 2010-11-05 02:17:43
Autor: MK
Miejska Karta Debetowa
[...]

Gdybys konto otworzyl w oddziale dostalbys miesieczny bilet gratis :)
http://www.online.citibank.pl/retail/landing/miejska_karta_citibank/bilet.html?prID=10001059

MK

Data: 2010-11-05 12:21:12
Autor: Kamil Jońca
Miejska Karta Debetowa
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

"Oferta dla osób, które na dzień 21.10.2010 r. nie posiadały konta
osobistego w Citi Handlowy."

Pośpiezyłem się o 1 dzień :)

KJ

The man who understands one woman is qualified to understand pretty well
everything.
                -- Yeats

Data: 2010-11-08 14:07:31
Autor: Piotr Gralak
Miejska Karta Debetowa
MK napisał(a):
[...]

wrrr
ja zalozylem to konto w oddziale na poczatku pazdziernika i zostalem ukarany za pionierskosc, nie zalapalem sie na to promo :(

za to czekam teraz na zwrot 10% za bilet zakupiony w pazdzierniku (ma byc do konca listopada).

a czy ktos wie o co chodzi z 20%? na reklamach jest 10 albo 20% zwrotu ale w regulaminie doczytalem sie tylko 10%...

PG

PS.do metra oczywiscie wpuszcza, tylko nie mozna miec zadnego innego paypassa w portfelu :)

Data: 2010-11-08 05:24:01
Autor: MK
Miejska Karta Debetowa
On 8 Lis, 14:07, Piotr Gralak <gra...@gazeta.pl> wrote:

a czy ktos wie o co chodzi z 20%? na reklamach jest 10 albo 20% zwrotu
ale w regulaminie doczytalem sie tylko 10%...

10% zwrotu jesli masz karte debetowa ZTM + 10% zwrotu jesli masz karte
kredytowa ZTM, zeby dostac zwrot na debetowej na konto musi wplynac
1500pln z danym m-cu, zeby dostac zwrot na kredytowej trzeba dokonac 1
transakcje karta kredytowa. W sumie daje 20%. Dodatkowo 1% od wartosci
transakcji bezgotowkowych mozna przeznaczyc na zwrot za doladowanie
biletu. Sa jakies limity kwotowe zwrotow, w sumie chyba nie moga
przekroczyc 760pln rocznie.

MK

Data: 2010-11-08 05:26:21
Autor: MK
Miejska Karta Debetowa
Dodatkowo 1% od wartosci
transakcji bezgotowkowych mozna przeznaczyc na zwrot za doladowanie
biletu.

Transakcji bezgotowkowych karta kredytowa...

MK

Data: 2010-11-08 17:55:40
Autor: Piotr Gralak
Miejska Karta Debetowa
MK napisał(a):
[...]

nie zamierzam posiadac kredytowej ZTM, ale zaciekawilo mnie to niezmiernie. otoz mam podejrzenie, ze 20% to zwykle marketolenie. zeby rozwiac watpliwosci prosze o doprecyzowanie:

- posiadam zarowno debetowa ZTM jak i kredytowa ZTM
- kupuje bilet 30 dniowy, ktory koduje na ktorejkolwiek z kart
- dokonuje 1 transakcji i wplacam 1500 pln (a niech to, zaszaleje)
- dostaje 10% czy 2x10%?

PG

Data: 2010-11-08 09:21:52
Autor: MK
Miejska Karta Debetowa
On 8 Lis, 17:55, Piotr Gralak <gra...@gazeta.pl> wrote:

[...]

2x10%. 10% uznania na konto i 10% uznania na KK.

MK

Data: 2010-11-08 18:27:42
Autor: Piotr Gralak
Miejska Karta Debetowa
MK napisał(a):
[...]

no to cofam zarzut marketolenia. juz myslalem, ze 2 bilety trzeba kupic :P za to podnosze zarzut skomplikowania :))) i tego, ze promocja zwrot za bilet ruszyla kilka tygodni po odpaleniu produktu.
no nic, czekam na zwrot i na ipoda hehe

PG

Data: 2010-11-08 09:47:52
Autor: MK
Miejska Karta Debetowa
On 8 Lis, 18:27, Piotr Gralak <gra...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Wlasnie sam sie zastanawiam nad otwarciem konta, bo iPod by mi sie
przydal, z komunikacji miejskiej to nie korzystam, wiec tylko ew. przy
parkowaniu karta by mi sie przydala... Slyszalem tez, ze mozna sie
zalapac na darmowy pakiet medyczny przez kilka m-cy. Na zime moze sie
to przydac jak ktos nie lubi czekac w kolejce w publicznej sluzbie
zdrowia.
Hm. w zasadzie to na calkiem niezly pakiet promocji mozna sie zalapac
otwierajac konto w Citi, ale jakos wiecej reklam sie widzi DB, Getina
itp...

MK

Data: 2010-11-05 08:05:22
Autor: xbartx
Dnia Thu, 04 Nov 2010 21:48:36 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Jako, że akurat kończył mi się bilet miejski (3-XI) stwierdziłem, że
może sobie sprawię to cudo.

Nie wiem dlaczego ale londyńska "oyster card" wydaje mi się bardziej użyteczna i bezpieczna dla swojego użytkownika.

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Oyster_card

--
xbartx

Data: 2010-11-05 09:15:26
Autor: Kamil Jońca
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

[...]

Bezpieczniejsza? Dlaczego?
Natomiast ja też zastanawiałem się parę razy dlaczego nie ma "hurtowych'
biletów w W-wie.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
COBOL:

Data: 2010-11-05 08:19:19
Autor: xbartx
Dnia Fri, 05 Nov 2010 09:15:26 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Bezpieczniejsza? Dlaczego?
Natomiast ja też zastanawiałem się parę razy dlaczego nie ma "hurtowych'
biletĂłw w W-wie.

No ja mogę sobie zakupić oysterkę i jeździć po Londynie anonimowo jednocześnie korzystając z całego jej dobrodziejstwa. Na tym tle Warszawa wygląda blado. --
xbartx

Data: 2010-11-05 09:24:28
Autor: Kamil Jońca
[...]

A, o to chodzi. Do niedawna też tak, można było w W-wie (no prawie), od
jakiegoś czasu wprowadzili "personalizację" :(
KJ
GNU is Not Unix

Data: 2010-11-05 08:33:58
Autor: xbartx
Dnia Fri, 05 Nov 2010 09:24:28 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

A, o to chodzi. Do niedawna też tak, można było w W-wie (no prawie), od
jakiegoś czasu wprowadzili "personalizację" :( KJ

No właśnie i po co to komu? Wiadomo, że w stolicy kraju jest przeważnie dużo ludzi z różnych stron świata często na dzień, tydzień albo i dłużej, dlatego obowiązkowe personalizowanie karty to bezsens i porażka. Czemu nie można było się wzorować na oyster card? --
xbartx

Data: 2010-11-05 08:42:16
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 05 Nov 2010 08:33:58 +0000, xbartx napisał(a):

[...]

Najlepsze jest to, że przez ten cyrk karta jest bezużyteczna dla przyjezdnych. We Wrocławiu wniosek złożony papierowo obrabia się ca. 5 dni (internetowy ok. 1 dzień), no ale kto ma głowę do internetów i stania później w kolejce w POK żeby odebrać kartę?

(Ja się kurczę przedwczoraj wystałem...)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-05 08:49:53
Autor: xbartx
[Citi] Miejska Karta Debetowa
Dnia Fri, 05 Nov 2010 08:42:16 +0000, Olgierd napisał(a):

Najlepsze jest to, Ĺźe przez ten cyrk karta jest bezuĹźyteczna dla
[...]

No właśnie to jest jakaś chyba nasza narodowa paranoja. W Londynie kupuję się kartę i później ewentualnie doładowuje jak jest potrzeba. Koniec kropka. U nas jak zwykle trzeba z tego robić cyrk biurokratyczny. Może to po prostu urzędnicy sobie front robót zapewniają?
Ale żeby nie było. U mnie w mieście jest aqua-kołhoz i wprowadzili karnety na zasadzie właśnie karty pre-paid. Jednorazowo się płaci za kartę 10 pln i jest ona na okaziciela. Można oczywiście podać swoje dane i wtedy w razie zagubienia można ją zablokować i wystąpić o duplikat nie tracąc stanu swojego konta, można ale nie trzeba, co jest jak najbardziej logiczne.

--
xbartx

Data: 2010-11-05 09:22:42
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 05 Nov 2010 08:49:53 +0000, xbartx napisał(a):

w mieście jest aqua-kołhoz i wprowadzili karnety na zasadzie właśnie
karty pre-paid. Jednorazowo się płaci za kartę 10 pln i jest ona na
okaziciela.

To jest pikuś. U mnie najlepsze jest to:

http://www.urbancard.pl/pl/article/show/category,2,id,129-.html

nielimitowane wejście do wrocławskiego ZOO -- za jedyne 70/120 zł rocznie!

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-08 14:25:33
Autor: Aicha
W dniu 2010-11-05 10:22, Olgierd pisze:

http://www.urbancard.pl/pl/article/show/category,2,id,129-.html

nielimitowane wejście do wrocławskiego ZOO -- za jedyne 70/120 zł rocznie!

To dużo (w stosunku do ceny biletu)?
W Botaniku karnet całoroczny (czyli de facto na max 9 miesięcy) kosztuje 100 PLN, przy cenie biletu normalnego 7 PLN.

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2010-11-08 14:45:57
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:25:33 +0100, Aicha napisał(a):

[...]

Zgodnie ze stroną ZOO normalny kosztuje 25 zł, ulgowy 15 zł. Ale znajoma mnie oświeciła niedawno, że sporo ludzi faktycznie chodzi dość często do tego ZOO (młode rodziny z dziećmi).

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-10 18:10:41
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 8 Nov 2010 14:45:57 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Studenci 20zł, co ciekawe do niedawna nie mogli kupować ulgowego karnetu.
Teraz niby mogą ale jakoś nie wynika mi to z Uchwały nr 18 zarządu Zoo.
http://www.zoo.wroclaw.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=51&Itemid=40

Ale znajoma mnie oświeciła niedawno, że sporo ludzi faktycznie chodzi dość często do tego ZOO (młode rodziny z dziećmi).

Całkiem miły park i zdecydowanie przez ostani rok zmieniło się na lepsze

--
Kojer

Data: 2010-11-12 09:55:11
Autor: Olgierd
W dniu Wed, 10 Nov 2010 18:10:41 +0100, Robert Kois napisał, a ja na to:

Ale znajoma mnie oświeciła niedawno, że sporo ludzi faktycznie chodzi
dość często do tego ZOO (młode rodziny z dziećmi).

Całkiem miły park i zdecydowanie przez ostani rok zmieniło się na lepsze

To aż się chyba jakoś wiosną wybiorę. Z 10 lat już tam nie byłem.

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-12 11:30:04
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 12 Nov 2010 09:55:11 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

No to mocno się zdziwisz, aczkolwiek sporo jeszcze do zrobienia.
Ja zamierzam się wybrać jak śnieg spadnie, mam ochotę na zdjęcia lwów na
śniegu :).

--
Kojer

Data: 2010-11-05 12:13:08
Autor: Michal Jankowski
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

No właśnie i po co to komu? Wiadomo, że w stolicy kraju jest przeważnie
dużo ludzi z różnych stron świata często na dzień, tydzień albo i
                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Za Wroclaw nie odpowiadam. Natomiast w Warszawie bilety 1-, 3-,
7-dniowe sa na okaziciela i do kupienia chocby w automatach.

Karte na bilety 30- i 90-dniowe wyrabia sie od reki (fakt, trzeba
odwiedzic jeden z 7 punktow sprzedazy), poza tym istnieja tez bilety
30- i 90-dniowe na okaziciela, tylko drozsze.

  MJ

Data: 2010-11-05 09:39:28
Autor: Kamil Jońca
[...]

A to już pytanie do http://www.ztm.waw.pl/?c=115&l=1

KJ

Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

Data: 2010-11-05 18:48:52
Autor: MK
Le 05/11/2010 09:39, Kamil Jońca a écrit :
[...]

ZTM sprzedaje bilety długookresowe na okaziciela czyli takie które można zakodować na niepodpisanej karcie miejskiej. Można z nich korzystać "anonimowo" jeśli dobrze rozumiem Waszą definicję tego pojęcia...

pozdrawiam,
MK

Data: 2010-11-05 14:52:25
Autor: witrak()
xbartx wrote:
[...]

W Paryżewie jest jak u nas - trzeba mieć zdjęcie i wyrobić sobie
"okładkę" (od ręki, bezpłatnie), a do tego wykupić kartę.

witrak()

Data: 2010-11-06 22:48:58
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:ib11ar$9ia$1srv.cyf-kr.edu.pl...

W Paryżewie jest jak u nas - trzeba mieć zdjęcie i wyrobić sobie
"okładkę" (od ręki, bezpłatnie), a do tego wykupić kartę.
witrak()

Ale w paryżewie jest coś specjalnie dla turystów:

<http://www.pariswelcome.net/metro/paris_visite.htm>

[Citi] Miejska Karta Debetowa