[Citi] Miejska Karta Debetowa

Data: 2010-11-05 08:05:22
Autor: xbartx
[Citi] Miejska Karta Debetowa
Dnia Thu, 04 Nov 2010 21:48:36 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Jako, że akurat kończył mi się bilet miejski (3-XI) stwierdziłem, że
moĹĽe sobie sprawiÄ™ to cudo.

Nie wiem dlaczego ale londyńska "oyster card" wydaje mi się bardziej użyteczna i bezpieczna dla swojego użytkownika.

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Oyster_card

--
xbartx

Data: 2010-11-05 09:15:26
Autor: Kamil Jońca
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

Dnia Thu, 04 Nov 2010 21:48:36 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Jako, że akurat kończył mi się bilet miejski (3-XI) stwierdziłem, że
może sobie sprawię to cudo.

Nie wiem dlaczego ale londyńska "oyster card" wydaje mi się bardziej użyteczna i bezpieczna dla swojego użytkownika.

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Oyster_card

Bezpieczniejsza? Dlaczego?
Natomiast ja też zastanawiałem się parę razy dlaczego nie ma "hurtowych'
biletów w W-wie.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
COBOL:

Data: 2010-11-05 08:19:19
Autor: xbartx
Dnia Fri, 05 Nov 2010 09:15:26 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Bezpieczniejsza? Dlaczego?
Natomiast ja też zastanawiałem się parę razy dlaczego nie ma "hurtowych'
biletĂłw w W-wie.

No ja mogę sobie zakupić oysterkę i jeździć po Londynie anonimowo jednocześnie korzystając z całego jej dobrodziejstwa. Na tym tle Warszawa wygląda blado. --
xbartx

Data: 2010-11-05 09:24:28
Autor: Kamil Jońca
[...]

No ja mogę sobie zakupić oysterkę i jeĽdzić po Londynie anonimowo jednocze¶nie korzystaj±c z całego jej dobrodziejstwa. Na tym tle Warszawa wygl±da blado.

A, o to chodzi. Do niedawna też tak, można było w W-wie (no prawie), od
jakiego¶ czasu wprowadzili "personalizację" :(
KJ
GNU is Not Unix

Data: 2010-11-05 08:33:58
Autor: xbartx
Dnia Fri, 05 Nov 2010 09:24:28 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

A, o to chodzi. Do niedawna też tak, można było w W-wie (no prawie), od
jakiegoĹ› czasu wprowadzili "personalizacjÄ™" :( KJ

No właśnie i po co to komu? Wiadomo, że w stolicy kraju jest przeważnie dużo ludzi z różnych stron świata często na dzień, tydzień albo i dłużej, dlatego obowiązkowe personalizowanie karty to bezsens i porażka. Czemu nie można było się wzorować na oyster card? --
xbartx

Data: 2010-11-05 08:42:16
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 05 Nov 2010 08:33:58 +0000, xbartx napisał(a):

A, o to chodzi. Do niedawna też tak, można było w W-wie (no prawie), od
jakiego¶ czasu wprowadzili "personalizację"  KJ

No wła¶nie i po co to komu? Wiadomo, że w stolicy kraju jest przeważnie
dużo ludzi z różnych stron ¶wiata często na dzień, tydzień albo i
dłużej, dlatego obowi±zkowe personalizowanie karty to bezsens i porażka.
Czemu nie można było się wzorować na oyster card?

Najlepsze jest to, że przez ten cyrk karta jest bezużyteczna dla przyjezdnych. We Wrocławiu wniosek złożony papierowo obrabia się ca. 5 dni (internetowy ok. 1 dzień), no ale kto ma głowę do internetów i stania póĽniej w kolejce w POK żeby odebrać kartę?

(Ja się kurczę przedwczoraj wystałem...)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-05 08:49:53
Autor: xbartx
[Citi] Miejska Karta Debetowa
Dnia Fri, 05 Nov 2010 08:42:16 +0000, Olgierd napisał(a):

Najlepsze jest to, ĹĽe przez ten cyrk karta jest bezuĹĽyteczna dla
przyjezdnych. We Wrocławiu wniosek złożony papierowo obrabia się ca. 5
dni (internetowy ok. 1 dzień), no ale kto ma głowę do internetów i
stania później w kolejce w POK żeby odebrać kartę?

(Ja się kurczę przedwczoraj wystałem...)

No właśnie to jest jakaś chyba nasza narodowa paranoja. W Londynie kupuję się kartę i później ewentualnie doładowuje jak jest potrzeba. Koniec kropka. U nas jak zwykle trzeba z tego robić cyrk biurokratyczny. Może to po prostu urzędnicy sobie front robót zapewniają?
Ale żeby nie było. U mnie w mieście jest aqua-kołhoz i wprowadzili karnety na zasadzie właśnie karty pre-paid. Jednorazowo się płaci za kartę 10 pln i jest ona na okaziciela. Można oczywiście podać swoje dane i wtedy w razie zagubienia można ją zablokować i wystąpić o duplikat nie tracąc stanu swojego konta, można ale nie trzeba, co jest jak najbardziej logiczne.

--
xbartx

Data: 2010-11-05 09:22:42
Autor: Olgierd
[Citi] Miejska Karta Debetowa
Dnia Fri, 05 Nov 2010 08:49:53 +0000, xbartx napisał(a):

w mie¶cie jest aqua-kołhoz i wprowadzili karnety na zasadzie wła¶nie
karty pre-paid. Jednorazowo się płaci za kartę 10 pln i jest ona na
okaziciela.

To jest piku¶. U mnie najlepsze jest to:

http://www.urbancard.pl/pl/article/show/category,2,id,129-.html

nielimitowane wej¶cie do wrocławskiego ZOO -- za jedyne 70/120 zł rocznie!

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-08 14:25:33
Autor: Aicha
W dniu 2010-11-05 10:22, Olgierd pisze:

http://www.urbancard.pl/pl/article/show/category,2,id,129-.html

nielimitowane wej¶cie do wrocławskiego ZOO -- za jedyne 70/120 zł rocznie!

To dużo (w stosunku do ceny biletu)?
W Botaniku karnet całoroczny (czyli de facto na max 9 miesięcy) kosztuje 100 PLN, przy cenie biletu normalnego 7 PLN.

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2010-11-08 14:45:57
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:25:33 +0100, Aicha napisał(a):

[...]

Zgodnie ze stron± ZOO normalny kosztuje 25 zł, ulgowy 15 zł. Ale znajoma mnie o¶wieciła niedawno, że sporo ludzi faktycznie chodzi do¶ć często do tego ZOO (młode rodziny z dziećmi).

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-10 18:10:41
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 8 Nov 2010 14:45:57 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Studenci 20zł, co ciekawe do niedawna nie mogli kupować ulgowego karnetu.
Teraz niby mog± ale jako¶ nie wynika mi to z Uchwały nr 18 zarz±du Zoo.
http://www.zoo.wroclaw.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=51&Itemid=40

Ale znajoma mnie o¶wieciła niedawno, że sporo ludzi faktycznie chodzi do¶ć często do tego ZOO (młode rodziny z dziećmi).

Całkiem miły park i zdecydowanie przez ostani rok zmieniło się na lepsze

--
Kojer

Data: 2010-11-12 09:55:11
Autor: Olgierd
[Citi] Miejska Karta Debetowa
W dniu Wed, 10 Nov 2010 18:10:41 +0100, Robert Kois napisał, a ja na to:

Ale znajoma mnie oświeciła niedawno, że sporo ludzi faktycznie chodzi
dość często do tego ZOO (młode rodziny z dziećmi).

Całkiem miły park i zdecydowanie przez ostani rok zmieniło się na lepsze

To aż się chyba jakoś wiosną wybiorę. Z 10 lat już tam nie byłem.

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-12 11:30:04
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 12 Nov 2010 09:55:11 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Ale znajoma mnie o¶wieciła niedawno, że sporo ludzi faktycznie chodzi
do¶ć często do tego ZOO (młode rodziny z dziećmi).
Całkiem miły park i zdecydowanie przez ostani rok zmieniło się na lepsze
To aż się chyba jako¶ wiosn± wybiorę. Z 10 lat już tam nie byłem.

No to mocno się zdziwisz, aczkolwiek sporo jeszcze do zrobienia.
Ja zamierzam się wybrać jak ¶nieg spadnie, mam ochotę na zdjęcia lwów na
¶niegu :).

--
Kojer

Data: 2010-11-05 12:13:08
Autor: Michal Jankowski
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

No wła¶nie i po co to komu? Wiadomo, że w stolicy kraju jest przeważnie
dużo ludzi z różnych stron ¶wiata często na dzień, tydzień albo i
                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Za Wroclaw nie odpowiadam. Natomiast w Warszawie bilety 1-, 3-,
7-dniowe sa na okaziciela i do kupienia chocby w automatach.

Karte na bilety 30- i 90-dniowe wyrabia sie od reki (fakt, trzeba
odwiedzic jeden z 7 punktow sprzedazy), poza tym istnieja tez bilety
30- i 90-dniowe na okaziciela, tylko drozsze.

  MJ

Data: 2010-11-05 09:39:28
Autor: Kamil Jońca
[...]

No wła¶nie i po co to komu? Wiadomo, że w stolicy kraju jest przeważnie dużo ludzi z różnych stron ¶wiata często na dzień, tydzień albo i dłużej, dlatego obowi±zkowe personalizowanie karty to bezsens i porażka. Czemu nie można było się wzorować na oyster card?
A to już pytanie do http://www.ztm.waw.pl/?c=115&l=1

KJ

Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

Data: 2010-11-05 18:48:52
Autor: MK
Le 05/11/2010 09:39, Kamil Jońca a écrit :
[...]

ZTM sprzedaje bilety długookresowe na okaziciela czyli takie które można zakodować na niepodpisanej karcie miejskiej. Można z nich korzystać "anonimowo" je¶li dobrze rozumiem Wasz± definicję tego pojęcia...

pozdrawiam,
MK

Data: 2010-11-05 14:52:25
Autor: witrak()
xbartx wrote:
[...]

W Paryżewie jest jak u nas - trzeba mieć zdjęcie i wyrobić sobie
"okładkę" (od ręki, bezpłatnie), a do tego wykupić kartę.

witrak()

Data: 2010-11-06 22:48:58
Autor: Marcin Wasilewski
[Citi] Miejska Karta Debetowa
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ib11ar$9ia$1srv.cyf-kr.edu.pl...

W Paryżewie jest jak u nas - trzeba mieć zdjęcie i wyrobić sobie
"okładkę" (od ręki, bezpłatnie), a do tego wykupić kartę.
witrak()

Ale w paryżewie jest co¶ specjalnie dla turystów:

<http://www.pariswelcome.net/metro/paris_visite.htm>

[Citi] Miejska Karta Debetowa