Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   "Mieli¶my przemysł" (dedykowane boukunowi)

"Mieli¶my przemysł" (dedykowane boukunowi)

Data: 2012-03-21 09:15:43
Autor: Grzegorz Z.
"Mieli¶my przemysł" (dedykowane boukunowi)
Ten fragment najlepszy:

"Transocean powstał w 1975 r. Specjalizował się w międzynarodowych usługach
transportowych na morzu i l±dzie. W latach 1993 - 1998 z powodu kłopotów
finansowych musiał sprzedać 11 statków. W 1999 r. - kolejny, a potem pięć
ostatnich. Pracę straciło 450 osób.

- Co się stało z pieniędzmi za tamte statki? - dociekali dziennikarze,
kiedy w 2000 roku zarz±d spółki składał do s±du wniosek o upadło¶ć.

- Nie wiem - odparł ówczesny prezes. - Wiemy, że statki były i póĽniej ich
nie było, a po sprzedaży nie ma ¶ladu. Szukali¶my dokumentów, ale ich nie
ma."

http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/56,88319,11348306,Mielismy_wielki_przemysl__Co_z_niego_zostalo___ZDJECIA_.html




--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyj¶cie na tak± sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-03-21 01:35:58
Autor: J-23
"Mieli¶my przemysł" (dedykowane boukunowi)
On 21 Mar, 09:15, "Grzegorz Z." <tictac...@colleen.org> wrote:
Ten fragment najlepszy:

"Transocean powstał w 1975 r. Specjalizował się w międzynarodowych usługach
transportowych na morzu i lądzie. W latach 1993 - 1998 z powodu kłopotów
finansowych musiał sprzedać 11 statków. W 1999 r. - kolejny, a potem pięć
ostatnich. Pracę straciło 450 osób.

- Co się stało z pieniędzmi za tamte statki? - dociekali dziennikarze,
kiedy w 2000 roku zarząd spółki składał do sądu wniosek o upadłość.

- Nie wiem - odparł ówczesny prezes. - Wiemy, że statki były i później ich
nie było, a po sprzedaży nie ma śladu. Szukaliśmy dokumentów, ale ich nie
ma."

http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/56,88319,11348306,Mielismy_wielki_...

·     morska flota handlowa pod polskÄ… banderÄ… na koniec 1986 roku
liczyła 261 statków, o tonażu 4231 tys. DWT,

·     Ĺ›redni wiek statkĂłw floty liniowej wynosiĹ‚ 12,5 lat,

·     zatrudnienie w przedsiÄ™biorstwach ĹĽeglugi miÄ™dzynarodowej
wynosiło 18 512 marynarzy i pracowników lądowych,

·     polska flota pokrywaĹ‚a wszystkie potrzeby transportowe zgĹ‚aszane
przez handel zagraniczny,

·     w strukturze przewozĂłw morskich polskie Ĺ‚adunki stanowiĹ‚y 35 %,

·     wpĹ‚ywy dewizowe floty w 1986 roku. wynosiĹ‚y 710 mln dolarĂłw
USA    i ok. 60 mln rubli, nadwyĹĽka dewizowa floty wyniosĹ‚a 285 mln
dolarĂłw,

·     w Narodowym Planie SpoĹ‚eczno- Gospodarczym na lata 1986-1990,
przewidywano dostawę 45 nowych statków, głównie ze stoczni krajowych.

W zakresie rybołówstwa morskiego:

·     trzy przedsiÄ™biorstwa poĹ‚owĂłw dalekomorskich – „Dalmor” w Gdyni,
„Gry” w Szczecinie i „Odra” w Świnoujściu - eksploatowały 93 statki do
połowów dalekomorskich, średni wiek statków 15,2 lata,

·     baĹ‚tyckie przedsiÄ™biorstwa rybackie_- „Koga” z Helu, „Szkuner” z
Władysławowa, „Korab” z Ustki, „BARKA” z Kołobrzegu i „Kuter” z
Darłowa – posiadały 439 kutrów, ich średni wiek 13,1 lat,

·     wielkość poĹ‚owĂłw ryb morskich w 1985 roku wynosiĹ‚a 650 tys. ton,
a w 1986 roku 608 tys. ton,

·      wielkość dostaw ryb na rynek krajowy w 1985 roku wynosiĹ‚a 257
tys. ton, a w 1986 roku 219,4 tys. ton,

·     wartość produkcji przemysĹ‚owej branĹĽy wynosiĹ‚a 64,1 mld zĹ‚.

·     wartość eksportu w 1986r. wynosiĹ‚a 111,7 mln dolarĂłw i 2,2 mln
rubli,

·     ryboĹ‚Ăłwstwo zatrudniaĹ‚o 35 786 osĂłb.

http://cal-75.nowyekran.pl/post/9529,czy-polska-jest-jeszcze-panstwem-morskim-cz-ii


W wyniku zlodziejskiej "demokracji" w wydaniu solidaruchow, teraz
polska zegluga liczy kilka kajakow i dwie stare lajby!

Data: 2012-03-23 19:13:08
Autor: pluton
"Mieli¶my przemysł" (dedykowane boukunowi)
- Nie wiem - odparł ówczesny prezes. - Wiemy, że statki były i póĽniej ich
nie było, a po sprzedaży nie ma ¶ladu. Szukali¶my dokumentów, ale ich nie
ma."

Magia.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2012-03-23 19:23:08
Autor: jadry¶
"Mieli¶my przemysł" (dedykowane boukunowi)
W dniu 2012-03-21 09:15, Grzegorz Z. pisze:
Ten fragment najlepszy:



Proponuję to wszystkim Polakom zadedykować - zwłaszcza tym co chodz± stawiać krzyżyki przy nazwiskach mend które ich sprowadzaj± do roli parobków u obcych.

Data: 2012-03-23 19:49:57
Autor: the_foe
"Mieli¶my przemysł" (dedykowane boukunowi)
W dniu 2012-03-21 09:15, Grzegorz Z. pisze:
Ten fragment najlepszy:

"Transocean powstał w 1975 r. Specjalizował się w międzynarodowych usługach
transportowych na morzu i l±dzie. W latach 1993 - 1998 z powodu kłopotów
finansowych musiał sprzedać 11 statków. W 1999 r. - kolejny, a potem pięć
ostatnich. Pracę straciło 450 osób.

- Co się stało z pieniędzmi za tamte statki? - dociekali dziennikarze,
kiedy w 2000 roku zarz±d spółki składał do s±du wniosek o upadło¶ć.

- Nie wiem - odparł ówczesny prezes. - Wiemy, że statki były i póĽniej ich
nie było, a po sprzedaży nie ma ¶ladu. Szukali¶my dokumentów, ale ich nie
ma."

http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/56,88319,11348306,Mielismy_wielki_przemysl__Co_z_niego_zostalo___ZDJECIA_.html





ciekawe jest to, ze wiekszosc tych zakladow "prywatyzowal" syndyk. Prawie wszytkie funkcjonowaly cale lata 90 jako wlasnosc panstwowa.
Trzeba byc swiadomym, ze w wolnym rynku nie ma czegos takiego jak wieczne firmy. Bankrutuja molochy (Atari, Commodore, Deawoo, Saab, Kodak, Agfa), likwiduje sie firmy ktore stoja dobrze, ale nie na tyle by nie oplacalo sie jej sprzedac wiekszemu konkurentowi itp... Jak pokazuje nasza historia, szybko sprywatyzowane firmy przetrwaly do dzis (w niezmienionej formie dzialalnosci i skali) w ok. 30-40%. Tych ktorych nie zprywatyzowano mniej niz 10%. Gospodarka musi byc elastyczna, upadek nierentownych molochow byl przesadzony z dniem w ktorym panstwo przestalo nacjonalizowac ich wyniki. Bledem byla konserwacja systemu poprzez spolki skarbu panstwa. Te spolki wygenerowaly wieksze koszta budzetowe niz zysk z prywatyzacji.

--
the_foe

"Mieli¶my przemysł" (dedykowane boukunowi)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona