Miernik grubości lakieru

Data: 2009-03-16 08:53:29
Autor: omega_fan
Miernik grubości lakieru

"michawar" <michawar@poczta.onet.pl> wrote in message news:5635.0000014c.49bdf2cdnewsgate.onet.pl...
Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć miernik
grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być
grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy jeden
element może mieć różne grubości.

Z moich doswiadczen zwykle fabryczna grubosc powloki to ok. 70 - 100 mikrometrow,
w zaleznosci od auta.  Zwykle na kazdym elemencie auta jest taka sama, odchylki
jakie mam na swoim amatorskim mierniku to ok. 10 mikrometrow.

Element lakierowany dwa razy ma grubosc 180-200 mikrometrow.

Data: 2009-03-16 09:11:58
Autor: Agent
Miernik grubości lakieru

[...]

A czy te mierniki amatorskie nadają się do czegoś? Pytam bo sam się zastanawiam czy nie nabyć sobie takiego za 30-40 zł z Allegro.

Data: 2009-03-16 09:16:54
Autor: omega_fan
Miernik grubości lakieru

"Agent" <wprzyjemski@onet.ue> wrote in message news:gpl1kl$5lj$1news.onet.pl...

[...]

30-40 zł nie warto.
300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html

Data: 2009-03-16 09:33:22
Autor: jarek
Miernik grubości lakieru

Użytkownik "omega_fan" <omf@nomail.org> napisał w wiadomości news:gpl1tn$c0h$1inews.gazeta.pl...

"Agent" <wprzyjemski@onet.ue> wrote in message news:gpl1kl$5lj$1news.onet.pl...

300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html

Tez mam taki i moge z czystym sumieniem polecic. A grubosc lakieru na oryginalnym lakierze to od 80-130 (z takimi sie spotkalem). Jak masz 200 to juz malowany, jak 400 to szpachla (oplaca sie sprawdzic na elementach takich jak slupki (ogolnie na stalych elementach).

Jarek

Jarek __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 3937 (20090314) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-03-16 18:18:44
Autor: Czabu
Miernik grubości lakieru

Użytkownik "omega_fan" <omf@nomail.org> napisał w wiadomości news:gpl1tn$c0h$1inews.gazeta.pl...

300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html

A tak zapytam, w czym są lepsze te za 300 od tych za 200? ;-)
Tu np. mają sporo tańsze: http://www.bulitech.pl/index.php?menu=oferta&kat=3
Na alledrogo też jest kilka ofert w okolicach 200zł.

Czy faktycznie opłaca się płacić 100-150zł więcej? Ktoś testował więcej niż jeden miernik?

Data: 2009-03-16 19:15:38
Autor: omega_fan
Miernik grubości lakieru

"Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> wrote in message news:gpm26f$d6p$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nie wiem. Natomiast mam MGL-mini i wiem, że działa OK.

Data: 2009-03-16 12:53:41
Autor: Massai
Miernik grubości lakieru
Agent wrote:

> [...]
> A czy te mierniki amatorskie nadają się do czegoś? Pytam bo sam się
zastanawiam czy nie nabyć sobie takiego za 30-40 zł z Allegro.

Pytanie do czego...
Jak przymierzałem się do kupienia samochodu, to sobie kupiłem za zdaje
się 20 pln taki długopis.
Przetestowałem na kilku samochodach - bez problemu wyłapywał elementy
"robione".
A samochód i tak kupiłem od rodziny ;-)

--
Pozdro