Mierzenie internetu

Data: 2013-12-01 14:50:34
Autor: J.F.
Mierzenie internetu
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,15031230,Operatorzy_godza_sie_na_mierzenie_predkosci_internetu.html

"Zespół złożony z największych operatorów telekomunikacyjnych i UKE
ustaliły, jak będą prowadzone pomiary prędkości internetu zarówno
stacjonarnego, jak i mobilnego. [...]
Zgodnie z ustaleniami, które opisuje "Dziennik Gazeta Prawna"
przeforsowano tzw. drive testy. Aparatura pomiarowa zostanie
zainstalowana w samochodach, a badania będą wykonane, gdy auta będą w
ruchu. Pomiary będą trwały 800 godzin i zostaną wykonane w
największych miastach. Ich wyniki będą publikowane (podobnie jak
badania prędkości internetu stacjonarnego).
Jednak wyniki testów nie będą podstawą do rozwiązania umowy. UKE
liczy, że sama upubliczniona wiadomość o złej jakości usługi skłoni
telekomy do jej poprawy."

Jak myslicie - Urzad dba o obywateli, czy zupelnie niepotrzebnie
wydaje pieniadze podatnika ? :-)

J.

Data: 2013-12-01 16:18:29
Autor: sqlwiel
Mierzenie internetu
W dniu 2013-12-01 14:50, J.F. pisze:
[...]

Jak "niepotrzebnie"??? Urząd nadstawia w kierunku operatorów szeroko otwartą kieszeń mówiąc między wierszami, że z grubsza wiadomo kiedy i gdzie pomiary będą robione...
Przecież urząd (ten czy tamten) głównie po to istnieje! No i jeszcze po to, żeby czyjś pociotek mógł mieć w tym urzędzie posadę :)

Chociaż, szczerze mówiąc, to UKE rękami pani Strężyńskiej przyczyniło się do uruchomienia Aero2, więc jakiś-tam ochłap dla motłochu jest.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 11:28:46
Autor: J.F
Mierzenie internetu
Użytkownik "sqlwiel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:529b5342$0$2299$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mowisz ?

Przecież urząd (ten czy tamten) głównie po to istnieje! No i jeszcze po to, żeby czyjś pociotek mógł mieć w tym urzędzie posadę :)

Mowisz ? Tak mi sie wydaje ze lapownictwo moco jednak spadlo.

Chociaż, szczerze mówiąc, to UKE rękami pani Strężyńskiej przyczyniło się do uruchomienia Aero2, więc jakiś-tam ochłap dla motłochu jest.

Przyczynilo jak przyczynilo - dlugo urzad mowil ze jeszcze nic nie deklaruje i nie wie jakie decyzje podejmie :-)

Ale  MTR obnizali skutecznie. No chyba ze jak sie da, to bedzie wolniej, a jak sie nie da, to bedzie szybko i drogo :-)

J.

Data: 2013-12-02 14:47:56
Autor: tck
Mierzenie internetu

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m53h3xqqlmv3$.q67lavwh1711.dlg40tude.net...
[...]

widzialem juz takie raporty, co prawa testy nie trwaly 800h ale bylo cos takiego

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-12-02 14:50:54
Autor: tck
Mierzenie internetu

i owy raport: http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=8840

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-12-02 18:31:35
Autor: Artur Maśląg
Mierzenie internetu
W dniu 2013-12-02 14:50, tck pisze:
[...]

Co zabawniejsze - najlepiej wypadł Play, na którym tak łatwo się
psy wiesza :)

Data: 2013-12-03 21:33:02
Autor: tck
Mierzenie internetu

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:529cc3f8$0$2373$65785112news.neostrada.pl...
[...]

te testy robione 3 lata temu, ze stanem dzisiejszym wiele wspolnego to miec nie musi...

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-12-03 21:54:08
Autor: Artur Maśląg
Mierzenie internetu
W dniu 2013-12-03 21:33, tck pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
W dniu 2013-12-02 14:50, tck pisze:
Użytkownik "tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości
(...)
[...]

No nie, a ja nigdzie nie pisałem, że teraz będzie tak samo. To co mnie
rozbawiło to raport, który w którym tak źle konkurencja wypadła. Tylko
niech nikt nie wpadnie na pomysł (szczególnie J.F.) teorii spiskowej,
że to Play zapłacił, by raport tak dobrze wypadł na ich korzyść.
Inna sprawa, że bardzo bym się cieszył, gdyby operatorzy poprawili
jakość usług w tej materii, a mają co robić, oj mają.

Data: 2013-12-04 14:55:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Mierzenie internetu
Dnia 2013-12-02, o godz. 18:31:35
Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a):

> i owy raport: http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=8840

Co zabawniejsze - najlepiej wypadł Play, na którym tak łatwo się
psy wiesza :)

Zerknij jak ten raport był robiony dla miasta które znasz. Można się
nieźle zdziwić. Gdy ten raport opublikowano to przeanalizowałem sobie
punkty i trasy w jakich to było robione akurat dla Warszawy. Bo
zastanawiałem się wtedy nad wyborem operatora dla mobilnego netu.I
odkryłem ciekawostkę. Raport pokazuje jakość usług na najszerszych
trasach i wylotówkach a nie w całym mieście. Pominięto większość
wielkich osiedli na peryferiach za to dość gęsto jeżdżąc po centrum w
którym pokrycie jest w miarę dobre dla wszystkich sieci. Raport nie
wychwyciła np. problemów Play na Wilanowie, w Wawrze czy na Tarchominie
które istnieją do chwili obecnej. Niestety nic nie zastąpi startera,
modemu i własnoręcznego sprawdzenia sytuacji w danej lokacji.

Zdrówko

Data: 2013-12-04 15:08:00
Autor: Artur Maśląg
Mierzenie internetu
[...]

Widziałem i nie ma się czemu dziwić.

[...]

Dokładnie w ten sam sposób nie wychwycił problemów Ery, Orange i Plusa.

Niestety nic nie zastąpi startera,
modemu i własnoręcznego sprawdzenia sytuacji w danej lokacji.

Nie zastąpi, a jak piszesz o mobilnym necie to raczej nie w danej
lokalizacji - tam to on jest bardziej stacjonarny.

Data: 2013-12-04 16:05:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Mierzenie internetu

<
Dokładnie w ten sam sposób nie wychwycił problemów Ery, Orange i
Plusa.

Nie wychwycił ale dość mocno zafałszował dane. Mniej więcej w czasie
gdy robili pomiary usiłowałem w Playa korzystać na południu Warszawy po
obu stronach Wisły. I np. we wspomnianym Wilanowie czy Wawrze był z tym
duży problem - pomagało włączenie roamingu ale dla danych nie dawało
rady tego zrobić. Efektem takiego zasięgu była rezygnacja z numeru u
nich z którego korzystałem - po prostu nie mogłem sobie pozwolić na
loterię działą/niedziała. W chwili obecnej mam w obszarze
Stegny/Wilanów/Wawer kilka numerów pod które muszę i nic tam się nie
zmieniło.
> Niestety nic nie zastąpi startera,
> modemu i własnoręcznego sprawdzenia sytuacji w danej lokacji.

Nie zastąpi, a jak piszesz o mobilnym necie to raczej nie w danej
lokalizacji - tam to on jest bardziej stacjonarny.

A kilkanaście lokacji pomiędzy którymi się w miarę regularnie poruszam?

A co do dostępu do netu ciekawostka: pod Łukowem w kierunku Siedlec
gdzie dość często bywam jedynym stabilnym dostępem do netu jest Aero2.

Zdrówko

Data: 2013-12-04 16:53:26
Autor: Artur Maśląg
Mierzenie internetu
[...]

Niczego nie zafałszował - dość jasno co, gdzie i jak było mierzone.

gdy robili pomiary usiłowałem w Playa korzystać na południu Warszawy po
(...)

No ale co to ma do rzeczy? W wielu miejscach są problemy z zasięgiem
różnych operatorów. Raport nie był tworzy tylko pod kątem tego, czego
Ty byś oczekiwał.

[...]

To sprawdzasz sobie w tych kilku i wybierasz. Do tego oczywiście
backup, ponieważ różnie bywa.

Data: 2013-12-05 01:08:27
Autor: animka
Mierzenie internetu
W chwili obecnej mam w obszarze
Stegny/Wilanów/Wawer kilka numerów pod które muszę i nic tam się nie
zmieniło.

U mnie w tym rejonie Orange i Play działa. Orange to nawet świetnie działała.

--
animka

Data: 2013-12-05 01:05:27
Autor: animka
Mierzenie internetu
[...]

Dlaczego na Wilanowie, a nie na Wawrze? Hmm

--
animka

Data: 2013-12-05 12:20:41
Autor: aioe
Mierzenie internetu
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20131204145507.5bff5e53babcia-workstation...

> [...]

które istnieją do chwili obecnej. Niestety nic nie zastąpi startera,
modemu i własnoręcznego sprawdzenia sytuacji w danej lokacji.

Babciu, jesteś Żydówką?

Mierzenie internetu