Miesiące czy dni do oprocentowania

Data: 2010-10-21 21:46:19
Autor: Miroro
Miesiące czy dni do oprocentowania
Witam,
zakładam lokatę 30K PLN na 6 m-cy na 3% w stosunku rocznym. Jak bedzie liczone oprocentowanie? Jako 1,5% czy wynikające ze stosunku dni kalendarzowych np. 182/365.

Data: 2010-10-21 21:58:25
Autor: wiatrak

Użytkownik "Miroro" <miroro-ciach-@tlen.pl> napisał w wiadomości news:i9q5qo$cig$1mx1.internetia.pl...
Witam,
zakładam lokatę 30K PLN na 6 m-cy na 3% w stosunku rocznym. Jak bedzie liczone oprocentowanie? Jako 1,5% czy wynikające ze stosunku dni kalendarzowych np. 182/365.
30k x 3% /365 x 182 =448,77 zł

Od tego odejmij 85 zł podatku to daje  363,77 zł

wiatrak

Data: 2010-10-22 01:46:23
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:i9q614$37j$1node1.news.atman.pl...

[...]

I inflację minimum 3,5%, co daje nam w sumie ok 1% czystej straty.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-10-22 21:46:54
Autor: Miroro

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cc0d124$0$22804$65785112news.neostrada.pl...

I inflację minimum 3,5%, co daje nam w sumie ok 1% czystej straty.

chodziło mi tylko o czysto teoretyczne podstawy. Oczywiście nie zamierzam otworzyć tak 'atrakcyjnej' lokaty.
Dzięki za wyjaśnienia.

Data: 2010-10-22 00:03:52
Autor: plusz

sprawdź czy się zgadza z tym co na www.kalkulatorlokat.pl

--
plusz

Data: 2010-10-22 06:34:37
Autor: xbartx
Dnia Thu, 21 Oct 2010 21:46:19 +0200, Miroro napisał(a):

Witam,
zakładam lokatę 30K PLN na 6 m-cy na 3% w stosunku rocznym. Jak bedzie
liczone oprocentowanie? Jako 1,5% czy wynikające ze stosunku dni
kalendarzowych np. 182/365.

A nie lepiej założyć dwie po 15k np tutaj:
http://openonline.pl/lokaty/info/102/

albo jak możesz to jedną mniejszą na 10k tutaj:
http://getinonline.pl/107/

a resztę pieniędzy tutaj:
http://getinonline.pl/108

--
xbartx

Data: 2010-10-22 08:53:28
Autor: wiatrak

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:i9rb9t$6cg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Posłuchałbym tej rady. Jak załoĹźysz dwie lokaty po 15k na pĂł łroku, to po pół roku odsetki netto wyniosą  761,50 zł, a nie 363.77 zł.

wiatrak

Data: 2010-10-22 21:48:26
Autor: Miroro

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:i9rcdc$a89$1node1.news.atman.pl...

Posłuchałbym tej rady. Jak załoĹźysz dwie lokaty po 15k na pĂł łroku, to po pół roku odsetki netto wyniosą  761,50 zł, a nie 363.77 zł.
chodziło mi raczej o mechanizm liczenia niż o doradztwo. Dane były przykładowe.
Dzięki za zainteresowanie

Data: 2010-10-24 20:17:29
Autor: m
Miesiące czy dni do oprocentowania
A nie lepiej założyć dwie po 15k np tutaj:
http://openonline.pl/lokaty/info/102/

Wlasnie jestem w trakcie zakladania takiej lokaty - i krótko takie pytanko.
Czy wszystko rzeczywiście odbywa się tylko przez internet bez kontaktu
czlowieka z czlowiekeim ? Tzn dzwonila do mnie Pani i wypytywala o pesel, nr
dowodu i takie tam, ale ja jestem jednak przyzwyczajony, że jak trzymam
gdzies pieniadze to wypada tez cos podpisać. A tu tylko mail z numerem konta
gdzie mam wplacic pieniadze i nastepny mail, ktor potwierdzi, że zalożylem
lokate. Zakladam, że nie są to jakies przekrety ale jak by mogl mnie ktoś
oświecić i uspokoić bo chyba już starej daty jestem ;-)

Pozdr

Data: 2010-10-24 21:02:50
Autor: witrak()
m wrote:
[...]

Przekrętów w tym nie ma żadnych i generalnie wszystko działa tak
jak napisano. Natomiast precyzja tego działania jest taka sobie
(były o tym wątki):  często dostajesz potwierdzenia założenia
lokaty mailowe - po paru dniach, a nie zaraz, albo papierowe - po
kilku tygodniach, albo wręcz tuż przed końcem lokaty.
Nie należy się tym w ogóle przejmować, bo kasa wraca jak trzeba i
gdzie trzeba :-)

witrak()

Data: 2010-10-28 22:14:57
Autor: cezarys
Miesiące czy dni do oprocentowania
I tak i nie.
W przypadku zamieszkania "na wsi" problem z wypełnieniem formularza (np. pole ulica nie może być puste - a jak nie ma? ....)
Kontakt marny
CEzarys

Data: 2010-10-28 22:33:40
Autor: witrak()
cezarys wrote:
[...]

Zerknij np. do pit-ów. Myślę, że tu powinno być podobnie.
Generalnie w polach "kod pocztowy" i "miasto" podaje się miejsce i
kod placówki pocztowej, a jak wieś nie ma ulic, to zwykle ma
numery i wtedy jako ulicę i numer posesji podaje się nazwę wsi i
numer posesji. Oczywiście, może tak być, że poczta jest w tej
samej miejscowości - wtedy jej nazwa wystąpi dwa razy, w obu polach.

witrak()

Data: 2010-10-22 19:31:02
Autor: radekp@konto.pl
Miesiące czy dni do oprocentowania
Thu, 21 Oct 2010 21:46:19 +0200, w <i9q5qo$cig$1@mx1.internetia.pl>, "Miroro"
<miroro-ciach-@tlen.pl> napisał(-a):

Witam,
zakładam lokatę 30K PLN na 6 m-cy na 3% w stosunku rocznym. Jak bedzie liczone oprocentowanie? Jako 1,5% czy wynikające ze stosunku dni kalendarzowych np. 182/365.

Gdzie tak mało dają?

Data: 2010-10-22 21:49:26
Autor: Miroro

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:fii3c61ral1sao1ugecmbbott3bd2k7jeu4ax.com...
Thu, 21 Oct 2010 21:46:19 +0200, w <i9q5qo$cig$1@mx1.internetia.pl>, "Miroro"

Gdzie tak mało dają?
tylko zapytuję o mechanizm. Dane przykładowe bez związku z rzeczywistoscią.
Dzieki za info.

Miesiące czy dni do oprocentowania