Miesięczny koszt pralki i suszarki

Data: 2012-01-29 19:23:19
Autor: Usrobo
Miesięczny koszt pralki i suszarki
hej
być może kogoś to zainteresuje ;)
zrobiłem miesięczny odczyt zużycia prądu przez pralkę i suszarka do ubrań

4 osobowa rodzina tzn 2+2, dzieci w wieki 1,5 i 3 latka ( wiec prania duĹźo)

wszystko co wychodziło z pralki lądowało w suszarce program "lekko wilgotne"

pralka indesit 107
suszarka hoover vision HD

styczeń 2012 wyszło mi 83kWh czyli ok 40zł

pozdrawiam
michal

Data: 2012-01-29 19:48:08
Autor: XL
Dnia Sun, 29 Jan 2012 19:23:19 +0100, Usrobo napisał(a):

hej
być może kogoś to zainteresuje ;)
zrobiłem miesięczny odczyt zużycia prądu przez pralkę i suszarka do ubrań

4 osobowa rodzina tzn 2+2, dzieci w wieki 1,5 i 3 latka ( wiec prania dużo)

wszystko co wychodziło z pralki lądowało w suszarce program "lekko wilgotne"

pralka indesit 107
suszarka hoover vision HD

styczeń 2012 wyszło mi 83kWh czyli ok 40zł

Dolicz sobie koszt wody, której suszarka pobiera dosyć dużo też 3-)

--
XL

Data: 2012-01-29 22:47:48
Autor: misiczka

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1xqvym9mv32m8.epiadyrvqnj2.dlg40tude.net...

Dolicz sobie koszt wody, której suszarka pobiera dosyć dużo też 3-)

???
Mam suszarkę i nie pobiera żadnej wody - bo i po co?

--
misiczka

Data: 2012-01-29 23:52:34
Autor: XL
Dnia Sun, 29 Jan 2012 22:47:48 +0100, misiczka napisał(a):

[...]

A jak suszy? - nie skraplając pary? To jak?
:-)
--
XL

Data: 2012-01-31 19:36:12
Autor: Dawid
W dniu 2012-01-29 23:52, XL pisze:
[...]

Skrapla parę i wodę trzeba usunąć, nie dostarczyć.
Jak zwykle coś Ci się popier....
To jak?

Data: 2012-02-01 16:04:28
Autor: Poldek
Dawid wrote:

Skrapla parę i wodę trzeba usunąć, nie dostarczyć.
Jak zwykle coś Ci się popier....
To jak?

Żeby usunąć, trzeba najpierw dostarczyć. W tym wypadku pralka pobiera wodę i wydala większość, a resztę wydala suszarka. W taki czy inny sposób. Ja to rozumiem tak, że aby obliczyć koszt korzystania z pralki trzeba wziąć pod uwagę nie tylko koszt energii elektrycznej, ale także wody. Dodam jeszcze proszki do prania, płukania oraz koszt instalacji i utylizacji + amortyzację sprzętu :-)

Data: 2012-02-01 17:34:37
Autor: Dawid
W dniu 2012-02-01 16:04, Poldek pisze:
Dawid wrote:

[...]

Chodziło tylko o suszarkę, jako osobne urządzenie.
Jeżeli Twoja suszarka potrzebuje podłączenia do wody żeby suszyć, to jesteś w klubie XL.Gratuluję.

Data: 2012-02-02 08:57:45
Autor: adamm
Dawid wrote:

[...]

Hm...
Są suszarki, które podczas pracy pobierają wodę - robi ona wtedy za wymiennik ciepła, które odbiera od parującej wody z ubrań. Nic niezwykłego;)

adamm

Data: 2012-02-02 10:37:17
Autor: Dawid
Dawid wrote:

[...]

Pokaż taką, chociaż jeden model.

Data: 2012-02-02 14:18:45
Autor: adamm
Dawid wrote:

[...]

Włala:
Ardo WD 800

pozdro

adamm

Data: 2012-02-02 15:07:58
Autor: Kris
Miesięczny koszt pralki i suszarki
Użytkownik "adamm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jge2g5$9im$1@news.mm.pl...

Włala:
Ardo WD 800

Ale to pralko suszarka przecież
A co do suszarek to jest mnóstwo suszarek kondesacyjnych ale jak na szybko patrzę to żadna nie wymaga podłączenia do zimnej wody.

Data: 2012-02-02 15:29:43
Autor: adamm
W dniu 2012-02-02 15:07, Kris pisze:
[...]

Masz rację: to jest pralko-suszarka, co nie zmienia faktu, iż podczas suszenia pobiera wodę.
Sorki za małą zmyłkę.

adamm

Data: 2012-02-02 16:44:12
Autor: Dawid
W dniu 2012-02-02 15:29, adamm pisze:
[...]

No to pokaż suszarkę, albo jesteś również w klubie XL.
Bzduropisarze.

Data: 2012-02-03 08:13:15
Autor: adamm
W dniu 2012-02-02 16:44, Dawid pisze:
[...]

Ale o co kaman?
Napisałem, że wystąpiła mała pomyłka - pisałem o pralko-suszarce.
Taką mam i używam i pobiera ona wodę podczas suszenia. O suszarkach nic nie piszę.
Trochę luzu.

pozdro

adamm

Data: 2012-02-03 08:05:21
Autor: _ąćęłńóśźż.
Miesięczny koszt pralki i suszarki
Zimna woda jest tania.

-- -- -

Data: 2012-01-29 22:25:43
Autor: Pooh
Miesięczny koszt pralki i suszarki
Dnia Sun, 29 Jan 2012 19:23:19 +0100, Usrobo napisał(a):
zrobiłem miesięczny odczyt zużycia prądu przez pralkę i suszarka do ubrań
Czym?

--
Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

Miesięczny koszt pralki i suszarki