Mieszanie oleju

Data: 2009-07-10 06:33:44
Autor: Massai
Mieszanie oleju
LEPEK wrote:

Witam,

Właśnie dziś zauważyłem, że miga lampka oleju w Atosie.
Po sprawdzeniu oleju (już na zimnym) okazało się, że bagnet jest
suchy :/ Tak, wiem - powinienem sprawdzać częściej. No ale nie
sprawdzałem.  Widocznych wycieków nie stwierdziłem (ani na silniku,
ani na chodniku), więc zakładam, że Atos go po prostu pożarł.  Muszę
zatem czym prędzej wymienić olej z filtrem.  Ale trochę boję się
jeździć z suchą miską.

Czy mogę więc dolać trochę oleju, jaki mam gdzieś w piwnicy
(tegoroczny, półsyntetyk, chyba 10w40) do tego, co jest w Atosie nie
wiedząc, jaki tam jest?  Czy lepiej nie dolewać i podjechać na
wymianę możliwie blisko?

Generalnie zdaje się zasada jest taka że jak już dolewać i mieszać, to
dolewać "lepszego", znaczy jak prawdopodobnie miałeś mineralny to
lepiej dolać półsyntetyk, niż minerala do wczesniejszego półsyntetyka.

--
Pozdro
Massai

Mieszanie oleju