Mieszkanie: Czyje będzie?

Data: 2009-04-08 22:57:30
Autor: kb
Mieszkanie: Czyje będzie?
Tristan wrote:
Witam,

mam mieszkanie kupione przed ślubem. Teraz rodzice moi dokładają kasę i chcę
kupić większe. Czy to nadal będzie majątek odrębny, czy żona będzie miała
prawo do połowy?

Bedzie miala prawo do polowy, chyba ze w akcie notarialnym bedziesz tylko ty i bedzie wspomniane ze srodki pochodza z majatku odrebnego (darowzna rodzicow TYLKO DLA CIEBIE jest rowniez majatkiem odrebnym). Ale o takie rzeczy to najlepiej notariusza wypytaj - powinien wiedziec co wpisac.

Data: 2009-04-08 23:11:00
Autor: Tristan
Mieszkanie: Czyje będzie?
W odpowiedzi na pismo z środa 08 kwiecień 2009 22:57 (autor kb publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <grj33q$kdk$1@inews.gazeta.pl>):

[...]

Ale darowiznę też trza u notariusza? Czy sam fakt przelania mi na konto
wystarcza?

--
Tristan

Data: 2009-04-08 17:03:19
Autor: witek
Mieszkanie: Czyje będzie?
Tristan wrote:

Ale darowiznę też trza u notariusza? Czy sam fakt przelania mi na konto
wystarcza?

i tak i nie.

za tak:
wystarcza,
byleby ci tylko tego gotowka do reki nie dali i przelali ze swojego konta na twoje konto, a nie z konta wojka no konto babci

za nie:
trzeba biegac do US z druczkami bo zaplacisz podatek
jak sie US zapyta skad miales kase na mieszkanie to bedziesz pusta kartka swiecil.

Data: 2009-04-09 00:43:18
Autor: Robert Tomasik
Mieszkanie: Czyje będzie?
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:grj6vf$g88$1inews.gazeta.pl...
Tristan wrote:
[...]

Najprościej moim zdaniem w akcie notarialnym zamiany mieszkania wpoisać, ze płacą za to meiszkanie jego rodzice i ta darowizna stanowi darowizne dla syna.

Data: 2009-04-08 23:19:28
Autor: kb
Mieszkanie: Czyje będzie?
Tristan wrote:
[...]

A nie mozesz wczesniej jakiejs umowy napisac?

To przeciez mozna odrecznie zrobic, 10 minut zajmie.

Data: 2009-04-09 09:15:25
Autor: szerszen
Mieszkanie: Czyje będzie?

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:grj301$c5h$1news.interia.pl...

Ale darowiznę też trza u notariusza? Czy sam fakt przelania mi na konto
wystarcza?

darowizne to w us zglaszasz, wtedy nie zaplacisz podatku, bo w pierwszej lini pokrewienstwa darowizny sa nieopodatkowane, a jak nie zgloszisz a us sie tego dopatrzy, to bekniesz podatek z odstetkami

Data: 2009-04-09 09:16:42
Autor: Tristan
Mieszkanie: Czyje będzie?
W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 09:15 (autor szerszen publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <grk7ad$c5q$1@news.task.gda.pl>):

[...]

Tak, o zgłaszaniu to wiem. Chodziło mi o ten majątek odrębny. --
Tristan

Data: 2009-04-08 23:30:34
Autor: Jotte
Mieszkanie: Czyje będzie?
W wiadomości news:grj33q$kdk$1inews.gazeta.pl kb
<krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl> pisze:

[...]
Jakbym był takim "menszczyznom" któremu tatuś z mamusią chatę kupują bo se
sam nie umiał zarobić, to wynająłbym do takich spraw odpowiedniej
specjalizacji prawnika.
Za pieniądze rodziców, oczywiście.
Ślepa ta żona była, czy co...?

--
Jotte

Data: 2009-04-08 23:52:54
Autor: spp
Mieszkanie: Czyje będzie?
Jotte pisze:

<ciach>

Ślepa ta żona była, czy co...?

NTG

--
spp

Data: 2009-04-09 00:05:42
Autor: Jotte
Mieszkanie: Czyje będzie?
W wiadomości news:grj6d8$6s8$1news.onet.pl spp <spp@op.pl> pisze:

Jotte pisze:
<ciach>
Ślepa ta żona była, czy co...?
NTG
Kto ci to powiedział?
Zresztą nieważne, mądry nie był.
BTW - słyszałem, że akronim NTG znaczy: No Trudno, Głupim.

--
Jotte

Data: 2009-04-09 06:06:20
Autor: spp
Mieszkanie: Czyje będzie?
Jotte pisze:

> [...]

Kto ci to powiedział?

To jest grupa o prawie, kącik porad sercowych zupełnie gdzie indziej.

BTW - słyszałem, że akronim NTG znaczy: No Trudno, Głupim.

Odważna samokrytyka.

--
spp

Data: 2009-04-09 16:12:40
Autor: Jotte
Mieszkanie: Czyje będzie?
W wiadomości news:grjs9h$ivu$1news.onet.pl spp <spp@op.pl> pisze:

NTG
Kto ci to powiedział?
To jest grupa o prawie, kącik porad sercowych zupełnie gdzie indziej.
Słusznie. Teraz przejrzyj ją dokładnie, wybierz wszystkie posty o treści niezwiązanej z tematyką grupy i napisz NTG pod każdym. Jak konsekwencja, to konsekwencja.

BTW - słyszałem, że akronim NTG znaczy: No Trudno, Głupim.
Odważna samokrytyka.
Nie taka była moja intencja.

--
Jotte