Mieszkanie: Czyje będzie?

Data: 2009-04-10 08:47:21
Autor: Dominik & Co
Mieszkanie: Czyje będzie?
Tristan napisał(a):

mam mieszkanie kupione przed ślubem. Teraz rodzice moi dokładają kasę i chcę
kupić większe. Czy to nadal będzie majątek odrębny, czy żona będzie miała
prawo do połowy?

Własność jest opisana w akcie notarialnym. Jeśli będzie w nim coś w rodzaju
"Tristan Kowalski nabywa własność mieszkania za środki pochodzące z majątku
osobistego w postaci kwoty xxx zł uzyskanej ze sprzedaży mieszkania, które stanowiło
jego majątek osobisty oraz kwoty zzz zł darowanej na jego rzecz przez rodziców"-
będziesz miał majątek odrębny.

Jak chcesz, może być na przykład: Tristan Kowalski nabywa 60% udziałów we
własności mieszkania za środki pochodzące z majątku osobistego, a 40% wraz
z Izoldą Kowalską na zasadach współwłasności ustawowej, za środki pochodzące
z majątku wspólnego" i też będzie dobrze, będziesz miał 80%, a żona 20% udziałów
we własności.

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-04-14 10:53:27
Autor: witek
Mieszkanie: Czyje będzie?
Błażej Kucz wrote:
 po drugie, żeby w tej umowie wpisać, że pieniądze są
darowane do majątku odrębnego.

po co?

Mieszkanie: Czyje będzie?