Mieszkanie gminne i glowny najemca

Data: 2010-10-04 23:42:39
Autor: Norbert
Mieszkanie gminne i glowny najemca
Od 20 lat mieszkam z ojcem który jest głównym najemcą lokalu.
Najpierw było to mieszkanie służbowe, potem zakładowe, a od kilku lat budynek jest oddany gminie więc jest gminne.
Umowa najmu nie była zmieniana i widnieje w niej ojciec i ja jako syn.
W chwili obecnej zameldowani w lokalu to mój ojciec (główny najemca) , ja ,a od 2 lat też moja żona i dziecko.
Ojciec jest inwalidą na skutek choroby i niestety jego stan stale się pogarsza i nic nie da się zrobić, lekarze rozkłądają ręce.
Moje pytanie brzmi, gdyby ojca kiedyś zabrakło to czy ja wchodzę automatycznie jako główny najemca? Po prostu chce wiedziec czy gmina mnie z mieszkania nie wywali.
Znajomy który troche sie interesuje prawem powiedział żeby zostawić jak jest bo w razie "odejścia" ojca stanę się głównym najemcą na dotychczasowych warunkach z automatu. A jesli pojde do gminy teraz by zmienić głównego najemcę na mnie to gmina może chcieć podnieść mi czynsz i opłaty korzystając z okazji.
Podpowiedzcie jak sprawa się ma tak naprawde bo wolałbym mieć pewność i znać możliwe opcje.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za porade.
Norbert

Mieszkanie gminne i glowny najemca