Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu

Data: 2015-02-13 08:15:54
Autor: Tom
Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu
Kupiłem nowe mieszkanie za gotówkę budynek w trakcie budowy, zapłaciłem 10%, reszta ma być wpłacona za 2 miesiące w chwili przekazania zakończenia inwestycji.

Podpisałem akt notarialny umowa deweloperska.

Rozmyśliłem się.

Mieszkanie za gotówkę, jak mam się wycofać z tego żeby uzyskać pełny zwrot tych wpłaconych 10%?

Niby w akcie strona nabywająca ma tylko 2 możliwości rezygnacji (do 30 dni od podpisania i w razie przekroczenia terminu oddania)

Czy jedyną możliwością jest zgoda dewelopera na anulowanie umowy?

pozdrawiam
Tomek

Data: 2015-02-12 23:58:31
Autor: Adam Klobukowski
Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu
W dniu pi±tek, 13 lutego 2015 08:16:42 UTC+1 u¿ytkownik Tom napisa³:
Kupi³em nowe mieszkanie za gotówkê budynek w trakcie budowy, zap³aci³em 10%, reszta ma byæ wp³acona za 2 miesi±ce w chwili przekazania zakoñczenia inwestycji.

Podpisa³em akt notarialny umowa deweloperska.

Rozmy¶li³em siê.

Mieszkanie za gotówkê, jak mam siê wycofaæ z tego ¿eby uzyskaæ pe³ny zwrot tych wp³aconych 10%?

Niby w akcie strona nabywaj±ca ma tylko 2 mo¿liwo¶ci rezygnacji (do 30 dni od podpisania i w razie przekroczenia terminu oddania)

Czy jedyn± mo¿liwo¶ci± jest zgoda dewelopera na anulowanie umowy?

Zale¿y czy to jest zaliczka czy zadatek, sprawd¼ w umowie. Je¿eli zadatek - straci³e¶ te pieni±dze. Je¿eli zaliczka - developer ma je zwróciæ.

AdamK

Data: 2015-02-13 09:24:00
Autor: Tom
[...]

to nie jest ani zaliczka ani zadatek

to jest ustalona zap³ata za mieszkanie w 2 ratach 10% i 90%

zbli¿a siê termin 2 wp³aty ale tak jak pisa³em sie rozmy¶li³em

skoro zakup jest za gotówkê, inwestycja nie zakoñczona (jeszcze) to my¶la³em ¿e nie ma problemu z anulowaniem tego zakupu

wiem ¿e mój b³±d i¿ nie pomy¶la³em o tym wcze¶niej aby zawrzeæ zapis z umowie o mo¿liwo¶ci odst±pienia w terminie powiedzmy 30 dni przed oddaniem koñcowym mieszkania...

pozdr

Data: 2015-02-13 09:31:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-02-13 o 09:24, Tom pisze:
ą możliwością jest zgoda dewelopera na anulowanie umowy?

Zależy czy to jest zaliczka czy zadatek, sprawdź w umowie. Jeżeli
zadatek - straciłeś te pieniądze. Jeżeli zaliczka - developer ma je
zwrócić.

to nie jest ani zaliczka ani zadatek

to jest ustalona zapłata za mieszkanie w 2 ratach 10% i 90%

zbliża się termin 2 wpłaty ale tak jak pisałem sie rozmyśliłem

Skoro już kupiłeś, to się nie masz z czego rozmyślać. Możesz za to
sprzedać. A sprzedawca ma do ciebie roszczenie o zapłatę ceny sprzedaży.

A tak poważnie, daj skan umowy, bo bez tego, to sobie można dywagować
bezpłciowo.

--
Liwiusz

Data: 2015-02-13 09:41:29
Autor: Tom
[...]

kupiłem ale nie zapłaciłem :) , niby jest kara 0.01% za zwłokę każdy dzień, są zapisy że sprzedający "ma prawo wypowiedzenia umowy" gdy nie zapłacę lub nie przyjdę po odbiór ale pytanie czy z tego prawa skorzysta bo teoretycznie może czekać i odsetki mogą lecieć?

a jak skorzysta to jak szybko?

czyli jeżeli w umowie nie ma konkretnych zapisów że JA mogę zrezygnować to pozostaje płacić albo "dogadać się" z deweloperem o rozwiązanie umowy?

pozdr.

Data: 2015-02-13 09:52:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-02-13 o 09:41, Tom pisze:
[...]

Pokaż umowę.

--
Liwiusz

Data: 2015-02-13 11:18:24
Autor: Tom
Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu

Pokaż umowę.

20 stron skanowania i obrabiania będzie ciężko
fragment:

http://www.docdroid.net/rozz/fragment.pdf.html

niby jest napisane że zobowiązuję się wpłacić kwotę za mieszkanie w całości no ale co w przypadku gdy nie wpłacę II transzy,

jest napisane że deweloper "ma prawo", że odsetki od całości 0.01% za każdy dzień...

Data: 2015-02-13 11:30:26
Autor: Krzysztof Jod³owski
Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu
W tym kawa³ku nie ma nic o wp³atach tych 10%, ale z tego co jest, to jasno wynika, ¿e Deweloper nic nie zwraca, je¶li nie spe³niasz punktu VIII 1 lub 5 (a nie spe³niasz).
Czyli "zwrotów po odej¶ciu od kasy nie uwzglêdnia siê".
Raczej nie spodziewa³bym siê aktu dobroci i oddania pieniêdzy.

--
Krzysztof

Data: 2015-02-13 13:40:30
Autor: m
W dniu 13.02.2015 11:18, Tom pisze:
> [...]

całości no ale co w przypadku gdy nie wpłacę II transzy,

jest napisane że deweloper "ma prawo", że odsetki od całości 0.01% za

Z tego fragmentu wynika że nie kupiłeś mieszkania tylko umówiłeś się że kupisz. To istotna różnica.

Więc nadal nie wiadomo, czym jest te 10% które zapłaciłeś.

p. m.

Data: 2015-02-13 14:19:37
Autor: Tom
Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu

Więc nadal nie wiadomo, czym jest te 10% które zapłaciłeś.

inwestycja jest w trakcie realizacji, ma być oddana za miesiąc lub dwa, ja muszę już wpłacić drugą część

poczÄ…tek brzmi: UMOWA DEWELOPERSKA:

DEWELOPER Zobowiązuje się wybudować to i to pod tym adresem do dnia tego i tego i przenieść własność na (JA)

JA wyrażam zgodę na przeniesienie własności lokalu nr xx na siebie i zobowiązuje się zapłacić deweloperowi XXXzł

JA zobowiązuję się zapłacić deweloperowi (na rachunek powierniczy) kwotę wymienioną jw w następujących terminach i częściach:
20tys do dnia XX
180tys do dnia YY

Przelanie kasy z rachunku powierniczego na dewelopera nastąpi po 2 dniach od przeniesienia własności na mnie

Data: 2015-02-13 14:25:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-02-13 o 14:19, Tom pisze:

Więc nadal nie wiadomo, czym jest te 10% które zapłaciłeś.

inwestycja jest w trakcie realizacji, ma być oddana za miesiąc lub dwa,
ja muszę już wpłacić drugą część

poczÄ…tek brzmi: UMOWA DEWELOPERSKA:

Ustawa o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu
jednorodzinnego ma aż cały rozdział określający sposoby odstąpienia od
tej umowy. Zakładam, że przy zakupie za kilkaset tysięcy zł zadałeś
sobie trud zapoznania siÄ™ z elementarnymi przepisami?

--
Liwiusz

Data: 2015-02-13 14:54:47
Autor: Tom
[...]

zakładam że deweloper spełnił wszystkie warunki i nie znajdę na niego haczyka (jeżeli to miałeś na myśli)

punkty z ustawy pokrywajÄ… siÄ™ z mojÄ… umowÄ… deweloperskÄ…

wnioskuję że nie mam możliwości odstąpienia od tej umowy?

tylko pytanie co jeżeli nie wpłacę drugiej tury bo jakoś ustawa o tym nie mówi precyzyjnie, niby deweloperowi "przysługuje prawo" ale czy z niego skorzysta? przecież bank nie wypłaci deweloperowi tej pierwszej raty...

zakładam taki scenariusz:
nie wpÅ‚acÄ™ II raty, po 7 dniach? wyÅ›lÄ… mi wezwanie które odbiorÄ™  ale nadal nie wpÅ‚acÄ™, mija 30 dni i co dalej? deweloper odstÄ™puje od umowy z automatu?

jeżeli tak to ja zgadzam się na wykreślenie mojego roszczenia na przeniesienie własności nieruchomości w zamian za zwrot kasy bo
w mojej umowie jest punkt c) na stronie 16 w linku który dałem...?

pozdrawiam

Data: 2015-02-13 18:16:09
Autor: m
W dniu 13.02.2015 14:54, Tom pisze:
zakładam taki scenariusz:
nie wpÅ‚acÄ™ II raty, po 7 dniach? wyÅ›lÄ… mi wezwanie które odbiorÄ™  ale
nadal nie wpłacę, mija 30 dni i co dalej? deweloper odstępuje od umowy z
automatu?

Albo nie odstepuje. Powiedzmy że nie ma chętnych na mieszkania - to ma na tobie zarobek w wys. ok. 50zł dziennie za brakujące 90%. Niby niewiele, ale z drugiej strony nie do pogardzenia.

p. m.

Data: 2015-02-14 07:30:45
Autor: Tom
W dniu 2015-02-13 o 18:16, m pisze:
[...]

a dlaczego 50zł? tam jest napisane 0.01% niewpłaconej raty czyli jeżeli ta rata wynosi 180tys to za każdy dzień 18zł

powiedzmy sprawa przetoczy się przez 3 miesiące to wyjdzie 1600zł

pzdr

Data: 2015-02-14 18:46:59
Autor: m
W dniu 14.02.2015 07:30, Tom pisze:
[...]

Założyłem że 90% ceny nowego mieszkania to bardziej 500tys niż 180tys.

p. m.

Data: 2015-02-14 12:01:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu
On Fri, 13 Feb 2015, Tom wrote:

zak³adam taki scenariusz:
nie wp³acê II raty, po 7 dniach? wy¶l± mi wezwanie które odbiorê  ale nadal
nie wp³acê, mija 30 dni i co dalej? deweloper odstêpuje od umowy z automatu?

1. z zastrze¿eniem "do informacji które poda³e¶" (a ju¿ wysz³o ¿e
  ¶cis³e to one nie by³y - 1. Liwiusz co do "zobowi±zuj±cej" a nie
  "zawartej", 2. Marcin [Chocobo] co do stawki odsetek)
2. to developer jest "pogrywaj±cym" i wcale nie jest zobowi±zany
  do odst±pienia.

  Mo¿e wzi±æ Ciê za frak i zawlec przed s±d, ¿eby¶ siê wywi±za³ z umowy.
  Taki jest w³a¶nie skutek "umowy zobowi±zuj±cej w formie aktu notarialnego".
  Je¶li nie bêdzie mia³ chêtnych na to mieszkanie, to pewnie tak zrobi.
  Kiedy chêtni bêd±, to mo¿e za "koszty manipulacyjne" zgodzi siê odst±piæ,
bo wtedy "konfliktowy klient" (Ty) bêdzie nieop³acalny :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-11 00:19:26
Autor: ±æê³ñ󶼿
Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu
I przeprowadzi np. egzekucjê z nieruchomo¶ci, ¿eby uzyskaæ zap³atê?

-- -- -
 Mo¿e wzi±æ Ciê za frak i zawlec przed s±d, ¿eby¶ siê wywi±za³ z umowy.

Data: 2015-02-14 08:51:32
Autor: Chocobo
Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu
W dniu 2015-02-13 o 09:41, Tom pisze:

kupi³em ale nie zap³aci³em :) , niby jest kara 0.01% za zw³okê ka¿dy
dzieñ, s± zapisy ¿e sprzedaj±cy "ma prawo wypowiedzenia umowy" gdy nie
zap³acê lub nie przyjdê po odbiór ale pytanie czy z tego prawa skorzysta
bo teoretycznie mo¿e czekaæ i odsetki mog± lecieæ?

W kawa³ku który poda³e¶, to ta kara jest dla dewelopera za opó¼nienia, a nie dla ciebie.

marcin

Data: 2015-02-14 08:53:05
Autor: Chocobo

Data: 2015-02-13 11:33:13
Autor: .B:artek.
W dniu 13 lut 2015 o 08:15, Tom pisze:
[...]

Dokładnie tak. Jak deweloper się nie zgodzi, może żądać zapłaty i tak. Jak się mocno wkurzy, to odstąpi od umowy i zwróci Ci te pieniądze.

--
..B:artek.

Data: 2015-02-17 18:02:08
Autor: .B:artek.