Mieszkanie w lokalu użytkowym jaka kara?

Data: 2016-07-17 22:39:35
Autor: interpio
Mieszkanie w lokalu użytkowym jaka kara?
Witam!
Poruszam się na wózku inwalidzkim i trudno jest mi znaleźć tanie i bez barier archiktektonicznych mieszkanie.
Znalazłem za to parę lokali użytkowych, dostępnych od poziomu ulicy.
Nie chcę w tym lokalu wykonywać żadnych przeróbek, chcę tylko w nim spać.
Czy ktoś z Państwa się orientuje, czy Inspektor Budowlany mógły mnie za to ukarać
Pozdrawiam
Piotr G.

Data: 2016-07-18 12:29:19
Autor: ąćęłńóśźż
Mieszkanie w lokalu użytkowym jaka kara?
Zmiana przeznaczenia lokalu.
Kupujesz, czy najmujesz?
Można zgłosić chęć zmiany przeznaczenia lokalu do wydziału architektury urzędu miasta (dzielnicy, gminy), muszą sie ustosunkować w ciągu 30 dni (a w praktyce będą wymyslac, że czegos nie dostarczyłes), tylko kłopot, że zwykle wyciąg z mapy geodezyjnej każą dołączyć, co trwa i kosztuje (przy braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, może cos się zmieniło).
Przewaga lokalu/pomieszczenia mieszkalnego nad uzytkowym to o wiele niższe podatki dla lokali mieszkalnych (a moze i roczne opłaty za wieczyste uzytkowanie), brak VAT-u przy najmie (zwolnienie przedmiotowe), jakieś ulgi/dodatki mieszkaniowe, łatwiejszy kredyt hipoteczny (na użytkowe to przechlapane).
Tak generalnie to lokal/pomieszczenie musi spełniać wymagania dla stałego pobytu ludzi (wentylacja, oświetlenie, sprawdź w rozporządzeniu ministra infrastruktury).
Mozna kombinować (hotele to chyba budynki/lokale uzytkowe? ktoś wie?).
Za samowolną zmianę przeznaczenia sa opłaty, i to bardzo (!!!) słone, ale opłaty mozna uniknąć przywracając lokal/pomieszczenie do stanu pierwotnego (czyli w Twoim przypadku żadne przeróbki, po prostu wyprowadzka), poza tym od pierwszego donosu życzliwych sasiadów do ukończenia drogi przed NSA minie parę lat, zanim decyzja stałaby się ostateczna.
Może byc kłopot z meldunkiem (był taki jeden malarz kominów, co twierdził, że meldunki znikną razem z abonamentem RTV, ale spie.....ł na zachód po policzeniu głosów).

-- -- -

Data: 2016-07-18 06:26:51
Autor: interpio
Mieszkanie w lokalu użytkowym jaka kara?
Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Myślałem naiwnie, że jak to będzie mój lokal własnościowy to będę mógł z nim robić co mi się podoba...

Czytałem o problemach jakie ludzie mieli przy przekształceniu lokalu użytkowego w mieszkalny i odwrotnie, ile czasu, pieniędzy i nerwów ich to kosztowało i nie zawsze się udawało!

Mieszkanie w lokalu użytkowym jaka kara?