Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?

Data: 2010-09-23 18:25:53
Autor: radekp@konto.pl
Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?
Jak pamiętam mieszkanie odziedziczonego jest zwolnione z podatku spadkowego.
A czy sprzedaż tego mieszkania (od razu) też, czy obowiązuje 5-letnia karencja?

Data: 2010-09-23 14:15:04
Autor: witek
On 9/23/2010 11:25 AM, radekp@konto.pl wrote:
Jak pamiętam mieszkanie odziedziczonego jest zwolnione z podatku spadkowego.

jak sie wyrobisz ze zgloszeniem spadku w US w 6 miesiecy.

A czy sprzedaż tego mieszkania (od razu) też, czy obowiązuje 5-letnia karencja?

5 letnia karencja
inaczej zabulisz 19%

Data: 2010-09-23 21:55:07
Autor: wromek
Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?
5 letnia karencja
inaczej zabulisz 19%

kiedys bylo 10% od przychodu a teraz jest 19 od roznicy miedzy cena nabycia a sprzedazy.
jesli sie nabylo wraz ze spadkiem to wychodzi na to, ze sie placi 19 od przychodu? czy moze w takich przypadkach interepretuje sie to jakos inaczej?

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-09-23 15:25:47
Autor: witek
On 9/23/2010 2:55 PM, wromek wrote:
[...]

niestety nie interpretuje sie inaczej.
tak samo jak z odziedziczonymi akcjami

cena nabycia wynosi zero i podatek jest po ch...

Data: 2010-09-24 09:26:26
Autor: wromek
Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?
niestety nie interpretuje sie inaczej.
tak samo jak z odziedziczonymi akcjami

cena nabycia wynosi zero i podatek jest po ch...

po prostu masakra, no ale czasami trafi to na kogos kto bedzie musial kombinowac-tak jak tutaj...

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-09-24 17:06:34
Autor: radekp@konto.pl
Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?
Thu, 23 Sep 2010 14:15:04 -0500, w <i7g8r3$rc5$2@inews.gazeta.pl>, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(-a):

On 9/23/2010 11:25 AM, radekp@konto.pl wrote:
> Jak pamiętam mieszkanie odziedziczonego jest zwolnione z podatku spadkowego.

jak sie wyrobisz ze zgloszeniem spadku w US w 6 miesiecy.

To wiem.

> A czy sprzedaż tego mieszkania (od razu) też, czy obowiązuje 5-letnia karencja?

5 letnia karencja
inaczej zabulisz 19%

Jedyne co doczytałem, że można uniknąć opodatkowania pod warunkiem zakupu innej
nieruchomości.
Akurat nie mnie problem dotyczy -- ale takiego zwolennika PiS w rodzinie co
wychwalał zniesienie 7% podatku od spadków ;).

Data: 2010-09-24 17:09:58
Autor: mvoicem
Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?
(09/24/2010 05:06 PM), radekp@konto.pl wrote:
[...]

Akurat nie mnie problem dotyczy -- ale takiego zwolennika PiS w rodzinie co
wychwalał zniesienie 7% podatku od spadków ;).

A co, wolałbyś zapłacić i 7% od spadku i 19% dochodowego?

p. m.

Data: 2010-09-28 18:16:29
Autor: radekp@konto.pl
Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?
Fri, 24 Sep 2010 17:09:58 +0200, w
<4c9cbf46$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>, mvoicem <mvoicem@gmail.com>
napisał(-a):

> [...]

> wychwalał zniesienie 7% podatku od spadków ;).

A co, wolałbyś zapłacić i 7% od spadku i 19% dochodowego?

Nie, ale była kiedyś ulga meldunkowa :>.

Data: 2010-09-28 12:09:26
Autor: witek
napisał(-a):

[...]

była ale się zmyła
posłowie mieszkaniami sie już pozamieniali, wiec ulgę znieśli.

Data: 2010-09-29 15:34:10
Autor: Michal Jankowski
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

A co, wolałbyś zapłacić i 7% od spadku i 19% dochodowego?

Podatek od spadku jest chyba kosztem, to "troszkie" mniej wyjdzie?   MJ

Data: 2010-09-29 12:06:45
Autor: witek
On 9/29/2010 8:34 AM, Michal Jankowski wrote:
mvoicem<mvoicem@gmail.com>  writes:

A co, wolałbyś zapłacić i 7% od spadku i 19% dochodowego?

Podatek od spadku jest chyba kosztem, to "troszkie" mniej wyjdzie?

a co za problem skreślić odpowiedni paragraf w ustawie.

Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?