Mieszkanie w spadku po prababci

Data: 2009-10-07 11:11:37
Autor: Kuba Stasiak
Mieszkanie w spadku po prababci
Witam

Mieszkanie własnościowe należy do prababci. U notariusza spisalismy testament, w którym jedynym spadkobiercą jestem ja (prawnuczek). W tym mieszkaniu oprócz prababci (główny najemca) zameldowany jestem jeszcze ja oraz jej córka.

Czy po śmierci córka ma jakieś prawa do tego mieszkania czy należy tylko do mnie?

Data: 2009-10-07 08:54:40
Autor: witek
Mieszkanie w spadku po prababci
Kuba Stasiak wrote:
Witam

Mieszkanie w³asnoœciowe nale¿y do prababci. U notariusza spisalismy testament, w którym jedynym spadkobierc¹ jestem ja (prawnuczek). W tym mieszkaniu oprócz prababci (g³ówny najemca) zameldowany jestem jeszcze ja oraz jej córka.

Czy po Âśmierci cĂłrka ma jakieÂś prawa do tego mieszkania czy naleÂży tylko do mnie?
do mieszkania (rzeczownik) nie. Bedziesz jedynym wlascicielem
Do mieszkania (czasownik) czyli zamieszkiwania tak jak do tej pory.
Dostaniesz po prostu mieszkanie z lokatorem i bedziesz jej mógl wyznaczyć czynsz.
Po za tym córka ma prawo upomniec sie o zachowek u ciebie, czyli zadośćuczynienie finansowe. Połowę tego co by dostała, a nie dostała bo był testament. Ponieważ dostałaby mieszkanie, którego nie dostała, wiec 50% wartości mieszkania bedziesz jej musiał w gotówce odpalić.

Data: 2009-10-07 17:06:47
Autor: GK
Mieszkanie w spadku po prababci
Ejże, wyznaczając zachowek dla córki założyłeś, że prócz córki prababci nie ma żadnych innych spadkobierców. Wiemy co najmniej tyle, że jest prawnuk, który skądś się wziął - musiał mieć rodziców i dziadków. Bez info nt. innych uprawnionych do dziedziczenia po prababci, dziadkach itd. i ewentualnie kolejności ich zgonów nie jesteś w stanie określić udziału córki prababci (która niekoniecznie musi być babcią wątkotwórcy), jak i wątkotwórcy przy dziedziczeniu z ustawy.

GK

Data: 2009-10-07 12:28:14
Autor: witek
  GK wrote:
[...]

W zasadzie założyłem.
Co za różnica czy zapłaci jeden duzy zachowek, czy kilka mniejszych.
Kwotowo wyjdzie go podobnie.
Chociaż zmienia. W zasadzie jego babcia/dziadek czy mama chyba się o zachowek u niego nie upomni. Wiec można napisać ze pół wartości mieszkania to maksymalna kwota graniczna. Może wyjść mniej.

Data: 2009-10-07 18:25:00
Autor: GK
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
W zasadzie założyłem.
Co za różnica czy zapłaci jeden duzy zachowek, czy kilka mniejszych.
Kwotowo wyjdzie go podobnie.
Może nie wyjść.:) Przecież wstępni wątkotwórcy też coś pewni dziedziczyli po drodze.

Wiec można napisać ze pół wartości mieszkania to maksymalna kwota graniczna. Może wyjść mniej.
Niby tak, ale nie można chłopaka aż tak straszyć. Już tylko przy założeniu, że wątkotwórca ma babcię inną niż córka prababci zachowek zmniejsza się o połowę.

GK

Data: 2009-10-07 20:34:41
Autor: Michal Jankowski
" GK" <kroelewicz@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

Niby tak, ale nie można chłopaka aż tak straszyć. Już tylko przy założeniu, że wątkotwórca ma babcię inną niż córka prababci zachowek zmniejsza się o połowę.

Babcia mogła mieć 10 dzieci i teraz 9 ciotek wystąpi o zachowek 8-).

  MJ

Data: 2009-10-07 09:36:09
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 07 Oct 2009 11:11:37 +0200, Kuba Stasiak napisał(a):

Czy po śmierci córka ma jakieś prawa do tego mieszkania czy należy tylko
do mnie?

Szukaj pod hasłami "zachowek" oraz "wydziedziczenie". W archiwum na ten przykład.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-07 09:39:25
Autor: GK
Kuba Stasiak <mp3fan@op.pl> napisał(a):
[...]

Albo mieszkanie własnościowe, albo główny najemca. Jeśli masz ochotę, to wyjaśnij.:)

GK

Data: 2009-10-07 15:22:35
Autor: Kuba Stasiak
Mieszkanie w spadku po prababci
Albo mieszkanie własnościowe, albo główny najemca. Jeśli masz ochotę, to
wyjaśnij.:)

Własnościowe z wpisem do księgi wieczystej mojej prababci. Myślałem, że nadal nazywa się wtedy właściciel głównynajemca. Nie znam się na tym więc pytam znawców :)

Data: 2009-10-11 18:31:59
Autor: andreas
Użytkownik "Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:hahm0b$lj7$1news.onet.pl...

W tym mieszkaniu oprócz prababci (główny najemca) zameldowany jestem jeszcze ja oraz jej córka.

Zamiast informować o pierdołach, napisz lepiej, kto tym mieszkaniu mieszka.

--
andreas

Data: 2009-10-12 12:14:22
Autor: ąćęłńóśźż
Mieszkanie w spadku po prababci
A kto by chciał mieszkac ze starą prababcią wymagającą opieki ??
;-))
JaC

-- -- -