Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy w yjazd - czy będę mógł wrócić?

Data: 2011-08-03 16:38:36
Autor: grzeda
W dniu 2011-08-03 15:10, Nowy pisze:

> [ciach]

Nie wiem kto jest wlascicielem mieszkania, ale moze Cie wymeldowac w kazdej chwili. Wywala Cie z mieszkania jak bedzie gdzie Cie umiescic. Natomiast jak Ciebie nie bedzie przez 3 miesiace to moga Cie wymeldowac z urzedu i nikt sie bedzie przejmowal czy masz gdzie sie podziac. Tak w skrocie;)

pozdr
PG

Data: 2011-08-03 16:44:44
Autor: Nowy
On 2011-08-03 16:38, grzeda wrote:
> [...]

Natomiast jak Ciebie nie bedzie przez 3 miesiace to moga Cie wymeldowac
z urzedu i nikt sie bedzie przejmowal czy masz gdzie sie podziac. Tak w

Tyle tylko, że rodzice, a przynajmniej jeden z rodziców (Rodzic B, który ze mnÄ… mieszka) nie kupiÅ‚ mieszkania ani tego pokoju. Z tego, co wiem, mieszkanie otrzymaÅ‚  za darmo (lub kupiÅ‚ w bardzo okazyjnej cenÄ™) Rodzic A (obecnie z nami nie mieszka) - ówczesny pracownik wojskowy. Może to mieszkanie wojskowe? Nie wiem.

wszystko wskazuje na to, że ojciec jest właścicielem tego mieszkania. Jak już pisałem, jest w nim zameldowany, ale z nami (ze mną i z Rodzicem B) nie mieszka już od kilku lat. Kto, w takim układzie, i kogo, może wyrzucić z tego mieszkania?

Data: 2011-08-03 19:40:17
Autor: grzeda
W dniu 2011-08-03 16:44, Nowy pisze:

[...]

Nie da sie odpowiedziec na to pytanie bez informacji kto jest wlascicielem mieszkania. Bo to wlasnie wlasciciel ma taka wladze. Jezeli ojciec jest wlascicielem w 100% to on moze Cie wyrzucic o ile uda sie znalezc Tobie cos w zamian.

Poza tym nie jest powiedziane, ze pokoj jest Twoj. Dostales go w uzyczenie. Jest ustawa o ochronie praw lokatorow i bodajze tam jest napisane, ze wlasciciel musi zapewnic lokatorowi chyba 12m2. Czyli jak masz pokoj 24 m2 to Ci moze kogos dokoptowac. Moze tez przerzucic Cie do pokoju matki itd.

Jezeli nie jestes wlascicielem to sobie mozesz pokoj zamykac, ale jest milion powodow, ktore usprawiedliwia jego otwarcie, wiec daj sobie spokoj.

pozdr
PG

Data: 2011-08-04 20:07:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 3 Aug 2011, grzeda wrote:

Poza tym nie jest powiedziane, ze pokoj jest Twoj. Dostales go w uzyczenie. Jest ustawa o ochronie praw lokatorow

  Dodaæ trzeba, ¿e o ile chroni ona lokatorów, to nie chroni u¿yczenia,
¿eby to ¶ci¶lej uj±æ: "utrzymywania u¿yczenia", inaczej mówi±c próba ochrony
t± drog± sprowadza siê do swoistej konwersji u¿yczenia na najem.
  Bo to czy bêdzie nale¿a³ siê czynsz czy odszkodowanie za u¿ytkowanie
mimo wypowiedzenia u¿yczenia jest ju¿ uboczne :)
  Oczywi¶cie, inn± spraw± jest egzekucja od kogo¶ "kiedy ja bym z chêci±
p³aci³ tylko nie mam z czego", ale to nie temat tego w±tku.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-03 19:50:12
Autor: p 47
Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?

Musisz ustalić nast. sprawy:
1. kto jest włascicielem mieszkania
2.kto ewentualnie chciałby cię w przyszłości z niego wyrzucic, albo tez uniemożliwić do niego powrót.

To, że NIEMIESZKAJĄCY w nim rodzic A byc może jest włascicielem lokalu i jest w nim zameldowany WCALE nie upoważnia go do nagłego w nim zamieszkania. W obecnej sytuacji ty wraz z rodzicem B w zasadzie macie pełne prawo i mozliwośc go z tego lokalu wymeldować, ponieważ meldunek jedynie potwierdza faktyczne zamieszkiwanie pod danym adresem, a rodzic A faktycznie od lat tu nie mieszka.
Procedura ta nazywa siÄ™ "wymeldowanie administracyjne"
Rodzc B oraz ty to obecnie jedyni faktyczni posiadacze mieszkania. Zapewne rodzic B jest też współwłaścicielem mieszkania, chyba, że w momencie jego zakupu zniesiona była wspólnota majątkowa małżeńska, albo rodzić A kupił to mieszkanie (i potrafi to udowodnić) ze środków wyłączonych z tej wspólnoty.
Jesli rodzic B nie zamierza ciebie z mieszkania wykurzyć to zawrzyj z nim formalna umowe najmu na czas okreslony, np 10 lat. Rozwiązać taką umowe nie jest łatwo.

Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy w yjazd - czy będę mógł wrócić?