Data: 2018-05-14 00:02:34 | |
Autor: Jakub A. Krzewicki | |
Mieszkowski (NP): ZNOWU zĹamano konstytucje! [N P chce wiÄcej profesorĂłw "Marksizmu bez Leninizmu"! ;-) ] | |
W dniu niedziela, 13 maja 2018 19:57:25 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
Czy wolność naukowa w Polsce obejmuje *także* konferencje o tych co A kto broni w Polsce zrobić konferencję o filozofii Fryderyka Nietzsche? |
|
Data: 2018-05-14 00:04:48 | |
Autor: Jakub A. Krzewicki | |
Mieszkowski (NP): ZNOWU zĹamano konstytucje! [N P chce wiÄcej profesorĂłw "Marksizmu bez Leninizmu"! ;-) ] | |
W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 09:02:35 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
W dniu niedziela, 13 maja 2018 19:57:25 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał: PS. Moje zdanie o Marksie jest takie, że opis sytuacji społeczno-ekonomicznej dał mniej więcej prawidłowy, ale wyciągnął z niego niewłaściwe wnioski i wyszedł absurd. |
|
Data: 2018-05-14 10:45:26 | |
Autor: jacekbialy80 | |
Mieszkowski (NP): ZNOWU zĹamano konstytucje! [N P chce wiÄcej profesorĂłw "Marksizmu bez Leninizmu"! ;-) ] | |
-- - Moje zdanie o Marksie jest takie, że opis sytuacji społeczno-ekonomicznej dał mniej więcej prawidłowy, -- -
Warto najpierw zastanowić się nad tym, co konkretnie 'opisywał' K. Marks? Przecież on definiował rzeczywistość, zamiast ją opisywać. Oto początek 'Kapitalu', w którym Marks definiuje wartość towaru jako ilość pracy włożonej w jego wyprodukowanie: https://www.marxists.org/polski/marks-engels/1867/kapital/01.htm#D1R1 Na samym początku zastrzega, że go w ogóle nie interesuje proces wchodzenia towaru w kontakt z jego konsumentem. Marksowe fetysze, czyli tzw. wartości użytkowe tkwią w towarach w sposób obiektywny i niezależny od odbiorcy. Osobiście wolałbym uwierzyć w hebrajskiego Boga niż w triangulację paranoika (przynajmniej jest jeden). JB |
|