Mieszkowski (NP): ZNOWU złamano konstytucje! [NP chce więcej profesorów "Marksizmu bez Leninizmu"! ;-) ]

Data: 2018-05-13 19:56:51
Autor: A. Filip
Mieszkowski (NP): ZNOWU złamano konstytucje! [NP chce więcej profesorów "Marksizmu bez Leninizmu"! ;-) ]
Czy wolność naukowa w Polsce obejmuje *także* konferencje o tych co
"zainspirowali kanclerza trzeciej rzeszy niemieckiej adolfa h."?
[ ten człowiek i to państwo nie zasługują na  duże litery]

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,23394039,policja-weszla-na-konferencje-naukowa-nadgorliwosc-lokalnego.html
..."Podczas konferencji naukowej o Marksie w Pobierowie w postaci dwóch
funkcjonariuszy odwiedziła nas policja" - napisał na
Facebooku. Poinformował, że policja robiła zdjęcia dostępnego w
internecie czasopisma oraz spisała organizatorów. "Witamy w polskiej
demokracji" - skomentował. ...
"Policja wkroczyła na konferencję naukową poświęconą Marksowi,w której
wzięli udział wykładowcy z uniwersytetów z całej Polski. Policjanci
złamali art. 73 Konstytucji gwarantujący wolność badań
http://naukowych. To wydarzenie bez precedensu.Tak działa policyjne
Państwo PiS" - napisał poseł Krzysztof Mieszkowski z Nowoczesnej.
   Art. 73. konstytucji: Każdemu zapewnia się wolność twórczości
   artystycznej, badań naukowych oraz ogłaszania ich wyników, wolność
   nauczania, a także wolność korzystania z dóbr kultury.

Data: 2018-05-14 00:02:34
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 13 maja 2018 19:57:25 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
Czy wolność naukowa w Polsce obejmuje *także* konferencje o tych co
"zainspirowali kanclerza trzeciej rzeszy niemieckiej adolfa h."?

A kto broni w Polsce zrobić konferencję o filozofii Fryderyka Nietzsche?

Data: 2018-05-14 00:04:48
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 09:02:35 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]
> "zainspirowali kanclerza trzeciej rzeszy niemieckiej adolfa h."?

A kto broni w Polsce zrobić konferencję o filozofii Fryderyka Nietzsche?

PS. Moje zdanie o Marksie jest takie, że opis sytuacji społeczno-ekonomicznej
dał mniej więcej prawidłowy, ale wyciągnął z niego niewłaściwe wnioski
i wyszedł absurd.

Data: 2018-05-14 10:45:26
Autor: jacekbialy80
[...]

Warto najpierw zastanowić się nad tym, co konkretnie 'opisywał' K. Marks? Przecież on definiował rzeczywistość, zamiast ją opisywać. Oto początek 'Kapitalu', w którym Marks definiuje wartość towaru jako ilość pracy włożonej w jego wyprodukowanie:

 https://www.marxists.org/polski/marks-engels/1867/kapital/01.htm#D1R1

Na samym początku zastrzega, że go w ogóle nie interesuje proces wchodzenia towaru w kontakt z jego konsumentem. Marksowe fetysze, czyli tzw. wartości użytkowe tkwią w towarach w sposób obiektywny i niezależny od odbiorcy. Osobiście wolałbym uwierzyć w hebrajskiego Boga niż w triangulację paranoika (przynajmniej jest jeden).

JB

Data: 2018-05-14 13:48:35
Autor: Pazerność i Stołki

Użytkownik "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+1h5ikyu5pf-i5d0@wp.eu...
Czy wolność naukowa w Polsce obejmuje *także* konferencje o tych co
"zainspirowali kanclerza trzeciej rzeszy niemieckiej adolfa h."?
[ ten człowiek i to państwo nie zasługują na  duże litery]

Jak piszesz: stalin czy Stalin, lenin czy Lenin? ;-)))

CL

Mieszkowski (NP): ZNOWU złamano konstytucje! [NP chce więcej profesorów "Marksizmu bez Leninizmu"! ;-) ]