Migając hamulcem....

Data: 2017-03-31 16:28:07
Autor: Marek
Migając hamulcem....
Czy przepisy się już zmieniły już można dopuszczać do ruchu pojazd z amerykanską sygnalizacją skrętu tj. brak żółtego kierunkowskazu, miga czerwony stop? Dziś spotkałem - raczej nowy samochód, nówka czysta rejestracja...

--
Marek

Data: 2017-03-31 09:50:08
Autor: sczygiel
Migając hamulcem....
W dniu piątek, 31 marca 2017 16:28:13 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
[...]

Raczej nic sie nie zmieniło.
Ja juz dawno widywałem takie pokraki bo u nas takie homologacje to pic na wode i fotomontaż.
W praktyce jak urzędnik w wydziale komunikacji za mało kawy z rana chlapnął to nawet mu powieka nie drgnie przy rejestrowaniu takiego wynalazku...

Data: 2017-03-31 20:42:56
Autor: Baczek
Migając hamulcem....
W dniu 2017-03-31 o 18:50, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Urzędnik w WK nie sprawdza stanu technicznego. Jak diagnosta stempel
przystawił, to pojazd zarejestrowany.

Data: 2017-04-01 11:13:08
Autor: sczygiel
Migając hamulcem....
W dniu piątek, 31 marca 2017 20:43:03 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:

> [...]
> Urzędnik w WK nie sprawdza stanu technicznego. Jak diagnosta stempel

Ano nie, ale ma tam w papierach co to za typ auta i czy ma homologacje.
Amerykańskie takowej w europie nie mają. Jakby mu sie chciało wyrywkowo sprawdzić to nie dośc że dostał by 30pln premii to jeszcze mógł by doprowadzić do uwalenia stacji diagnostycznej. A takie coś w CV to jest coś!

Tak czy siak, milyjon przepisów a takie pokraki na drogach jeżdzą...

Data: 2017-04-01 02:02:23
Autor: Adam Wysocki
Migając hamulcem....
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

[...]

Jak porozmawiasz z diagnosta w trzy oczy (bo jedno trzeba przymknac) i umotywujesz swoja prosbe odpowiednim banknotem, to wiele przepisow moze stac sie zaledwie zaleceniami...

Ja bym osobiscie na miejscu diagnosty nie ryzykowal... ale on zaryzykowal.

--
[ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków

Data: 2017-04-01 18:16:36
Autor: m4rkiz
Migając hamulcem....
On 2017-04-01 04:02, Adam Wysocki wrote:
[...]

od dawna na forach co bardziej egzotycznych samochodow mozna wypozyczyc
sobie np. europejskie reflektory na przeglad

Data: 2017-04-02 00:20:23
Autor: Scobowski
Migając hamulcem....
ja migam hamulcem - Obydwoma, hamując awaryjnie. Do tego włączają się światła awarjne.
Lampy mam jak najbardziej, europejskie.

Data: 2017-04-02 11:06:02
Autor: Marek
Migając hamulcem....
On Sun, 2 Apr 2017 00:20:23 +0200, Scobowski <scob@tlen.pl> wrote:
ja migam hamulcem - Obydwoma, hamując awaryjnie. Do tego włączają
się
światła awarjne.
Lampy mam jak najbardziej, europejskie.

Mówimy o funkcji kierunkowskazu.

--
Marek

Data: 2017-04-02 11:36:13
Autor: Scobowski
Migając hamulcem....
to powinien u*bać diagnosta na przeglądzie albo pierwszy jadący za takim obywatelem patrol drogówki.

Data: 2017-04-02 13:52:30
Autor: Cavallino
Migając hamulcem....
W dniu 02-04-2017 o 11:36, Scobowski pisze:
to powinien u*bać diagnosta na przeglądzie albo pierwszy jadący za takim
obywatelem patrol drogówki.

W naszym kraju wiele rzeczy powinno być a nie jest.
Ja migających na czerwono widzę bardzo często, ostatni raz dzisiaj w Swarzędzu jechałem za takową X3.

Obstawiam że i drogówka i diagnosta zadowala się łapówką, więc nie mają interesu, żeby uj*bywać takowych.
Zastanawiam się tylko co kieruje przypałami, którzy jeżdżą w taki sposób - nie sądzę, żeby zmiana kierunków była o tyle droższe niż łapówki co chwila.

Data: 2017-04-02 14:00:51
Autor: Budzik
Migając hamulcem....
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

A moze postawmy pytanie inaczej - dlaczego w USA takie kierunkowskazy zdają egzamin a u nas nie? Widocznosc jakas inna?

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2017-04-02 17:15:50
Autor: Shrek
Migając hamulcem....
W dniu 02.04.2017 o 16:00, Budzik pisze:

A moze postawmy pytanie inaczej - dlaczego w USA takie kierunkowskazy zdają
egzamin a u nas nie? Widocznosc jakas inna?

Zwyczaje inne - tam miga się stopem, u nas kierunkiem, a w Idniach wystawia rękę za szybę (znaczy to nie tyle normalny kierunek, bo te siępo prostu nie przyjęły, ale "weź mnie puść naprawdę muszę tu skręcić";) Co kraj to obyczaj i tyle.

Shrek

Data: 2017-04-02 21:00:50
Autor: Budzik
Migając hamulcem....
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Alez dlaczego "i tyle"?
Może skoro wiadomo, ze sprowadza się auta z USA to warto byłoby zastanowic sie, czy ichni sposób nie jest wystarczający?
Bo o ile machanie reka moze byc słabo widoczne, zwłaszcza noca, to w czym przeszkadza mruganie czerwonymi zamiast pomaranczowymi?

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2017-04-02 22:43:18
Autor: Przyjazny
Migając hamulcem....
On 2017-04-02 21:00, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Jak każdy ma tak samo, to pewnie niewiele. Ale jak jeden samochód na
kilka tysięcy ma inaczej kierunkowskazy niż mózg się przyzwyczaił, to
trzeba je bardziej świadomie (=wolniej) zinterpretować.

Data: 2017-04-03 00:10:34
Autor: Tomasz Pyra
Migając hamulcem....
Dnia Sun, 2 Apr 2017 21:00:50 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Bo jest inne, a w tej kwestii dość istotne jest żeby wszyscy sygnalizowali
tak samo, a nie każdy po swojemu.
Zielone kierunkowskazy też technicznie nic by nie były gorsze, ale nie
sprawdzą się właśnie dlatego że nie pasują do reszty.

Data: 2017-04-03 18:18:32
Autor: re
Migając hamulcem....

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

-- -
Rowerzyście sygnalizują inaczej

Data: 2017-04-02 14:21:09
Autor: RadoslawF
Migając hamulcem....
W dniu 2017-04-02 o 13:52, Cavallino pisze:

[...]

Przegląd masz co rok a widziałem lampy tylne po dwa tysiące z ogonkiem.
No i plus dziesięć do lansu że masz światła inne niż reszta plebsu. :-)
Zresztą na lampy nie zwracam uwagi ale idiotów z przyciemnianymi z
przodu szybami widuje często. Co nimi kieruje, też chęć wyróżnienia się.

Pozdrawiam

Data: 2017-04-02 18:05:52
Autor: Irokez
Migając hamulcem....
W dniu 2017-04-02 o 14:21, RadoslawF pisze:

Zresztą na lampy nie zwracam uwagi ale idiotów z przyciemnianymi z
przodu szybami widuje często. Co nimi kieruje, też chęć wyróżnienia się.

Mnie rozwalają tacy z przykopconymi światłami mijania świecącymi blado-niebiesko i czarnymi lampami z tyłu (czarny czerwony stop, czarny pomarańczowy migacz... itd)

--
Irokez

Data: 2017-04-02 21:09:26
Autor: yabba
Migając hamulcem....
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:obqolt$rlf$1node2.news.atman.pl...
[...]

Problem przeróbki może nie być w samej wymianie klosza. Gdy nie ma oddzielnego kierunkowskazu, to może nie być też kabelka do niego. Trzeba wtedy dokładać dwa kable do tyłu i przerabiać połączenia w skrzynce bezpiecznikowej. Gdy samochód jest zbyt "nowoczesny", to wyłączenie migania stopami może wymagać wymiany/przeprogramowania "komputera" na wersję europejską.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-04-03 14:39:54
Autor: Uzytkownik
Migając hamulcem....
W dniu 2017-03-31 o 16:28, Marek pisze:
[...]

.... a po ch.... w ogóle kierunkowskazy?

Większość debili ich nie używa lub włącza po fakcie czyli jak już rozpocznie manewr skrętu.

Czasami to aż mam ochotę wyjść na skrzyżowaniu i niektórym te kierunkowskazy powybijać, skoro uważają, że są niepotrzebne. :)

Data: 2017-04-03 18:27:01
Autor: re
Migając hamulcem....

Użytkownik "Uzytkownik"

[...]

A jaki jest udział używających wśród normalnych ? :-)

Data: 2017-04-08 11:57:03
Autor: Marek
Migając hamulcem....
On Mon, 3 Apr 2017 14:39:54 +0200, Uzytkownik <adres@serwer.pl> wrote:
... a po ch.... w ogóle kierunkowskazy?

Co prponujesz zatem, automigacze? Wystawianie ręki?

--
Marek

Migając hamulcem....